Tenzij je boven een Aldi woont.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:18 schreef Tikbalang het volgende:
Ik ga altijd naar de dichtsbijzijnde plek om iets te kopen. Is niet de meest goedkope manier natuurlijk. In mijn ogen hoef ik dus niet mee te doen
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:12 schreef MisterCe het volgende:
Als je het nieuws in de gaten houdt dan weet je dat er deflatie dreigt in Europa. Iedereen weet dat deflatie slecht voor de economie is en een bepaalde mate van inflatie is gezond. De ECB streeft naar een percentage van rond de 2%.
Maar het gaat dus de verkeerde kant op en deflatie loert om de hoek. Daarom wil ik alle consumenten oproepen om inflatie af te dwingen. Dit kun je doen door tegenovergesteld te zoeken. Wat bedoel ik hiermee?
Nu zoekt iedereen op internet naar de laagste prijzen en de aanbieder met de laagste prijs krijgt de meeste klanten. Hierdoor gaan de andere aanbieders de prijs verlagen want dat is wat de klant wil. We moeten niet bij de goedkoopste kopen maar bij de duurste. Op het moment dat de aanbiedende partijen door krijgen dat de klant hogere prijzen wilt zal men ook de prijzen verhogen.
En hoppa daar is inflatie.
Wie doet er mee?
Nee daar woon ik niet boven, zou ik daar wel boven wonen. Dan loop ik naar de dichts bijzijnde niet Aldi/Lidl.quote:
Ik doe er niet aan mee. Ik hoop juist op gierende deflatie zodat m'n pensioen en spaar geld meer waard worden. Verderquote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:12 schreef MisterCe het volgende:
.
Wie doet er mee?
Kan niet, we zitten te diep in het huidige systeem. De vraag naar 0? Leuk he een werkeloosheidspercentage van 75%quote:Op zaterdag 7 juni 2014 09:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik doe er niet aan mee. Ik hoop juist op gierende deflatie zodat m'n pensioen en spaar geld meer waard worden. Verderik van de consumptiemaatschappij dus van mij mag de hele vraag naar consumptiegoederen naar 0,0 inzakken, zoals de huizenprijzen dat al jaren doen.
Ik pleit voor het gebruik van duurzame technologieën en hergebruik van goederen om de aardbol van de ondergang te redden.
Wie doet er mee?
Ik zegquote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:12 schreef MisterCe het volgende:
Als je het nieuws in de gaten houdt dan weet je dat er deflatie dreigt in Europa. Iedereen weet dat deflatie slecht voor de economie is en een bepaalde mate van inflatie is gezond. De ECB streeft naar een percentage van rond de 2%.
Maar het gaat dus de verkeerde kant op en deflatie loert om de hoek. Daarom wil ik alle consumenten oproepen om inflatie af te dwingen. Dit kun je doen door tegenovergesteld te zoeken. Wat bedoel ik hiermee?
Nu zoekt iedereen op internet naar de laagste prijzen en de aanbieder met de laagste prijs krijgt de meeste klanten. Hierdoor gaan de andere aanbieders de prijs verlagen want dat is wat de klant wil. We moeten niet bij de goedkoopste kopen maar bij de duurste. Op het moment dat de aanbiedende partijen door krijgen dat de klant hogere prijzen wilt zal men ook de prijzen verhogen.
Wie doet er mee?
Dat zijn zaken waar de overheid over gaat. Ik heb het over dingen die wij als burgers zelf kunnen initieren.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zeg
1, draai de huurverhogingen terug en maak er huurverlagingen van , dan gaan de bestedingen omhoog van 5 miljoen mensen
2. Hef het verplichtte pensioensparen op
3 Ga weer huurwoningen bouwen dan gaan die nieuwe bewoners weer spullen kopen
En de bestedingen verruimen , door de huur te verlagenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:04 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat zijn zaken waar de overheid over gaat. Ik heb het over dingen die wij als burgers zelf kunnen initieren.
En dat is misschien wel nét het punt: de overheid bemoeit zich ermee waardoor de zaak in de soep loopt. Zou de huurmarkt geliberaaliseerd zijn en er niet van die achterlijke grondpolitiek bedreven, , dan zou er veel meer hurwoningen zijn gebouwd, lagere huren, meer mensen in huurhuizen met idem hogere koopkracht en verbouwingskosten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:04 schreef MisterCe het volgende:
Dat zijn zaken waar de overheid over gaat.
Heel veel mensen op fok zeggen dat.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:19 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wie zijn er over eens dat inflatie goed is? Een aantal Keynes economen?
Ik vind inflatie slecht en deflatie goed.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:19 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wie zijn er over eens dat inflatie goed is? Een aantal Keynes economen?
Ik vind inflatie diefstal.quote:
inflatie is diefstal, een vooral van hen die veel drugsgeld en of zwart geld / spaargeld in het buitenland hebbenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:10 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
Ik vind inflatie diefstal.
En het werkt niet omdat inflatie word veroorzaakt door de hoeveelheid geld.
[ afbeelding ]
En mensen die sparen voor hun pensioen.quote:Op zondag 8 juni 2014 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inflatie is diefstal, een vooral van hen die veel drugsgeld en of zwart geld / spaargeld in het buitenland hebben
Je zou maar 1 miljard in het buitenland hebben dan kost je dat ieder jaar 97% en dan 94% en dan 91 % .
Nee doe mij maar deflatie
quote:Op zondag 8 juni 2014 10:22 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
En mensen die sparen voor hun pensioen en mensen die verzekerd zijn.
die hebben rendement van het vermogen dat veelal ook in tijden van deflatie goed rendeert op de beurs, dat ligt niet nominaal in de kast zoals drugsgeld en zwart geldquote:Op zondag 8 juni 2014 10:22 schreef chancetherapper het volgende:
[..]
En mensen die sparen voor hun pensioen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |