quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:11 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Je kunt het mentoraat aanbieden als vrijblijvende 'service' alleen dan loop je het risico dat de studenten niet komen, en het rendement in de propedeuse is al zo laag.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt omdat hij woedend is![]()
Je zou zijn toilet eens moeten zien, de stront loopt langs alle muren naar beneden omdat hij ook niet meer in staat is om in de pot te schijten wanneer hij kwaad is.
Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:17 schreef Kees22 het volgende:
Wat heeft dat met het rendement in de propaedeuse te maken? Het mentoraat staat toch naast de studie? Het is toch niet inhoudelijk?
Ah. Wij hadden vroeger op de lagere school een drietal kenmerken: vlijt, ??? nou ja, de rest ben ik even kwijt. Wel verplicht, en telden ook wel mee.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:19 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.
Zoiets, al klinkt het nog niet helemaal vertrouwd. Maar dat kan ook verdringing zijn.quote:
Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:44 schreef tofastTG het volgende:
Is het niet mogelijk om je mentoraat punt omhoog te krijgen door naar de examencommissie van je eigen opleiding te stappen?
Je kunt het altijd proberen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.
Wat dat betreft heeft TS dus wel een punt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:51 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Je kunt het altijd proberen.
Ik vind het een domme manier van becijferen (want O en V suggereren dat er ook RV, G, ZG etc te halen waren terwijl dat niet zo is), maar het is ook dom van de uni om die V's zo star mee te blijven rekenen.
Maar nogmaals: zorgt dat je een normaal, redelijk, weldenkend persoon van die uni te spreken krijgt (dus niet een of andere miep van een of ander secretariaat) en leg de situatie uit, en leg uit dat de manier waarop je hogeschool dat mentoraat becijfert niet deugt, dus of ze alleen even naar je 'echte' cijfers willen kijken.
Hoe kan ik hier antwoord op krijgen zonder contact op te nemen? Want ik heb al vele malen gebeld, waarna ik verwezen ben naar HRO zelf, daarnaast een mail gestuurd gisteren waarop ik nog geen reactie heb.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:51 schreef quinoahipster het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om of de HR het meetelt, maar de uni waar je heen wilt.
Zorg dat je de juist persoon te spreken krijgt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:55 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Hoe kan ik hier antwoord op krijgen zonder contact op te nemen? Want ik heb al vele malen gebeld, waarna ik verwezen ben naar HRO zelf, daarnaast een mail gestuurd gisteren waarop ik nog geen reactie heb.
Dat doe ik.. is er niks op hun site te vinden?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:08 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Zorg dat je de juist persoon te spreken krijgt.
De EUR heeft waarschijnlijk studieadviseurs, en één daarvan zal zich waarschijnlijk bezighouden met 'alternatieve instroomroutes' (zoals hbo-propedeuse).
Die persoon moet je spreken.
Dus bel ze op, begin niet met random je hele verhaal af te vuren op de persoon die je als eerste aan de lijn krijgt, maar vraag of ze je kunnen vertellen bij wie je moet zijn voor die hbo-propedeuse-instroom.
Vraag naar iemand die het WEL weet.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:25 schreef RustCohle het volgende:
[..]
gedaan. Ze weten het niet zeggen ze.
Aan de lijn gekregen, werd verwezen naar mijn hbo instelling en de website van de universiteit..quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:27 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Vraag naar iemand die het WEL weet.
Of iemand die je kan vertellen wie het weet.
Er moet iets als een toelatingscommissie, propedeusecoördinator oid zijn.
IEMAND zal moeten beslissen of jij wordt toegelaten.
Vind diegene, ookal is het de Rector Magnificus.
'quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:19 schreef quinoahipster het volgende:
Uit deze post: SES / Erasmus Universiteit Rotterdam #35 Ongeldigheid kun je opmaken dat je nog niet de juiste persoon hebt gesproken.
Vraag niet om informatie of waar je iets kunt vinden, vraar WIE degene is die beslist of jij toegelaten wordt. En ga diegene benaderen.
Heb je al in de OER gekeken naar de toekenning van wegingen aan de diverse tentamens?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:42 schreef RustCohle het volgende:
[..]
'
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V. Daar is ze 100% van overtuigd. Ook op het hbo zelf.
Maar mijn hbo instelling (bedrijfsbureau) zegt weer dat de hbo instelling het wel meetelt?!?!?!
Uhm, dan is je probleem toch opgelost?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:42 schreef RustCohle het volgende:
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |