abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:10:28 #176
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141262650
Lazi gefeliteerd met je nieuwe job! *O*

Wat een boerderijverhalen zeg! Lijkt mij ook best schrikken ja. En ganzen zijn ook enge gemene beesten hoor!

KJ, wat een moppie O+

Anouk denkt dat roosvicee cola is _O- "mag Anouk cola?" Natuurlijk lieverd :+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:23:32 #177
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141263441
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
_Bar_ Kan het geen schimmel zijn? Het klinkt heel erg als wat Larissa vorig jaar had in de zomer (komt vaak voor met warm weer i.c.m. luiers).
Wel heel zielig :'(

Roy heeft de laatste paar weken dunnere ontlasting en die van vanavond was weer heel dun. Ik denk zelf ook aan de combinatie warmte en ontlasting.

het beterd gewoonweg niet. Nu mag de ha er eens naar kijken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:34:10 #178
100412 mefke79
komt goed!
pi_141264091
Lazi aanvullend op Juud: het is wel handig als de gastouder ook de bso wil doen en hem dan ook van school wil ophalen. De prijzen voor die uren liggen meestal wel hoger (want kind telt wel mee in het geheel van max zes kinderen, maar heeft een beperkt aantal uren), dus daar moet je dan ook wel even op letten.

TT, is die puffer een luchtwegverwijder of echt een beschermer? Als ze inderdaad met 2x per dag beschermer nog ontstekingen kweekt en de arts is er van overtuigd dat die amandelen gaan helpen, dan zou ik het wel weten. Wij redden het prima met alleen beschermende puf in de winter. Het blijft dan bij hoesten en proesten en benauwd zijn, maar we voorkomen de echte longontstekingen.

Balen Bar! De combi met dunne ontlasting helemaal. Misschien eens wat opvangen en laten controleren op parasieten ofzo?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:35:58 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141264197
En nog beterschap voor Roy! :* Niet leuk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_141273250
Lazi gefeliciteerd met je baan *O*

Oh jongens ik heb vanavond al een paar keer terug zitten denken aan vanmiddag en moet iedere keer weer zo lachen.
ik zat net Rosalie een fles te geven en ondertussen lekker schaapachtig ( :P ) te grinniken.

En sorry TJ, maar ik moest net hardop om je ganzenverhaal lachen. Wat zijn die beesten erg hè :X
Hier ook al een paar keer zo'n actie gehad als je lief en onschuldig eendjes wilt voeren.
Maar ik zag je echt al rennen met kind en buggy onder je arm *grinnik*

Hier geen frisdrank voor de kinderen. Eva wilde tot voor kort alleen vruchtensap en daar baalde ik al een beetje van. Maar iets anders wilde ze echt niet.
Nu is ze ineens helemaal fan van diksap.
Prima schat, lekker diksap drinken ^O^ scheelt weer een hoop fruitsuikers.

En vooruit dan maar f_r, jullie mogen ook een keertje snel zijn. Maar niet te vaak hè ;)
Ikea me na onze vakantie eens verdiepen in school. Gevoelsmatig hebben wij onze keuze al gemaakt. Nu nog eens langs gaan om te kijken of dat gevoel blijft plakken.
Ik heb begrepen dat de scholen het fijn vinden om inschrijvingen voor oktober binnen te hebben. Dus daar gaan we maar eens ons best voor doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 juni 2014 @ 00:23:46 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141273994
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:04 schreef danic het volgende:
Ikea me na onze vakantie eens verdiepen in school.
last van autocorrectie ??? _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141277352
Danic, wat een verhaal zeg! Zoiets heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Wel een kennismaking met een zwaan en ik hield mijn kinderen op respectvolle afstand.

Lazi gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat een goed nieuws. Hoeveel dagen ga je werken?

Hier nog geen cola. Wij zeggen tegen kleuter, dat dat pas met 8 jaar mag. Tot voor kort lusten beide kinderen ook helemaal geen prik. Hun gezichten als ze van mij een slok spa rood namen waren priceless _O_
Wel mochten ze naast het eten en voor het naar bed gaan nog wat voetbal kijken.

Ik struikelde ook over de "ikea"

Hier zo een rare actie eergisteren. We moesten L ophalen van het kdv want hij was de hele tijd aan het huilen volgens de leidster en ze dacht dat hij ziek was. Toen manlief eraan kwam, was alles prima en thuis was er ook niks mis. Volgens de leidster wist hij, dat hij dan opgehaald zou worden. Ik geloof daar niet zo in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_141277357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:04 schreef danic het volgende:
Lazi gefeliciteerd met je baan *O*

Oh jongens ik heb vanavond al een paar keer terug zitten denken aan vanmiddag en moet iedere keer weer zo lachen.
ik zat net Rosalie een fles te geven en ondertussen lekker schaapachtig ( :P ) te grinniken.

En sorry TJ, maar ik moest net hardop om je ganzenverhaal lachen. Wat zijn die beesten erg hè :X
Hier ook al een paar keer zo'n actie gehad als je lief en onschuldig eendjes wilt voeren.
Maar ik zag je echt al rennen met kind en buggy onder je arm *grinnik*

Hier geen frisdrank voor de kinderen. Eva wilde tot voor kort alleen vruchtensap en daar baalde ik al een beetje van. Maar iets anders wilde ze echt niet.
Nu is ze ineens helemaal fan van diksap.
Prima schat, lekker diksap drinken ^O^ scheelt weer een hoop fruitsuikers.

En vooruit dan maar f_r, jullie mogen ook een keertje snel zijn. Maar niet te vaak hè ;)
Ikea me na onze vakantie eens verdiepen in school. Gevoelsmatig hebben wij onze keuze al gemaakt. Nu nog eens langs gaan om te kijken of dat gevoel blijft plakken.
Ik heb begrepen dat de scholen het fijn vinden om inschrijvingen voor oktober binnen te hebben. Dus daar gaan we maar eens ons best voor doen.
Het liefst in juni al vanwege de formatie.
pi_141277490
Wij kregen van de week een brief voor een kennismakingsgesprek. Ze is dr nu vanaf maart ingeschreven denk ik. Zie zal na de herfstvakantie ergens gaan denk ik.
*poef* nu is het weg
pi_141277787
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 06:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hier in april al voor alle drie de basisscholen.. Moet ik zeggen dat we daar wel in verzaakt hebben, maar Jelle zal komend schooljaar ook nog niet naar school gaan aangezien hij pas in of net na de zomervakantie jarig is (volgend jaar).

Danic wat een avontuur zeg :P

Lazi gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat leuk!

Bar wat balen dat Roy weet zon uitslag heeft. Hoop dat de ha je kan helpen met een goed middel

Cola mag hier nog niet, vind ik echt nog niet nodig. Prik sowieso eigenlijk niet, al drinkt Jelle wel eens een slokje Spa citroen uit de fles als papa dat ook doet (en dat vind ie heerlijk, maar hij vraagt er verder niet om)
Hij krijgt hier sap of ranja (niet te sterk) of sap (aangelengd met water meestal, soms puur, bijvoorbeeld een pakje ofzo, maar dat is echt niet dagelijks)
pi_141278225
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef mefke79 het volgende:
Lazi aanvullend op Juud: het is wel handig als de gastouder ook de bso wil doen en hem dan ook van school wil ophalen. De prijzen voor die uren liggen meestal wel hoger (want kind telt wel mee in het geheel van max zes kinderen, maar heeft een beperkt aantal uren), dus daar moet je dan ook wel even op letten.

TT, is die puffer een luchtwegverwijder of echt een beschermer? Als ze inderdaad met 2x per dag beschermer nog ontstekingen kweekt en de arts is er van overtuigd dat die amandelen gaan helpen, dan zou ik het wel weten. Wij redden het prima met alleen beschermende puf in de winter. Het blijft dan bij hoesten en proesten en benauwd zijn, maar we voorkomen de echte longontstekingen.

Balen Bar! De combi met dunne ontlasting helemaal. Misschien eens wat opvangen en laten controleren op parasieten ofzo?
Ik zit me af te vragen, mini heeft inmiddels 2x in het ziekenhuis gelegen met luchtweginfecties (1x ordinaire griep met bovenste luchtweginfectie, 1x RS-virus dat uitmondde in longontsteking). Ik heb gevraagd of er voor hem een grotere kans is op herhaling, maar de arts schoof het vooralsnog op ongelukkig toeval. Wanneer verandert dat? Bij verkoudheid hoest hij ook al gauw een week of 3. Maar ja, jonge kinderen zijn nu eenmaal vaak verkouden/ziek, dus ik weet niet zo goed waar de grens van het normale ligt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141278326
Wij hebben eigenlijk nooit prik in huis, met uitzondering van verjaardagsfeestjes. Mini kent het dus nog niet echt. Hij drinkt wel graag vruchtensap, maar voor hem verdun ik het meestal met de helft water. Tegenwoordig drinkt hij ook graag water en thee *O*

Uit een open beker drinken is de laatste weken echt een uitdaging. Hij speelt er alleen maar mee :(. Hand erin, brood of ander eten erin gooien (en dan een driftbui omdat het vies geworden is), expres uitgieten over de tafel of steeds de inhoud overschenken in een ander glas of kommetje. Ik snap dat spelen met water helemaal de bom is, en laat hem ook geregeld bewust spelen met water (lekker buiten als het kan :P), maar dat helpt nog niet echt. Als tussenoplossing geef ik nu vaker de rietjesbeker, een soort sportdrinkfles met drinktuitje of een pakje. Niet dat je daar niet mee kan knoeien ( :')), maar het geeft net iets minder troep...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141279330
Phaidra nog gefeliciteerd met je zwangerschap.
@hillie ik weet dat scholen aanmeldingen het liefst nog eerder hebben maar goed daar hebben wij ook in verzaakt. Ean gaat nog wel volgend schooljaar naar school. We hebben relatief laat vakantie dan vind ik het nog wel nuttig. Maar dan hoop ik niet op een 30+ klas want dan wordt het een drama gok ik.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:30:41 #189
100412 mefke79
komt goed!
pi_141279719
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zit me af te vragen, mini heeft inmiddels 2x in het ziekenhuis gelegen met luchtweginfecties (1x ordinaire griep met bovenste luchtweginfectie, 1x RS-virus dat uitmondde in longontsteking). Ik heb gevraagd of er voor hem een grotere kans is op herhaling, maar de arts schoof het vooralsnog op ongelukkig toeval. Wanneer verandert dat? Bij verkoudheid hoest hij ook al gauw een week of 3. Maar ja, jonge kinderen zijn nu eenmaal vaak verkouden/ziek, dus ik weet niet zo goed waar de grens van het normale ligt.
De oudste ging echt piepen, dus dat was duidelijk. Hij zat met drie maanden al aan de luchtweg verwijdende medicijnen. Toen dat het jaar erna steeds erger werd en we het de puf een keertje of tien per dag nodig hadden is hij doorgestuurd naar de kinderarts. Hij valt nu officieel in het astmaprotocol (diagnose astma mogen ze nu nog niet stellen, maar dat protocol heet nou eenmaal zo) en krijgt dus een griepprik, medicijnen die zijn longen beschermen (dat zijn een soort hormonen, cortisol) en hij krijgt nog steeds zijn puf. Ook hebben we afspraken met de huisarts over sneller melden en controleren bij benauwdheid en verkoudheid. Het goede nieuws: hij is nu 4,5 en afgelopen winter ging perfect. Geen ab nodig gehad en we zijn al vroeg met de medicijnen gestopt voor de zomer. Ik denk dat we komende winter wel uit het protocol mogen. Hij lijkt er echt overheen te groeien.
Jongste is een ander verhaal. Daar waren we natuurlijk al voorbereid, maar die leek er geen last van te hebben. Hij heeft als baby wel RS gehad, maar die pakte redelijk mild uit. Tot hij vorige winter drie keer een longontsteking opliep. Hij laat niet de klassieke symptomen zien zoals piepen of benauwdheid. Dus we waren er drie keer te laat bij. Afgelopen winter is ook hij in het protocol gekomen. Hij heeft echt elke verkoudheidsvirus opgepakt, weer RS gehad, kan ook echt enorm hoesten en proesten, maar geen longontsteking meer gehad en ook geen bronchitis. We hebben er wel echt bovenop gezeten, dus vrij snel pcm geven, na drie dagen al naar de huisarts en bij koorts zelfs meteen melden. Met resultaat dus. Ik hoop dat hij er ook overheen groeit.
De kinderen hadden hier allebei een verhoogde kans op, ik had het als kind ook en hun papa is allergisch voor het een en ander. Dus tja. Bij ons zijn ze er ook heel makkelijk in. Liever die onderhoudsmedicatie dan telkens ab kuren. En wij zijn er ook heel simpel in. Zodra het weer beter wordt is het stoppen met de medicatie. En onze kinderen hoesten. Tja. Ik weet niet beter.

Wij drinken overigens zelf wel prik. En de kinderen willen af en toe een slokje. Opa en oma voeren ze ook het schuim van koffie, daar gaan ze echt niet dood van. En voor de rest drinken ze ranja. Dat maken wij heel waterig aan. Tenzij we denken dat het handig is ze even een stoot suiker te geven, dan maken we mierzoete en die drinken ze ook op.

Tienus gaat sinds deze week naar het integraal kindcentrum en draait dus mee in de kleuterklas (wel op aangepast tempo en in de middag in een eigen groepje). Afgelopen week ook in de inschrijving voor de school in orde gemaakt. Hij heeft namelijk voorrang omdat hij al op de opvang zit en omdat oudere broer er al zit, maar ze verwachten op korte termijn een wachtlijst, dus ik wilde zeker zijn van een plekje.
pi_141279894
Dank je mefke. Zo te horen valt het bij ons nog mee inderdaad. Voorkomen lijkt me zeker wenselijk, een ontsteking (+ eventueel ziekenhuisopname, ab en bij ons de laatste keer ook sondevoeding) kost zoveel energie. Het herstel duurde ook zeker een maand. En emotioneel heeft het nog langer geduurd voor hem.

Het speelt ook mee dat er in mijn familie longaandoeningen voorkomen, dat zou erfelijk kunnen zijn, maar dat is niet onderzocht. Opa had het, maar iedereen dacht dat dat door werken in de mijnen kwam. Tot mijn moeder copd kreeg en mijn tante astma/chronische bronchitis. Maar hun rokersverleden zal daarbij ook niet geholpen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 19-06-2014 12:52:01 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141281691
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 06:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Mijn buurvrouw is leerkracht op de school en die gaf aan dat zij oktober aanhouden. Dus dat volg ik dan maar. Zal wel per regio verschillen denk ik.

En sorry voor de autocorrect. Hoewel ik de Ikea een heerlijke winkel vind hoop ik stiekem dat mijn kinderen iets meer leren :P (niet rot bedoeld uiteraard)
pi_141281983
Cola/prik lust Chris nog steeds niet. Daan wel, en hij lust ook wel koffie. Maar dat is echt een half slokje per week. Daar valt hij niet van om.
Chris begint nu pas echt water te drinken bij dorst. Tot een jaar of 5 wilde hij alleen sap (sterk verdunde roosvicee). Daan drinkt thee, water en sap.

Mijn zusje heeft 3 kinderen met kno klachten. Allemaal op een andere manier. Wel hebben ze allemaal buisjes(of gehad). Bij 1 hebben ze de amandelen ook geknipt. Toen was hij anderhalf. 2 jaar later zijn ze er nog eens uitgehaald, toen in combi met de buisjes. Daarnaast een paar keer AB en pufjes. Het helpt bij allemaal toch wel. Maar de kinderen zijn ook niet zo gevoelig voor dat soort ingrepen. Waren allemaal snel weer vrolijk.

Bij Chris op school vragen ze om broertjes en zusje wel ruim van te voren aan te melden. Plek is er wel (elk jaar een kleuterklas erbij). Maar ze proberen wel om broertjes en zusjes bij dezelfde leraren in de klas te krijgen, dus dan is het handig als ze het weten ivm met de plaatsing van de rest van de kinderen.
Daan staat al een paar maand ingeschreven. Zag de formulieren al liggen bij de open dag. Gelijk geregeld. Eens kijken of hij nog voor de kerst mag wennen (21-12-2015 he) of toch na de vakantie. Maar dat regelen we tzt wel ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:25:05 #193
100412 mefke79
komt goed!
pi_141282281
Het voordeel van ons systeem is dat Tienus ondanks dat hij in juni jarig is, gewoon voor de zomervakantie begint. Of nou ja, hij gaat nu al twee dagen per week, dat zal dan wel de gebruikelijk vijf worden. De overstap zal voor hem toch niet zo speciaal zijn want eigenlijk blijft alles (gebouw, juffen, kinderen) hetzelfde als nu.
pi_141283248
Je kunt amandelen toch maar 1x knippen? Weg = weg dacht ik. Kan het zijn dat het eerst de keelamandelen en later de neusamandelen (of andersom) was?

Oh en met sap bedoel ik dus ook echt sap: appelsap, perensap, taxi, spa&fruit dat soort spul.
Ik ben helemaal blij als ze gewoon roosvicee of diksap wil.
pi_141283645
Danic, als ze erg jong geknipt worden, dan kunnen ze teruggroeien. De arts wilde het eerst ook niet en heeft alleen buisjes gedaan bij 13 maand. Om 3 maand later alsnog die amandelen te doen.
En 2 jaar later buisjes en beide amandelen dus nog eens. Misschien ook nog een keer buisjes tussendoor. Die heeft flink gekwakkeld. Nu hij lijkt het weer beter te gaan. Hij is nu bijna 4.

Dat is wel fijn voor de overstap Mefke. Daan heeft wel dezelfde materialen en 1 jochie die een paar dagen jonger is en zijn grote zus in dezelfde juffenlijn zit als Chris. Dus die gaan vermoedelijk samen naar dezelfde kleuterklas.

Echt sap krijgt Daan amper. Is hij ook niet dol op. Chris krijgt wel wicky en een keer roosvicee mee naar school. Volgend schooljaar schoolmelk en roosvicee.
pi_141283674
Oh echt? Dat wist ik niet :o
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:29:47 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_141284178
Jep amandelen kunnen weer aangroeien. Bij het dochtertje van een vriendin van me waren ze binnen een jaar weer terug. Welliswaar wat minder groot dan eerst, maar nog steeds hinderlijk en ontstoken.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:34:03 #198
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141286136
*geitenwollensok modus aan*
Hier is het water, bio volle melk, bio diksap of appel/peren/druivensap uit een glazen fles.
Dingen als vruchtensap uit een pak of aanmaak limo krijgt ze eigenlijk alleen als we ergens anders zijn of bij oma/opa-oma.

Er gaat toch heel wat aan drinken naar binnen en dan heb ik het liever zo gezond mogelijk.

Cola heeft ze een keer om staan dreinen, toen gaf ik haar een slok en nu weet ze het verschil tussen grote mensen drinken en kinder drinken. >:)

Ik werd gisteren op het matje geroepen op dr schooltje. Ze wou niet drinken en niet eten net voor het naar huis gaan. Ook niet na even apart gezet te zijn aan een klein tafeltje, ze ging alleen maar gek doen en schreeuwen.
Toen vroeg ze aan mij advies, wat ik zou doen...
Nou gewoon, het eten drinken weghalen en dr van tafel laten gaan, dan eet en drinkt ze maar niet. :)
Ik vertelde dat ik het wel als een positief iets zag, blijkbaar is ze zo gewend en op dr plek daar dat ze zich zo durft op te stellen. O+

Maar goed, ik vroeg haar onderweg naar huis waarom ze niet wou eten en drinken en dat dat toch niet zo gezellig was voor de rest als ze niet mee ging eten.
Zegt ze 'Mama, ik wou geen broodje eten, want ik wou naar huis toe'
Ze was dus gewoon moe en dacht, dat stukje slaan we maar even over, laat mijn mama mij nu maar ophalen. O+
pi_141286373
Wat een foto met een 3,5 jarige met een klein laagje cola in haar beker al niet teweeg kan brengen....... 8)7

Ze krijgt het niet dagelijks, ze krijgt het pas sinds een maand of 3 en ach, wat verdedig ik me ook.....
*poef* nu is het weg
pi_141286453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef Juud79 het volgende:
Cola heeft ze een keer om staan dreinen, toen gaf ik haar een slok en nu weet ze het verschil tussen grote mensen drinken en kinder drinken. >:)

Dat dachten wij ook bij Daan, omdat Chris het ook niet lekker vond. Maar Daan dronk zo nog een tweede en derde slok.. Die is wel in voor gekke smaken..

Inderdaad van het eten geen groot drama maken. Gewoon lekker naar mama toe ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')