abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140874456
Zwangerschap & geboorte

2014

***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
19 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame

9 februari: Lurktmeteenrietje
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lingue op 10-06-2014 18:35:08 (Aanvulling op lijst) ]
pi_140874504
Wijzigingen, graag DM, quotes komen niet door mobiel. Of dik gedrukt mag ook.
pi_140874552
Ik ga maar even een blokje om, om af te koelen, want anders gaat het vanavond alsnog verkeerd.

Hoop dat het inmiddels overal een beetje afgekoeld is voor iedereen!
pi_140874598
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:31 schreef Lingue het volgende:
Ik ga maar even een blokje om, om af te koelen, want anders gaat het vanavond alsnog verkeerd.

Hoop dat het inmiddels overal een beetje afgekoeld is voor iedereen!
Hier in Rotterdam (zuid) begint de zon weer te schijnen :') 26 graden hier...
pi_140874675
Soms heb ik ineens het gevoel dat ik de 40 weken niet ga volmaken... En dus wil ik dingen regelen... Overigens geen idee waar dat gevoel vandaan komt, maar nu in overleg met mn man en mn ma (die helpt veel) besloten dat we met max 35 weken alles klaar hebben...

Herkenbaar voor iemand?
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 juni 2014 @ 16:36:01 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140874686
Hier ook al de hele dag zonnig in Zoetermeer. Alle buien die deze kant op cruisen veranderen van koers of lossen op :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_140874696
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hier in Rotterdam (zuid) begint de zon weer te schijnen :') 26 graden hier...
Hier in alexanderpolder ook... :')
S. 2014
J. 2016
  maandag 9 juni 2014 @ 16:38:41 #8
52229 Chanty
pi_140874771
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Soms heb ik ineens het gevoel dat ik de 40 weken niet ga volmaken... En dus wil ik dingen regelen... Overigens geen idee waar dat gevoel vandaan komt, maar nu in overleg met mn man en mn ma (die helpt veel) besloten dat we met max 35 weken alles klaar hebben...

Herkenbaar voor iemand?
Hier juist tegenover gesteld. Dacht altijd al dat hij rond de 20e pas gaat komen en denk dat nog steeds. Zou nu dus een inleiding betekenen. Daarom heb Ik er pas de laatste weken echt vaart achter gezet. Maar gewoon vertrouwen op je gevoel :)
pi_140874821
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Herkenbaar voor iemand?
Niet ga halen niet. Maar ik hou er rekening mee dat het eerder kan gebeuren wat natuurlijk ook kan gebeuren. Daardoor wil ik juist nu alles maar dan ook alles geregeld hebben. Dit botst weleens met vriend die vind dat ik weer een rare bui heb. Terwijl ik dan juist vind dat ie alles op zijn elfendertigst (schrijf je dat zo?) doet. Best wel irritant...
  maandag 9 juni 2014 @ 16:44:47 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140874978
Daar had ik t toevallig net nog met mn zus over. Omdat S 10 dagen te laat kwam ga ik daar nu ook een beetje vanuit. Hoeft helemaal niet natuurlijk. En heb ook nog maar weinig gedaan aan het kamertje enzo. Dat was de vorige keer met deze termijn wel klaar.
pi_140875159
Ik ben zelf met 35 weken geboren, dat zegt natuurlijk helemaal niks, maar omdat ze ook al wat groter geschat wordt... We gaan t zien, ik ga idd maar gewoon op mijn gevoel af en zorgen dat het klaar is.

Chanty, ik ben benieuwd wanneer fernando zich meldt... De 16e is ook een mooie dag :+

Spees, is deze zwangerschap voor jou echt heel anders dat bij S? Ben daar altijd benieuwd naar of t verschil tussen jongen en meisje zwangerschap nou echt zo groot is...

Overige mama's mogen daar uiteraard ook op antwoorden...
S. 2014
J. 2016
pi_140875185
Hier in Alkmaar met 26 graden nog steeds heel drukkend weer bah.. :r

Ik heb ook het idee dat ik de 40 weken niet ga volmaken, dochter kwam met 39.1 en ik heb nu al het gevoel dat ik met een bowlingbal tussen mijn benen loop.
We zijn hier in februari begonnen met een nieuwe kamer maken... er staat een muur met een deur erin en plafond en dat is het wel.
Toch hebben we allebei nog helaas geen nesteldrang of het gevoel dat we onwijs moeten opschieten :') van de week wel tegen elkaar gezegd dat we het ledikant op zijn minst maar in elkaar moeten zetten :P
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 9 juni 2014 @ 16:56:39 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140875356
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben zelf met 35 weken geboren, dat zegt natuurlijk helemaal niks, maar omdat ze ook al wat groter geschat wordt... We gaan t zien, ik ga idd maar gewoon op mijn gevoel af en zorgen dat het klaar is.

Chanty, ik ben benieuwd wanneer fernando zich meldt... De 16e is ook een mooie dag :+

Spees, is deze zwangerschap voor jou echt heel anders dat bij S? Ben daar altijd benieuwd naar of t verschil tussen jongen en meisje zwangerschap nou echt zo groot is...

Overige mama's mogen daar uiteraard ook op antwoorden...
Volgens mij zegt de termijn waarbij je zelf geboren bent niets over hoe het bij jouw zwangerschap gaat. Althans mijn vk noemde het i.p. een loterij.

Ja, deze zwangerschap is wel echt anders dan bij S tot nu toe. In het begin veel ziek deze keer, bij S echt helemaal niet. Ook veel maagzuur en op andere plaatsen bekkenpijn. Mn buik groeit heel anders en deze baby was al veel vroeger aan de buitenkant te voelen. Ook houd ik nu vocht vast wat ik bij S ook helemaal niet had bij warm weer. Ik kom ook veel sneller aan, zit nu al op +10,4 :+ . Of het verschil door het andere geslacht wordt veroorzaakt, geen idee. Maar vind het wel grappig dat het zo anders loopt :) .
pi_140875538
Mijn nesteldrang en bewegingsdrift is vandaag gestart :')
Lekker met dat warme weer, olifantspootjes, vingers die niet krom willen van vocht en knetterende pijn in mn koppie.

Maarjah, studeerkamer MOET leeg en opgeruimd, en de Bugaboo MOET nu in standje baby ipv wandelwagen.
De wipstoelbekleding MOET nu uitgewassen, de gewone was MOET gestreken.
En vriend maar hobbelen voor me want hij wil niet dat ik wat doe.
Ik op de stoel aanwijzingen geven en ondertussen hebben we de dikste lol :D

Morgenochtend eens de weegschaal kijken hoeveel vocht ik bij me hou.
Morgenmiddag de 36+6 controle bij de vk, gek dat ik nu elke week ernaartoe moet.
pi_140875610
Spees hoe reageert S erop dat er een zusje komt?
Heeft hij dat al een beetje door?
pi_140875721
Ik heb deze keer ook het gevoel dat Harrie zich eerder aandient. Gevoelskwestie want het slaat verder helemaal nergens op. Ja afgelopen woensdag zagen ze wel 'iets' van weeenactiviteit op de ctg. Maar dat is voorwerk wat nog heeeeeel lang kan aanhouden. En hij ligt telkens een dikke week voor op de metingen. Maar goed.. bij het vaststellen van de ud gebeurde dat in zon vroeg stadium. Dan is het volgens mij echt milimeterwerk wat het verschil kan maken.

Deze zwangerschap was vooral in het begin heel anders. Of dat komt omdat het dit keer een jongetje is weet ik niet. Bij Djen was ik van week 8 t/m 14 goed misselijk en moe. Dat trok daarna weg en ik had weinig last/pijn.

Nu nauwelijks misselijk en moe geweest. Wel van week 13 t/m 20 ergens flink last van ischias gehad. Dat was echt klote i.c.m. een dreumes die nog graag getroost en opgetild wilde worden. Na een paar behandelingen bij osteopaat en fysio heb ik daar nauwelijks nog last van ^O^

En ik merk heel erg het verschil met toen Harrie dwars lag en nu. Ik kan ineens zoveel meer als een paar weken terug! Ik begin me nu (pas :@ ) de stralende zwangere te voelen doordat die pijn veel minder aanwezig is.

Dus cliche maar waar.. ik denk dat je geen enkele zwangerschap kan vergelijken. Maar ik hoop wel stiekem dat ik qua pijnbeleving net zon relaxte bevalling heb als bij Djen :@ . Maar ook dat moeten we maar afwachten :)
pi_140875767
En het liefste zou ik nu het babykamertje en de kamer van Djen af hebben. Maar dat zit er gewoon niet in. Dat zal pas met +/- 39 weken zijn. Ach wat.. de babywasjes zijn gedaan. Het bedje staat klaar .. dan slapen ze maar even tijdelijk samen op een kamer. Ook dat overleven we wel :)
  maandag 9 juni 2014 @ 17:10:26 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140875782
Goeie dag en temperatuur heb je gekozen voor de start van nesteldrang :+

S is wel heel enthousiast, roept veel 'baby!' en wil mijn buik knuffelen, kussen en steeds onder mijn shirt kijken. Maar hij is te jong om het echt te snappen hoor. Maar hij heeft een nichtje van bijna 3 maanden waar hij heel veel mee wil knuffelen (kent alleen zijn eigen kracht nog niet soms) dus een beetje oefenen kan hij al wel :)
pi_140875887
En zo moet dat BE! Gewoon delegeren die hap! :)
Voor jullie hoop ik echt op koelere dagen met dat vocht vast houden. Lijkt me echt rot .. heb het zelf nog nauwelijks.

En jouw hoofd zal zeker nu ook el op knallen staan met dit hete weer of niet BE?
pi_140875891
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat zegt idd niks ik ben zelf met 36 weken geboren en mijn zoon met 40 weken precies, maar dat telt niet want dat was een inleiding ;)

Maar ga inderdaad maar fijn op je gevoel af. Zou ik altijd doen.

Ik was juist super traag en had met 38 weken nog niet de kleertjes allemaal gewassen of een tas klaar staan...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 9 juni 2014 @ 17:16:38 #21
52229 Chanty
pi_140875967
Spees O+

Be lekker weertje voor nesteldrang. Ik zei gisteren nog dat ik blij ben dat ik vorige week alles heb gepoetst. Heb mijn man nu alleen opgedragen grondig te stofzuigen alleen zijn grondig en mijn grondig verschillen nogal. Dus als het minder warm is ga ik het over doen :+
pi_140876352
Of onze frummel eerder komt of niet weet ik niet (de docent van de wangerschapsgym zei dat vrouwen die tot de 36e week blijven werken de 40 weken vaak niet halen, maar dat is volgens mij onzin?), maar het kamertje heel graag af willen hebben dat heb ik nu al.

Vriendje zei ook al: we moeten voor de 36 weken alles lekker klaar hebben staan, dan kan jij in je verlof goed rusten O+
Even bedenken wanneer ik alles ga wassen, dat vind ik nu met 29 weken nog wat te vroeg, dan moet ik het over een paar weken weer doen of niet?

Overigens is het hier na die enorme onweersbui nu weer zuid-Spanje hier...
pi_140876533
Mijn versie van schoonmaken en stofzuigen is ook iets anders dan de versie van de vriend hoor :D

Ik denk hier dat ik rondom laatste weekend van juni bevalleb ga. Gewoon mijn gevoel nu.
Maar mezelf kennende verbaasd het me niks als ik volledig tot einde ga.
Zou opzich 14-07-14 wel mooie bevaldatum vinden. Maar dan moet ik nog lang en als kind nu al 8pond geschat wordt...
pi_140877472
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:27 schreef Dyre het volgende:
Of onze frummel eerder komt of niet weet ik niet (de docent van de wangerschapsgym zei dat vrouwen die tot de 36e week blijven werken de 40 weken vaak niet halen, maar dat is volgens mij onzin?), maar het kamertje heel graag af willen hebben dat heb ik nu al.

Vriendje zei ook al: we moeten voor de 36 weken alles lekker klaar hebben staan, dan kan jij in je verlof goed rusten O+
Even bedenken wanneer ik alles ga wassen, dat vind ik nu met 29 weken nog wat te vroeg, dan moet ik het over een paar weken weer doen of niet?

Overigens is het hier na die enorme onweersbui nu weer zuid-Spanje hier...
Dat dacht ik dus ook. Maar inmiddels heb ik geleerd, schoon is schoon :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_140877693
Nesteldrang, ik ben heel benieuwd of ik dat krijg! Ben helemaal niet huishoudelijk begaafd en allang blij dat er hier om de week iemand schoonmaakt :@ ..

En qua dingen aanschaffen: de grote dingen zijn er, en ik ga in m'n zomervakantie eens rustig op zoek naar een badje, luiers, hydrofielen, lakentjes en ander klein spul. Helemaal geen rust voor nu!

Ohja even een vraagje voor de experts: curanol of sperti? ( ;( )

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2014 18:08:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')