ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Vanmiddag heb ik ¤3,55 moeten betalen voor zo'n regiokaartje-waar-je-als-buitenstaander-vrij-weinig-van-begrijpt-zonder-je-er-lang-in-te-verdiepen stufe 2, toen ik aan het loket van Aachen zei dat ik gratis reizen in Nederland had (weekendvrij). Ik vraag me nog steeds af of het wel klopt, maar bij die bussen kijken ze toch nooit naar je kaartje.
Dat de RATP meer metrolijnen wil automatiseren om zo de stakingshinder te beperken zal er ironisch genoeg ongetwijfeld toe leiden dat Jacques, Eugène, François en andere bij RATP werkzame kornuiten er nog een extra staking tegenaan gooien om dat tegen te houden
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2014 00:08:57 ]
19 oktober, dus echt heet zal het niet geweest zijn. Kan ik me ook niet voorstellen, want op deze stek kom ik alleen op de fiets en die pak ik echt niet voor de lol met 25+ graden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 8 juni 2014 23:55 schreef J.B. het volgende: Dat de RATP meer metrolijnen wil automatiseren om zo de stakingshinder te beperken zal er ironisch genoeg ongetwijfeld toe leiden dat Jacques, Eugène, François en andere bij RATP werkzame kornuiten er nog een extra staking tegenaan gooien om dat tegen te houden
Ook in Londen denkt men aan verdere automatisering van de metrolijnen. Daar zijn de bonden niet blij mee.
Wat een beetje jammer is is dat de bonden zeggen dat het er onveiliger door wordt, i.p.v. gewoon te zeggen dat ze bang zijn voor verlies van banen.
Als men vooraf de reisplanner had gecheckt, dan had men geweten dat de laatste trein t/m Eindhoven reed, bijvoorbeeld. Die 'extra treinen' stonden gewoon in de reisplanner.
Het lijkt vannacht geen grote chaos, zoals gister, geweest te zijn in Landgraaf.
Als men vooraf de reisplanner had gecheckt, dan had men geweten dat de laatste trein t/m Eindhoven reed, bijvoorbeeld. Die 'extra treinen' stonden gewoon in de reisplanner.
Het lijkt vannacht geen grote chaos, zoals gister, geweest te zijn in Landgraaf.
Het is toch allang bekend dat de NS Brabant nog altijd niet erkend als provincie met 3 van de 10 grootste steden van Nederland.
Denk dat het er eerder aan ligt dat het Nachtnet daar onvoldoende wordt gebruikt om rendabel te zijn en dat de provincies/gemeentes niet (voldoende) willen bijschieten.
Wij Nederlanders zijn over het algemeen niet zo van het eersteklas reizen. Er is nu eenmaal ook geen enorm verschil tussen de eerste en tweede klas in gewone NS-treinen (dat kan zowel een oorzaak als gevolg zijn, natuurlijk).
Reizen in de 1e klas is heerlijk, mits er geen tuig is die er zonder geldig vervoerbewijs 'per ongeluk' plaatsneemt en groepen 'studenten' niet met z'n allen 'stoer' de coupé komen bevolken als het druk in de trein is. Tevens is het ergelijk wanneer 'dagjesmensen' de trein doorlopen en constateren "dat dit de 1e klas is" en "dat ze nog even door moeten lopen".
Op maandag 9 juni 2014 11:51 schreef Socios het volgende: Reizen in de 1e klas is heerlijk, mits er geen tuig is die er zonder geldig vervoerbewijs 'per ongeluk' plaatsneemt en groepen 'studenten' niet met z'n allen 'stoer' de coupé komen bevolken als het druk in de trein is. Tevens is het ergelijk wanneer 'dagjesmensen' de trein doorlopen en constateren "dat dit de 1e klas is" en "dat ze nog even door moeten lopen".
Wil je een zakdoekje voor je krokodillentranen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Denk dat het er eerder aan ligt dat het Nachtnet daar onvoldoende wordt gebruikt om rendabel te zijn en dat de provincies/gemeentes niet (voldoende) willen bijschieten.
Twee nachten met pinkpop is meer service dan rentabiliteit. Daar trek je klanten mee.
Op maandag 9 juni 2014 11:51 schreef Socios het volgende: Reizen in de 1e klas is heerlijk, mits er geen tuig is die er zonder geldig vervoerbewijs 'per ongeluk' plaatsneemt en groepen 'studenten' niet met z'n allen 'stoer' de coupé komen bevolken als het druk in de trein is. Tevens is het ergelijk wanneer 'dagjesmensen' de trein doorlopen en constateren "dat dit de 1e klas is" en "dat ze nog even door moeten lopen".
Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef Socios het volgende: Sowieso festivalgangers die menen dat 'de NS' zich geheel aan hen moet aanpassen; rot toch op en laat de treinen met rust.
Ik blijf het schokkend vinden dat een raadslid geen treinreis kan plannen. (Dat vierde twitterbericht dat ik postte)
Mensen die geen keuze in vervoerder per traject hebben en die de rest van het jaar niet in Limburg komen?
Ja, zoals hij al zei; daar trek je klanten mee. Als je met de trein na zo'n feestje, ook al is het in Limbabwe, nog betrouwbaar thuis kan komen dan gaan sommige van die mensen de trein vaker nemen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ja, zoals hij al zei; daar trek je klanten mee. Als je met de trein na zo'n feestje, ook al is het in Limbabwe, nog betrouwbaar thuis kan komen dan gaan sommige van die mensen de trein vaker nemen.
Natuurlijk niet. Automobilisten gaan met de auto omdat flexibiliteit. Dat OV zal ze aan hun reet roesten, precies om deze reden.
Ja, zoals hij al zei; daar trek je klanten mee. Als je met de trein na zo'n feestje, ook al is het in Limbabwe, nog betrouwbaar thuis kan komen dan gaan sommige van die mensen de trein vaker nemen.
En wat heeft Veolia of een andere vervoerder daar aan als men in de randstad vaker met de NS reist?