abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140976968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:11 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Je kunt het mentoraat aanbieden als vrijblijvende 'service' alleen dan loop je het risico dat de studenten niet komen, en het rendement in de propedeuse is al zo laag.
:? :? Dit snap ik echt niet.
Als je iets als vrijblijvende service aanbiedt, loop je inderdaad het risico dat er weinig studenten komen.
Wat heeft dat met het rendement in de propaedeuse te maken? Het mentoraat staat toch naast de studie? Het is toch niet inhoudelijk?
Al moet ik wel zeggen dat de vakkundigheid om te studeren wel belangrijk is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140977019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt omdat hij woedend is :')
Je zou zijn toilet eens moeten zien, de stront loopt langs alle muren naar beneden omdat hij ook niet meer in staat is om in de pot te schijten wanneer hij kwaad is.
*O* Die houden we erin.
Nou ja, op enige gepaste afstand dan, met de neus dicht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_140977070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:17 schreef Kees22 het volgende:
Wat heeft dat met het rendement in de propaedeuse te maken? Het mentoraat staat toch naast de studie? Het is toch niet inhoudelijk?
Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.
pi_140977563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:19 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Als je die 6-havo scholiertjes (want dat is wat de meeste eerstejaars hbo studenten zijn) niet een beetje opvoedt, ben je na een jaar de helft kwijt omdat ze te weinig punten halen. Dat kun je je als opleiding niet veroorloven, dus moet je iets doen.
Ah. Wij hadden vroeger op de lagere school een drietal kenmerken: vlijt, ??? nou ja, de rest ben ik even kwijt. Wel verplicht, en telden ook wel mee.

Wat ik dan toch nog steeds niet snap: 6-havo om te beginnen en dan het hbo doorlopen. En een voldoende halen voor het mentoraat. En toch zo primitief beroerd spellen. Niet eens de simpele vervoeging van de regelmatige (zwakke) werkwoorden beheersen!
pi_140977856
Vlijt, netheid en gedrag?
pi_140977910
Is het niet mogelijk om je mentoraat punt omhoog te krijgen door naar de examencommissie van je eigen opleiding te stappen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140977931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:42 schreef quinoahipster het volgende:
Vlijt, netheid en gedrag?
Zoiets, al klinkt het nog niet helemaal vertrouwd. Maar dat kan ook verdringing zijn.
Of geloof. Ik was katholiek.
pi_140978009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:44 schreef tofastTG het volgende:
Is het niet mogelijk om je mentoraat punt omhoog te krijgen door naar de examencommissie van je eigen opleiding te stappen?
Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.
Overigens is het mentoraatpunt = punt van het mentoraat. Nou we het toch over spelling hebben.
Mentoraat punt betekent mentoraat van het punt.
pi_140978118
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als de beoordeling een O of een V is, is het antwoord een simpel nee.
Je kunt het altijd proberen. :')
Ik vind het een domme manier van becijferen (want O en V suggereren dat er ook RV, G, ZG etc te halen waren terwijl dat niet zo is), maar het is ook dom van de uni om die V's zo star mee te blijven rekenen.

Maar nogmaals: zorgt dat je een normaal, redelijk, weldenkend persoon van die uni te spreken krijgt (dus niet een of andere miep van een of ander secretariaat) en leg de situatie uit, en leg uit dat de manier waarop je hogeschool dat mentoraat becijfert niet deugt, dus of ze alleen even naar je 'echte' cijfers willen kijken.
pi_140978172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:51 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen. :')
Ik vind het een domme manier van becijferen (want O en V suggereren dat er ook RV, G, ZG etc te halen waren terwijl dat niet zo is), maar het is ook dom van de uni om die V's zo star mee te blijven rekenen.

Maar nogmaals: zorgt dat je een normaal, redelijk, weldenkend persoon van die uni te spreken krijgt (dus niet een of andere miep van een of ander secretariaat) en leg de situatie uit, en leg uit dat de manier waarop je hogeschool dat mentoraat becijfert niet deugt, dus of ze alleen even naar je 'echte' cijfers willen kijken.
Wat dat betreft heeft TS dus wel een punt.
Maar zijn spelling blijft beneden de maat, zelfs beneden basisschoolniveau.

Vraag is dan: kun je en spelling van lager dan basisschool tolereren op een universiteit?
pi_140992769
Update:

Mijn coach zei dat mentoraat niet meetelt in het gemiddelde (niet voldaan/voldaan). Daar is mijn mentor 100% van overtuigd. De manager van het bedrijfsbureau daarentegen zegt dat het wel meetelt. In het OER staat ook dat het meetelt...
pi_140992961
Het gaat er natuurlijk niet om of de HR het meetelt, maar de uni waar je heen wilt.
pi_140993082
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:51 schreef quinoahipster het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om of de HR het meetelt, maar de uni waar je heen wilt.
Hoe kan ik hier antwoord op krijgen zonder contact op te nemen? Want ik heb al vele malen gebeld, waarna ik verwezen ben naar HRO zelf, daarnaast een mail gestuurd gisteren waarop ik nog geen reactie heb.
pi_140993527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:55 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Hoe kan ik hier antwoord op krijgen zonder contact op te nemen? Want ik heb al vele malen gebeld, waarna ik verwezen ben naar HRO zelf, daarnaast een mail gestuurd gisteren waarop ik nog geen reactie heb.
Zorg dat je de juist persoon te spreken krijgt.

De EUR heeft waarschijnlijk studieadviseurs, en één daarvan zal zich waarschijnlijk bezighouden met 'alternatieve instroomroutes' (zoals hbo-propedeuse).
Die persoon moet je spreken.

Dus bel ze op, begin niet met random je hele verhaal af te vuren op de persoon die je als eerste aan de lijn krijgt, maar vraag of ze je kunnen vertellen bij wie je moet zijn voor die hbo-propedeuse-instroom.
pi_140995220
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:08 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Zorg dat je de juist persoon te spreken krijgt.

De EUR heeft waarschijnlijk studieadviseurs, en één daarvan zal zich waarschijnlijk bezighouden met 'alternatieve instroomroutes' (zoals hbo-propedeuse).
Die persoon moet je spreken.

Dus bel ze op, begin niet met random je hele verhaal af te vuren op de persoon die je als eerste aan de lijn krijgt, maar vraag of ze je kunnen vertellen bij wie je moet zijn voor die hbo-propedeuse-instroom.
Dat doe ik.. is er niks op hun site te vinden?
pi_140995511
BELLEN!!! o|O
Autist }:|
pi_140995945
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:07 schreef quinoahipster het volgende:
BELLEN!!! o|O
Autist }:|
gedaan. Ze weten het niet zeggen ze.
pi_140996007
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:25 schreef RustCohle het volgende:

[..]

gedaan. Ze weten het niet zeggen ze.
Vraag naar iemand die het WEL weet.
Of iemand die je kan vertellen wie het weet.
Er moet iets als een toelatingscommissie, propedeusecoördinator oid zijn.
IEMAND zal moeten beslissen of jij wordt toegelaten.
Vind diegene, ookal is het de Rector Magnificus.
pi_141001390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:27 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Vraag naar iemand die het WEL weet.
Of iemand die je kan vertellen wie het weet.
Er moet iets als een toelatingscommissie, propedeusecoördinator oid zijn.
IEMAND zal moeten beslissen of jij wordt toegelaten.
Vind diegene, ookal is het de Rector Magnificus.
Aan de lijn gekregen, werd verwezen naar mijn hbo instelling en de website van de universiteit..
pi_141001446
Uit deze post: SES / Erasmus Universiteit Rotterdam #35 Ongeldigheid kun je opmaken dat je nog niet de juiste persoon hebt gesproken.

Vraag niet om informatie of waar je iets kunt vinden, vraar WIE degene is die beslist of jij toegelaten wordt. En ga diegene benaderen.
pi_141002596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:19 schreef quinoahipster het volgende:
Uit deze post: SES / Erasmus Universiteit Rotterdam #35 Ongeldigheid kun je opmaken dat je nog niet de juiste persoon hebt gesproken.

Vraag niet om informatie of waar je iets kunt vinden, vraar WIE degene is die beslist of jij toegelaten wordt. En ga diegene benaderen.
'
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V. Daar is ze 100% van overtuigd. Ook op het hbo zelf.

Maar mijn hbo instelling (bedrijfsbureau) zegt weer dat de hbo instelling het wel meetelt?!?!?!
pi_141003294
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:42 schreef RustCohle het volgende:

[..]

'
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V. Daar is ze 100% van overtuigd. Ook op het hbo zelf.

Maar mijn hbo instelling (bedrijfsbureau) zegt weer dat de hbo instelling het wel meetelt?!?!?!
Heb je al in de OER gekeken naar de toekenning van wegingen aan de diverse tentamens?
pi_141005118
Bezwaar aanteken bij de commissie van je HBO opleiding, zij zijn diegene die fout zitten. Bij mijn universiteit heb ik één projectvak waarbij je een V of O kan halen, deze wordt niet meegewogen bij het gemiddelde. Zij mogen niet een binair resultaat meenemen aan een gemiddelde, maar HBO instellingen maken wel vaker hun eigen regeltjes aan om de resultaten voor zichzelf te verhogen.

Grote kans dat zowel de HBO als de WO instelling uit arrogantie hun poot stijf houden. Zou je niet gewoon een 21 toets kunnen doen bij de universiteit?
pi_141005659
Godnondeju, even het topic helemaal doorgelezen. Wat een tenenkrommende, typerende bureaucratie weer :').

Zou zo op GeenStijl kunnen komen te staan.
pi_141006281
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:42 schreef RustCohle het volgende:
Mijn mentor heeft contact opgenomen met een ''juiste'' persoon en die zei dat Erasmus Universiteit zelf een gemiddelde berekent over vakken waar een cijfer is toegekend en de mentor zegt dus dat de mentoraat niet meetelt i.v.m. een V.
Uhm, dan is je probleem toch opgelost? :')

Wat de HR met je cijferlijst doet boeit geen kut meer, als de EUR maar correct rekent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')