quote:Een echtpaar uit King's Lynn, in het oosten van Engeland, is door de politie opgepakt op verdenking van mishandeling en verwaarlozing van hun kind. Hun zoon van 11 woog ruim 95 kilo. Dat is ruim drie keer zoveel als het normale gewicht voor een kind van zijn leeftijd.
De politie kwam in maart in actie na een noodkreet van een arts. Binnen een maand tijd moest hij de jongen twee keer behandelen voor zijn obesitas.
De vader van 49 en de moeder van 44 zijn op borgtocht vrijgelaten. Waarschijnlijk raken ze de voogdij over het kind kwijt.
Mollig
De moeder zegt dat ze doodsbang is dat ze haar kind nooit meer ziet. "Ik ben niets waard zonder mijn zoon. Ik ben zelf ook mollig net zoals de complete familie van mijn man. Het zit in de genen."
Volgens de moeder gebruikt haar zoon de Nintendo Wii om fit te blijven en zit hij op een streng dieet.
Maar ze helpen wel goed mee tegen de vergrijzing.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:47 schreef Prospos het volgende:
Zou meer moeten gebeuren. Dikke mensen kosten geld en vervuilen het straatbeeld.
Bwehehehequote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:37 schreef Jigzoz het volgende:
Best een radicale oplossing voor een omvangrijk probleem.
Ja, sommige mensen zeggen dat ze bijna vanzelf vet worden. Nergens in het universum ontstaat energie uit niets, behalve in dikzakken.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"Het zit in de genen."
3x het normale gewicht hebben als je 11 bent komt niet echt door genen...
"Hij gebruikt de wii om fit te blijven."_!!!
Wel eens van Prader-Willi gehoord? Niet dat dat hier het geval zal zijn, maar er zijn echt wel genetische oorzaken van obesitas.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"Het zit in de genen."
Nog belangrijker als je kind dat heeft dat je ouders je calorieintake streng bewaken.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:40 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel eens van Prader-Willi gehoord? Niet dat dat hier het geval zal zijn, maar er zijn echt wel genetische oorzaken van obesitas.
Gewrichtsklachten? Ademhalingsproblemen? Als overgewicht hebt en je krijgt bijvoorbeeld bronchitis/longontsteking dan heb je daar veel meer last van dan wanneer je een normaal gewicht hebt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:33 schreef tong80 het volgende:
'Binnen een maand tijd moest hij de jongen twee keer behandelen voor zijn obesitas'
HoeEn waarom
Extreem overgewicht zit inderdaad niet in de genen. Ben zelf ook erg zwaar geweest maar mensen in mijn familie zijn dat niet. Bij mij kwam het door een tijd lang te veel en te slecht eten rond mijn 18e, en toen ik de kilo's eraf wilde hebben lukte dat de eerste 5 jaar niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"Het zit in de genen."
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:37 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben zelf ook mollig net zoals de complete familie van mijn man. Het zit in de genen."
The laws of thermodynamics are just a theory man!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 11:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nog belangrijker als je kind dat heeft dat je ouders je calorieintake streng bewaken.
Ik geloof er geen fuck van dat dit kind een streng dieet volgt. Er worden hier wetten van thermodynamica gebroken als dat het geval is.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:09 schreef Semisane het volgende:
[..]
The laws of thermodynamics are just a theory man!
[ afbeelding ]
Goed dat het je gelukt is. Ik moet ook gaan afvallen. Ben veel te zwaar. Nogmaals complimenten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 11:58 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Extreem overgewicht zit inderdaad niet in de genen. Ben zelf ook erg zwaar geweest maar mensen in mijn familie zijn dat niet. Bij mij kwam het door een tijd lang te veel en te slecht eten rond mijn 18e, en toen ik de kilo's eraf wilde hebben lukte dat de eerste 5 jaar niet.
Overgewicht kan erfelijk zijn, je kunt aanleg hebben maar zo extreem dat je 3x zo zwaar bent als normaal dat bestaat gewoon niet.
Door een dieetschema te volgen en 2 uur per dag te sporten heb ik er 30 kilo af weten te krijgen. Helaas bleef ik daarna afvallen en moet nu zien te zorgen dat ik weer aan kom omdat ik nu ondergewicht heb.
Nu welquote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:40 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel eens van Prader-Willi gehoord? Niet dat dat hier het geval zal zijn, maar er zijn echt wel genetische oorzaken van obesitas.
Ze had na het tweede woord kunnen stoppen om de oorzaak accuraat te beschrijven.quote:Het zit in de genen
En dat is voor één dag hé. Zo iemand moet zo'n 5000 calorieën per dag wegschrokken. Heb je dat ooit geprobeerd, 5000 calorieën per dag? Ik denk dat je bij 4000 calorieën al kotsend onder de tafel ligt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
[ [url=http://www.dormstormer.com/wp-content/themes/dormstormer/includes/dormthumb.php?w=500&src=http%3A%2F%2Fwww.dormstormer.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2Fand-this-is-where-i-keep-my-genetics.jpg]afbeelding[/url] ]
Heb ik regelmatig gedaan ja. Maar ik denk dat bij die mensen hun onderhoud ook zo hoog ligt dat ze gewoon honger hebben als ze geen 5000 eten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En dat is voor één dag hé. Zo iemand moet zo'n 5000 calorieën per dag wegschrokken. Heb je dat ooit geprobeerd, 5000 calorieën per dag? Ik denk dat je bij 4000 calorieën al kotsend onder de tafel ligt.
Ik zag een keer in een documentaire dat iemand van nature voorbestemd is om een x aantal calorieën te consumeren. Dus als je in je hebt om dik te worden dan word je gewoon dik. Met diëten en sporten zou je kunnen afvallen, maar je blijft dan wel altijd honger leiden. Vandaar dat er mensen zijn die nooit dik worden omdat hun lichaam verzadigd raakt na x aantal calorieën, zij eten dan altijd op onderhoud. Ook al worden ze gedwongen om meer te eten voor een lange periode, op de lange termijn wanneer ze niet meer worden gedwongen om meer te eten, dan gaan zij automatisch terug naar hun voorbestemde eetpatroon.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb ik regelmatig gedaan ja. Maar ik denk dat bij die mensen hun onderhoud ook zo hoog ligt dat ze gewoon honger hebben als ze geen 5000 eten.
Lukt wel met wat training. #dedication #keeponpushingquote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En dat is voor één dag hé. Zo iemand moet zo'n 5000 calorieën per dag wegschrokken. Heb je dat ooit geprobeerd, 5000 calorieën per dag? Ik denk dat je bij 4000 calorieën al kotsend onder de tafel ligt.
Wat, ben je een fatty of zo? Of sta je 18 per dag op de loopband?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heb ik regelmatig gedaan ja. Maar ik denk dat bij die mensen hun onderhoud ook zo hoog ligt dat ze gewoon honger hebben als ze geen 5000 eten.
Nee geen fatty, train gewoon veel en wil groeien. 5000 is wel een beetje extreem maar soms heb je van die dagen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat, ben je een fatty of zo? Of sta je 18 per dag op de loopband?
Dat is onzin. De reden dat dikkerds moeite hebben om hun slanke postuur te behouden, is omdat ze allemaal achterlijke diëten volgen. Daar wordt dan met moeite doorheen geworsteld, en als ze op streefgewicht zitten denken ze dat ze klaar zijn. Vervolgens hebben ze niet geleerd gezond te eten, vervallen ze in oude patronen en komen ze binnen no-time weer aan.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:11 schreef tafelkleed12 het volgende:
[..]
Ik zag een keer in een documentaire dat iemand van nature voorbestemd is om een x aantal calorieën te consumeren. Dus als je in je hebt om dik te worden dan word je gewoon dik. Met diëten en sporten zou je kunnen afvallen, maar je blijft dan wel altijd honger leiden. Vandaar dat er mensen zijn die nooit dik worden omdat hun lichaam verzadigd raakt na x aantal calorieën, zij eten dan altijd op onderhoud. Ook al worden ze gedwongen om meer te eten voor een lange periode, op de lange termijn wanneer ze niet meer worden gedwongen om meer te eten, dan gaan zij automatisch terug naar hun voorbestemde eetpatroon.
Daarom hebben dikkerds vaak moeite om hun verkregen slanke postuur te behouden.
Nouja, ik vind het geen onzin. Sommige mensen hebben letterlijk geen behoefte om meer voedsel te consumeren na het nuttigen van een maaltijd, waardoor ze dus nooit dik worden. Dit heeft helemaal niets met gezond eten te maken, want er zijn zat slanke mensen die enorm ongezond eten, maar toch nooit aankomen. Zij eten gewoon op onderhoud; hun lichaam geeft gewoon aan genoeg is genoeg.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is onzin. De reden dat dikkerds moeite hebben om hun slanke postuur te behouden, is omdat ze allemaal achterlijke diëten volgen. Daar wordt dan met moeite doorheen geworsteld, en als ze op streefgewicht zitten denken ze dat ze klaar zijn. Vervolgens hebben ze niet geleerd gezond te eten, vervallen ze in oude patronen en komen ze binnen no-time weer aan.
'Hongerskindjes' hebben geen voedsel en zonder voedsel is het lastig om dik te worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:32 schreef Logician2.0 het volgende:
Als het in de genen kan zitten zijn er dan ook hele vette hongerkindjes (op de scheurbuikjes na) vraag ik mij dan af...
Naja diegenen die net genoeg hebben dan... want als het puur genetisch is...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:39 schreef tafelkleed12 het volgende:
[..]
'Hongerskindjes' hebben geen voedsel en zonder voedsel is het lastig om dik te worden.
Genetisch in de zin van dat zij meer moeten/willen eten. Dat sommige mensen meer vet of spieren aankomen bij dezelfde hoeveelheid consumptie calorieën is een ander verhaal en in het totaalplaatje zelfs verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:42 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Naja diegenen die net genoeg hebben dan... want als het puur genetisch is...
Vraatzucht en domheid is wat er in hun familie in de genen zit....quote:Het zit in de genen
Dan eten ze maar iets minder calorierijks dan alleen maar emmers boter, het is niet alsof ze oneindige hoeveelheden kunnen eten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:25 schreef tafelkleed12 het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het geen onzin. Sommige mensen hebben letterlijk geen behoefte om meer voedsel te consumeren na het nuttigen van een maaltijd, waardoor ze dus nooit dik worden. Dit heeft helemaal niets met gezond eten te maken, want er zijn zat slanke mensen die enorm ongezond eten, maar toch nooit aankomen. Zij eten gewoon op onderhoud; hun lichaam geeft gewoon aan genoeg is genoeg.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vraatzucht en domheid is wat er in hun familie in de genen zit....
En wat betreft Prader Willi : daar lijden ze vast niet aan want dan hadden ze zich lang geleden al helemaal te barsten gegeten.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:21 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
Overigens beweert niemand dat dat kind Prader-Willi zou hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |