Maarja dan nog. Met zo´n fotokop werkt ook het opnieuw composeren totaal niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:52 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb de 501 maar een oudere met metalen statief
Ik gebruik overigens de kop zelden om te draaien, ik maak vaste shots, in 3 jaar heb ik misschien 3x een pan gemaakt
Nee zou geen fotokop nemenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maarja dan nog. Met zo´n fotokop werkt ook het opnieuw composeren totaal niet.
Zo´n kop heb ik nu nog wel. Vandaar dat ik toch wel een fluid head zoekquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:55 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee zou geen fotokop nemen
gewoon lekker met een Quickrelease manfrotto ding, ideaal en stabiel
Fancier is leuk voor en DSLR, maar totaal onbruikbaar met alles wat iets meer weegt. Ziet er robuust uit en alles, maar de ball beweegt (ookal draai je hem totaal vast) meteen als je een zwaardere setup hebt, wordt dan totaal onbruikbaar dus.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Om op die fluid heads terug te komen. Er zijn er zo veel... Welke gebruiken jullie? Ik weet dat een van jullie de Fancier 717 gebruikt, maar de rest?
Waarom alleen vaste shots? Pan shots voegen echt veel toe, hoeft maar een lichte pan te zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:52 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb de 501 maar een oudere met metalen statief
Ik gebruik overigens de kop zelden om te draaien, ik maak vaste shots, in 3 jaar heb ik misschien 3x een pan gemaakt
Benro S6quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Om op die fluid heads terug te komen. Er zijn er zo veel... Welke gebruiken jullie? Ik weet dat een van jullie de Fancier 717 gebruikt, maar de rest?
Een slide is niet te vergelijken met een pan.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:10 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nja of je gebruikt een slider he Sus
Maargoed: welke zou jij dan aanraden? ¤150 oid...
Budget is rekbaar hoor. Maar ¤300 voor alleen een hoofd vind ik nu misschien nog wat veel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:11 schreef Susteren het volgende:
[..]
Een slide is niet te vergelijken met een pan.
150 euro isn wel krap, zou eerder voor 300 euro een stevige halen ipv. nu 150 euro en over een half jaar 300.
Ik heb dezelfde fout gemaakt. Benro is wel goed qua low budget though.
Precies, ik vind een pan echt lelijk, ja het kan bij een tv registratie of voor een overzicht bij een repo maar ik vind pannen ouderwets, net als het gebruik van voice overs in nieuwsfilmpjes, beide als t echt niet anders kan.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De pan is een van de technieken die niet weg te denken is uit vrijwel elke film, ook tegenwoordig niet. Het is een techniek die je moet beheersen: kadering moet goed zijn, snelheid goed, timing goed (eerder pannen dan acteur beweegt), het is veel complexer dan gewoon een statief draaien.
Een slidershot met een pan vergelijken met een slider shot is ronduit lachwekkend, dan kun je evengoed een jib shot vergelijken met een handheld shot.
[ Bericht 0% gewijzigd door Susteren op 14-06-2014 15:27:38 ]Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
Je vindt je hoofd draaien ook ouderwets?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Precies, ik vind een pan echt lelijk, ja het kan bij een tv registratie of voor een overzicht bij een repo maar ik vind pannen ouderwets, net als het gebruik van voice overs in nieuwsfilmpjes, beide als t echt niet anders kan.
http://www.statiefshop.nl/product/148652/benro-kh25.htmlquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
quote:
quote:in cinematografie
Haha, doe jij dat nog?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:25 schreef Blindboy het volgende:
Je vindt je hoofd draaien ook ouderwets?
Ja! jongens! Kappen... geen lelijke shit makenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:43 schreef nietzman het volgende:
Een pan is iets waar je mee om moet kunnen gaan. Net zoals over de as gaan iets wat je soms gewoon moet kunnen doen. Je moet gewoon geen lelijke shit maken.
Dit. Met groothoek trouwens ook erg gaaf, zolang je maar niet je onderwerp gaat volgen maar het voorblijft.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:45 schreef KaMo het volgende:
Verder, onderwerp tracken door te pannen met lange lens
Dat zegt meer over jouw pantechniek dan het pannen zelf.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:56 schreef SunChaser het volgende:
Ik doe t alleen niet omdat ik pannen van statief fucking lelijk vind.
Thanks! ik ga kijken naar dat statiefquote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:35 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.statiefshop.nl/product/148652/benro-kh25.html
Deze
Verder tip voor je film: Als je wegknipt naar B-roll, wees niet bang om wat meerdere B-roll shots achter elkaar te gebruiken zonder gelijk weer terug te schieten naar het originele interview materiaal.
Bij 24 kitchen, daar heb je mooie pannenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:00 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jouw pantechniek dan het pannen zelf.
Beetje matig deze discussie te eindigen met een woordgrapje.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Bij 24 kitchen, daar heb je mooie pannen
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het is jouw discussie niet de mijne. Ik vind pannen van statief lelijk, al kom je met 100 wetenswaardige blogjes en videos. Overigens zie ik in de trailer van skyfall helemaal geen pans van statief, volgens mij is de halve film van steadycam gefilmd.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Beetje matig deze discussie te eindigen met een woordgrapje.
Dan kijk je niet goed.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Overigens zie ik in de trailer van skyfall helemaal geen pans van statief
Oh nee, not that shit again.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:22 schreef SunChaser het volgende:
Eergister 80 procent van n bruidsvodro van de GC6000 gefilmd
Pan is kort voor panning, is een werkwoord. The camera panned the stadium.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Is het nou pannen of pans
EDIT:
Ik denk pansch
Afgezien van de shots doet de montage hier ook heel veel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:29 schreef Susteren het volgende:
Overigens moet ik bij het woord "steadicam" altijd meteen aan de Ocean's serie denken. Geweldige shots zitten daarin.
Analyseer die trailer maar eens. Als alles steadicam was zou het erg saai zijn, maar juist door de vele shots met statief afgewisseld met enkele glidecamshots komen die shots extra krachtig over.
maar je zegt dus ik pan, wij pannen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pan is kort voor panning, is een werkwoord. The camera panned the stadium.
De opname is een panning shot.
Uiteraard, al kunnen juist lange shots het inlevingsvermogen enorm vergroten. Het ligt een beetje aan de film, maar bijvoorbeeld bij de serie Generation Kill zag je steeds vrij lange shots waarin je een heel convooi voorbij zag rijden, hierdoor kwam het nog meer over (stilte, landschap in beeld, ineens een stroom auto's, dan weer stilte en landschap).quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afgezien van de shots doet de montage hier ook heel veel.
Klassieker op het gebied van wat montage voor een film doet is Cassablanca. Geen shot is langer dan 10 seconden, meeste zijn korter.
Het spellingstopic is elders te vinden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
maar je zegt dus ik pan, wij pannen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pannen_(fotografie)
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:39 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het spellingstopic is elders te vinden.
Nee maar merken dat je in principe geen argumenten hebt voor het standpunt wat je inneemt en vervolgens over spelling gaan lullen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:42 schreef KaMo het volgende:
[..]![]()
Haten jullie het ook zo als je materiaal binnen krijgt van een B cam wat gewoon moeilijk kut is? Nee? Ik wel.
Ja, maar dat is de actiequote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
maar je zegt dus ik pan, wij pannen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pannen_(fotografie)
Ik wilde alleen maar even verder borduren op de grap over de pannen van 24 kitchenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:43 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nee maar merken dat je in principe geen argumenten hebt voor het standpunt wat je inneemt en vervolgens over spelling gaan lullen.
Inzoomen is ook een geaccepteerde techniek, maar dat moet ook zoveel mogelijk vermeden worden, behalve als je het expres doet zoals Tarantino.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar even verder borduren op de grap over de pannen van 24 kitchen
Pannen als techniek is wat mij betreft een techniek die niet weg te denken valt uit de cinema
Dat betekend echter niet dat je het ook in elk fimpje moet gebruiken.
Natuurlijk niet, maar die uitspraken van Stefan soms.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Pannen als techniek is wat mij betreft een techniek die niet weg te denken valt uit de cinema
Dat betekend echter niet dat je het ook in elk fimpje moet gebruiken.
Het punt dat ik probeerde te maken is dat montage heel veel bijdraagd aan de sfeer van de film. Zo is in 2001 of Barry Lyndon ook de traagheid heel belangrijk.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
Uiteraard, al kunnen juist lange shots het inlevingsvermogen enorm vergroten. Het ligt een beetje aan de film, maar bijvoorbeeld bij de serie Generation Kill zag je steeds vrij lange shots waarin je een heel convooi voorbij zag rijden, hierdoor kwam het nog meer over (stilte, landschap in beeld, ineens een stroom auto's, dan weer stilte en landschap).
Zeg je nu serieus dat pannen zo veel mogelijk vermeden moet worden?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Inzoomen is ook een geaccepteerde techniek, maar dat moet ook zoveel mogelijk vermeden worden
Tuurlijk, op een montage staat of valt een film: maar we hebben het hier over het camerawerk.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeerde te maken is dat montage heel veel bijdraagd aan de sfeer van de film. Zo is in 2001 of Barry Lyndon ook de traagheid heel belangrijk.
Absoluut.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Inzoomen is ook een geaccepteerde techniek, maar dat moet ook zoveel mogelijk vermeden worden, behalve als je het expres doet zoals Tarantino.
Montage gaat hand in hand met camerawerk, is elkaars verlengde.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
Tuurlijk, op een montage staat of valt een film: maar we hebben het hier over het camerawerk.
Is ook een kwestie van smaak, ik hou meer van de montage van Oliver Stone met elke 3 seconden een shot dan een shot van 3 minuten van Kubrick.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeerde te maken is dat montage heel veel bijdraagd aan de sfeer van de film. Zo is in 2001 of Barry Lyndon ook de traagheid heel belangrijk.
En goed camerawerk gaat hand in hand met goede acteurs, maar daar hebben we het ook niet over.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Montage gaat hand in hand met camerawerk, is elkaars verlengde.
Dr Strangelove gezien?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:55 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Is ook een kwestie van smaak, ik hou meer van de montage van Oliver Stone met elke 3 seconden een shot dan een shot van 3 minuten van Kubrick.
Nee, want er is veel meer dan speelfilms. montage en camerawerk liggen veel meer in elkaars verlengde.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:56 schreef Susteren het volgende:
[..]
En goed camerawerk gaat hand in hand met goede acteurs, maar daar hebben we het ook niet over.
Nope, ik trek Kubrick echt niet, heb wel vaker gezegd dat ik 2001 de meest overschatte film aller tijden vind, heb m regelmatig geprobeerd, Shining vond ik ook niet veel aan en onlangs op jouw aanraden Barry Lyndon geprobeerd maar ook die kon me niet bekoren. Zelfs Eyes Wide Shut kwam ik niet doorheen ondanks naakt enzo.quote:
Haha nouja basic handheld rig met v-lock gebruikt.quote:
Nice.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:55 schreef KaMo het volgende:
[..]
Morgen studiowerk met Phanyom Miro! 1500fps
Thx, ja is een leuk ding en best stevig!quote:Op zondag 15 juni 2014 23:55 schreef KaMo het volgende:
Mooie mattebox!
Morgen studiowerk met Phanyom Miro! 1500fps
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Susteren op 16-06-2014 13:38:58 ]Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
Het waren 10 mooie minutenquote:Op maandag 16 juni 2014 13:23 schreef Susteren het volgende:
Had gister een gave shoot voor een rap clip van een vriend. Leek me wel geschikt om hier wat van te posten op fok, de video is gewoon een soort shotlist met een paar shots ervan achter elkaar, het is niet gesynct met de stem oid.
https://vimeo.com/98323419
Staat gewoon online, heb er even een password opgezet.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het waren 10 mooie minuten
Permission Denied
Sorry, there is no video here.
Either it was deleted or it never existed in the first place. Such are the mysteries of the Internet.
Hij staat met z'n handen te bewegen als een of andere... Oh, laat ook maar. Ziet er verder gelikt uit hoorquote:Op maandag 16 juni 2014 13:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
Staat gewoon online, heb er even een password opgezet.
quote:Op maandag 16 juni 2014 13:23 schreef Susteren het volgende:
Had gister een gave shoot voor een rap clip van een vriend. Leek me wel geschikt om hier wat van te posten op fok, de video is gewoon een soort shotlist met een paar shots ervan achter elkaar, het is niet gesynct met de stem oid.
https://vimeo.com/98323419Holy crap, die bass aan het begin. Mijn speakers stonden net iets te hardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij is artistiek.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:13 schreef Unites het volgende:
[..]
Hij staat met z'n handen te bewegen als een of andere... Oh, laat ook maar. Ziet er verder gelikt uit hoor
Mooi woord voor downie. Is een knappe edit voor nodig om dat er een beetje stoer uit te laten zien.quote:
Beetje kortzichtig allemaal, kijk eens Yung Lean of Ekko2K, zijn gewoon rappers die tegen de stroom in gaan, niks mis mee.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:13 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mooi woord voor downie. Is een knappe edit voor nodig om dat er een beetje stoer uit te laten zien.
quote:Op maandag 16 juni 2014 21:26 schreef Susteren het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig allemaal, kijk eens Yung Lean of Ekko2K, zijn gewoon rappers die tegen de stroom in gaan, niks mis mee.
Jullie zijn net als mbo'ers die in een museum over Zwart Vierkant van Kazimir Malevitsj zeggen: "ja zo'n doek zwart schilderen kan ik ook".quote:Op maandag 16 juni 2014 22:18 schreef Niek. het volgende:
[..]
Dit is zowel qua muziek (vreselijke autotune) als video echt heel erg slecht... Al kunnen smaken natuurlijk verschillen.
Edit: Nog zo'n pareltje...
Als t om de beelden gaat, waarom beweeg jij de beelden zo erg?quote:Op maandag 16 juni 2014 22:45 schreef Susteren het volgende:
[..]
Tevens is dit een videografietopic, over de bewegingen van hem kunnen jullie ergens anders gaan etteren.
Omdat het handheld op 100mm is geschoten, beetje shake is niks mis mee.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als t om de beelden gaat, waarom beweeg jij de beelden zo erg?
Wat? Je hebt blijkbaar totaal geen creatief inzicht, dit past juist perfect bij de stijl van de track. Verder is bewolkt weer ideaal voor de dynamic range van een dslr te compenseren.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:16 schreef SunChaser het volgende:
Verder jammer dat het voor een school of bedrijfspand is gefilmd en dat t weer slecht was
Wat jij wil, ik zie een scholier die voor zijn school staat te dansen bij bewolkt weer voor een shaky camera. Hoef je t verder niet mee eens te zijn hoorquote:Op maandag 16 juni 2014 23:22 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat? Je hebt blijkbaar totaal geen creatief inzicht, dit past juist perfect bij de stijl van de track. Verder is bewolkt weer ideaal voor de dynamic range van een dslr te compenseren.
Stevig?! Klein rotding manquote:Op maandag 16 juni 2014 11:07 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thx, ja is een leuk ding en best stevig!
Succes!
Had het over de mattebox.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Stevig?! Klein rotding man
Machtig apparaat. Alleen knullige workflow tijdens een videoclipshoot (connect via ethernet aan een laptop als controller. En na elk shot wachten op het wegschrijven van de buffer), maar die resultaten![]()
23e is de videolaunch al
Ah. Maakt je opmerking wel logischer ja.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:46 schreef Susteren het volgende:
[..]
Had het over de mattebox.
Maarja die Phantom is door techneuten ontworpen, geen cameramensen (en dat is te merken haha).
Dit soort woorden.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:36 schreef Blindboy het volgende:
Alleen het ventje zelf snap ik echt niet. Hij ziet eruit als een 18-jarige die zichzelf heel stoer vindt, met z'n petje en slechtzittende jassen en z'n 'coole' rapmoves.
Dat je dat 'artistiek' en 'tegen de stroom in' noemt en het commentaar vergelijkt met kunst in een museum niet kunnen waarderen maakt het dan wel weer grappig.
Een stukje regie hoort toch ook bij filmen? Dacht je "Wat een badass!" bij het zien van z'n gezoek en z'n geweifel in z'n bewegingen?quote:Op maandag 16 juni 2014 22:45 schreef Susteren het volgende:
Tevens is dit een videografietopic, over de bewegingen van hem kunnen jullie ergens anders gaan etteren.
Jullie snappen het gewoon niet. Als doorgewinterde hiphop fan heb vanalles alles al gezien: geweldige clips met alles erop en eraan: heli shots, jib shots, perfect belichte rappers die perfecte choreografie doen. Na een tijd heb je het allemaal wel gezien en ga je "andere" muziek/clips opzoeken, bijvoorbeeld Yung Lean, Bladee en Ecco2k.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 05:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Een stukje regie hoort toch ook bij filmen? Dacht je "Wat een badass!" bij het zien van z'n gezoek en z'n geweifel in z'n bewegingen?
Hij is Zweeds, heeft een stuk in Amsterdam opgenomen en een stuk in Kyoto. Geen onzin praten als je er niks van weet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:38 schreef SunChaser het volgende:
Wat een aidsclip. En de track Kyoto noemen en de clip in Amsterdam opnemen is voor mij jet topic van de Wigger uithangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |