Veld moet sowieso eerst worden opgeruimd...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
Veld is spekglad nu. Die jongen ging makkelijk onderuit.
Was dat een Belg of een Tunesiër?quote:
Geen idee, maar zag er mij een Belg uit.quote:
Een vrij gebruikelijke weersomstandigheid aldaar, nochtans.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:19 schreef marcodej het volgende:
Die Tunesiers hebben nog nooit hagel gezien.
Scifo?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:20 schreef TLC het volgende:
Weet trouwens iemand welke 2 Rode Duivels er nog meer WK wedstrijden gespeeld hebben dan Franky van der Elst ? ik zit al de hele avond te puzzelen maar kom er niet uit, eentje is denk ik Ceulemans maar de ander weet ik niet
Timmy simonsquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:20 schreef TLC het volgende:
Weet trouwens iemand welke 2 Rode Duivels er nog meer WK wedstrijden gespeeld hebben dan Franky van der Elst ? ik zit al de hele avond te puzzelen maar kom er niet uit, eentje is denk ik Ceulemans maar de ander weet ik niet
Buuh zou zonde zijn...kunnen ze het veld niet schoonvegen?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:22 schreef DuvelDuvel het volgende:
Zal wel einde wedstrijd zijn. Tijdens een oefenpotje nemen ze geen risico toch
De stadionverantwoordelijke sprak net over beginnen in 5-10 minuten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:22 schreef DuvelDuvel het volgende:
Zal wel einde wedstrijd zijn. Tijdens een oefenpotje nemen ze geen risico toch
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
hoe kan hazard voor belgie spelen, als hij geen woord vlaams spreekt?
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
Gelukkigquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:23 schreef Reya het volgende:
[..]
De stadionverantwoordelijke sprak net over beginnen in 5-10 minuten.
Not sure if serious?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
omdat Frans ook een officieel taal is in Belgie, met die theorie zou er ook een speler in Oranje kunnen spelen die alleen Fries praatquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wauw. Ik ga een klacht indien bij de fifa denk ik.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:29 schreef Evertjan het volgende:
[..]
omdat Frans ook een officieel taal is in Belgie, met die theorie zou er ook een speler in Oranje kunnen spelen die alleen Fries praat
Meen jij dit nu echt??quote:
Hagelbui is toch al lang gepasseerd of mis ik iets?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
heeft weinig zin om te vegen als het nog aan het hagelen is
Frans is ook een officiële taal in België. Om Belg te zijn moet je 1 van de officiële talen spreken... Persoonlijk vind ik dat de spelers zowel Frans als Nederlands moeten kunnen spreken maar het is nogal selectieve verontwaardiging om te vallen over het slechte Nederlands van Hazard terwijl er ook Vlaamse spelers zijn die net zo'n geweldig Frans spreken.quote:
Hij trolt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:35 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Frans is ook een officiële taal in België. Om Belg te zijn moet je 1 van de officiële talen spreken... Persoonlijk vind ik dat de spelers zowel Frans als Nederlands moeten kunnen spreken maar het is nogal selectieve verontwaardiging om te vallen over het slechte Nederlands van Hazard terwijl er ook Vlaamse spelers zijn die net zo'n geweldig Frans spreken.
Ik denk idd Scifo ja, VDE heeft 14 WK wedstrijden achter zijn naam, ik denk dat Ceulemans en Scifo inderdaad meer WK wedstrijden hebben gespeeldquote:
hoeveel heeft Pfaff er gespeeld?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:35 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik denk idd Scifo ja, VDE heeft 14 WK wedstrijden achter zijn naam, ik denk dat Ceulemans en Scifo inderdaad meer WK wedstrijden hebben gespeeld
Dat je hier serieus je tijd in steektquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:35 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Frans is ook een officiële taal in België. Om Belg te zijn moet je 1 van de officiële talen spreken... Persoonlijk vind ik dat de spelers zowel Frans als Nederlands moeten kunnen spreken maar het is nogal selectieve verontwaardiging om te vallen over het slechte Nederlands van Hazard terwijl er ook Vlaamse spelers zijn die net zo'n geweldig Frans spreken.
Ik vrees dat er niet meer gespeeld gaat worden...quote:
Die heeft 2 WK's minder achter zn naam dan Scifoquote:
Nilis?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:37 schreef TLC het volgende:
[..]
Die heeft 2 WK's minder achter zn naam dan Scifo
Kunnen we lekker gaan iSketchen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:38 schreef Mani89 het volgende:
Aflasten die handel, het is maar een vriendschappelijke wedstrijd tegen een café elftal.
Pfaff speelde 9 WK wedstrijden. 2 op het WK '82 en 7 in '86quote:
Zijn ze ookquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:48 schreef Evertjan het volgende:
ze praten alsof Belgie een outsider is voor de WK titel
Valt wel mee, waaruit leid jij dit af?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:48 schreef Evertjan het volgende:
leuk he ,z,on nephypequote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:48 schreef Evertjan het volgende:
2 minuten, 15 seconden en 4 millisecondenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
De hagelbollen zijn wel al een derde kleiner geworden, iemand theoretische tijden hoelang he tduurt wanneer een hagelbol van een doorsnee 2cm smelt? bij pakweg 18 graden
Blijft een topkerelquote:
Ik nu ook, Ceulemans (die was er in 82 al bij t/m 1990) en Scifo van 86 t/m 1998)quote:
Als je het hele verhaal gelezen hebt weet je ook dat het een fout van de scheidsrechter wasquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:55 schreef marcodej het volgende:
Net kapot.
Belgen.
http://nos.nl/video/65802(...)aat-op-het-veld.html
Nee, de scheidsrechter pastte de regels toe.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:55 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als je het hele verhaal gelezen hebt weet je ook dat het een fout van de scheidsrechter was
Jammer genoeg gebeurde alles volgens het boekje hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:55 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als je het hele verhaal gelezen hebt weet je ook dat het een fout van de scheidsrechter was
Ceulemans speelde 17 wedstrijden op een WK , dacht ik.quote:
Terecht. Na de grote 3 de grootste kanshebber.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:48 schreef Evertjan het volgende:
waren allemaal ongesteldquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:55 schreef marcodej het volgende:
Net kapot.
Belgen.
http://nos.nl/video/65802(...)aat-op-het-veld.html
Dacht toch gelezen te hebben dat de scheidsrechter niet naar de kleedkamer was komen kloppen en dat was een afspraak. Staat dan fout in De Standaard.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:57 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Jammer genoeg gebeurde alles volgens het boekje hoor
Dat ze het gewoon voor gezien houden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
22:35 start de tweede helft zonder problemen
tzal 23:20 zijn :p
kan je die 45k mensne niet aan doenquote:
Misschien dat DownerArmandoMaradona er al een topic over heeft geopend?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:58 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dacht toch gelezen te hebben dat de scheidsrechter niet naar de kleedkamer was komen kloppen en dat was een afspraak. Staat dan fout in De Standaard.
Dat zou me in dit geval aan mijn reet oxyderen eigenlijk. Straks een blessure of zo...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
kan je die 45k mensne niet aan doen
Dat komt nog wel zodra ie ontdekt dat ie nog iets heeft om Belgen in uit te scheldenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat DownerArmandoMaradona er al een topic over heeft geopend?
Ja dan moet je er maar niet tegen oefenenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:42 schreef Lothiriel het volgende:
Fucked up TunesiërBijna Mertens' WK naar de kloten.
Wat kan die Tunesiër dat schelen? Die mag toch ook niet mee?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:42 schreef Lothiriel het volgende:
Die helpen hun Algerijnse vrienden nog even, niets mis mee.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:42 schreef Lothiriel het volgende:
Dan doen de Algerijnen het wel.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:42 schreef Lothiriel het volgende:
Goh, domme actie ook gewoon als je al geel hebtquote:
Noord Afrikaquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:54 schreef DuvelDuvel het volgende:
Beetje opgefokte gasten bij Tunesië. Het is een oefenduel
Wees blij dat ze niet met messen gooien. misschien zo nog wat rellen in brusselquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ze hebben ook toeterende supporters
Is inderdaad héél erg matig deze wedstrijd, lang niet gezien zo slechtquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:56 schreef marcodej het volgende:
Ik had gehoord dat die Belgies wel goed waren en er een paar knaken op gezet, maar ze bakken er helemaal niks van.
Leek het enige land zo'n beetje dat in de voorbereiding in vorm was en z'n oefenwedstrijden makkelijk wonquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:56 schreef marcodej het volgende:
Ik had gehoord dat die Belgies wel goed waren en er een paar knaken op gezet, maar ze bakken er helemaal niks van.
Het lijkt me in een oefenwedstrijd juist prettig als de tegenstander ook serieus tegenstand biedt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:55 schreef Lothiriel het volgende:
Sowieso, die Tunesiërs doen alsof het een wedstrijd van levensbelang is, zo belachelijk opgefokt en overdreven gezwaai met de armen ed__!
'Ook'? Turkije ligt in Europa/Azië natuurlijk, als je daar op doeltquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ze hebben ook toeterende supporters
Ik doelde meer op Marokko maar onze Turkse vrienden hebben er ook een handje van inderdaad.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:04 schreef erik013 het volgende:
[..]
'Ook'? Turkije ligt in Europa/Azië natuurlijk, als je daar op doelt
Allemaal rechtsaf geslagen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:59 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wees blij dat ze niet met messen gooien. misschien zo nog wat rellen in brussel
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:09 schreef theunderdog het volgende:
Tunesië zou ook zo maar eens relatief ver kunnen komen op het Wk.
Voetballend tegenstand is fijn ja, maar dit trekt toch nergens op?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het lijkt me in een oefenwedstrijd juist prettig als de tegenstander ook serieus tegenstand biedt.
Je baseren op een oefenwedstrijdjequote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:08 schreef hvan het volgende:
Ik had al niet zo'n hoge pet op van die belgen. Nu dus helemaal niet meer. Denk dat ze blij mogen zijn met een puntje tegen korea
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is gewoon kut om tegen te spelen.
Weet je nou echt niet dat ze niet meedoenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is gewoon kut om tegen te spelen.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:11 schreef Max23 het volgende:
[..]
Weet je nou echt niet dat ze niet meedoen
Marokkanen meppen (ongeachte winst of verlies) over het algemeen liever op de neus van de tegenstander dan op de toeter van hun auto. Heb in elk geval nog nooit toeterende Marokkanen gehoord na een wedstrijd van Marokkoquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:08 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ik doelde meer op Marokko maar onze Turkse vrienden hebben er ook een handje van inderdaad.
Vertel ze dat ook eens in het 'chili topic' dan is de wereld te klein.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:11 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je baseren op een oefenwedstrijdjedan gaan alle favorieten er in de 1ste ronde al uit
Op zich niet nee, maar je gaat op het WK nog wel ergere schoppers tegenkomen denk ik. Zeker voor de onervaren spelers van onze zuiderburen lijkt me een lesje 'het hoofd koel houden en je niet laten opfokken' niet verkeerd.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:10 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Voetballend tegenstand is fijn ja, maar dit trekt toch nergens op?
Ik denk dat Chili gewoon schromelijk overschat wordt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:18 schreef hvan het volgende:
[..]
Vertel ze dat ook eens in het 'chili topic' dan is de wereld te klein.
Daar zijn er velen zwaar van overtuigd dat chili ontzettend gevaarlijk is, gebaseerd op een paar oefenpotjes
Net als België.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik denk dat Chili gewoon schromelijk overschat wordt.
Was dat niet het laatste WK, dat in de eerste ronde de helft van de favorieten er al uit vloog?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:11 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je baseren op een oefenwedstrijdjedan gaan alle favorieten er in de 1ste ronde al uit
Klopt. Jantje Vertonghen had bijna prijs door lelijk te reageren op een vuile actie van 1 van de Tunesiërs... Daar zullen ze op moeten letten tegen vooral Algerije denk ik. Dat zijn ook van die heethoofdige typesquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:19 schreef erik013 het volgende:
[..]
Op zich niet nee, maar je gaat op het WK nog wel ergere schoppers tegenkomen denk ik. Zeker voor de onervaren spelers van onze zuiderburen lijkt me een lesje 'het hoofd koel houden en je niet laten opfokken' niet verkeerd.
Door sommige mensen duidelijk wel ja. Ik ben van mening dat de 2de ronde gewoon een goed doel is. Noem je dat ook al overschatten dan?quote:
Precies..quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:25 schreef Lothiriel het volgende:
Brazilië met de grootste moeite en met wat chance langs Servië, Spanje raakt niet voorbij El Salvador, Duitsland speelt ook maar bleekjes...
Daarom zijn het oefenwedstrijden zeker?
Daarbij wat een vuile kutploeg, Tunesiëom een degout van te krijgen.
Heb Italië nergens belachelijk gemaakt. Ik vond 1-1 wel een grappige uitslag ja tegen Luxemburgquote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:25 schreef hafcfan het volgende:
Mooi voor je Lotheriel. Beetje Italië belachelijk maken en zelf dit presteren.
Ach. Niet geblesseerd raken tegen deze schoppers is al een overwinning op zich.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:25 schreef hafcfan het volgende:
Mooi voor je Lotheriel. Beetje Italië belachelijk maken en zelf dit presteren.
Tunesië B is niet beter dan Luxemburg lijkt me. Ag beide kunnen er niet veel van en sowieso vriendschappelijk voetbal zegt niets.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach. Niet geblesseerd raken tegen deze schoppers is al een overwinning op zich.
Tunesië schat ik ook wel hoger in dan Luxemburg.
5-1 winnen tegen een team dat met een handbal verdediging speelt is gewoon netjes.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Heb Italië nergens belachelijk gemaakt. Ik vond 1-1 wel een grappige uitslag ja tegen Luxemburg
1-0 tegen Tunesië is overigens nog steeds een beter resultaat dan gelijk tegen de Luxemburgers (naar mijn mening toch).
Mijn punt was voornamelijk dat er schamper werd gedaan over die 5-1 van België tegen datzelfde Luxemburg. Dat bleek uiteindelijk gewoon een oké uitslag dan
Precies. Dat is denk ik het grootste gevaar voor België. Ondanks dat ze grote talenten hebben, weten zelfs de meest ervaren spelers (Vertonghen, Van Buyten) het niet wat het is om op een landentoernooi in de hitte tegen Zuid-Amerikaanse een Afrikaanse ploegen te spelen die strijden alsof hun leven er vanaf hangt...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Klopt. Jantje Vertonghen had bijna prijs door lelijk te reageren op een vuile actie van 1 van de Tunesiërs... Daar zullen ze op moeten letten tegen vooral Algerije denk ik. Dat zijn ook van die heethoofdige types
Denk van wel en sowieso lastiger te bespelen. Luxemburg is een sportieve ploeg. Tunesië een onsportieve en vervelende ploeg.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:29 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Tunesië B is niet beter dan Luxemburg lijkt me. Ag beide kunnen er niet veel van en sowieso vriendschappelijk voetbal zegt niets.
Absoluut niet. Dat vind ik zelfs nog redelijk bescheiden, gezien de poule waar ze in zitten. Tegen wie moeten jullie (vermoedelijk) als je de 1e ronde doorkomt?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Door sommige mensen duidelijk wel ja. Ik ben van mening dat de 2de ronde gewoon een goed doel is. Noem je dat ook al overschatten dan?
Ai, bij die eerste 2 moet je als België zijnde als leermoment beschouwen en alles wat je wint als geweldig meegenomen zien. De laatste 2 echter zijn te pakken. Belgie is 'de grote onbekende' onder de outsiders, dat is wel een voordeel voor ze denk ik.quote:
Portugal is zeker te pakken. Duitsland is lastig. Ik denk niet dat teams als Duitsland België zullen onderschatten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:36 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ai, bij die eerste 2 moet je als België zijnde als leermoment beschouwen en alles wat je wint als geweldig meegenomen zien. De laatste 2 echter zijn te pakken. Belgie is 'de grote onbekende' onder de outsiders, dat is wel een voordeel voor ze denk ik.
portu maakt jullie af vriend. jullie zijn niet opgewassen tegen portu. wat denk je wel? portu < belgique solden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Portugal is zeker te pakken. Duitsland is lastig. Ik denk niet dat teams als Duitsland België zullen onderschatten.
Portugal is niets zonder c ronaldo.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
portu maakt jullie af vriend. jullie zijn niet opgewassen tegen portu. wat denk je wel? portu < belgique solden.
cr7 is speciaal vriend. cr7 heeft meer gescoord dan jullie hele elftal bij elkaar vriend. cr7 maakt het af tegen jullie.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Portugal is niets zonder c ronaldo.
Jij hebt weinig gezien van Portugal zo te lezen.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:27 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
portu maakt jullie af vriend. jullie zijn niet opgewassen tegen portu. wat denk je wel? portu < belgique solden.
Dat zeg ik toch vriend, je kant toch wel lezen vriend..quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
cr7 is speciaal vriend. cr7 heeft meer gescoord dan jullie hele elftal bij elkaar vriend. cr7 maakt het af tegen jullie.
Jawel, CR7 is weer back.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij hebt weinig gezien van Portugal zo te lezen.
Is niks man. Teert op de klasse van CR7 als hij in vorm is en die doet niet eens mee.
Jawel, hij heeft weer vol een training mee gedaan.quote:
Vast niet, maar wil nog weleens zien of hij fit blijft en straks in vorm is.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, hij heeft weer vol een training mee gedaan.
Dat gaat een speler als CR7 echt niet voor de lol doen. Wanneer die dat doet dan is die ook weer hersteld.
Maar wees gerust, Portugal gaat er nog niets van bakken. Bij NL moeten 4 spelers met padvinders op pad en bij Portugal moet een speler met padvinders op pad.
Precies dit...quote:Op zondag 8 juni 2014 00:43 schreef lisselotte88 het volgende:
CR7 is te goed om zich te verlagen tot het spelen van oefenduelletjes. Dus hij spaart zichzelf voor het echte werk.
Maar die echte klus heeft ie tot nu toe bij Portugal op een toernooi steeds juist nog niet laten zien. Dat Zlatan dat met Zweden niet lukt, is nog te begrijpen maar met een land als Portugal had Ronaldo toch wel minstens 1 keer z'n team naar toernooiwinst moeten schieten. Bijvoorbeeld in eigen land in 2004.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:43 schreef lisselotte88 het volgende:
CR7 is te goed om zich te verlagen tot het spelen van oefenduelletjes. Dus hij spaart zichzelf voor het echte werk.
2004...dat is 10 jaar geleden..alsof hij toen al zo goed was. De Ronaldo van nu had dat team wel naar de EK titel kunnen schoppen ja.quote:Op zondag 8 juni 2014 03:48 schreef erik013 het volgende:
[..]
Maar die echte klus heeft ie tot nu toe bij Portugal op een toernooi steeds juist nog niet laten zien. Dat Zlatan dat met Zweden niet lukt, is nog te begrijpen maar met een land als Portugal had Ronaldo toch wel minstens 1 keer z'n team naar toernooiwinst moeten schieten. Bijvoorbeeld in eigen land in 2004.
Charisteas nu heeft echter meer EK/WK-finales beslist in z'n carriere dan Ronaldo. Met Griekenland
Ben benieuwd of ie het nu wel waar kan maken, hoewel Portugal nu minder bij de favorieten hoort dan eerdere toernooien.
Maar ook in 2006, 2008 en 2010 daarna deed ie het niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 03:55 schreef Tim86 het volgende:
[..]
2004...dat is 10 jaar geleden..alsof hij toen al zo goed was. De Ronaldo van nu had dat team wel naar de EK titel kunnen schoppen ja.
De laatste wereldtopper die zijn team naar de titel loodste was Ronaldo (de Lima) met Brazilië in 2002. De overwinningen op de EK's en WK's erna van Griekenland, Spanje en Italië waren overwinningen van een collectief zonder echt uitgesproken superster in het team.quote:Op zondag 8 juni 2014 04:22 schreef erik013 het volgende:
[..]
Maar ook in 2006, 2008 en 2010 daarna deed ie het niet.
Dat is waar, maar hij is eigenlijk in al die jaren nog verder geraakt dan al die andere 'supertoppers'. De laatste die ooit 'wereldvoetballer van het jaar' werd die een groot toernooi won is Ronaldo Da Lima in 2002. Dat zegt toch ook behoorlijk wat natuurlijk ...quote:Op zondag 8 juni 2014 05:10 schreef erik013 het volgende:
Portugal was natuurlijk ook geen slecht collectief vaak. Maar het was meer aan hem zelf te danken dat ie daar niet die extra klasse bovenop was die het verschil maakt dan aan een slecht samenspelend Portugal. 1 keer beslissend zijn tegen Griekenland, Spanje of Duitsland (in wedstrijden waarin de tegenstander steeds maar nipt met 1 doelpunt verschil won) is voor iemand van zijn kaliber niet heel veel gevraagd toch? Z'n rendement lag echter te laag. Zelfs al zou ie met Portugal de helft minder kansen dan bij Manchester en Real krijgen, dan nog loopt ie nog niet eens 1 op 3 op EK's/WK's (terwijl ie bij Real meer dan 1 op 1 loopt).
Maar C. Ronaldo heeft zelfs ook nog 3 EK's gespeeld waarin ie de kans hadquote:Op zondag 8 juni 2014 05:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hij is eigenlijk in al die jaren nog verder geraakt dan al die andere 'supertoppers'. De laatste die ooit 'wereldvoetballer van het jaar' werd die een groot toernooi won is Ronaldo Da Lima in 2002. Dat zegt toch ook behoorlijk wat natuurlijk ...
Tjah , in 2004 verloren ze de finale, in 2008 lagen ze eruit tegen finalist Duitsland, en in 2012 tegen winnaar Spanje ...quote:Op zondag 8 juni 2014 05:40 schreef erik013 het volgende:
[..]
Maar C. Ronaldo heeft zelfs ook nog 3 EK's gespeeld waarin ie de kans had![]()
Och, misschien wel goed. Nu zullen ze wel weten dat Algerije ook geen makkie zal worden.quote:Op zondag 8 juni 2014 08:53 schreef banaantjeEE het volgende:
Al bij al een bleke wedstrijd gisteren en ben op de koop toe nog in slaap gevallen ook. Heb niets gezien van de laatste 20 minuten.
Goal van Mertens kwam er na een mooie doch simpele actie waarbij de Tunesiërs voor één keer verkeerd stonden opgesteld. Wat een kutploeg ook... Met z'n 10 achteraan spelen en op de counter niets waard zijn... Zielige tactiek...
Origi vond ik ook niet top, maar kon je van de hele ploeg wel zeggen buiten Mertens en Defour.
Hopelijk valt de blessure van Lukaku mee? Iemand meer nieuws?
