Ik denk dat het klopt wat je schrijft over seizoen 1, maar ik vond daar ook echt een paar van de tofste karakters inzitten (die ik nog steeds erg mis) zoals Ned, Robert en Viserys.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]Grappig, ik vond S2 juist nog echt heel sterk en S3 juist minder (al vind ik echt elk seizoen nog altijd van bijzonder hoge kwaliteit).
Mijn lijstje:
1: Seizoen 2: de shit heeft hier inmiddels al de fan geraakt en overal is oorlog en Tyrion heerscht in King's Landing en de schaal van alles wordt zoveel groter met alle betrokken facties, legers en 'provincies'. Plus punanidemonen.
2: Seizoen 1: Prachtige introductie van de personages, wereld, etc. Volgens mij bij velen een favoriet, maar ik denk dat hier het effect van 'nieuwheid' een grote rol speelt en de herinneringen kleurt. Ook heeft dit seizoen nog wel het voordeel van een meer gefocuste verhaallijn, doordat veel personages nog samen zijn.
3: Seizoen 3: achteraf bezien gebeurde daar niet echt heel veel, behalve dan de fantastische Red Wedding. En Jaime + Brienne was ook tof. Maar vooral veel gesudder van verhaallijnen en opbouw naar ep 9. En ik vond die eindscene met Mhysa echt heel lame.
Seizoen 4 kan ik pas beoordelen na aflevering 10, maar op dit moment staat deze gelijk met seizoen 2, dus ik laat het van de laatste aflevering afhangen.
Op seriefora krijg ik altijd sterk het idee dat mensen na een tijdje beginnen te vinden dat ze 'recht hebben' op bepaalde ontwikkelingen/kijkervaringen en geïrriteerd raken als die niet bewaarheid worden. Ze hebben dan favorieten, verwachtingen, die hun kijkervaring beïnvloeden. Terwijl ze in het begin nog helemaal geen verwachtingen hebben en dus elke ontwikkeling nog interessant is,
Ja wel mooi op zich maar het droeg weer ouderwets niks bij aan de grote lijnen van het verhaal en was echt weer zo'n middel om wat romantiek de serie in te forceren.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Itt tot velen hier vond ik de Missandei/Grey worm-scène juist heel mooi, maar voor de rest ben ik het wel helemaal met je eens wat Dany betreft. Die verhaallijn komt dit seizoen (voor de rest) echt enorm slecht uit de verf.
Ik ook. Waar zaten de LF-Varys conversaties eigenlijk in? Ook (gedeeltelijk) in seizoen 2? Dan waren die, naast Tryion, ook hoogtepunten van dat seizoen.quote:
Quaithe (maskervrouwtje) was idd fascinerend. Maar Dany vond ik vooral erg annoying en entitled dat hele seizoen, zonder het te verdienen. "Wheee, wheeee, ik wil geld hebben want ik ben BLOOD OF THE DRAGON!" "Wheee, wheee, WHERE ARE MY DRAGONS?!" Alles overkomt haar daar maar, ze doet helemaal niks zelf, maar vindt wel dat ze er recht op heeft.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:14 schreef Khaleesi het volgende:
De Dany verhaallijn uit S2 krijgt altijd de nodige haat, maar als je ziet wat daar allemaal gebeurde, dan was het echt een feest. Eerst uit de Garden of Bones zien te komen wat maar amper lukte, toen overweldigd worden door de geheimzinnige en magische wereld van Qarth, dat ook nog eens zeer fraai tot in detail vormgegeven was. Interessante/kleurrijke figuren zoals Spice Merchant, Xaro, Pyat Pree, Maskervrouwtje (die ik superintrigerend vond maar waar weinig mee gedaan is). De draken die gejat werden, de house of the undying (mixed feelings over die scene), de coup die Pyat pleegde, het verraad van Doreah, de kluis die leeg bleek en dat Dany toch nog wraak neemt op iedereen en ineens genoeg goud had om naar Westeros (althans dat hoopten we toen) te varen!!!!!
Wow!!!
Zie je wel, hoe meer je over seizoen 2 nadenkt, hoe toffer het is.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ook. Waar zaten de LF-Varys conversaties eigenlijk in? Ook (gedeeltelijk) in seizoen 2? Dan waren die, naast Tryion, ook hoogtepunten van dat seizoen.
Ja precies! De conversaties/dialogen maakten GoT voor mij al snel een super toffe serie! We krijgen gelukkig heel veel van Tyrion. Laat hem alsjeblieft levenquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ook. Waar zaten de LF-Varys conversaties eigenlijk in? Ook (gedeeltelijk) in seizoen 2? Dan waren die, naast Tryion, ook hoogtepunten van dat seizoen.
Ha, zie ook mijn editquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:26 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zie je wel, hoe meer je over seizoen 2 nadenkt, hoe toffer het is.
Dit is precies hetzelfde als wat Stannis doet, maar op 1 of andere manier kan hij niks fout doen bij fans. En Dany pakt het dan nog zelf aan. Stannis laat Mel en de uienridder al het vuile werk op knappen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:25 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Quaithe (maskervrouwtje) was idd fascinerend. Maar Dany vond ik vooral erg annoying en entitled dat hele seizoen, zonder het te verdienen. "Wheee, wheeee, ik wil geld hebben want ik ben BLOOD OF THE DRAGON!" "Wheee, wheee, WHERE ARE MY DRAGONS?!" Alles overkomt haar daar maar, ze doet helemaal niks zelf, maar vindt wel dat ze er recht op heeft.
Tja, dat hoeft voor mij dus ook niet per se/altijd als ik een scène op zichzelf gewoon mooi of vermakelijk vind.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja wel mooi op zich maar het droeg weer ouderwets niks bij aan de grote lijnen van het verhaal en was echt weer zo'n middel om wat romantiek de serie in te forceren.
Ja of ze moeten met tweetjes een gezinnetje gaan stichten ergens (dat zal niet meevallen.) waarna heel het leger unsullied er ook maar de brui aan geeft. Dan wordt het nog wat....
Daar valt ook weer wat voor te zeggen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:28 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tja, dat hoeft voor mij dus ook niet per se/altijd als ik een scène op zichzelf gewoon mooi of vermakelijk vindt.
Dat hoop ik dus ook.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:29 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Sowieso Stannis, beter komt hij volgende aflevering weer tevoorschijn.
Daar sluit ik me bij aan! Tywin.. Ook zo een eindbaasquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:32 schreef Khaleesi het volgende:
Ik stem op het seizoen met de meeste gezamenlijke screentime voor Tyrion+Varys+LF+Tywin als beste seizoen GoT ooit.
Maar Olenna was ook wel weer cool......quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:33 schreef Isamaru het volgende:
[..]
Daar sluit ik me bij aan! Tywin.. Ook zo een eindbaas
Stannisfans zijn ook net zo irritantquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:28 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dit is precies hetzelfde als wat Stannis doet, maar op 1 of andere manier kan hij niks fout doen bij fans.
Dany is dan ook wat jonger dan Stannis, dus je kunt niet van haar verwachten dat ze evenveel levenservaring heeft.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:33 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Stannisfans zijn ook net zo irritant
Maar stiekem vind ik al die adoratie ook wel weer heel leuk. Toch mooi om te zien wat een stuk fictie bij mensen kan losmaken, en ik vind het ook gewoon mooi dat mensen zich er zo in op laten gaan
Overigens heb ik bij Stannis wel meer het idee dat hij uiteindelijk het land/volk belangrijk vindt, niet zichzelf. Dany kwam in seizoen 2 echt heel egocentrisch over. Dat maakt ze (wat mij betreft) wel weer goed door zich zo over slavernij te bekommeren (al is ze daar ook heel hypocriet in, omdat ze nooit iets heeft gezegd over de slaven die haar geliefde Drogo en zijn Khalasar in hun gelederen hadden).
Ik vind het personage Dany nu iig wel weer leuker, omdat ze in ieder geval zelf besluit om de wereld beter te maken (al pakt ze dat niet heel tactisch aan en levert dat ook niet de meest spectaculaire verhaallijn op)
Jawel ze heeft toen die vrouwtjes gered waaronder Mirri Maz Duur.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:33 schreef Zhenar het volgende:
(al is ze daar ook heel hypocriet in, omdat ze nooit iets heeft gezegd over de slaven die haar geliefde Drogo en zijn Khalasar in hun gelederen hadden).
Ik zou willen zeggen: eens, maar dat zou dus zomaar seizoen 2 kunnen zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:32 schreef Khaleesi het volgende:
Ik stem op het seizoen met de meeste gezamenlijke screentime voor Tyrion+Varys+LF+Tywin als beste seizoen GoT ooit.
Ja, als je die twee naast elkaar zou leggen zou je niet meteen denken dat het Stannis is die het messia-complex heeft.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:33 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Stannisfans zijn ook net zo irritant
Maar stiekem vind ik al die adoratie ook wel weer heel leuk. Toch mooi om te zien wat een stuk fictie bij mensen kan losmaken, en ik vind het ook gewoon mooi dat mensen zich er zo in op laten gaan
Overigens heb ik bij Stannis wel meer het idee dat hij uiteindelijk het land/volk belangrijk vindt, niet zichzelf. Dany kwam in seizoen 2 echt heel egocentrisch over. Dat maakt ze (wat mij betreft) wel weer goed door zich zo over slavernij te bekommeren (al is ze daar ook heel hypocriet in, omdat ze nooit iets heeft gezegd over de slaven die haar geliefde Drogo en zijn Khalasar in hun gelederen hadden).
Ik vind het personage Dany nu iig wel weer leuker, omdat ze in ieder geval zelf besluit om de wereld beter te maken (al pakt ze dat niet heel tactisch aan en levert dat ook niet de meest spectaculaire verhaallijn op)
Ik heb s1tm3 inmiddels 2 x gezien en dan is seizoen 2 toch echt smikkelen geblazenquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen: eens, maar dat zou dus zomaar seizoen 2 kunnen zijn.![]()
Tywin is ook echt een grote favoriet van mij.
Seizoen 2 is natuurlijk ook het seizoen wat als eerste volgde op het ijzersterke en nog nieuwe eerste seizoen (zie ook een post van Zhenar). Dat zal vast mee hebben gespeeld in mijn wat negatieve beleving ervan.
Mja, misschien liep 1 van de POV karakters toevallig in de buurt en hoorde die wat ze zeiden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Trouwens zijn de Varys-Littlefinger dialogen speciaal voor de serie gemaakt? Want ze zijn beiden geen PV-personages in de boeken en ik kan me niet voorstellen dat ze hele gesprekken aan PV-personages zouden voorleggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |