abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:20:42 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141318494
Ja, de box.... maar die wil ik eigenlijk zo langzamerhand wel de deur uit hebben eigenlijk ;)

Achteraf gezien had ik misschien moeten investeren in een grondbox.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:19:21 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_141319794
Hier spelen de jongens regelmatig apart van elkaar. De ene boven en de andere beneden. Sowieso mag playmobil en Lego niet beneden, dat moet boven blijven. Eigenlijk om te voorkomen dat de jongste ermee van door gaat, maar dat is nu niet meer nodig. Maar het werkt prima, ieder apart. En nu de jongste ook al de eerste Lego en Playmobil heeft, moet dat ook op zijn kamer blijven en dat bewaakt hijzelf ook echt wel. Als het echt misgaat en ze ruzie krijgen, laat ik het ze eerst zelf uitzoeken en als dat niet werkt dirigeer ik er eentje naar boven en eentje naar beneden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_141320702
Ons kleintje speelt nog niet eens echt, laat staan dat hij speelgoed van Dot aanraakt, maar ook hier is t 9 van de 10 keer drama als hij op een voor haar bereikbare plaats ligt. Alles wat ie heeft, wil zij en als hij niks heeft, kan ie wel een klap of krab krijgen. Voorlopig kunnen we het redelijk oplossen met box en andere kunstmatige scheidingen.

Als hij echt gaat bewegen wordt het waarschijnlijk een drama. Eerste stap zou dan wel zijn wat al eerder genoemd is, een aantal dingn benoemen waar hij absoluut niet aan mag komen, die helemaal van haar zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_141320988
Hier was hey ook een drama. Luuk zat aan de spullen van Sofie en sofie ging daarom los op Luuk. Ik zet Sofie nu regelmatig aan tafel met spullen en daar moet luuk dan afblijven. Daarnaast is er Sofie speelgoed en Luuk speelgoed. Ik blijf zeggen dat ze elkaar met rust moeten laten en denk dat dit wel doorgaat totdat Sofie naar school moet.

Het is natuurlijk ook rete lastig allemaal. Zo'n broertje/zusje welke overal aankomt.
Pas waren ze voor het eerst samen aan het spelen. Ze waren samen met de duplo bezig. Ik heb er ontroerd naar zitten kijken.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:58:53 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141322997
/egopost

Ik ben zo trots op mijn meisje. We moesten vandaag weer voor controle naar het ziekenhuis. Echo van haar buik, dokter en bloedprikken. Bij de echo ging ze languit liggen, armpjes onder haar hoofd en de dok mocht gewoon met het apparaat over haar buik O+ Het was wel vies ;)
De andere dokter mocht ook gewoon even luisteren en in haar buik porren en bij het bloedprikken gaf ze geen kik O+
Zo trots! O+
Uitslag is overigens goed, het is niet gegroeid. Wel gaan ze in het team overleggen of ze nog eens een biopt moeten gaan nemen. Dat vind ik minder }:|
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:07:25 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141323302
Goed bericht Susie,biopt wat minder maar,wie weet valt het mee. Wat deed je dochter het goed zeg ^O^
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:31:31 #232
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141324053
Goed gegaan dus Susie! En goed bericht ook. Jammer van een eventuele biopt.

Hier is het meeste speelgoed van beide kinderen. Wil Nathan alleen spelen ligt er speelgoed op zijn kamer waar hij rustig mee kan spelen. Ook kan hij rustig spelen als Lauren boven is. Voor de gezamenlijke momenten hebben ze onderhand door dat ze moeten leren delen. Dus als Nathan een spoor bouwt als een soort brug (op allemaal blokken, dus lekker instabiel) kan hij beter eerst voor Lauren een ovaaltje maken waar zij rustig mee kan spelen, daar zet ik Lauren dus ook weer neer als ze Nathan zijn spoor molt. Dan krijgt zij Henry en Nathan een aantal andere treintjes. Vooral het omvormen van "jouw speelgoed" naar "ons speelgoed" is iets waar ik rekening mee heb gehouden. En sommige dingen zijn meer van Lauren (want echt dreumesniveau, zoals de stapelringen) en andere dingen zijn meer van Nathan (Toby, want die kreeg hij voor zijn verjaardag, en dat herinnert hij zich ook). En verder vinden mijn beide kinderen het samen leuker dan alleen, en aanbieden ieder apart te laten spelen vaak voor meer protest zorgt dan de ruzietjes die ze kunnen hebben.
pi_141324537
Nou ja, het is ook echt lastig. Ze willen eigenlijk niet met elkaar maar zoeken elkaar telkens op.

Meer onderscheid tussen voor wie welk speelgoed is, is misschien een idee. Zo kan eva wel kleuren en kleien wat ze dan aan de grote tafel doet.
Maar het gaat meer om het 'beschermen' van Rosalie tegen eva. Niet andersom.
Boven spelen doet eva 1x per zelden voor een kwartiertje ofzo.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:10:52 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141325471
Susie, wat knap en wat fijn! Behalve dan het biopt. Wanneer hoor je of ze dat gaan doen?

M ging op de verjaardag van de meisjes trouwens ook finaal over de rooie omdat hij met hun cadeau wilde spelen en de meisjes mochten er niet meer spelen. Dat feest ging dus niet door. Was heel sneu maar dat gaf meteen wel duidelijkheid voor hem geloof ik.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:12:02 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141325511
Bij gebrek aan reactie post ik deze ook nog maar een keer ;)

quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:32 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de peuterkletspraatjes zo leuk. M is helemaal gek van alles wat wielen heeft en hij ziet ook een heleboel bijzondere voertuigen:

een jarige auto

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en een gordijntjesauto

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_141325556
Hier spelen ze veel samen. En als Zoë een keer een bui heb dat alles van haar is hoef ik eigenlijk weinig te doen. Fee laat zich het kaas niet van haar brood eten. Dus die zorgt er wel voor dat zus haar speeltje niet krijgt. En dan zeg ik er uiteraard wel iets van. Maar daarmee ben ik best blij dat Fee haar eigen boontje zou kunnen doppen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141326119
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik was bang dat ie bij gordijntjesauto een lijkwagen bedoelde... :@ Gelukkig heeft het een vrolijker betekenis.

Lars begint op de BSO en school stopwoordjes over te nemen. Laatste mode is "ow, écht!?!" Klinkt wel grappig van zo'n klein ventje ;)
pi_141328644
Ik dacht hetzelfde Shandaly :@ _O-
pi_141328801
Kyara de jarige auto is tof.

Danic, dit klinkt mij heel bekend in de oren. Bij ons was er ook ruzie om speeltjes en het ging beide kanten op. De kleuter pakte de speeltjes van de kleine af en omgekeerd. Aan het begin hielp het om dingen met de kleuter aan tafel te doen, maar dat gaat natuurlijk ook niet altijd. Inmiddels kan de kleine ook bijna alles pakken wat er op tafel staat, dus dat helpt niet mee. Als de grote op de bank op de ipad speelt, stoort de kleine hem weleens of hij staat voor de televisie ofzo. Het gaat nu al wel veel beter.

Susie, daar kun je terecht trots op zijn :). Dat van de biopt is minder.

Kaatje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_141328979
pfoe hier vandaag opnieuw naar het cb bureau geweest voor de ogentest.
Ze ging heel lief spelen in de wachtkamer toen er geen andere kinderen bij waren. Als er andere kinderen bij zijn weigert ze te gaan spelen. En ook dit keer weigerde ze de ogen test. Na een hele tijd wilde ze wel een plaatje aanwijzen op het kleine blaadjes als ik op de grote plaats iets aanwees. Maar als de vpk iets vroeg deed ze haar ogen dicht en haar hoofd schuin.

Ze gaan haar nu overleggen over hoe we de ogentest kunnen doen. Er zitten wel wat oogafwijkingen in de familie dus belangrijk is het wel.

De tijd was ook wel heel ongelukkig om 11:45 dus ik had ook een huilende sac -O-

En toen wij de deur uitliepen had ze weer praatjes voor 10. Ik vind dit gedrag ergens wel zorgelijk. Ze moet nog heel wat bijtrekken voor ze naar school gaat volgend jaar.
pi_141329030
Susie wat heeft je meisje het goed gedaan. Minder als er toch een biopt afgenomen moet worden maar liever 1x te veel een onderzoek dan 1x te weinig.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:50:58 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141329279
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

Aandachtsmevrouw :P
Ik vraag mij altijd af hoe ze toch op dergelijke dingen komen!

Balen van die ogentest FR.

Volgende week een belafspraak, dus vraag ik het dan wanneer we dat horen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_141329478
Hier verwacht ik ook speelgoed drama binnenkort. Ean vindt delen maar erg lastig en pakt het gewoon af. Ze geeft dan wel iets anders maar sac kijkt dan echt zo van :? }:| :'(
Ean wil nu ook telkens met babyspeelgoed spelen.
pi_141330219
En inmiddels bijt mijn peuter ook met woorden van zich af. Dan schalt het "Niet afpakken" door de kamer.

Ik schrok me trouwens net rot. Was eendjes gaan voeren met mijn peuter en daar is een hele lage afscheiding vlakbij het water met houten balken. Hij leunde er zo ver overheen, dan hij eroverheen kukelde. Aan de andere kant is nog een heel smal stuk stenen grond voordat het water begint. Dus hij kwam met zijn hoofd eerst terecht en viel op de steen. Het scheelde maar heel weinig voordat hij in het water terecht was gekomen. En nu een bult en schrammetje op zijn voorhoofd :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:17:13 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141330432
Ik krijg net mail van de basisschool dat mijn peuter in de instroomgroep geplaatst is.... ik ben daar nog helemaal niet aan toe, mijn kindje over 5½ maand naar school ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:10:30 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141342856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:43 schreef ferrari_rood het volgende:
pfoe hier vandaag opnieuw naar het cb bureau geweest voor de ogentest.
Ze ging heel lief spelen in de wachtkamer toen er geen andere kinderen bij waren. Als er andere kinderen bij zijn weigert ze te gaan spelen. En ook dit keer weigerde ze de ogen test. Na een hele tijd wilde ze wel een plaatje aanwijzen op het kleine blaadjes als ik op de grote plaats iets aanwees. Maar als de vpk iets vroeg deed ze haar ogen dicht en haar hoofd schuin.

Ze gaan haar nu overleggen over hoe we de ogentest kunnen doen. Er zitten wel wat oogafwijkingen in de familie dus belangrijk is het wel.

De tijd was ook wel heel ongelukkig om 11:45 dus ik had ook een huilende sac -O-

En toen wij de deur uitliepen had ze weer praatjes voor 10. Ik vind dit gedrag ergens wel zorgelijk. Ze moet nog heel wat bijtrekken voor ze naar school gaat volgend jaar.
vraag anders eens een doorverwijzing voor de oogarts,die testen net even anders.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:48:58 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141348541
Dat is wel even schrikken Tinu :o

Bar, hoe is het met Roy? Ben je al bij de ha geweest voor zijn luieruitslag?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:21:54 #248
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141354276
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:48 schreef Kyara het volgende:
Dat is wel even schrikken Tinu :o

Bar, hoe is het met Roy? Ben je al bij de ha geweest voor zijn luieruitslag?
ja vanmiddag, het is een heftige uitslag (aldus de ha) Het is geen schimmel,maar omdat het slecht geneest en de combinatie warmte (broeiende luier)en dunnere ontlasting geen fijne geweest is. Hebben we toch een cortisonen zalfje gekregen,10dagen 2xper dag smeren.
en vaker wisselen van luier,of met warmte met blote billen laten lopen.

zalfje geeft ook de huid daar rust en de kans om te genezen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:58:47 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141356470
Ik hoop echt dat het snel helpt!

Ik merk hier -ter voorkoming- wel echt verschil met de zinkolie van de apotheek ipv de standaardd zinkzalf (de sudocrem en consorten).
  zaterdag 21 juni 2014 @ 07:15:59 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141362849
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop echt dat het snel helpt!

Ik merk hier -ter voorkoming- wel echt verschil met de zinkolie van de apotheek ipv de standaardd zinkzalf (de sudocrem en consorten).
en dat smeer je bij elke verschoon beurt?
Dan ga ik eens kijken bij de apotheek.
want sudo en de spray werken nu echt niet fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')