Laten we hopen. Had gehoord dat het een zware verstuiking was?quote:Op zondag 8 juni 2014 08:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Och, misschien wel goed. Nu zullen ze wel weten dat Algerije ook geen makkie zal worden.
Zo te lezen valt blessure mee van Lukaku dus die zal het wel redden.
Ik heb dat gevoel eigenlijk stilaan wel vaker. Toen de loting net afgelopen was liep iedereen blij rond, want we hadden een gemakkelijke poule. Maar wie kent nu bv. het team van Zuid-Korea? De oefenwedstrijd tegen Japan hebben we tenslotte ook verloren.quote:Op zondag 8 juni 2014 08:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Och, misschien wel goed. Nu zullen ze wel weten dat Algerije ook geen makkie zal worden.
Wat gaat Poetin doen bij verlies, ze verbannen naar Siberië?quote:Op zondag 8 juni 2014 09:14 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel eigenlijk stilaan wel vaker. Toen de loting net afgelopen was liep iedereen blij rond, want we hadden een gemakkelijke poule. Maar wie kent nu bv. het team van Zuid-Korea? De oefenwedstrijd tegen Japan hebben we tenslotte ook verloren.
En waar al helemaal niemand het over heeft, dat is Rusland. Ik denk dat die spelers echt wel onder druk staan om te presteren. Poetin heeft natuurlijk als oude KGB-man de sport weer een beetje als propagandamiddel ingezet. Ze hadden de winterspelen in Sotchi, ze gaan een WK voetbal organiseren,... dat is volgens mij allemaal wel onderdeel van een strategie.
En ik denk dat Poetin niet met een blij gezicht op televisie zal verschijnen de dag nadat het Russische team van het nietige België verloren heeft.![]()
Maar ja, we moeten uitgaan van het beste scenario natuurlijk.
Het is dan ook een makkelijke poule, als in "zowat alle andere alternatieven waren zwaarder". Algerije was de meest haalbare uit pot 2, Rusland waarschijnlijk één van de zwakste uit pot 4 (misschien na Kroatië) en pot 3... tja, daar moest je gewoon Mexico en Japan vermijden.quote:Op zondag 8 juni 2014 09:14 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel eigenlijk stilaan wel vaker. Toen de loting net afgelopen was liep iedereen blij rond, want we hadden een gemakkelijke poule.
Voraal die Deutchers tochquote:Op zondag 8 juni 2014 11:50 schreef Hathor het volgende:
Catchy TT, maar Belgie zal niet verder geraken dan de achtste finales. De poule zal geen probleem zijn, maar daarna wacht of Portugal of Duitsland, en die acht ik beiden een maatje te groot voor dit Belgie.
Je kan Zuid-Korea niet vergelijken met Japan net zoals je Tunesië niet kan vergelijken met Algerije.quote:Op zondag 8 juni 2014 09:14 schreef DarkAccountant het volgende:
Ik heb dat gevoel eigenlijk stilaan wel vaker. Toen de loting net afgelopen was liep iedereen blij rond, want we hadden een gemakkelijke poule. Maar wie kent nu bv. het team van Zuid-Korea? De oefenwedstrijd tegen Japan hebben we tenslotte ook verloren.
Eigenlijk gek dat veel landen dat doen, of is het eerder toeval.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:40 schreef kristyle het volgende:
[..]
Je kan Zuid-Korea niet vergelijken met Japan net zoals je Tunesië niet kan vergelijken met Algerije.
Omdat ze geografisch dicht bij elkaar liggen wilt dat niet zeggen dat ze hetzelfde voetbal spelen.
Tunesië speelde super defensief. Algerije gaat niet alleen maar verdedigen, want hun verdediging is zwak.
En Z-K is absoluut geen kleine technische ploeg zoals Japan. Ze zijn zelfs groot, zeker voor Aziaten.
Zo zou ik ze het liefst zien spelen. VInd Alderweireld als back gewoon ontzettend matig. VdB is ook niet bijzonder, maar kan toch wat meer brengen en is wat sneller. Al weet ik zeker dat Toby gewoon gaat spelen.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit is mijn elftal:
-------------------------------Courtois--------------------------------
Vanden Borre-----Kompany----Vermaelen-----Vertongen
---------------------------------Witsel-------------------------------------
------------------De Bruyne---------Dembele
---------Januzaj----------------------------------Hazard
--------------------------------Lukaku----------------------------------
Conclusie : in de provincies Namen en Luxemburg kunnen ze niet voetballen. (al dan niet toevallig zijn dat ook de enige provincies zonder eerste-klasse voetbalploeg)quote:Op maandag 9 juni 2014 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er stond een plaatje in het vorige topic. Dit dus:
[ afbeelding ]
Er wonen gewoon niet zoveel mensen, er zijn geen echt grote steden (Namen misschien) en dus ook geen grote voetbalclubs. Ik denk dat dat een betere analyse is.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Conclusie : in de provincies Namen en Luxemburg kunnen ze niet voetballen. (al dan niet toevallig zijn dat ook de enige provincies zonder eerste-klasse voetbalploeg)
Ik vind Dembele tot nu toe niet zo veel toevoegen bij de Rode Duivels. Voor mij krijgt Felaini altijd voorrang op hem. Origi zou ik ook wel eens zien in een match met inzet. Voetballend is die nu al een pak beter als Lukaku. Januzaj, erg jong maar je ziet dat die een fluwelen baltoets heeft dus ofwel de elegantie van een Januzaj ofwel meer vertrouwde opstelling met Mirallas.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit is mijn elftal:
Vanden Borre-----Kompany----Vermaelen-----Vertongen
---------------------------------Witsel-------------------------------------
------------------De Bruyne---------Dembele
---------Januzaj----------------------------------Hazard
Yep. Stippen op de kaart liggen vrijwel allemaal in de dichter bevolkte gebieden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:03 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Er wonen gewoon niet zoveel mensen, er zijn geen echt grote steden (Namen misschien) en dus ook geen grote voetbalclubs. Ik denk dat dat een betere analyse is.
Vergeet Chili niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 09:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is dan ook een makkelijke poule, als in "zowat alle andere alternatieven waren zwaarder". Algerije was de meest haalbare uit pot 2, Rusland waarschijnlijk één van de zwakste uit pot 4 (misschien na Kroatië) en pot 3... tja, daar moest je gewoon Mexico en Japan vermijden.
Het is een WK, dus ik mag hopen dat ze allemaal wel iets kunnen. Desalniettemin hoort België in eerste instantie van zijn eigen kunnen uit te gaan, dan moet men niet bang zijn voor de capaciteiten van de tegenstand, althans niet in de eerste ronde.
Echte bazenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:31 schreef Belgosome het volgende:
Ze zijn vertrokken :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het voetbal is niets zeker.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:50 schreef Hathor het volgende:
Catchy TT, maar Belgie zal niet verder geraken dan de achtste finales. De poule zal geen probleem zijn, maar daarna wacht of Portugal of Duitsland, en die acht ik beiden een maatje te groot voor dit Belgie.
Van die 4 acht ik Bosnië juist het sterkste. Griekenland is daarentegen veel te defensief en dat zijn juist de opponenten waarmee België het moeilijkst mee heeft ,ze spelen veel beter tegen ploegen waar ze meer ruimte krijgen. Rusland is tegenwoordig wat zwakker dan de voorbije jaren , ik zie ze eigenlijk de groepsfase niet overleven , denk dat Algerije de groepsfase doorkomt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vergeet Chili niet.
In pot 4 had je wel gunstiger kunnen loten denk ik. Bosnië en Griekenland zijn denk ik makkelijker dan Kroatië en Rusland
Bosnië hadden jullie van de mat gespeeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:03 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Van die 4 acht ik Bosnië juist het sterkste. Griekenland is daarentegen veel te defensief en dat zijn juist de opponenten waarmee België het moeilijkst mee heeft ,ze spelen veel beter tegen ploegen waar ze meer ruimte krijgen. Rusland is tegenwoordig wat zwakker dan de voorbije jaren , ik zie ze eigenlijk de groepsfase niet overleven , denk dat Algerije de groepsfase doorkomt.
Dus het is ook geen gunstigere loting? Je spreekt jezelf tegen nu. :pquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bosnië hadden jullie van de mat gespeeld.
Ik heb nog nooit van de beste knul gehoord.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Weinig van jullie noemt Mirallas. Waarom?
De Bruyne op de 10 en Hazard op de flank zijn sowieso al 100% zekerheden. Blijft maar 1 plaats meer over op de flank. Op dit moment is Mertens gewoon beter in vorm.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Weinig van jullie noemt Mirallas. Waarom?
Australië,Iran, Amerika, Algerije, Honduras, Costa Rica en Zuid-Korea worden zeker geen wereldkampioen dit jaar.quote:
Iran maakt een goeie kans.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:10 schreef kristyle het volgende:
[..]
Australië,Iran, Amerika, Algerije, Honduras, Costa Rica en Zuid-Korea worden zeker geen wereldkampioen dit jaar.
Dat is onzin.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:10 schreef kristyle het volgende:
[..]
Australië,Iran, Amerika, Algerije, Honduras, Costa Rica en Zuid-Korea worden zeker geen wereldkampioen dit jaar.
Jij volgt het voetbal dus niet echt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:36 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van de beste knul gehoord.
Meedoen wil niet zeggen dat je een kans maakt. Toch niet op dit niveau.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ze het niet worden wil niet zeggen dat ze geen kans hadden.
Je hebt altijd een kans. Het is onwaarschijnlijk dat ze winnen, maar dat is wat anders dan geen kans hebben.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:02 schreef kristyle het volgende:
[..]
Meedoen wil niet zeggen dat je een kans maakt. Toch niet op dit niveau.
0% Kans hebben die teams.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt altijd een kans. Het is onwaarschijnlijk dat ze winnen, maar dat is wat anders dan geen kans hebben.
Ergens tussen (en dus niet een van die twee) de waarden 0 en 0,01 zeg maar.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:25 schreef Fargo het volgende:
[..]
Hoeveel procent kans hebben ze dan volgens jou?
Dat klopt niet, simpelweg omdat geen enkele ploeg sowieso verliest van de andere... Dat is wat Halcon probeert duidelijk te maken.quote:
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat klopt niet, simpelweg omdat geen enkele ploeg sowieso verliest van de andere... Dat is wat Halcon probeert duidelijk te maken.
Costa Rica kan altijd winnen van 1 van de ploegen in hun groep, net zoals ze ook in de 8ste, kwart of halve finale kunnen winnen, en ook de finale. De kans is echter steeds zo klein dat de kans dat ze het toernooi winnen heel dicht 0 procent benadert. Maar ook niet meer dan dat
Nee, ik verwacht gewoon Hazard op links, De Bruyne op de nr. 10 en dan Mirallas op rechts en Lukaku in de spits, omdat die twee al een jaar samen spelen en trainen bij Everton.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:50 schreef Belgosome het volgende:
[..]
De Bruyne op de 10 en Hazard op de flank zijn sowieso al 100% zekerheden. Blijft maar 1 plaats meer over op de flank. Op dit moment is Mertens gewoon beter in vorm.
Ik zou Mirallas er wel ingooien bij voorsprong omdat hij altijd zeer hard werkt , maar bij achterstand zou ik eerder een Januzaj er in gooien omdat die aanvallend veel gevaarlijker is
Maar Mirallas kreeg regelmatig wel de voorkeur de afgelopen maanden van Wilmots , maar door de sterke vorm van Mertens verwacht ik hem op het WK wel in de basis.
Als ik met procenten mag werken:quote:
Hoe heb je het berekent?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Als ik met procenten mag werken:
België (3,66%)
Bosnië-Herzegovina (2%)
Duitsland (9,33%)
Engeland (4%)
Frankrijk (5,50%)
Griekenland (1,66%)
Italië (7,33%)
Kroatië (2,66%)
Nederland (3,48%)
Portugal (5%)
Rusland (1,66%)
Spanje (10,2%)
Zwitserland (1,66%)
Argentinië (8,33%)
Brazilië (12,5%)
Chili (2,10%)
Colombia (3.33%)
Ecuador (1.33%)
Uruguay (4%)
Algerije (0.66%)
Ghana (1%)
Ivoorkust (0.66%)
Kameroen (0.66%)
Nigeria (0.66%)
Australië (0.33%)
Iran (0,16%)
Japan (1%)
Zuid-Korea (1.16%)
Costa Rica (0.66%)
Honduras (0.66%)
Verenigde Staten (1.3%)
Mexico (1.3%)
Mijn gevoelquote:
Je gevoel is op twee getallen achter de komma nauwkeurig? Je maakt je zelf belachelijk.quote:
U.S. soccer coach Jurgen Klinsmann has admitted his team has no chance of winning the World Cup - before the first match even starts.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt altijd een kans. Het is onwaarschijnlijk dat ze winnen, maar dat is wat anders dan geen kans hebben.
Als de kans zo klein is dat het verwaarloosbaar is, dan kan je het ook gewoon beschouwen als geen kans. Dat zelfde logica pas ik ook toe op de loterij.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:59 schreef kristyle het volgende:
[..]
U.S. soccer coach Jurgen Klinsmann has admitted his team has no chance of winning the World Cup - before the first match even starts.
Waar is vertonghen in de eerste foto?quote:Op woensdag 11 juni 2014 02:19 schreef lolcat8811 het volgende:
De Duivels zijn in Brazil!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Januzaj
![]()
(foto's https://www.facebook.com/brusselsairlines/photos_stream)
1 van die hostessen gaan doen zeker ?quote:Op woensdag 11 juni 2014 02:22 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Waar is vertonghen in de eerste foto?
Ik hoop dat hij beter is in coachen dan in statistiek.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:59 schreef kristyle het volgende:
[..]
U.S. soccer coach Jurgen Klinsmann has admitted his team has no chance of winning the World Cup - before the first match even starts.
Hij nam de foto.quote:Op woensdag 11 juni 2014 02:22 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Waar is vertonghen in de eerste foto?
Dit zou ook mijn opstelling zijn. Enkel VandenBorre eruit en vervangen door Alderweireld.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:16 schreef Belgosome het volgende:
VandenBorreAlderweireld-----Kompany----Vermaelen-----Vertongen
------------------Witsel---------Dembele Fellaini--------------------
---------------------------------De Bruyne----------------------------
---------Mertens----------------------------------Hazard----------
Zo zou ik het doen. Maar vrij zeker van dat Alderweireld op de RB zal staan , voor de rest zie ik Wilmots wel met een gelijkaardige opstelling tegen Algerije aan de aftrap komen.
Is nochtans de beste rechtsachter in België.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:37 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dit zou ook mijn opstelling zijn. Enkel VandenBorre eruit en vervangen door Alderweireld.
Wat doet die VandenBorre ook op het WK?
Dembele -> Fellaini
Ik moest niet lachen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:41 schreef WebBeestje het volgende:
Dinsdag is het de dag van de erectiestoornis, alle mannen met deze kwaal zullen dan in het rood gekleed gaan.
Nee. Dat is Cavanda.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 21:50 schreef kristyle het volgende:
[..]
Is nochtans de beste rechtsachter in België.
Die statistieken kun je in je haar smeren, in voetbal zit geen logica.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:44 schreef Halcon het volgende:
Aan de hand van de Unibet quotes kom ik tot:
Brazilie 22,630%
ARG 17.749
D 12.069
Spanje 12.069
Belgie 4.764
Frankrijk 3.621
Italie 3.482
Portugal 3.233
Uruguay 3.233
Nederland 3.12
.....
Algerije 0.06
Australie 0.06
Costa Rica 0.06
Honduras 0.06
1.
Odds opgeteld.
2. Dan per land totaal / odd land x.
3. En dan van de uitkomst het % van het totaal van alle landen van 2.
Wetende dat er helemaal, maar dan ook hélemaal niets aan de hand is, vind ik het gezegde van een mug een olifant maken echt wel toepasselijkquote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:25 schreef Cavaliers het volgende:
Origi (mist mogelijk het hele WK) en de Bruyne geblesseerd afgehaakt. Trappen elkaar lekker aan gort op de training.
Moet je bij HLN klagen, niet bij moi.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:16 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Wetende dat er helemaal, maar dan ook hélemaal niets aan de hand is, vind ik het gezegde van een mug een olifant maken echt wel toepasselijk.
Ja, is ook weer zo een sensatiegazette hé...quote:Op zondag 15 juni 2014 11:17 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Moet je bij HLN klagen, niet bij moi.
Na Nederland en Costa Rica gezien te hebben kan je wel zien dat alles kan gebeuren.quote:Op zondag 15 juni 2014 05:44 schreef Raptor1985 het volgende:
Ik zie België eerlijk gezegd niet winnen van ploegen als Duitsland en Portugal in een eventuele tweede ronde. Maar ik hoop oprecht dat ik er naast zit.
Ja vooral Nederland, wat een verrassing zeg!quote:Op zondag 15 juni 2014 11:20 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Na Nederland en Costa Rica gezien te hebben kan je wel zien dat alles kan gebeuren.
