abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140975186
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:29 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Sowieso Stannis, beter komt hij volgende aflevering weer tevoorschijn. _O_
Sowieso Stannis, beter blijft hij voor altijd uit zicht :6
Tails tell tales
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:37:52 #202
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140975252
OK, even een vraagje aan de mensen die dit seizoen (veel) zwakker vinden dan eerdere seizoenen en vinden dat er te weinig gebeurt: wat maakte die eerdere seizoenen dan zo sterk? Want volgens mij valt het ieder seizoen best mee met de 'grote gebeurtenissen'/snelle verhaalontwikkelingen en is dat ook niet waarom je de serie kijkt. Toch?

Niet dat het geen valide mening is hoor, alleen ik ben wel benieuwd naar wat er dan nu opeens zo langzaam verloopt. Dit seizoen zijn de powershifts echt crazy: in King's Landing wordt Joffrey vervangen door Tommen, wat een heel andere dynamiek geeft; in the Vale weet Littlefinger (en Sansa?) opeens snel aan invloed te winnen door zich van Lysa te ontdoen; in Essos is Dany aan het regeren geslagen (niet dat dat heel boeiend is, maar toch wel interessanter dan haar gekut in Qarth in s2); bij the Wall is the Night's Watch inmiddels gedecimeerd... Maar misschien dat die verschuivingen in machtsverhoudingen meer zijn wat ik zelf interessant vindt en dat anderen dat juist minder boeiend vinden.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_140975285
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:32 schreef Kaneelstokje het volgende:

Zo denken mensen over Lannisters:

[ afbeelding ]
Hater, Stannis heeft het volk ook niet achter zich, alleen de houses die ooit fealty hebben gezworen toen Robbert ten strijde trok.
pi_140975308
quote:
5s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:37 schreef Zhenar het volgende:
OK, even een vraagje aan de mensen die dit seizoen (veel) zwakker vinden dan eerdere seizoenen en vinden dat er te weinig gebeurt: wat maakte die eerdere seizoenen dan zo sterk? Want volgens mij valt het ieder seizoen best mee met de 'grote gebeurtenissen'/snelle verhaalontwikkelingen en is dat ook niet waarom je de serie kijkt. Toch?

Niet dat het geen valide mening is hoor, alleen ik ben wel benieuwd naar wat er dan nu opeens zo langzaam verloopt. Dit seizoen zijn de powershifts echt crazy: in King's Landing wordt Joffrey vervangen door Tommen, wat een heel andere dynamiek geeft; in the Vale weet Littlefinger (en Sansa?) opeens snel aan invloed te winnen door zich van Lysa te ontdoen; in Essos is Dany aan het regeren geslagen (niet dat dat heel boeiend is, maar toch wel interessanter dan haar gekut in Qarth in s2); bij the Wall is the Night's Watch inmiddels gedecimeerd... Maar misschien dat die verschuivingen in machtsverhoudingen meer zijn wat ik zelf interessant vindt en dat anderen dat juist minder boeiend vinden.
Ik ben het helemaal met je eens hoor :)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_140975365
quote:

S4 is top, S2 was een grote baggerzooi.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:45:44 #206
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_140975628
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:38 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hater, Stannis heeft het volk ook niet achter zich, alleen de houses die ooit fealty hebben gezworen toen Robbert ten strijde trok.
We zullen zien.
Lang leve Stannis, de enige ware koning.

quote:

Ik vond Littlefinger die Lysa vermoorde het hoogtepunt. Geweldig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_140975636
quote:

Ik deel jouw visie volledig, dus kan geen antwoord op je vragen geven ;)
Ik vind dit seizoen echt top, ik vond seizoen 2 juist vrij ruk (in ieder geval relatief gezien).
Tails tell tales
pi_140975727
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die ook uitspreekt S2 als het meest slechte seizoen (tot nu toe) te zien, amen _O_
Tails tell tales
pi_140975808
Ik snap die haat op seizoen 2 dan weer helemaal niet, kan iemand dat uitleggen?
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140975847
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:45 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

We zullen zien.
Lang leve Stannis, de enige ware koning.
De starks leken als enige echt begaan met het volk. Hoezee team stark!
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:52:52 #211
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_140976006
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:50 schreef muhahaha het volgende:

[..]

De starks leken als enige echt begaan met het volk. Hoezee team stark!
Wie dan? Sansa, het poppetje van Littlefinger?
Jon? Verbannen naar het noorden?
Arya, jonge wildebras die alleen maar wil moorden?
Bran, de kreupele beestenmagiër?
Hodor, de hodor?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_140976065
Seizoen 4 is het echte koning-seizoen hoor. Gebeurt echt de ene mooie actie na de andere. In het boek is ook bij verre het beste gedeelte van de hele boekenreeks, samen met boek/seizoen 1. Seizoen 2/3 vind ik beiden tamelijk matig.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140976156
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hodor, de hodor?
Ned, bran... ja bran voordat die reek langskwam :r :r
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:57:37 #214
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140976230
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hodor, de hodor?
#TeamStark ~O>
pi_140976268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:49 schreef Khaleesi het volgende:
Ik snap die haat op seizoen 2 dan weer helemaal niet, kan iemand dat uitleggen?
Mwah, ik heb het inmiddels niet meer zo helder voor de geest, maar ik weet nog dat ik het -iig relatief gezien- gewoon saai vond. Datgene wat het hoogtepunt van het seizoen moest voorstellen, de BW battle, vond ik ook niet zo fantastisch... Mensen komen vaak als klacht met "rekken" en/of "filler(s)"... nou ja, dat gevoel/idee had ik dus vooral in S2.
Tails tell tales
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:59:37 #216
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140976320
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:40 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

:D Grappig, ik vond S2 juist nog echt heel sterk en S3 juist minder (al vind ik echt elk seizoen nog altijd van bijzonder hoge kwaliteit).
Mijn lijstje:

1: Seizoen 2: de shit heeft hier inmiddels al de fan geraakt en overal is oorlog en Tyrion heerscht in King's Landing en de schaal van alles wordt zoveel groter met alle betrokken facties, legers en 'provincies'. Plus punanidemonen.
2: Seizoen 1: Prachtige introductie van de personages, wereld, etc. Volgens mij bij velen een favoriet, maar ik denk dat hier het effect van 'nieuwheid' een grote rol speelt en de herinneringen kleurt. Ook heeft dit seizoen nog wel het voordeel van een meer gefocuste verhaallijn, doordat veel personages nog samen zijn.
3: Seizoen 3: achteraf bezien gebeurde daar niet echt heel veel, behalve dan de fantastische Red Wedding. En Jaime + Brienne was ook tof. Maar vooral veel gesudder van verhaallijnen en opbouw naar ep 9. En ik vond die eindscene met Mhysa echt heel lame.

Seizoen 4 kan ik pas beoordelen na aflevering 10, maar op dit moment staat deze gelijk met seizoen 2, dus ik laat het van de laatste aflevering afhangen.

Op seriefora krijg ik altijd sterk het idee dat mensen na een tijdje beginnen te vinden dat ze 'recht hebben' op bepaalde ontwikkelingen/kijkervaringen en geïrriteerd raken als die niet bewaarheid worden. Ze hebben dan favorieten, verwachtingen, die hun kijkervaring beïnvloeden. Terwijl ze in het begin nog helemaal geen verwachtingen hebben en dus elke ontwikkeling nog interessant is,
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:01:16 #217
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140976382
die eindscene van seizoen 3 was echt poep ja
pi_140976403
s2 had met name last van een 5 frontenoorlog die vanwege budgetbeperkingen eigenlijk maar nauwelijks in beeld gebracht kon worden. Maar daar stond weer lekker veer Kings Landing gekonkel tegenover. S2 was het seizoen waaraan Tyrion imho zijn populariteit te danken heeft.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_140976420
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:53 schreef Norrage het volgende:
Seizoen 4 is het echte koning-seizoen hoor. Gebeurt echt de ene mooie actie na de andere. In het boek is ook bij verre het beste gedeelte van de hele boekenreeks, samen met boek/seizoen 1. Seizoen 2/3 vind ik beiden tamelijk matig.
Seizoen 1 (met stip!)> Seizoen 4> Seizoen 3>Seizoen 2. Al ontlopen seizoen 3 en 4 elkaar echt niet veel en we hebben natuurlijk nog een laatste aflevering te gaan. Vond de Red Wedding echt wel heel heftig :Y
Tails tell tales
pi_140976470
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:01 schreef DragonFodder het volgende:
s2 had met name last van een 5 frontenoorlog die vanwege budgetbeperkingen eigenlijk maar nauwelijks in beeld gebracht kon worden. Maar daar stond weer lekker veer Kings Landing gekonkel tegenover. S2 was het seizoen waaraan Tyrion imho zijn populariteit te danken heeft.
Tyrion was voor mij het enige echte pluspunt in dat seizoen.
Tails tell tales
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:03:47 #221
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140976487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

Seizoen 1 (met stip!)> Seizoen 4> Seizoen 3>Seizoen 2.
Ik vond wel dat ze de karakters slecht hadden geïntroduceerd in seizoen 1, ik snapte geen reet van wie wie nou is.
pi_140976570
Ik ga me niet uitlaten over wat nu het beste seizoen was, want dat overzicht over de seizoenen als geheel heb ik helemaal niet.

Wat ik wel durf te beweren is dat dit het slechtste en meest teleurstellende Dany seizoen thus far is. S2 mag niet in de schaduw staan van dit seizoen qua lameheid. De trailers beloofden zo veel spannende Dany momenten maar als je ziet hoe ze uitpakten in de serie, dan kan je niet anders dan teleurgesteld zijn.

Trailer: Schreeuwende Dany lanceert katapulten richting Meereen, yes veldslag!!!
Wat bleek het te zijn: Tonnen met kettingen erin ( :') ) Totaal geen veldslag...

Trailer: Daario neemt het op tegen de champion van Meereen
Wat bleek: Totale deceptie, duel afgerond in minder dan 1 minuut o.i.d.

Trailer: Slaven die de handelaren terug gingen pakken
Resultaat: 1 handelaar op film gedood, weer een hele korte onbevredigende scene.

Trailer: Draak die boven een stad vliegt (woejo dit wordt goed!)
Resultaat: Was een visioen, geen realiteit

Trailer: Drogon die een mens lijkt op te gaan eten.
Resultaat: Niks geen mensen opgegeten, enkel een geit o.i.d. Weer met een sisser afgelopen dus.

Allemaal gebeurtenissen die geweldig hadden kunnen zijn, maar heel kort afgeraffeld werden en megaveilig eindigden. Eigenlijk heeft Dany weinig anders gedaan dan op een stoel zitten en over balkons heen kijken. Wellicht is er nog meer gebeurd wat ik vergeten ben maar dat zegt dan wss ook weer genoeg.
Gooi er nog die totaal overbodige Missandei/Grey Worm scenes bij op en je hebt een snorefest van jewelste.
pi_140976571
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:03 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ik vond wel dat ze de karakters slecht hadden geïntroduceerd in seizoen 1, ik snapte geen reet van wie wie nou is.
Meer mensen over gehoord, maar daar had ik zelf niet zo veel last van eigenlijk.
Tails tell tales
pi_140976695
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:05 schreef Khaleesi het volgende:
Ik ga me niet uitlaten over wat nu het beste seizoen was, want dat overzicht over de seizoenen als geheel heb ik helemaal niet.

Wat ik wel durf te beweren is dat dit het slechtste en meest teleurstellende Dany seizoen thus far is. S2 mag niet in de schaduw staan van dit seizoen qua lameheid. De trailers beloofden zo veel spannende Dany momenten maar als je ziet hoe ze uitpakten in de serie, dan kan je niet anders dan teleurgesteld zijn.

Trailer: Schreeuwende Dany lanceert katapulten richting Meereen, yes veldslag!!!
Wat bleek het te zijn: Tonnen met kettingen erin ( :') ) Totaal geen veldslag...

Trailer: Daario neemt het op tegen de champion van Meereen
Wat bleek: Totale deceptie, duel afgerond in minder dan 1 minuut o.i.d.

Trailer: Slaven die de handelaren terug gingen pakken
Resultaat: 1 handelaar op film gedood, weer een hele korte onbevredigende scene.

Trailer: Draak die boven een stad vliegt (woejo dit wordt goed!)
Resultaat: Was een visioen, geen realiteit

Trailer: Drogon die een mens lijkt op te gaan eten.
Resultaat: Niks geen mensen opgegeten, enkel een geit o.i.d. Weer met een sisser afgelopen dus.

Allemaal gebeurtenissen die geweldig hadden kunnen zijn, maar heel kort afgeraffeld werden. Eigenlijk heeft Dany weinig anders gedaan dan op een stoel zitten en over balkons heen kijken. Wellicht is er nog meer gebeurd wat ik vergeten ben maar dat zegt dan wss ook weer genoeg.
Gooi er nog die totaal overbodige Missandei/Grey Worm scenes bij op en je hebt een snorefest van jewelste.
Itt tot velen hier vond ik de Missandei/Grey worm-scène juist heel mooi, maar voor de rest ben ik het wel helemaal met je eens wat Dany betreft. Die verhaallijn komt dit seizoen (voor de rest) echt enorm slecht uit de verf.
Tails tell tales
pi_140976881
De Dany verhaallijn uit S2 krijgt altijd de nodige haat, maar als je ziet wat daar allemaal gebeurde, dan was het echt een feest. Eerst uit de Garden of Bones zien te komen wat maar amper lukte, toen overweldigd worden door de geheimzinnige en magische wereld van Qarth, dat ook nog eens zeer fraai tot in detail vormgegeven was. Interessante/kleurrijke figuren zoals Spice Merchant, Xaro, Pyat Pree, Maskervrouwtje (die ik superintrigerend vond maar waar weinig mee gedaan is). De draken die gejat werden, de house of the undying (mixed feelings over die scene), de coup die Pyat pleegde, het verraad van Doreah, de kluis die leeg bleek en dat Dany toch nog wraak neemt op iedereen en ineens genoeg goud had om naar Westeros (althans dat hoopten we toen) te varen!!!!!

Wow!!! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')