abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140976907
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:59 schreef Zhenar het volgende:

[..]

:D Grappig, ik vond S2 juist nog echt heel sterk en S3 juist minder (al vind ik echt elk seizoen nog altijd van bijzonder hoge kwaliteit).
Mijn lijstje:

1: Seizoen 2: de shit heeft hier inmiddels al de fan geraakt en overal is oorlog en Tyrion heerscht in King's Landing en de schaal van alles wordt zoveel groter met alle betrokken facties, legers en 'provincies'. Plus punanidemonen.
2: Seizoen 1: Prachtige introductie van de personages, wereld, etc. Volgens mij bij velen een favoriet, maar ik denk dat hier het effect van 'nieuwheid' een grote rol speelt en de herinneringen kleurt. Ook heeft dit seizoen nog wel het voordeel van een meer gefocuste verhaallijn, doordat veel personages nog samen zijn.
3: Seizoen 3: achteraf bezien gebeurde daar niet echt heel veel, behalve dan de fantastische Red Wedding. En Jaime + Brienne was ook tof. Maar vooral veel gesudder van verhaallijnen en opbouw naar ep 9. En ik vond die eindscene met Mhysa echt heel lame.

Seizoen 4 kan ik pas beoordelen na aflevering 10, maar op dit moment staat deze gelijk met seizoen 2, dus ik laat het van de laatste aflevering afhangen.

Op seriefora krijg ik altijd sterk het idee dat mensen na een tijdje beginnen te vinden dat ze 'recht hebben' op bepaalde ontwikkelingen/kijkervaringen en geïrriteerd raken als die niet bewaarheid worden. Ze hebben dan favorieten, verwachtingen, die hun kijkervaring beïnvloeden. Terwijl ze in het begin nog helemaal geen verwachtingen hebben en dus elke ontwikkeling nog interessant is,
Ik denk dat het klopt wat je schrijft over seizoen 1, maar ik vond daar ook echt een paar van de tofste karakters inzitten (die ik nog steeds erg mis) zoals Ned, Robert en Viserys. :) Bovendien is die gefocuste verhaallijn (voor mij) wel echt een gigantische pre van dat seizoen :Y
Tails tell tales
pi_140976908
Ik mis Varys :{
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:23:22 #228
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140977203
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:15 schreef Isamaru het volgende:
Varys Tha Spidor
pi_140977212
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:09 schreef Forbry het volgende:

[..]

Itt tot velen hier vond ik de Missandei/Grey worm-scène juist heel mooi, maar voor de rest ben ik het wel helemaal met je eens wat Dany betreft. Die verhaallijn komt dit seizoen (voor de rest) echt enorm slecht uit de verf.
Ja wel mooi op zich maar het droeg weer ouderwets niks bij aan de grote lijnen van het verhaal en was echt weer zo'n middel om wat romantiek de serie in te forceren.

Ja of ze moeten met tweetjes een gezinnetje gaan stichten ergens (dat zal niet meevallen. :P ) waarna heel het leger unsullied er ook maar de brui aan geeft. Dan wordt het nog wat.... :7
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140977255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:15 schreef Isamaru het volgende:
Ik ook. Waar zaten de LF-Varys conversaties eigenlijk in? Ook (gedeeltelijk) in seizoen 2? Dan waren die, naast Tryion, ook hoogtepunten van dat seizoen. :)

Denk wel dat ik alles nog eens een keer (achter elkaar) moet kijken voor een écht goed/eerlijk oordeel over de verschillende seizoenen ;)
Tails tell tales
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:25:29 #231
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140977303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:14 schreef Khaleesi het volgende:
De Dany verhaallijn uit S2 krijgt altijd de nodige haat, maar als je ziet wat daar allemaal gebeurde, dan was het echt een feest. Eerst uit de Garden of Bones zien te komen wat maar amper lukte, toen overweldigd worden door de geheimzinnige en magische wereld van Qarth, dat ook nog eens zeer fraai tot in detail vormgegeven was. Interessante/kleurrijke figuren zoals Spice Merchant, Xaro, Pyat Pree, Maskervrouwtje (die ik superintrigerend vond maar waar weinig mee gedaan is). De draken die gejat werden, de house of the undying (mixed feelings over die scene), de coup die Pyat pleegde, het verraad van Doreah, de kluis die leeg bleek en dat Dany toch nog wraak neemt op iedereen en ineens genoeg goud had om naar Westeros (althans dat hoopten we toen) te varen!!!!!

Wow!!! _O_
Quaithe (maskervrouwtje) was idd fascinerend. Maar Dany vond ik vooral erg annoying en entitled dat hele seizoen, zonder het te verdienen. "Wheee, wheeee, ik wil geld hebben want ik ben BLOOD OF THE DRAGON!" "Wheee, wheee, WHERE ARE MY DRAGONS?!" Alles overkomt haar daar maar, ze doet helemaal niks zelf, maar vindt wel dat ze er recht op heeft.

Maar goed, uiteindelijk is dit niet de Grote Dany Show, en S2 is voor mij toch de topper vanwege juist alle andere verhaallijnen (die vooralsnog veel beter bijdragen aan het totaalplaatje van de serie en mooier ineengewoven zijn).
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:26:06 #232
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140977322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:24 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ook. Waar zaten de LF-Varys conversaties eigenlijk in? Ook (gedeeltelijk) in seizoen 2? Dan waren die, naast Tryion, ook hoogtepunten van dat seizoen. :)
Zie je wel, hoe meer je over seizoen 2 nadenkt, hoe toffer het is. :s)
pi_140977356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:24 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja precies! De conversaties/dialogen maakten GoT voor mij al snel een super toffe serie! We krijgen gelukkig heel veel van Tyrion. Laat hem alsjeblieft leven *O* !
pi_140977360
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:26 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Zie je wel, hoe meer je over seizoen 2 nadenkt, hoe toffer het is. :s)
Ha, zie ook mijn edit ;)
Tails tell tales
pi_140977404
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:25 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Quaithe (maskervrouwtje) was idd fascinerend. Maar Dany vond ik vooral erg annoying en entitled dat hele seizoen, zonder het te verdienen. "Wheee, wheeee, ik wil geld hebben want ik ben BLOOD OF THE DRAGON!" "Wheee, wheee, WHERE ARE MY DRAGONS?!" Alles overkomt haar daar maar, ze doet helemaal niks zelf, maar vindt wel dat ze er recht op heeft.
Dit is precies hetzelfde als wat Stannis doet, maar op 1 of andere manier kan hij niks fout doen bij fans. En Dany pakt het dan nog zelf aan. Stannis laat Mel en de uienridder al het vuile werk op knappen.
pi_140977427
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:23 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ja wel mooi op zich maar het droeg weer ouderwets niks bij aan de grote lijnen van het verhaal en was echt weer zo'n middel om wat romantiek de serie in te forceren.

Ja of ze moeten met tweetjes een gezinnetje gaan stichten ergens (dat zal niet meevallen. :P ) waarna heel het leger unsullied er ook maar de brui aan geeft. Dan wordt het nog wat.... :7
Tja, dat hoeft voor mij dus ook niet per se/altijd als ik een scène op zichzelf gewoon mooi of vermakelijk vind. :)
Tails tell tales
pi_140977466
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:28 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tja, dat hoeft voor mij dus ook niet per se/altijd als ik een scène op zichzelf gewoon mooi of vermakelijk vindt. :)
Daar valt ook weer wat voor te zeggen. :)
pi_140977512
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:29 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Sowieso Stannis, beter komt hij volgende aflevering weer tevoorschijn. _O_
Dat hoop ik dus ook. *O*

Ook eindelijk aflevering 9 gezien. Erg gaaf, maar wat ik wel een beetje storend vond waren die 'emotionele' momenten tussen Jon en Ygritte en tussen Sam en die gast die doodging. Normaal heb ik daar niet zo'n hekel aan, alleen was dit tijdens een groot gevecht en dan komt het zo roekeloos over.

Maar nogmaals, een prima aflevering en als volgende week Stannis komt, vind ik het een geslaagde seizoen. :D
ROBODEMONS..................|:(
pi_140977516
Ik stem op het seizoen met de meeste gezamenlijke screentime voor Tyrion+Varys+LF+Tywin als beste seizoen GoT ooit. :Y
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:32:08 #240
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140977522
ik hoop dat arya met bran kinderen gaat maken om de stark lijn zuiver te houden en zo krijgen we de nieuwe rechtvaardige koning die op de ijzeren throon kan gaan regeren en zal het land wat meer financiele onderhoud krijgen gezien het land in rep en roer zit kunnen we wel vaststellen maargoed dat is natuurlijk niet aan mij en dat zullen we moeten afwachten en of die 2 nou elkaar nog gaan tegenkomen is ook maar de vraag maarja het is wel een interessante theorie al zeg ik het zelf en zo krijg je weer de hele meritocratie in beweging
pi_140977560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:32 schreef Khaleesi het volgende:
Ik stem op het seizoen met de meeste gezamenlijke screentime voor Tyrion+Varys+LF+Tywin als beste seizoen GoT ooit. :Y
Daar sluit ik me bij aan! Tywin.. Ook zo een eindbaas :7
pi_140977577
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:33 schreef Isamaru het volgende:

[..]

Daar sluit ik me bij aan! Tywin.. Ook zo een eindbaas :7
Maar Olenna was ook wel weer cool...... :{
Maar de Theon folter scenes zo enorm slecht....... :'(
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:33:55 #243
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140977596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:28 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Dit is precies hetzelfde als wat Stannis doet, maar op 1 of andere manier kan hij niks fout doen bij fans.
Stannisfans zijn ook net zo irritant :D

Maar stiekem vind ik al die adoratie ook wel weer heel leuk. Toch mooi om te zien wat een stuk fictie bij mensen kan losmaken, en ik vind het ook gewoon mooi dat mensen zich er zo in op laten gaan O+

Overigens heb ik bij Stannis wel meer het idee dat hij uiteindelijk het land/volk belangrijk vindt, niet zichzelf. Dany kwam in seizoen 2 echt heel egocentrisch over. Dat maakt ze (wat mij betreft) wel weer goed door zich zo over slavernij te bekommeren (al is ze daar ook heel hypocriet in, omdat ze nooit iets heeft gezegd over de slaven die haar geliefde Drogo en zijn Khalasar in hun gelederen hadden).

Ik vind het personage Dany nu iig wel weer leuker, omdat ze in ieder geval zelf besluit om de wereld beter te maken (al pakt ze dat niet heel tactisch aan en levert dat ook niet de meest spectaculaire verhaallijn op :') )
pi_140977677
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:33 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Maar stiekem vind ik al die adoratie ook wel weer heel leuk. Toch mooi om te zien wat een stuk fictie bij mensen kan losmaken, en ik vind het ook gewoon mooi dat mensen zich er zo in op laten gaan O+

Overigens heb ik bij Stannis wel meer het idee dat hij uiteindelijk het land/volk belangrijk vindt, niet zichzelf. Dany kwam in seizoen 2 echt heel egocentrisch over. Dat maakt ze (wat mij betreft) wel weer goed door zich zo over slavernij te bekommeren (al is ze daar ook heel hypocriet in, omdat ze nooit iets heeft gezegd over de slaven die haar geliefde Drogo en zijn Khalasar in hun gelederen hadden).

Ik vind het personage Dany nu iig wel weer leuker, omdat ze in ieder geval zelf besluit om de wereld beter te maken (al pakt ze dat niet heel tactisch aan en levert dat ook niet de meest spectaculaire verhaallijn op :') )
Dany is dan ook wat jonger dan Stannis, dus je kunt niet van haar verwachten dat ze evenveel levenservaring heeft.
ROBODEMONS..................|:(
pi_140977693
quote:

(al is ze daar ook heel hypocriet in, omdat ze nooit iets heeft gezegd over de slaven die haar geliefde Drogo en zijn Khalasar in hun gelederen hadden).
Jawel ze heeft toen die vrouwtjes gered waaronder Mirri Maz Duur.
Wel te laat, want ze waren al verkracht, maar de bedoeling was goed. :P
pi_140977707
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:32 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zou willen zeggen: eens, maar dat zou dus zomaar seizoen 2 kunnen zijn. :@ _O- Tywin is ook echt een grote favoriet van mij.

Seizoen 2 is natuurlijk ook het seizoen wat als eerste volgde op het ijzersterke en nog nieuwe eerste seizoen (zie ook een post van Zhenar). Dat zal vast mee hebben gespeeld in mijn wat negatieve beleving ervan.
Tails tell tales
pi_140977713
quote:

[..]

Ja, als je die twee naast elkaar zou leggen zou je niet meteen denken dat het Stannis is die het messia-complex heeft.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_140977760
Trouwens zijn de Varys-Littlefinger dialogen speciaal voor de serie gemaakt? Want ze zijn beiden geen PV-personages in de boeken en ik kan me niet voorstellen dat ze hele gesprekken aan PV-personages zouden voorleggen.
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:40:37 #249
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140977796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:37 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik zou willen zeggen: eens, maar dat zou dus zomaar seizoen 2 kunnen zijn. :@ _O- Tywin is ook echt een grote favoriet van mij.

Seizoen 2 is natuurlijk ook het seizoen wat als eerste volgde op het ijzersterke en nog nieuwe eerste seizoen (zie ook een post van Zhenar). Dat zal vast mee hebben gespeeld in mijn wat negatieve beleving ervan.
Ik heb s1tm3 inmiddels 2 x gezien en dan is seizoen 2 toch echt smikkelen geblazen O+ Idd ook vanwege LF&Varys, maar ik vond Arya&Trywin bijvoorbeeld ook echt heel erg tof samen. En kom op, S2 was het seizoen van Jaqen! Dat verdient ook echt punten hoor. :Y
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:40:42 #250
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140977800
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Trouwens zijn de Varys-Littlefinger dialogen speciaal voor de serie gemaakt? Want ze zijn beiden geen PV-personages in de boeken en ik kan me niet voorstellen dat ze hele gesprekken aan PV-personages zouden voorleggen.
Mja, misschien liep 1 van de POV karakters toevallig in de buurt en hoorde die wat ze zeiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')