Colombia heeft ook veel WK-ervaring hè.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:42 schreef lolcat8811 het volgende:
Ik voel een Eurosong-scenario aankomen: denken dat we gaan winnen en niet eens de volgende ronde halen... Ik vrees echt voor deze onervaren ploeg na het zien van het snelle en wervelende voetbal de afgelopen wedstrijden.
Hoe gaat dat eigenlijk qua taal? Ik tel zes Franstaligen en de rest is allemaal Vlaams. Lijkt me lastig communiceren in de groep.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er stond een plaatje in het vorige topic. Dit dus:
[ afbeelding ]
Praten Engels op de training.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat eigenlijk qua taal? Ik tel zes Franstaligen en de rest is allemaal Vlaams. Lijkt me lastig communiceren in de groep.
Tuurlijk het is ook zeker niet totaal onmogelijk hoor. Maar ondanks dat België een goed team heeft, zie ik persoonlijk nog niet in wat ze nou sterker zou maken dan bijvoorbeeld Duitsland of Portugal. Tuurlijk zijn Hazard en in mindere mate de Bruyne goede spelers, maar beide nog geen wereld niveau vind ik. Het EK over 2 jaar daarentegen zie in België wel heel ver komen, er van uit gaande dat spelers als Hazard, de Bruyne en de nog jongere (top) talenten zich verder blijven ontwikkelen.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:20 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Na Nederland en Costa Rica gezien te hebben kan je wel zien dat alles kan gebeuren.
Dat lijkt me dus echt kut, uitkomen voor hetzelfde land en alsnog verschillende talen moeten sprekenquote:Op zondag 15 juni 2014 15:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat eigenlijk qua taal? Ik tel zes Franstaligen en de rest is allemaal Vlaams. Lijkt me lastig communiceren in de groep.
Ja inderdaad. En dan kan je wel Engels spreken, maar je krijgt dan toch kliekjesvorming.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus echt kut, uitkomen voor hetzelfde land en alsnog verschillende talen moeten spreken
Dat valt deze keer wel mee.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En dan kan je wel Engels spreken, maar je krijgt dan toch kliekjesvorming.
Ik ook niet eerlijk gezegd, maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:30 schreef Kwaliteit het volgende:
de rode duivels, ik zie ze de kwartfinale niet eens halen
Lijkt me sterk, de meeste Belgen zijn toch tweetalig? (hoewel ze daar vaak geen zin in hebben)quote:
Ik denk dat de meesten beter Engels spreken dan de andere landstaal (excl. Duits). Je hebt zo ook geen discussie over Frans of Nederlands.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:10 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, de meeste Belgen zijn toch tweetalig? (hoewel ze daar vaak geen zin in hebben)
De meeste spelers kennen elkaar al jaren van in de jeugdelftallen en komen goed overeen...taal is geen probleem.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij praten ze Frans, want wij Vlamingen zijn inderdaad tweetalig tot zelfs drietalig, maar dat kan je jammer genoeg niet zeggen van de Franse zijde. De Vlaming moet zich wederom aanpassen en dus Frans praten...quote:Op zondag 15 juni 2014 16:10 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, de meeste Belgen zijn toch tweetalig? (hoewel ze daar vaak geen zin in hebben)
Wilmots mooie kopbal, 1-0 voor, alleen zag de scheids een overtreding... Heb het nog steeds niet verwerktquote:
Voertaal op training is gewoon een combi van Frans en Nederlands hoor. En heel veel spelers zijn gewoon perfect tweetalig, echte belgen !quote:
Ik denk dat het Frans van de doorsnee Vlaming in praktijk serieus tegen valt.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:57 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Volgens mij praten ze Frans, want wij Vlamingen zijn inderdaad tweetalig tot zelfs drietalig, maar dat kan je jammer genoeg niet zeggen van de Franse zijde. De Vlaming moet zich wederom aanpassen en dus Frans praten...
Ik heb vernomen Engels. Maar goed, ben niet bij de trainingen geweest.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:11 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Voertaal op training is gewoon een combi van Frans en Nederlands hoor. En heel veel spelers zijn gewoon perfect tweetalig, echte belgen !
Hangt er vanaf hoe je dat bekijkt, dat zal inderdaad behoorlijk tegenvallen als je "tweetaligheid" verwacht , maar valt ivm bv het gemiddelde Engels van een Fransman of het Frans van een Nederlander nog wel behoorlijk mee ...quote:Op zondag 15 juni 2014 20:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat het Frans van de doorsnee Vlaming in praktijk serieus tegen valt.
Aan de kust en West-Vlaanderen mss wel ja...maar over het algemeen is het Frans van de Vlaming beter dan het Vlaams van een Waal, want die kennen namelijk geen woord Nederlands... Ik spreek uit werkervaring.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat het Frans van de doorsnee Vlaming in praktijk serieus tegen valt.
In vergelijking met het gemiddelde Engels van een Nederlander wsl ook wel.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je dat bekijkt, dat zal inderdaad behoorlijk tegenvallen als je "tweetaligheid" verwacht , maar valt ivm bv het gemiddelde Engels van een Fransman of het Frans van een Nederlander nog wel behoorlijk mee ...
moet ik je tegen spreken. Ik ben west vlaming en hier in de buurt van diksmuide wordt er goedquote:Op zondag 15 juni 2014 20:57 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Aan de kust en West-Vlaanderen mss wel ja...maar over het algemeen is het Frans van de Vlaming beter dan het Vlaams van een Waal, want die kennen namelijk geen woord Nederlands... Ik spreek uit werkervaring.
Volgens mij spreekt hazard en van buyte. Geen woord nederlandsquote:Op zondag 15 juni 2014 20:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb vernomen Engels. Maar goed, ben niet bij de trainingen geweest.
Kliekjes heb je altijd en overal wel.
denk max twede rondequote:Op zondag 15 juni 2014 15:30 schreef Kwaliteit het volgende:
de rode duivels, ik zie ze de kwartfinale niet eens halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |