Wat is een betere oplossing?quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:58 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, dit had anders en beter opgelost kunnen worden naar mijn mening.
net als dat ze onvrijwillig naar die container moesten verhuizen worden ze nu met alle gemak op straat geflikkerd.
Als dit is hoe we tegenwoordig met mensen omgaan dan zijn we behoorlijk afgedreven.
Trololquote:Op woensdag 11 juni 2014 18:58 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, dit had anders en beter opgelost kunnen worden naar mijn mening.
net als dat ze onvrijwillig naar die container moesten verhuizen worden ze nu met alle gemak op straat geflikkerd.
Als dit is hoe we tegenwoordig met mensen omgaan dan zijn we behoorlijk afgedreven.
In Oost-Europa (maar bijv. ook in Duisburg) komen ze vaak in de wijken terecht waar niemand anders meer wil wonen. En betalen ze ook nergens voor, zodat het uitdraait op een uitgewoonde bende zonder elektriciteit of stromend water.quote:
Studenten moeten ook grof geld betalen voor containers in Amsterdam hoor. En die zijn nóg kleiner.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:59 schreef budvar het volgende:
en ja het zijn natuurlijk aso's maar ik snap wel waarom ze geen huur willen betalen voor zo'n hokkie.
[ afbeelding ]
Voor die oplossing was het nu wellicht al te laat aangezien ze onvrijwillig naar die container moesten verhuizen.quote:
En jij denkt dat er aan de verhuizing naar de containers niet al een heel traject voorafging?quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Voor die oplossing was het nu wellicht al te laat aangezien ze onvrijwillig naar die container moesten verhuizen.
Naar mijn mening had er gewoon met hen samen gekeken moeten worden naar andere woonruimte en verder streng toezicht houden op naleven van afspraken.
Wat mij betreft mogen we best flink harder worden tegen mensen die de maatschappij aan hun laars lappen, maar ze gewoon maar ergens dumpen en zelfs op straat gooien en aan hun lot overlaten is wat mij betreft gewoon asociaal.
Hij zal best een uitkering ontvangen hebben, dan is het simpel om die uitkering niet aan hem over te maken maar naar een schuldhulp instantie die de vaste lasten betaalt en het restant overboekt naar zijn rekening bijvoorbeeld.
Daar is natuurlijk een heel traject aan vooraf gegaan, maar blijkbaar niet hard genoeg opgetreden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jij denkt dat er aan de verhuizing naar de containers niet al een heel traject voorafging?
Ik vind dat je het andere mensen net zo goed niet aan kunt doen om mensen die dusdanige overlast bezorgen in hun buurt te laten wonen.
Ja maar dan gooi je de ene zwerver eruit om er vervolgens een nieuwe zwerver in te stoppen, dat schiet niet op.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:16 schreef Manke het volgende:
Nu is het gesloopt en krijgen ze alsnog geen huur, had het dan gegeven aan zwervers oid.
Op straat gooien zonder dat je weet waar ze nu gaan terroriseren is hopelijk niet het volledige verhaal. Ze constant in de gaten houden met oa camera's lijkt me wel een goed idee.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Voor die oplossing was het nu wellicht al te laat aangezien ze onvrijwillig naar die container moesten verhuizen.
Naar mijn mening had er gewoon met hen samen gekeken moeten worden naar andere woonruimte en verder streng toezicht houden op naleven van afspraken.
Wat mij betreft mogen we best flink harder worden tegen mensen die de maatschappij aan hun laars lappen, maar ze gewoon maar ergens dumpen en zelfs op straat gooien en aan hun lot overlaten is wat mij betreft gewoon asociaal.
Hij zal best een uitkering ontvangen hebben, dan is het simpel om die uitkering niet aan hem over te maken maar naar een schuldhulp instantie die de vaste lasten betaalt en het restant overboekt naar zijn rekening bijvoorbeeld.
Ga er maar vanuit dat de overlast veel verder gaat dan dat. Voor harde muziek in de nacht verbannen ze je niet naar een container op een achteraf veldje.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk een heel traject aan vooraf gegaan, maar blijkbaar niet hard genoeg opgetreden.
Ik weet niet wat onder overlast verstaan word maar als dat bijvoorbeeld harde muziek in de nacht is gewoon die apparatuur na enkele waarschuwingen in beslag nemen.
Raken waar het pijn doet, een camera en praten helpt niets.
Ja, en dan? Permanent opsluiten?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat asogezin wordt wel weer ergens anders opgevangen. In Nederland gaan we met fluwelen handschoenen met aso's om. A-sociaal gedrag zou in het wetboek van strafrecht moeten komen, dan kunnen we aso's in de gevangenis zetten.
Maar goed, het mag niet, dus het blijft hypothetisch.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is een lastige. Ik denk als je dat bij een paar van die gezinnen doet dat de rest bijdraait.
Klopt. En ondertussen blijven we ook met dit probleem zitten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar goed, het mag niet, dus het blijft hypothetisch.
Die plekken zijn er hier ook wel. Ga maar eens kijken in dorpen en gehuchten. Genoeg onaangepaste types.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. En ondertussen blijven we ook met dit probleem zitten.
Typisch Nederlands trouwens. Onaangepaste types zijn overal, maar in de meeste landen is zoveel ruimte dat ze ergens in een krot wonen waar niemand last van ze heeft.
Het enige wat ik tot nu toe gelezen heb is dat ze op straat gezet zijn en maar moeten zien waar ze naartoe gaan.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Op straat gooien zonder dat je weet waar ze nu gaan terroriseren is hopelijk niet het volledige verhaal. Ze constant in de gaten houden met oa camera's lijkt me wel een goed idee.
Je kan ze beter in het oog houden, zelfs al betalen ze geen huur. Met een te grote schuld kan je ze toch ook na een tijd vast zetten voor een poosje?
Ze gaan al naar Lelystad, dat is ook een soort van Poldermodelquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:29 schreef Individual het volgende:
Markermeer leegpompen voor het nieuwe Schiphol, dit soort familie's, windmolens en andere overlastgevende dingen. Poldermodel toch?
Ik vraag me af of dat wel realistisch is. Bij kampers en motorclubs wordt ook gewoon een afgelegen plek gezocht waar ze zonder overlast te veroorzaken hun ding kunnen doen, omdat het ondoenlijk is om die mensen tot brave burgermannetjes te heropvoeden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:46 schreef bedachtzaam het volgende:
Het is natuurlijk altijd makkelijk om het probleem te verplaatsen, maar het is geen oplossing.
Als er genoeg aso gezinnen bij elkaar wonen hebben we op een gegeven moment een buurt gecreeërd waar zelfs de politie niet meer durft te komen omdat anders de pleuris uitbreekt.
Gerichte aanpak verdient wat mij betreft dan ook de voorkeur om verval te voorkomen, is die er nog niet dan is het tijd om aan de slag te gaan.
Ja dat ben ik met je eens, het is misschien wat idealistisch, het zal ook zeker niet zo even opgelost zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat wel realistisch is. Bij kampers en motorclubs wordt ook gewoon een afgelegen plek gezocht waar ze zonder overlast te veroorzaken hun ding kunnen doen, omdat het ondoenlijk is om die mensen tot brave burgermannetjes te heropvoeden.
Toen ze naar deze containerwoning werden verhuisd was de hele kwestie ook veel in het nieuws en heb toen begrepen dat er allerlei mensen jarenlang mee bezig waren geweest. Verschillende familieleden hebben gezeten, er zijn kinderen door jeugdzorg uit huis geplaatst, dat lijken mij best wel harde maatregelen. Een ander vindt dat misschien niet hard genoeg maar aan de andere kant denk ik ook dat deze mensen ondanks alle hulp, die hun ook is geboden, gewoon niet willen veranderen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk een heel traject aan vooraf gegaan, maar blijkbaar niet hard genoeg opgetreden.
Ik weet niet wat onder overlast verstaan word maar als dat bijvoorbeeld harde muziek in de nacht is gewoon die apparatuur na enkele waarschuwingen in beslag nemen.
Raken waar het pijn doet, een camera en praten helpt niets.
quote:De rechtbank bepaalde eind mei dat de Dimitrovs de woning moesten verlaten. Rochdale had ontruiming geëist omdat de familie al ruim een halfjaar niet betaalt voor de woningen. Bovendien werden hulpverleners geïntimideerd en was van gedragsverbetering weinig sprake.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:10 schreef Scissor het volgende:
heb toen begrepen dat er allerlei mensen jarenlang mee bezig waren geweest.
Nou ja, misschien nu dan wel.quote:Typisch sjakie weet nooit van geen ophouden
But not in my backyard.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens, het is misschien wat idealistisch, het zal ook zeker niet zo even opgelost zijn.
Maar iets is beter dan niets denk ik dan maar![]()
Toch denk ik dat we beter af zijn als we een gerichte aanpak ontwikkelen waarbij mensen evens een perspectief hebben dan dat we ze maar gewoon ergens dumpen waar ze anderen niet tot last zijn.
Klopt, ik had gelezen over overlast op straat, geluidsoverlast en bedreiging, dat is idd jarenlang aan de gang geweest.quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:10 schreef Scissor het volgende:
[..]
Toen ze naar deze containerwoning werden verhuisd was de hele kwestie ook veel in het nieuws en heb toen begrepen dat er allerlei mensen jarenlang mee bezig waren geweest. Verschillende familieleden hebben gezeten, er zijn kinderen door jeugdzorg uit huis geplaatst, dat lijken mij best wel harde maatregelen. Een ander vindt dat misschien niet hard genoeg maar aan de andere kant denk ik ook dat deze mensen ondanks alle hulp, die hun ook is geboden, gewoon niet willen veranderen.
Ik vind het dan eerlijk gezegd ook nog best netjes van de gemeente Amsterdam dat dit gezin na jaaaaaren van overlast, diefstal, vernieling, bedreiging en volgens mij ook drugs- en wapenhandel, waarbij bovendien hulp werd aangeboden om ze uit hun slechte positie te helpen, uberhaupt vervangende woonruimte krijgen. Een containerwoning weliswaar maar genoeg mensen op de wereld die een arm en een been zouden willen geven voor zo'n woning.
Hoe lossen ze dit dan in andere landen op?quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:16 schreef Kingstown het volgende:
Er is geen oplossing. Als maatschappij hebben we geen antwoord op dit soort problematiek.
Op straat sodemieteren? Daar hebben ze geen "sociale huur" voor paupers die al 10 jaar overlast geven. Ze gaan maar fijn particulier huren voor 1200p/m (net als de niet overlast gevende middenklasse) of zoeken een mooie brug uit.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:30 schreef happinessfordogs het volgende:
Hoe lossen ze dit dan in andere landen op?
Ach, met zigeuners is het toch overal dit soort ellende. Maar volgens mensenrechtenorganisaties weten ze niet beter en hebben ze ook geen keus omdat ze al eeuwenlang gediscrimineerd worden. Daarom moeten wij ze helpen en mag je ze niet te hardhandig aanpakken, want dan krijg je Amnesty op je dak.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit asogezin zou vastgezet moeten worden in een TBS kliniek. Het is duidelijk dat ze met een of andere ziekelijke stoornis rondlopen. Ergens anders huisvesten blijft het probleem zich verschuiven.
Die brug waar je 12-jarige nichtje met haar mooie smartphone en nieuwe fiets elke dag langs naar school moet? Nederland is niet groot genoeg voor brugbewoners en te georganiseerd om brugbewoners te hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Op straat sodemieteren? Daar hebben ze geen "sociale huur" voor paupers die al 10 jaar overlast geven. Ze gaan maar fijn particulier huren voor 1200p/m (net als de niet overlast gevende middenklasse) of zoeken een mooie brug uit.
Hier kun je er vanalles over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Antiziganismquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:30 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dit dan in andere landen op?
quote:Flatgebouwen in Chanov, bij Most, Tsjechië, werden in de jaren '70 gebouwd voor een welgestelde doelgroep. Authoriteiten introduceerden een plan waarbij Roma uit armere gebieden in deze gebouwen zouden worden geherhuisvest, om tussen Tsjechische buren te wonen. Maar naarmate er meer Roma kwamen wonen, verhuisden de Tsjechen weg, zodat een wijk overbleef met een grote meerderheid aan Roma. Een opiniepeiling in 2007 wees uit dat de wijk de ellendigste plaats in de provincie Ústí werd gevonden. Sommige gebouwen werden uiteindelijk gestript en gesloopt. De Roma die er voor het laatst woonden, werden beschuldigd van het weghalen van materialen. Ondanks een totale schuld van meer dan 3,5 miljoen euro, blijven de huurders in de andere gebouwen worden voorzien van water en elektriciteit. Dit in contrast met veel andere Europese landen.
Jij zou verhuren aan dit gajes?quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Op straat sodemieteren? Daar hebben ze geen "sociale huur" voor paupers die al 10 jaar overlast geven. Ze gaan maar fijn particulier huren voor 1200p/m (net als de niet overlast gevende middenklasse) of zoeken een mooie brug uit.
Op het gevaar af te vragen naar de bekende weg:quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:11 schreef malleable het volgende:
Misschien dat er in Luník IX Slowakije nog een plekje voor ze vrij is:
Volgens het Wikipedia-artikel is er inderdaad een vuilnisbelt in de buurt, maar dat is natuurlijk niet wat je op die foto ziet. En volgens het artikel was ook dit in eerste instantie als gewone, gemengde woonwijk bedoeld.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:49 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Op het gevaar af te vragen naar de bekende weg:
Zijn die mensen gehuisvest op een vuilnisbelt, of hebben ze die zélf gecreëerd ?
Mijn God! Dan zijn die Dimitrov's nog nette mensen zeg!quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:11 schreef malleable het volgende:
[ afbeelding ]
Zal wel loslopen. Die container was ook net een vuilnishoop.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Mijn God! Dan zijn die Dimitrov's nog nette mensen zeg!
Duisburg-Hochfeld enzo toch? Is hard gegaan daar, zeg. Zo'n vijf jaar geleden kwam ik daar wel eens, toen ging het vooral erover dat Turken samenklitten en niet wilden assimileren en dat er leegstand was door bevolkingskrimp. Toen vond ik dat maar banale problemen. Volgens mij kunnen intussen veel anderen de situatie van toen nu ook beter in perspectief plaatsen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zal wel loslopen. Die container was ook net een vuilnishoop.
In Duitsland hebben ze nu ook wat van die flatjen vol zigeuners.
Die zwartgeblakerde muur ookquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:11 schreef malleable het volgende:
[ afbeelding ]
Dacht aanvankelijk een half ingestorte flat te zienquote:Op donderdag 12 juni 2014 09:11 schreef malleable het volgende:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |