abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2014 @ 01:08:11 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140821843

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

zondag 8 juni 2014 @ 01:10:17 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140821882
Hoe staat het met de kilometers greavy? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 juni 2014 @ 01:10:43 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140821889
sluitseinen #746?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 8 juni 2014 @ 01:10:59 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140821894
Concreet nu:
Veolia gaat extra treinen naar Landgraaf - Heerlen-pendel sturen nu
NSR gaat 2 of 3 slagen Heerlen - Maastricht rijden (Heerlense en Maastrichtse Mcn's hebben daar grotendeels wegbekendheid)
NSR gaat ook nog een extra IC Heerlen - Utrecht inleggen rond 2 uur
  zondag 8 juni 2014 @ 01:11:22 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140821900
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:10 schreef bork het volgende:
sluitseinen #746?
Ik was bezig!
  zondag 8 juni 2014 @ 01:12:55 #6
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140821932
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik was bezig!
^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 8 juni 2014 @ 01:14:43 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140821964
quote:
7s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Op dit moment (incl. gister, zaterdag) 21.447 kilometer. vandaag, zondag ga ik richting Limburg kijken, dus komen er ook wel weer wat bij.
  zondag 8 juni 2014 @ 01:15:53 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140821982
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Op dit moment (incl. gister, zaterdag) 21.447 kilometer. vandaag, zondag ga ik richting Limburg kijken, dus komen er ook wel weer wat bij.
Ik zwaai wel even dan, sta nu op 25.028 en trap er morgen (vandaag if you will) nog even 600 bij ;)
pi_140822000
Je hebt toch zelf ook eens een ton aan kilometers afgelegd binnen een jaar? Kan ook zijn dat dat Zug-Chef was.

quote:
7s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
  zondag 8 juni 2014 @ 01:17:21 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140822007
Ah, nice. Vandaag had ik 478 kilometer, morgen zal het ook rond de 500 uitkomen. Dit jaar staan geen verre/lange treinreizen meer gepland, maar wie weet wat er nog komt.
9701 kilometer van de huidige stand komt door mijn 2 weken durende vakantie richting Dresden eo.
  zondag 8 juni 2014 @ 01:18:19 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140822032
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:16 schreef Socios het volgende:
Je hebt toch zelf ook eens een ton aan kilometers afgelegd binnen een jaar? Kan ook zijn dat dat Zug-Chef was.

[..]

Nein Mann. 50.862 is mijn jaarrecord. En dat stamt uit 2007. Dit jaar staan de sterren eindelijk weer eens goed genoeg om dat aan te vallen. Maar een ton zal het niet worden. Een ton is echt fucking ziek, dan moet je 2000 per WEEK rijden, het hele jaar lang 8)7
  zondag 8 juni 2014 @ 01:24:10 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140822127
Gewoon 8 tot 10 weken nonstop Interrailen, heb je het er makkelijk uit hoor ;)
  zondag 8 juni 2014 @ 01:26:32 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140822165
quote:
12s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:24 schreef greavy het volgende:
Gewoon 8 tot 10 weken nonstop Interrailen, heb je het er makkelijk uit hoor ;)
Deze tikt ook wel aan http://www.greatsouthernrail.com.au/site/indian_pacific.jsp
Ik heb 0,0% behoefte om die kant op te gaan maar als het moet dan moet het wel dragelijk worden, en een weekje trammen in Melbourne 8-)
pi_140822316
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:10 schreef greavy het volgende:
Concreet nu:
Veolia gaat extra treinen naar Landgraaf - Heerlen-pendel sturen nu
NSR gaat 2 of 3 slagen Heerlen - Maastricht rijden (Heerlense en Maastrichtse Mcn's hebben daar grotendeels wegbekendheid)
NSR gaat ook nog een extra IC Heerlen - Utrecht inleggen rond 2 uur
Hoe kan het dat ns mcn`s nog wegbekendheid hebben daar? dat vervalt toch na een jaar niet rijden?

IK zag trouwens dat twee virms 8 bakken vanaf het emplacement leeg vertrokken naar sittard, weet je daar iets van? het nut bijvoorbeeld?
pi_140822389
Die wegbekendheid is toch zo terug na een keer heen en weer met een bevoegde machinist?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_140822424
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die wegbekendheid is toch zo terug na een keer heen en weer met een bevoegde machinist?
Dat zou betekenen dat ns machinist samen met een veolia machinist moet rijden, lekker efficiënt.
pi_140822442
Niet anders dan een NS-machinist die met een NS-machinist meerijdt.
pi_140822490
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Niet anders dan een NS-machinist die met een NS-machinist meerijdt.
Ja maar dan gebeurt het gepland, nu moet je mensen uit hun bed bellen, veolia heeft immers zijn personeel hard nodig op landgraaf-heerlen
  zondag 8 juni 2014 @ 01:46:38 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140822536
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:06 schreef icloud het volgende:

[..]

Gaat niet, ns machinisten hebben geen bekendheid en veolia machinisten geen ervaring met virm.
Dan zet je er een NS-machinist op die op de knopjes drukt en aan de hendeltjes trekt, en een Veolia-machinist die zegt waar de seinen staan. Ja, dat is een duur geintje. Maar dan vervoer je wel die reizigers...

Als er op dit moment nog meer dan 1000 man in Landgraaf staat te wachten op vervoer is er echt iets gruwelijk mis gegaan bij Veolia. Volgend jaar maar weer een deal sluiten met NSR om gedurende Pinkpop wat DD-AR te huren?
pi_140822566
Nou jah, ik vraag me dus af of het wel zo duur is. Ik denk dat het wel meevalt uiteindelijk.
pi_140822571
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan zet je er een NS-machinist op die op de knopjes drukt en aan de hendeltjes trekt, en een Veolia-machinist die zegt waar de seinen staan. Ja, dat is een duur geintje. Maar dan vervoer je wel die reizigers...

Als er op dit moment nog meer dan 1000 man in Landgraaf staat te wachten op vervoer is er echt iets gruwelijk mis gegaan bij Veolia. Volgend jaar maar weer een deal sluiten met NSR om gedurende Pinkpop wat DD-AR te huren?
Ik ben net dus aangekomen op heerlen, en zover ik kan zien gaat er niet iets gruwelijk mis, het is kwestie van capaciteit en treinen die hier niet op uitgerust zijn, eigenlijk doet veolia wat ze kunnen en zijn ze goed bezig.

Je vergeet trouwens dat smeets heeft bezuinigd, de deal van vorig jaar was voor groot deel het werk van smeets, die ook bereid was voor een gedeelte de portemonnee te trekken.
  zondag 8 juni 2014 @ 01:52:17 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140822615
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou jah, ik vraag me dus af of het wel zo duur is. Ik denk dat het wel meevalt uiteindelijk.
Je moet een machinist extra betalen en NSR zal wel wat geld willen zien voor het gebruik van een trein, maar die kosten zijn makkelijk weg te strepen tegen de extra inkomsten die Veolia heeft door Pinkpopvervoer.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 01:48 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik ben net dus aangekomen op heerlen, en zover ik kan zien gaat er niet iets gruwelijk mis, het is kwestie van capaciteit en treinen die hier niet op uitgerust zijn, eigenlijk doet veolia wat ze kunnen en zijn ze goed bezig.
Dat is een beetje het probleem met al die regionale concessies, ze zijn niet goed berekend op reizigerspieken. Dat Veolia roeit met de riemen die ze hebben is duidelijk, maar als het niet genoeg is blijven de reizigers helaas achter op het perron.

Niet dat NSR het veel beter doet met het seizoensvervoer richting het strand hoor... ;)
pi_140822634
Hoe kom je erbij dat je een machinist extra moet betalen?
pi_140822641
Die extra inkomsten verdwijnen weer in de zakken van nsr, die heel slim een pinkpopkaartje aanbieden.
pi_140822644
Oh je moet een extra machinist betalen. Nou jah, die kosten zijn niet belachelijk hoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')