quote:Een echtpaar uit King's Lynn, in het oosten van Engeland, is door de politie opgepakt op verdenking van mishandeling en verwaarlozing van hun kind. Hun zoon van 11 woog ruim 95 kilo. Dat is ruim drie keer zoveel als het normale gewicht voor een kind van zijn leeftijd.
De politie kwam in maart in actie na een noodkreet van een arts. Binnen een maand tijd moest hij de jongen twee keer behandelen voor zijn obesitas.
De vader van 49 en de moeder van 44 zijn op borgtocht vrijgelaten. Waarschijnlijk raken ze de voogdij over het kind kwijt.
Mollig
De moeder zegt dat ze doodsbang is dat ze haar kind nooit meer ziet. "Ik ben niets waard zonder mijn zoon. Ik ben zelf ook mollig net zoals de complete familie van mijn man. Het zit in de genen."
Volgens de moeder gebruikt haar zoon de Nintendo Wii om fit te blijven en zit hij op een streng dieet.
Maar ze helpen wel goed mee tegen de vergrijzing.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:47 schreef Prospos het volgende:
Zou meer moeten gebeuren. Dikke mensen kosten geld en vervuilen het straatbeeld.
Bwehehehequote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:37 schreef Jigzoz het volgende:
Best een radicale oplossing voor een omvangrijk probleem.
Ja, sommige mensen zeggen dat ze bijna vanzelf vet worden. Nergens in het universum ontstaat energie uit niets, behalve in dikzakken.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"Het zit in de genen."
3x het normale gewicht hebben als je 11 bent komt niet echt door genen...
"Hij gebruikt de wii om fit te blijven."_!!!
Wel eens van Prader-Willi gehoord? Niet dat dat hier het geval zal zijn, maar er zijn echt wel genetische oorzaken van obesitas.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"Het zit in de genen."
Nog belangrijker als je kind dat heeft dat je ouders je calorieintake streng bewaken.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:40 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel eens van Prader-Willi gehoord? Niet dat dat hier het geval zal zijn, maar er zijn echt wel genetische oorzaken van obesitas.
Gewrichtsklachten? Ademhalingsproblemen? Als overgewicht hebt en je krijgt bijvoorbeeld bronchitis/longontsteking dan heb je daar veel meer last van dan wanneer je een normaal gewicht hebt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:33 schreef tong80 het volgende:
'Binnen een maand tijd moest hij de jongen twee keer behandelen voor zijn obesitas'
HoeEn waarom
Extreem overgewicht zit inderdaad niet in de genen. Ben zelf ook erg zwaar geweest maar mensen in mijn familie zijn dat niet. Bij mij kwam het door een tijd lang te veel en te slecht eten rond mijn 18e, en toen ik de kilo's eraf wilde hebben lukte dat de eerste 5 jaar niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"Het zit in de genen."
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:37 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben zelf ook mollig net zoals de complete familie van mijn man. Het zit in de genen."
The laws of thermodynamics are just a theory man!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 11:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nog belangrijker als je kind dat heeft dat je ouders je calorieintake streng bewaken.
Ik geloof er geen fuck van dat dit kind een streng dieet volgt. Er worden hier wetten van thermodynamica gebroken als dat het geval is.
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:09 schreef Semisane het volgende:
[..]
The laws of thermodynamics are just a theory man!
[ afbeelding ]
Goed dat het je gelukt is. Ik moet ook gaan afvallen. Ben veel te zwaar. Nogmaals complimenten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 11:58 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Extreem overgewicht zit inderdaad niet in de genen. Ben zelf ook erg zwaar geweest maar mensen in mijn familie zijn dat niet. Bij mij kwam het door een tijd lang te veel en te slecht eten rond mijn 18e, en toen ik de kilo's eraf wilde hebben lukte dat de eerste 5 jaar niet.
Overgewicht kan erfelijk zijn, je kunt aanleg hebben maar zo extreem dat je 3x zo zwaar bent als normaal dat bestaat gewoon niet.
Door een dieetschema te volgen en 2 uur per dag te sporten heb ik er 30 kilo af weten te krijgen. Helaas bleef ik daarna afvallen en moet nu zien te zorgen dat ik weer aan kom omdat ik nu ondergewicht heb.
Nu welquote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:40 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel eens van Prader-Willi gehoord? Niet dat dat hier het geval zal zijn, maar er zijn echt wel genetische oorzaken van obesitas.
Ze had na het tweede woord kunnen stoppen om de oorzaak accuraat te beschrijven.quote:Het zit in de genen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |