ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Vanmiddag heb ik ¤3,55 moeten betalen voor zo'n regiokaartje-waar-je-als-buitenstaander-vrij-weinig-van-begrijpt-zonder-je-er-lang-in-te-verdiepen stufe 2, toen ik aan het loket van Aachen zei dat ik gratis reizen in Nederland had (weekendvrij). Ik vraag me nog steeds af of het wel klopt, maar bij die bussen kijken ze toch nooit naar je kaartje.
Dat de RATP meer metrolijnen wil automatiseren om zo de stakingshinder te beperken zal er ironisch genoeg ongetwijfeld toe leiden dat Jacques, Eugène, François en andere bij RATP werkzame kornuiten er nog een extra staking tegenaan gooien om dat tegen te houden
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2014 00:08:57 ]
19 oktober, dus echt heet zal het niet geweest zijn. Kan ik me ook niet voorstellen, want op deze stek kom ik alleen op de fiets en die pak ik echt niet voor de lol met 25+ graden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 8 juni 2014 23:55 schreef J.B. het volgende: Dat de RATP meer metrolijnen wil automatiseren om zo de stakingshinder te beperken zal er ironisch genoeg ongetwijfeld toe leiden dat Jacques, Eugène, François en andere bij RATP werkzame kornuiten er nog een extra staking tegenaan gooien om dat tegen te houden
Ook in Londen denkt men aan verdere automatisering van de metrolijnen. Daar zijn de bonden niet blij mee.
Wat een beetje jammer is is dat de bonden zeggen dat het er onveiliger door wordt, i.p.v. gewoon te zeggen dat ze bang zijn voor verlies van banen.
Als men vooraf de reisplanner had gecheckt, dan had men geweten dat de laatste trein t/m Eindhoven reed, bijvoorbeeld. Die 'extra treinen' stonden gewoon in de reisplanner.
Het lijkt vannacht geen grote chaos, zoals gister, geweest te zijn in Landgraaf.
Als men vooraf de reisplanner had gecheckt, dan had men geweten dat de laatste trein t/m Eindhoven reed, bijvoorbeeld. Die 'extra treinen' stonden gewoon in de reisplanner.
Het lijkt vannacht geen grote chaos, zoals gister, geweest te zijn in Landgraaf.
Het is toch allang bekend dat de NS Brabant nog altijd niet erkend als provincie met 3 van de 10 grootste steden van Nederland.
Denk dat het er eerder aan ligt dat het Nachtnet daar onvoldoende wordt gebruikt om rendabel te zijn en dat de provincies/gemeentes niet (voldoende) willen bijschieten.
Wij Nederlanders zijn over het algemeen niet zo van het eersteklas reizen. Er is nu eenmaal ook geen enorm verschil tussen de eerste en tweede klas in gewone NS-treinen (dat kan zowel een oorzaak als gevolg zijn, natuurlijk).
Reizen in de 1e klas is heerlijk, mits er geen tuig is die er zonder geldig vervoerbewijs 'per ongeluk' plaatsneemt en groepen 'studenten' niet met z'n allen 'stoer' de coupé komen bevolken als het druk in de trein is. Tevens is het ergelijk wanneer 'dagjesmensen' de trein doorlopen en constateren "dat dit de 1e klas is" en "dat ze nog even door moeten lopen".
Op maandag 9 juni 2014 11:51 schreef Socios het volgende: Reizen in de 1e klas is heerlijk, mits er geen tuig is die er zonder geldig vervoerbewijs 'per ongeluk' plaatsneemt en groepen 'studenten' niet met z'n allen 'stoer' de coupé komen bevolken als het druk in de trein is. Tevens is het ergelijk wanneer 'dagjesmensen' de trein doorlopen en constateren "dat dit de 1e klas is" en "dat ze nog even door moeten lopen".
Wil je een zakdoekje voor je krokodillentranen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Denk dat het er eerder aan ligt dat het Nachtnet daar onvoldoende wordt gebruikt om rendabel te zijn en dat de provincies/gemeentes niet (voldoende) willen bijschieten.
Twee nachten met pinkpop is meer service dan rentabiliteit. Daar trek je klanten mee.
Op maandag 9 juni 2014 11:51 schreef Socios het volgende: Reizen in de 1e klas is heerlijk, mits er geen tuig is die er zonder geldig vervoerbewijs 'per ongeluk' plaatsneemt en groepen 'studenten' niet met z'n allen 'stoer' de coupé komen bevolken als het druk in de trein is. Tevens is het ergelijk wanneer 'dagjesmensen' de trein doorlopen en constateren "dat dit de 1e klas is" en "dat ze nog even door moeten lopen".
Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef Socios het volgende: Sowieso festivalgangers die menen dat 'de NS' zich geheel aan hen moet aanpassen; rot toch op en laat de treinen met rust.
Ik blijf het schokkend vinden dat een raadslid geen treinreis kan plannen. (Dat vierde twitterbericht dat ik postte)
Mensen die geen keuze in vervoerder per traject hebben en die de rest van het jaar niet in Limburg komen?
Ja, zoals hij al zei; daar trek je klanten mee. Als je met de trein na zo'n feestje, ook al is het in Limbabwe, nog betrouwbaar thuis kan komen dan gaan sommige van die mensen de trein vaker nemen.
Ja, zoals hij al zei; daar trek je klanten mee. Als je met de trein na zo'n feestje, ook al is het in Limbabwe, nog betrouwbaar thuis kan komen dan gaan sommige van die mensen de trein vaker nemen.
Natuurlijk niet. Automobilisten gaan met de auto omdat flexibiliteit. Dat OV zal ze aan hun reet roesten, precies om deze reden.
En wat heeft Veolia of een andere vervoerder daar aan als men in de randstad vaker met de NS reist?
Dat rock- en metaltuig wíllen we niet eens in de trein hebben. Luidruchtig en asociaal gedrag in de trein wordt niet gewaardeerd. Laat ze bij een volgend 'festival' maar met de auto gaan. Dan kan NS gewoon een normale dienstregeling verzorgen.
Natuurlijk niet. Automobilisten gaan met de auto omdat flexibiliteit. Dat OV zal ze aan hun reet roesten, precies om deze reden.
Het lijkt mij veel te makkelijk om daar vanuit te gaan. Anders zou er nooit een stijging van het aantal treinreizigers of gemaakte reizen gerealiseerd worden natuurlijk.
Op maandag 9 juni 2014 12:02 schreef Socios het volgende: Dat rock- en metaltuig wíllen we niet eens in de trein hebben. Luidruchtig en asociaal gedrag in de trein wordt niet gewaardeerd. Laat ze bij een volgend 'festival' maar met de auto gaan. Dan kan NS gewoon een normale dienstregeling verzorgen.
[..]
Wie is we?
Grappig though, dagjesmensen zijn irritant want 'we moeten nog even doorlopen, dit is eerste klas' daarna gaat het opeens over rock en metaltuig die 'we' niet in de trein willen hebben. Met andere woorden; je wil dus ijzerschuiven en reizigers zijn maar bijzaak?
Lawaaiige mensen in de laatste trein heb ik geen enkele moeite mee als ze een beetje vrolijk zijn. Liever dat dan die kauwende idioten die van MegaBoomBoomKankerBass terugkomen.
Grappig though, dagjesmensen zijn irritant want 'we moeten nog even doorlopen, dit is eerste klas' daarna gaat het opeens over rock en metaltuig die 'we' niet in de trein willen hebben. Met andere woorden; je wil dus ijzerschuiven en reizigers zijn maar bijzaak?
Iedereen die niet gewoon instapt, zijn bek houdt en weer uitstapt moet opdonderen uit de trein
Op maandag 9 juni 2014 11:51 schreef Socios het volgende: tuig is die er zonder geldig vervoerbewijs 'per ongeluk' plaatsneemt en groepen 'studenten' niet met z'n allen 'stoer' de coupé komen bevolken
quote:
ergelijk wanneer 'dagjesmensen' de trein doorlopen
Socios, alsjeblieft... Die mensen die roepen dat ze moeten doorlopen, poe hee.. Twee seconden duurt dat.. Twee HELE seconden... Dat in een treinrit van bij jou een paar uur.. Jemig de pemig...
OKE IK BEN EEN AUTIST JA, EEN AUTIST MET CLAUSTROFOBIE DIE VAN TREINREIZEN PROBEERT TE GENIETEN. DAT LUKT NIET MEER, ZOWEL DOOR DE VELE PRIKKELS ALS DOOR DE ANGSTEN
Op maandag 9 juni 2014 12:16 schreef Socios het volgende: OKE IK BEN EEN AUTIST JA, EEN AUTIST MET CLAUSTROFOBIE DIE VAN TREINREIZEN PROBEERT TE GENIETEN. DAT LUKT NIET MEER, ZOWEL DOOR DE VELE PRIKKELS ALS DOOR DE ANGSTEN
Op maandag 9 juni 2014 12:16 schreef Socios het volgende: OKE IK BEN EEN AUTIST JA, EEN AUTIST MET CLAUSTROFOBIE DIE VAN TREINREIZEN PROBEERT TE GENIETEN. DAT LUKT NIET MEER, ZOWEL DOOR DE VELE PRIKKELS ALS DOOR DE ANGSTEN
Werkt prima moet ik zeggen. Alleen in die sporadische gevallen dat zoeen blauwe je kaartje wil zien moet ie even wat moeite doen. Want op GOEDEMIDDAG reageer ik dus niet, als ik het al hoor
Daarom zit ik altijd in die stilecoupes van de koplopers. Gewoon deurtje dicht, nergens last van
ga je gang. die zal rechtstreeks de prullenbak in verdwijnen denk ik zo
Nee maar kom op, de mensen runnen een deel van de gemeente (deelgemeentes ) en dan kunnen ze geen treinreis plannen? Ik had al geen hoge pet op van die gasten...
Op maandag 9 juni 2014 12:44 schreef icloud het volgende: Ik heb nog niet terug gelezen, hoe is het gegaan afgelopen nacht in limbabwe? Heeft veolia zich goed gehouden?
Op maandag 9 juni 2014 12:44 schreef icloud het volgende: Ik heb nog niet terug gelezen, hoe is het gegaan afgelopen nacht in limbabwe? Heeft veolia zich goed gehouden?
Eindelijk weer wat verkoeling, vannacht ging het hier echter ook wel goed tekeer. De inzetten op het aantal infrastoringen mogen trouwens geplaatst worden! De winnaar krijgt 5 minuten lang de eer.
Eindelijk weer wat verkoeling, vannacht ging het hier echter ook wel goed tekeer. De inzetten op het aantal infrastoringen mogen trouwens geplaatst worden! De winnaar krijgt 5 minuten lang de eer.
Het werk aan de bovenleiding liep vertraging op door onweer, meldt de NS.
Gister hoorde ik anders een hele andere reden toen ik stond te kijken in Utrecht: ze hadden alleen betonblokken type V op de trein staan, terwijl ze type A (sterker) nodig waren...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gister hoorde ik anders een hele andere reden toen ik stond te kijken in Utrecht: ze hadden alleen betonblokken type V op de trein staan, terwijl ze type A (sterker) nodig waren...
Je mag en wil niet aan de bovenleiding sleutelen als het onweert, en die blokken is wel ene mouw aan te knopen..
Op maandag 9 juni 2014 19:39 schreef Dr_Flash het volgende: Als ze vast "preventief gaan afschalen" dan krijg je wel een volksopstand icm pinkpop, dus ze moeten wel door blijven rijden. iig proberen
daar hoef je helemaal niet je best voor te doen. Het gebeurt sowieso wel
Op maandag 9 juni 2014 19:54 schreef GlennQuagmire het volgende: Als er tussen Heerlen en Landgraaf bomen op het spoor vallen, heb je vannacht echt de poppen aan het dansen
Ben nu thuis. Zei iemand onweer? Ik heb bij de RTM in Ouddorp (Zeeland) heerlijk in de zon de stoomtrams achtervolgd. Pas toen ik voorbij Fijnaart was (veel file, dus een sluiproute genomen, kuttoeristen met hun caravans ) kreeg ik de eerste druppen, zo rond 18u.
Morgen kan ik station Harlingen Haven van mijn to-do-lijstje afstrepen. Ondanks dat het naast de deur ligt ben ik er al erg lang niet meer geweest. Ik ben volgens mij dan ook nog niet op het binnendijkse station geweest
Op maandag 9 juni 2014 20:13 schreef Peterselieman het volgende: Morgen kan ik station Harlingen Haven van mijn to-do-lijstje afstrepen. Ondanks dat het naast de deur ligt ben ik er al erg lang niet meer geweest. Ik ben volgens mij dan ook nog niet op het binnendijkse station geweest
Das altijd het gevaar van iets wat dichtbij ligt :p
Das altijd het gevaar van iets wat dichtbij ligt :p
klopt en daarom heeft Veendam ook geen haast. Ben al eens met Arriva naar de STAR geweest, maar dat was in de tijd voordat er weer een reguliere passagierstrein naar Veendam ging rijden.
klopt en daarom heeft Veendam ook geen haast. Ben al eens met Arriva naar de STAR geweest, maar dat was in de tijd voordat er weer een reguliere passagierstrein naar Veendam ging rijden.
Veendam moet ik ook nog steeds, met de Flevolijn samen om mn spoorbingo weer terug te halen
Pendelbussen Pinkpop naar station vervroegd De pendelbussen van Veolia gaan maandagavond eerder rijden tussen het Pinkpopterrein en het station in Landgraaf. Dat heeft Veolia laten weten, in verband met het noodweer. De buspendel zou eigenlijk pas vanaf 22.00 uur gaan rijden, maar dat is nu vervroegd naar 20.30 uur. Ook zijn er langere treinen om de festivalbezoekers zo goed en snel mogelijk te kunnen vervoeren. http://www.l1.nl/nieuws/2(...)euws+%28L1+Nieuws%29
Op maandag 9 juni 2014 20:33 schreef Peter het volgende: Ook zijn er langere treinen om de festivalbezoekers zo goed en snel mogelijk te kunnen vervoeren.
Nee, pas vanaf 22u. Tussen 15-22u rijdt de Pinkpoppendel niet. De Pinkpoppendel rijdt nu wel, en is de reguliere treindienst weer geknipt in Heerlen en Landgraaf.
Nee, pas vanaf 22u. Tussen 15-22u rijdt de Pinkpoppendel niet. De Pinkpoppendel rijdt nu wel, en is de reguliere treindienst weer geknipt in Heerlen en Landgraaf.
Zoals Peter het zei begreep ik dat alles nog langer zou worden....
Nee, dat wordt het niet. De huidige korte treintjes zijn daar weggebanjourd, en de Pinkpoppendel, die geparkeerd staat in Heerlen, wordt weer in actie geroepen
Op maandag 9 juni 2014 20:52 schreef greavy het volgende: Nee, dat wordt het niet. De huidige korte treintjes zijn daar weggebanjourd, en de Pinkpoppendel, die geparkeerd staat in Heerlen, wordt weer in actie geroepen
Die korte treintjes kunnen dan niet gekoppeld worden aan de pinkpoppendels? Nog meer capaciteit
Die korte treintjes kunnen dan niet gekoppeld worden aan de pinkpoppendels? Nog meer capaciteit
Nu rijden die korte treintjes pendeltreinen Landgraaf - Kerkrade vv en de stoptrein Heerlen - Maastricht Randwyck vv. Er is in Limburg tijdens Pinkpop geen reserve: Als een GTW kapot gaat, moet een reservestel D-GTW uit Venlo gehaald worden, of er moeten ritten uitvallen. Er staan - net als gister - weer 6 bakken D-GTW reserve in Heerlen, voor het geval dat het uit de hand loopt qua reizigersaantallen.
Dat de organisatie er mee akkoord is gegaan dat Veolia daar zelf bleef rijden. Ik snap dat echt niet. Kijk zoals iedereen wel weet werk ik bij Arriva dus hebben de private vervoerders bij mij wel een streepje voor op de NS maar bij zo'n groot festival met 70.000 mensen wil je toch niet vervoerd worden in twee of drie bakken enkeldeks GTW. Ik had als organisatie geeist dat NS er met 6 of 8 bakken VIRM is gaan rijden. Kwa financiële verdeling hadden er volgens mij best afspraken gemaakt kunnen worden tussen provincie, NS en Veolia.
Vage dienst vandaag van een Mcn standplaats Utrecht: * eerst Utrecht - Arnhem * Kwartier later Arnhem - Nijmegen * Leegmat Nijmegen - Heerlen rijden met 12 bakken VIRM * Pauze * Extra IC rijden Heerlen - Eindhoven (12 bakken VIRM), vertrek 0:26 (IC gaat door naar Utrecht) * Uur pauze in Eindhoven * Passagieren naar Utrecht, en naar huis
Desbetreffende machinist gaat straks de bijsturing bellen, of het mag om eerder van Eindhoven naar Utrecht te gaan, want dat uur pauze in Eindhoven slaat nergens op, vindt hij
Op maandag 9 juni 2014 21:06 schreef Zug-Chef het volgende: Dat de organisatie er mee akkoord is gegaan dat Veolia daar zelf bleef rijden. Ik snap dat echt niet. Kijk zoals iedereen wel weet werk ik bij Arriva dus hebben de private vervoerders bij mij wel een streepje voor op de NS maar bij zo'n groot festival met 70.000 mensen wil je toch niet vervoerd worden in twee of drie bakken enkeldeks GTW. Ik had als organisatie geeist dat NS er met 6 of 8 bakken VIRM is gaan rijden. Kwa financiële verdeling hadden er volgens mij best afspraken gemaakt kunnen worden tussen provincie, NS en Veolia.
Nu hoeft men tussen Heerlen - Landgraaf vv niet eens bij Veolia ingecheckt te zijn met de ovchip, er staan mobiele paaltjes van NS op Landgraaf, om de doorstroom in Heerlen te verhogen.
De Pinkpoppendel rijdt momenteel met 9 bakken GTW, nadat er nog extra diesels uit Venlo gehaald zijn (waren eerst 6 bakken, maar zijn nog 6 extra overgebracht, en gistermiddag dus nog eens 6 extra).
Ja, laat NS daar met VIRM6 of SLT10 rijden. Dat geeft een pak meer capaciteit.
Hoewel: GTW9 is daar zo'n 850 man, de backuptrein in Heerlen staat heeft voor zo'n 500 man plaats.
Die IC gaat ook gewoon naar Utrecht, maar Eindhoven is personeelswissel. Hij heeft 3 kwartier pauze in Heerlen, en mag dan die extra IC rijden. Maar in Eindhoven mag hij een uur wachten, om te passagieren met de IC die een uur later uit Heerlen vertrekt naar Utrecht. Terwijl hij net zo goed ook in Eindhoven kan gaan passagieren met "zijn" trein.
Nu hoeft men tussen Heerlen - Landgraaf vv niet eens bij Veolia ingecheckt te zijn met de ovchip, er staan mobiele paaltjes van NS op Landgraaf, om de doorstroom in Heerlen te verhogen.
De Pinkpoppendel rijdt momenteel met 9 bakken GTW, nadat er nog extra diesels uit Venlo gehaald zijn (waren eerst 6 bakken, maar zijn nog 6 extra overgebracht, en gistermiddag dus nog eens 6 extra).
Ja, laat NS daar met VIRM6 of SLT10 rijden. Dat geeft een pak meer capaciteit.
Hoewel: GTW9 is daar zo'n 850 man, de backuptrein in Heerlen staat heeft voor zo'n 500 man plaats.
Ken de perronlengtes niet, maar VIRM10 is mogelijk? Zo ja, dan zouden ze dat moeten doen..
Op maandag 9 juni 2014 21:06 schreef Zug-Chef het volgende: Dat de organisatie er mee akkoord is gegaan dat Veolia daar zelf bleef rijden. Ik snap dat echt niet. Kijk zoals iedereen wel weet werk ik bij Arriva dus hebben de private vervoerders bij mij wel een streepje voor op de NS maar bij zo'n groot festival met 70.000 mensen wil je toch niet vervoerd worden in twee of drie bakken enkeldeks GTW. Ik had als organisatie geeist dat NS er met 6 of 8 bakken VIRM is gaan rijden. Kwa financiële verdeling hadden er volgens mij best afspraken gemaakt kunnen worden tussen provincie, NS en Veolia.
op basis waarvan denk je dat je als organisator wat te eisen hebt dan? zeker van een vervoerder die daar niet eens de concessie heeft.
op basis waarvan denk je dat je als organisator wat te eisen hebt dan? zeker van een vervoerder die daar niet eens de concessie heeft.
Dat hadden ze de afgelopen jaren ook niet en toch reed de NS toen. En als ik de verslagen van greavy goed gelezen heb gisteren was het een puinzooi daar nu Veolia er met GTW rijdt. Maar ik kan het fout hebben hoor.
Dat hadden ze de afgelopen jaren ook niet en toch reed de NS toen.
dat heb ik ook gelezen ja maar dan heb je nog steeds niks te eisen. dat zal wel in overleg tussen veolia en ns gegaan zijn en denkt veolia al dan niet terecht dat ze het nu best zelf kunnen.
daar heb ik persoonlijk geen moeite mee maar dan zullen ze het ook zelf moeten doen en niet opeens gaan miepen
Dat hadden ze de afgelopen jaren ook niet en toch reed de NS toen. En als ik de verslagen van greavy goed gelezen heb gisteren was het een puinzooi daar nu Veolia er met GTW rijdt. Maar ik kan het fout hebben hoor.
Veolia deed wat Veolia kon. GTW9 is het maximale wat aan het perron past, en is vergelijkbaar met SLT10 en VIRM6. Alles zit rond de 800 plaatsen.
Het grootste probleem was, was dat het te lang duurde voordat men ingestapt was in Landgraaf, de trein weg kon, en men in Heerlen er eindelijk weer uit was. Een kwartiersdienst lukte niet met één setje, dat werd eerder een 20-minutendienst. Je haalt dan 800 man minder per uur uit Landgraaf weg, en dat terwijl er elk uur 4000-5000 man bijkomen (gister was de uitstroom veel meer gespreid dan zaterdag). Dat gaat dan echt niet goed. Daarop heeft Veolia nog 6 bakken GTW, goed voor een man of 500, uit Venlo gehaald, om bij deze drukte direct inzetbaar te hebben. Dan heb je meer lucht.
Bij de 2 setjes heb je: Trein A staat in Landgraaf, en vertrekt naar Heerlen. Na binnenkomst Heerlen gaat trein B naar Landgraaf, en als trein B in Landgraaf is, kan trein A weer terug naar Landgraaf. Enzovoorts. Je hebt meer lucht, want de rijtijd over het enkelspoor is 5 tot 6 minuten, en je hebt in beide plekken zeker circa 5 minuten voor in- en uitstappen nodig.
En mijn info, die ik doorgespeeld kreeg, dat er 2 setjes rondreden op de Pinkpoppendel met 9 bakken GTW: Dit was maar één setje. Nu rijdt men ook nog met één setje, en staan er 6 bakken reserve in Heerlen. Op dit moment valt de toestroom reizigers nog mee.
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 09-06-2014 21:39:06 ]
Op maandag 9 juni 2014 20:21 schreef Dr_Flash het volgende: Harlingen Haven ben ik na de verbouwing ook nog niet geweest. Sowieso Friesland al 2 jaar niet meer denk ik.
Alleen nog op de motor geweest, ook al kom ik 3x per week in leeuwarden. Laatst wel naar Sneek geweest, wat een treurnis daar. Trein staat 15 minuten stil ofzo voordat ie doorgaat naar stavoren
Oh, nog als toevoeging: In Heerlen en Landgraaf staat (ingehuurd (studenten)) personeel om het in- en uitstappen te coördineren, en af te zwaaien naar de machinist. Beide cabines zijn uiteraard volcontinu bemand.
Veolia deed wat Veolia kon. GTW9 is het maximale wat aan het perron past, en is vergelijkbaar met SLT10 en VIRM6. Alles zit rond de 800 plaatsen.
Het grootste probleem was, was dat het te lang duurde voordat men ingestapt was in Landgraaf, de trein weg kon, en men in Heerlen er eindelijk weer uit was. Een kwartiersdienst lukte niet met één setje, dat werd eerder een 20-minutendienst. Je haalt dan 800 man minder per uur uit Landgraaf weg, en dat terwijl er elk uur 2000 man bijkomen. Dat gaat dan echt niet goed. Daarop heeft Veolia nog 6 bakken GTW, goed voor een man of 500, uit Venlo gehaald, om bij deze drukte direct inzetbaar te hebben. Dan heb je meer lucht.
Bij de 2 setjes heb je: Trein A staat in Landgraaf, en vertrekt naar Heerlen. Na binnenkomst Heerlen gaat trein B naar Landgraaf, en als trein B in Landgraaf is, kan trein A weer terug naar Landgraaf. Enzovoorts. Je hebt meer lucht, want de rijtijd over het enkelspoor is 5 tot 6 minuten, en je hebt in beide plekken zeker circa 5 minuten voor in- en uitstappen nodig.
En mijn info, die ik doorgespeeld kreeg, dat er 2 setjes rondreden op de Pinkpoppendel met 9 bakken GTW: Dit was maar één setje. Nu rijdt men ook nog met één setje, en staan er 6 bakken reserve in Heerlen. Op dit moment valt de toestroom reizigers nog mee.
Per uur 2000 man erbij op Landgraaf en met 800 man per trein die ieder kwartier rijdt zit ik op een overcapaciteit van 1200 maar dat kan ik mis hebben..
Had mijn bericht net aangepast Dat enkelspoor is gewoon een groot probleem daar. Ook met NS.
Opvallend was ook wel dat de uitstroom zaterdag veel minder gespreid was dan gister. Ben benieuwd hoe de uitstroom vandaag is. Zal ook wel weer allemaal tegelijk gaan vandaag ...
Om even iets duidelijk te maken, voorgaande jaren had pinkpop een grote vinger in de pap, smeets heeft toen een financiële discussie tussen veolia en ns opgelost door zelf het verschil te betalen.
Dit jaar heeft hij niks gedaan door teruglopende inkomsten.
Om even iets duidelijk te maken, voorgaande jaren had pinkpop een grote vinger in de pap, smeets heeft toen een financiële discussie tussen veolia en ns opgelost door zelf het verschil te betalen.
Je bedoelt stijgende uitgaven aan artiesten en minder nettowinst
Je bedoelt stijgende uitgaven aan artiesten en minder nettowinst
Nou nee de winst loopt volgens smeets vooral terug door overheidsbeleid, zoek maar eens op smeets en overheid, hij is zo beetje de grootste tegenstander van dit kabinet.
Nou nee de winst loopt volgens smeets vooral terug door overheidsbeleid, zoek maar eens op smeets en overheid, hij is zo beetje de grootste tegenstander van dit kabinet.
Ja, ga dat de kat wijsmaken Weet je wat je als ondernemer moet afdragen om op een festival te mogen staan van je omzet Die hele familie Smeets is totaal gestoord.
De inkomsten zijn niet teruggelopen, want dit jaar zijn er juist erg veel meer lucratieve dagkaarten verkocht en minder weekendkaarten. Wat wel klopt is dat er onder de streep iets minder overblijft.
Op maandag 9 juni 2014 21:55 schreef b2py het volgende: Ik mis voorbeterOV eigenlijk wel over al die puinzooi die bij Veolia is ontstaan afgelopen avonden. In geen velden of wegen te bekennen..
Ja, maar dat valt mij wel vaker op. Je hoort vrij weinig gezeik over HTM, RET, GVB, Qbuzz, U-OV, Arriva, Syntus of wie dan ook, maar NS is veelal het haasje. Terwijl er bij die "privaten" ook nogal wat moet veranderen hoor ...
Ja, ga dat de kat wijsmaken Weet je wat je als ondernemer moet afdragen om op een festival te mogen staan van je omzet Die hele familie Smeets is totaal gestoord.
I know, een oom van mij heeft in heerlen een wafelkraam en die staan jaarlijks op pinkpop, maar dat het nou bakken met geld oplevert nee.
Smeets heeft het vooral over het hoge btw tarief wat hij weigert door te berekenen, dat zou hem bakken met geld kosten
Ja, maar dat valt mij wel vaker op. Je hoort vrij weinig gezeik over HTM, RET, GVB, Qbuzz, U-OV, Arriva, Syntus of wie dan ook, maar NS is veelal het haasje. Terwijl er bij die "privaten" ook nogal wat moet veranderen hoor ...
"Ze hebben het druk."
I know, een oom van mij heeft in heerlen een wafelkraam en die staan jaarlijks op pinkpop, maar dat het nou bakken met geld oplevert nee.
Smeets heeft het vooral over het hoge btw tarief wat hij weigert door te berekenen, dat zou hem bakken met geld kosten
Ja dat zegt hij maar serieus, DRIE EURO voor één pizzapunt hoe fucking durf je. Mensen boeit het echt geen fuck als ze dan ¤3,36 voor die pizzapunt moeten gaan betalen, dan gaan ze echt niet steigeren en de BTW op alcohol was al het hoge tarief dus het is gewoon gelul. Van Eerdenburg (geloof ik?) van Lowlands is net zo'n zielige zeiknicht.
Op maandag 9 juni 2014 21:35 schreef greavy het volgende: Oh, nog als toevoeging: In Heerlen en Landgraaf staat (ingehuurd (studenten)) personeel om het in- en uitstappen te coördineren, en af te zwaaien naar de machinist. Beide cabines zijn uiteraard volcontinu bemand.
Studenten in een veiligheidsfunctie Dat kan niet
Hoe heette die Nedtrain monteur ook weer die geslacht werd omdat ie een trein met reizigers vervoerd had? Rens nogwat?
Op maandag 9 juni 2014 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: sen boeit het echt geen fuck als ze dan ¤3,36 voor die pizzapunt moeten gaan betalen gaan ze echt niet steigeren en de BTW op alcohol was al het hoge tarief dus het is gewoon gelul. Van Eerdenburg (geloof ik?) van Lowlands is net zo'n zielige zeiknicht.
Het gaat om het "theater btw" tarief op de kaartjes.
Ik neem aan dat zo pizza twee penningen zijn? dat is omdat een penning te weinig is, dat is het nadeel als je met penningen werkt.
Op Lowlands was het vorig jaar anderhalf. Eén munt is ¤2,60 dus ¤3,90 voor één slice.
Het BTW tarief op de kaartjes, ach jah, die hebben ze flink verhoogd en het is nog uitverkocht ook dus hij moet gewoon niet zeiken.
Pinkpop werkt toch niet met anderhalve penning of hebben ze recentelijk ingevoerd.
Het probleem met de btw is, dat smeets het "theater" tarief berekend aan de bezoekers maar volle pond moet betalen. ik geloof dat het vroeger 6% was en nu 18 of 19.
Pinkpop werkt toch niet met anderhalve penning of hebben ze recentelijk ingevoerd.
Het probleem met de btw is, dat smeets het "theater" tarief berekend aan de bezoekers maar volle pond moet betalen. ik geloof dat het vroeger 6% was en nu 18 of 19.
21%. Maar dat is geen probleem want de toegangsprijzen zijn gewoon dat percentage meeverhoogd.
21%. Maar dat is geen probleem want de toegangsprijzen zijn gewoon dat percentage meeverhoogd.
Niet dus, althans smeets beweerd dat hij nog 6% berekend aan zijn klanten, en dat hij nimmer de duivelse verhoging zal doorvoeren, maar aan de achterkant moet de bv pinkpop gewoon 21% aftikken.
Net opgezocht, ze zijn niet helemaal meegegroeid, kaartje ging van 160 in 2012 (6%) naar 175 terwijl 183 de verhoging zou dekken. De dagkaartprijzen zijn wel gewoon meegestegen.
Alleen nog op de motor geweest, ook al kom ik 3x per week in leeuwarden. Laatst wel naar Sneek geweest, wat een treurnis daar. Trein staat 15 minuten stil ofzo voordat ie doorgaat naar stavoren
dat is het gevolg van drie treinen per uur. Krijg je het deel Sneek - Stavoren nooit lekker ingelegd. Ze willen nu naar 4x per uur in de spits en 2x per uur daar buiten. Sneek - Stavoren blijft 1x per uur (behalve ochtendspits, dan 2x) maar dan krijg je dat wel goed ingelegd
Jep. Rens Kamminga. Geschorst omdat hij met een trein van Amsterdam naar Utrecht is gereden op een vroege sneeuwochtend.
Die man is een held, alleen werd zijn actie helaas niet gewaardeerd ...
Waar bijsturing het niet bij kon fietsen en het treinverkeer plat gooide regelde hij in zijn uppie dat veel passagiers van Amsterdam naar Utrecht konden gaan.
Die man is een held, alleen werd zijn actie helaas niet gewaardeerd ...
Waar bijsturing het niet bij kon fietsen en het treinverkeer plat gooide regelde hij in zijn uppie dat veel passagiers van Amsterdam naar Utrecht konden gaan.
Twee jaar later werd hij weer geschorst nadat hij een zwaan van het spoor haalde welke bijna heel (volgens mij) Amsterdam Centraal plat legde...
Niet dus, althans smeets beweerd dat hij nog 6% berekend aan zijn klanten, en dat hij nimmer de duivelse verhoging zal doorvoeren, maar aan de achterkant moet de bv pinkpop gewoon 21% aftikken.
Achterlijke opmerkingen zijn dat altijd. Probeer ook maar eens uit te leggen aan een mediamarkt medewerker dat je tijdens de btw actie nog gewoon btw mag aftrekken als ondernemer.
Op maandag 9 juni 2014 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Net opgezocht, ze zijn niet helemaal meegegroeid, kaartje ging van 160 in 2012 (6%) naar 175 terwijl 183 de verhoging zou dekken. De dagkaartprijzen zijn wel gewoon meegestegen.
Ik zag dat hij nog steeds voor NedTrain werkt maar dan als opleider van jonge mensen.
Jep. MVA (oid.) volgens LinkedIn. Hem ontslaan zou waarschijnlijk tot een gigantische shitstorm hebben geleid vanuit de media en dat hadden ze bij de PR afdeling van NS & Nedtrain vast liever niet
Ik ken die keten van naam, nog nooit heb ik er geslapen, heeft iemand er ervaring mee? (Ze doen leuke dingen voor treinreizigers, bijv. gratis ov-dagkaart wanneer je bij hun logeert, ik ben benieuwd of ze dat ook in Enschede gaan doen, FreeCityTicket: kostenfreie Nutzung des öffentlichen Personennahverkehrs in Enschede(ja,dus))
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik ken die keten van naam, nog nooit heb ik er geslapen, heeft iemand er ervaring mee? (Ze doen leuke dingen voor treinreizigers, bijv. gratis ov-dagkaart wanneer je bij hun logeert, ik ben benieuwd of ze dat ook in Enschede gaan doen, FreeCityTicket: kostenfreie Nutzung des öffentlichen Personennahverkehrs in Enschede(ja,dus))
Ik weet dat er een hotel bij het muziekkwartier zou komen inderdaad, verder nog weinig van gehoord (er staan wel bouwkranen daar in de buurt). Maar goed: er zou ook een Van der Valk komen in Enschede, en die staat er ook nog steeds niet.
Over dat FreeCityTicket weet ik niks, maar dat zal vast nog wel komen (joepie, weer een ander soort kaartje....).
Duitse keten en het ging niet zo zeer om dit specifieke hotel maar meer om ervaring met deze keten, hotels zitten altijd in of vlakbij een station.
vb. Freiburg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In Enschede komt ie hier dus: http://www.enschede-stad.nl/forum/viewtopic.php?p=152994#p152994 (onderste foto van de post). De overweg op de voorgrond is de Korte Hengelosestraat, bij het Stationsplein (die je over moest om over te stappen van/naar Duitsland).
ok, flink ding, ambitieus plan, waarom uitbreiden richting Nederland? Ik ben heel benieuwd, erg leuk dat wel.
Op dit moment is het treinverkeer in Duitsland ernstig ontregeld door hevig noodweer. Dit heeft tot gevolg dat het treinverkeer van en naar Duitsland gestaakt is. Het is onbekend hoe lang dit gaat duren. Beschikbare informatie vindt u op http://www.nshispeed.nl/n(...)ie_ns_hispeedexterne link
ok, flink ding, ambitieus plan, waarom uitbreiden richting Nederland? Ik ben heel benieuwd, erg leuk dat wel.
Nouja, je zit natuurlijk al bijna in Duitsland vanuit het westen gezien Niet dat ik er zo over denk, integendeel: als ik richting Haarlem ga heb ik al het idee in Engeland te zitten, en naar Goes dacht ik even in België beland te zijn...
Gewoon onweer dus. Niet om jou specifiek te schofferen maar ik verbaas me met enige regelmaat over het niet kunnen lezen van Duits terwijl er in deze zin precies één woord staat wat een beetje moeilijker is dan het Nederlandse equivalent eigenlijk.
Ander Frans nieuws: STIF, de vervoersautoriteit in en rond Parijs, gaat flink investeren: - Er gaat een tramtrein komen ten noorden van Parijs, tussen Epinay en Le Bourget. Naar verwachting vanaf half 2017. - Metrolijn 4 wordt geautomatiseerd, STIF draagt 100 miljoen euro bij, de resterende 156 miljoen euro wordt opgehoest door RATP. - Op metrolijn 14 gaan er in de ochtend- en avondspits meer treinen rijden.
[ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 10-06-2014 02:41:08 ]
Uiteindelijk +7 vertrokken. Maar net niet in Gramsbergen gestopt terwijl het wel de stoptrein is. Als je dat plant om vertraging eruit te rijden roep je dat toch om?
Volgens de altijd betrouwbare reisplanner rijdt de ICE van arnhem 8.31 naar Utrecht wel. Maar er is storing tussen ede en wolfheze... Wie moet ik geloven?
Op dinsdag 10 juni 2014 07:31 schreef Deezertje het volgende: Volgens de altijd betrouwbare reisplanner rijdt de ICE van arnhem 8.31 naar Utrecht wel. Maar er is storing tussen ede en wolfheze... Wie moet ik geloven?
Je gezonde verstand! Als je vermoedt dat de trein niet rijd zal dat ook zo zijn :p
Veolia heeft vanochtend vele studenten blij gemaakt op de Maaslijn, maar niet heus Er zijn 4 D-GTW 2/8 manco op de Maaslijn (staan in Heerlen), waardoor het sardientjesvervoer op een paar spitsritten was. Ja, nog ergere sardientjes als normaal
Vanmiddag, na de laatste Pinkpoppendel, gaan de 4 D-GTW's retour naar de Maaslijn.
Edit: Ook Mönchengladbach - Venlo ligt plat. ICE van- en naar Nederland is geheel opgeheven. CityNightLine en EuroNight is nog geen aankomsttijd van bekend in Nederland.
Zometeen uit Heerlen om 9:26 een solo DDZ4 als IC naar Alkmaar. Geeft dat verderop in het land geen problemen? Mag iig hopen dat ze óf voor de middagspits uitwisselen of versterken.
Vandaag rijden de pendelIC's Maastricht - Sittard vv met VIRM4 en VIRM6, tot circa 13/14:00. Dan wordt alles weer rustigaan normaal. 3xV is zo'n werkdag wel te kort ja.
Streikankündigung in Frankreich für 10. Juni ab 19 Uhr
ICE-/TGV-Züge zwischen Deutschland und Frankreich voraussichtlich nicht beeinträchtigt Durch die Gewerkschaften wurden ab oben genanntem Zeitpunkt Streikmaßnahmen im Schienenverkehr angekündigt. Konkrete Angaben liegen uns dazu noch nicht vor. Jedoch sind nach derzeitigem Stand die ICE-/TGV-Züge zwischen Deutschland und Frankreich nicht beeinträchtigt.
Bitte beachten Sie, dass bei Streikdurchführung im französischen Zugverkehr mit Zug- und Kurswagenausfällen zu rechnen ist. Verspätungen der verkehrenden Züge sind nicht auszuschließen!
Circulation très perturbée mercredi 11 Juin 2014 Fermer « A partir de 19h le mardi 10 juin et pour toute la journée du mercredi 11 juin 2014. Vos prévisions de circulation:
GRANDES LIGNES: -TGV : 1 TGV sur 2 sur les axes Nord et Est et 1 TGV sur 3 sur les axes Atlantique, Sud-Est et Province-Province -LYRIA et trains vers lAllemagne, le Luxembourg, lItalie : 2 trains sur 3
INTERCITÉS: Trains de jour : 3 sur 10 en moyenne Trains de nuit : Aucune circulation
Op dinsdag 10 juni 2014 08:18 schreef greavy het volgende: Veolia heeft vanochtend vele studenten blij gemaakt op de Maaslijn, maar niet heus Er zijn 4 D-GTW 2/8 manco op de Maaslijn (staan in Heerlen), waardoor het sardientjesvervoer op een paar spitsritten was. Ja, nog ergere sardientjes als normaal
Vanmiddag, na de laatste Pinkpoppendel, gaan de 4 D-GTW's retour naar de Maaslijn.
Op dinsdag 10 juni 2014 08:45 schreef greavy het volgende: Zometeen uit Heerlen om 9:26 een solo DDZ4 als IC naar Alkmaar. Geeft dat verderop in het land geen problemen? Mag iig hopen dat ze óf voor de middagspits uitwisselen of versterken.
Vandaag rijden de pendelIC's Maastricht - Sittard vv met VIRM4 en VIRM6, tot circa 13/14:00. Dan wordt alles weer rustigaan normaal. 3xV is zo'n werkdag wel te kort ja.
Mwoah, overdag biedt een DDZ4 wel voldoende capaciteit volgens mij. In de spits zou je dubbel moeten rijden ('s-ochtends in de richting Utrecht/Amsterdam, 's-middags v.v.).
Ja, de staking is verwant aan de "réforme ferroviaire", ofwel een hervorming van de spoorwegen. Ik snap alleen niet goed waarom, want Cuvillier (de verantwoordelijke minister) doet juist waar de vakbonden in Nederland en België om het hardst om staan te springen: de inframanager wordt geherintegreerd met de rest van SNCF.
Als gevolg van de aangekondignde staking in Frankrijk op woensdag 11 juni, voorziet Thalys enkele storingen op zijn netwerk. Thalys raadt zijn klanten aan regelmatig thalys.com te raadplegen voor de laatste verkeersinformatie. Om in real time op de hoogte te worden gehouden van alle verkeersinformatie, nodigt Thalys de reizigers uit de mobiele applicatie te downloaden voor smartphones.
Wij verontschuldigen ons voor eventuele ongemakken
Op dinsdag 10 juni 2014 02:30 schreef James1988 het volgende: Darkwing, sterkte als je 11 juni met de trein gaat reizen. Meer dan 90% van de machinisten in Ile de France gaat staken...
Nee, ik ga de 12 naar de Salon de Transport. Ironisch wel nu een deel van de bezeoekers er niet gaat komen
Ander Frans nieuws: STIF, de vervoersautoriteit in en rond Parijs, gaat flink investeren: - Er gaat een tramtrein komen ten noorden van Parijs, tussen Epinay en Le Bourget. Naar verwachting vanaf half 2017. - Metrolijn 4 wordt geautomatiseerd, STIF draagt 100 miljoen euro bij, de resterende 156 miljoen euro wordt opgehoest door RATP. - Op metrolijn 14 gaan er in de ochtend- en avondspits meer treinen rijden.
Op dinsdag 10 juni 2014 09:11 schreef James1988 het volgende: Dat lees je goed, helaas. Lijkt erop dat de avondploeg vanavond al begint met staken.
Het punt is dus, dat mijn Bus die ik normaal hebben moet tussen station Val D'europe en Chessy zn route heeft...
3 keer raden wat de reizigers doen die normaal tussen die 2 station pendelen
(En er is ook nog een buslijntje die hetzelfde die RER A vogt tot aan Torcy, zelfde laken en pak natuurlijk , beter gaan dat soort lijntjes uit voorzorg gewoon ook niet rijden)
Het punt is dus, dat mijn Bus die ik normaal hebben moet tussen station Val D'europe en Chessy zn route heeft...
3 keer raden wat de reizigers doen die normaal tussen die 2 station pendelen
(En er is ook nog een buslijntje die hetzelfde die RER A vogt tot aan Torcy, zelfde laken en pak natuurlijk , beter gaan dat soort lijntjes uit voorzorg gewoon ook niet rijden)
Oh, dat wordt lekker druk dus. Hopelijk versterkt RATP de busverbindingen, maar ik vrees ervoor.
edit: Ik zag net een Beneluxstam over die boog van Schiedam richting Rotterdam Alexander rijden. Voor het eerst dat ik daar iets zie rijden
Op dinsdag 10 juni 2014 10:16 schreef Bitlord het volgende: Prognose Arnhem - Ede-Wageningen nu tot minstens 14:00. Ik zit nu in een NS-bus Ede-Wageningen - Arnhem.
Wel goede communicatie van de NS vanochtend (9 uur dus was al bekend). Ze riepen pas ná Zutphen om dat reizigers richting Utrecht via Zutphen kon omreizen.
Wel goede communicatie van de NS vanochtend (9 uur dus was al bekend). Ze riepen pas ná Zutphen om dat reizigers richting Utrecht via Zutphen kon omreizen.
Ander clubje he, dus bestaat niet Zeker niet als je de kans hebt om reizigers te duperen
Nee, er staat dat het moet omdat de raad van state iets heeft besloten en dat ze moeten wachten tot de rest klaar is. Waarom moeten ze dan wachten....
Het hoogste rechtsorgaan in Nederland heeft in 2012 iets naar de prullenbak verwezen. Dát is de reden en daar is het goed voor. Er is ook vast wel een motivatie te vinden voor het besluit van de Raad van State trouwens.
Het hoogste rechtsorgaan in Nederland heeft in 2012 iets naar de prullenbak verwezen. Dát is de reden en daar is het goed voor. Er is ook vast wel een motivatie te vinden voor het besluit van de Raad van State trouwens.
Het resultaat slaat gewoon nergens op. We mogen het een jaar later pas alsnog doen want ja. Appel?
Ah! geluids- en trillingshinder. Nee echt briljant. want een jaar langer met overlast zitten is minder erg dan meer overlast gedurende een kortere periode.