Haha same here, nu het lekker zomers weer is ook weer ananas, galia meloen en nectarines gekochtquote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:43 schreef Gwywen het volgende:
Heel veel zomerfruit: kersen, nectarines, watermeloen, gele meloen, groene meloen.
Is waarschijnlijk over 2-3 dagen op
Die zagen wij ook in de winkel liggen, maar vriendlief wilde liever rustige perzikkenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Bijna zwarte kersen, mangos, wilde perzikken,
Hier ook, pekelvlees en lever dan wel te verstaan.quote:
Ze waren een euro de kilo en zowaar redelijk rijp, heb 3 kg gekocht, schoongemaakt, ijsmassa gemaakt en ingevroren om er later sorbet van te maken. Net als de mangos trouwensquote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Die zagen wij ook in de winkel liggen, maar vriendlief wilde liever rustige perzikken
Klinkt goedquote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze waren een euro de kilo en zowaar redelijk rijp, heb 3 kg gekocht, schoongemaakt, ijsmassa gemaakt en ingevroren om er later sorbet van te maken. Net als de mangos trouwens
Ook een hele schaal vol pruimen uit de tuin. Maar ik eet ze zoquote:Op maandag 14 juli 2014 12:54 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb drie grote emmers pruimen geplukt bij opaEr hangen er nog veeeeel meer (en er liggen er al heel veel op grond
) maar eerst deze maar eens omtoveren tot jam, chutney, op rode wijn en zoete en hartige saus
Dat doen we ook nog! De hoeveelheid pruimen is eindeloos, vandaag twee emmers verwerkt, al ongeveer 8 kg, morgen nog 4,5 als ik al de uitgezochte recepten wil makenquote:Op maandag 14 juli 2014 20:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ook een hele schaal vol pruimen uit de tuin. Maar ik eet ze zo
Dit kende ik nog niet, ziet er interessant uit. Wat ga je ermee maken?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:51 schreef minilot het volgende:
Niet vandaag maar gisteren gekocht: anijspaddestoelen.
Foto via Google:
[ afbeelding ]
Ze ruiken superlekker naar anijs, en of ze goed te eten zijn weet ik vanavond want dan gaan ze in de pan.
Ik hou het simpel: heel kort bakken in wat boter en daarna handje radijskers erdoor. Dit dan als groente naast iets van de grill (ik weet nog niet wat) en zoute krielaardappelen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:52 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Dit kende ik nog niet, ziet er interessant uit. Wat ga je ermee maken?
Ik zoek deze al zooo lang! Had ze ooit voorbij zien komen bij wie is de chef jaren terug. Maar nooit kunnen vinden jammer genoeg.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:51 schreef minilot het volgende:
Niet vandaag maar gisteren gekocht: anijspaddestoelen.
Foto via Google:
[ afbeelding ]
Ze ruiken superlekker naar anijs, en of ze goed te eten zijn weet ik vanavond want dan gaan ze in de pan.
Ik stuitte erop bij de Sligro (horecagroothandel), ik had ze ook nog nooit eerder gezien. Pasje regelen dus!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zoek deze al zooo lang! Had ze ooit voorbij zien komen bij wie is de chef jaren terug. Maar nooit kunnen vinden jammer genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |