Dus op dit moment heb ik geen boek waar ik me lekker in kan terugtrekken. Hebben jullie nog aanraders? Ik lees vooral SciFi en Fantasy boeken, liefst onvertaald in het engels en heb de volgende al o.a. verslonden:
Galactic Center reeks van Gregory Benford
Duin reeks van Frank Herbert
WWIII van Eric L. Harry
Tolkien's In de Ban van de Ring
The Icarus Hunt van Timothy Zahn
Alles van Raymond E. Feist's Midkemia boeken.
En in samenwerking met zijn levenslange vriendin, de Amerikaanse schrijfster en illustratrice Janny Wurts, schreef Raymond E. Feist de zogeheten Keizerrijk-trilogie.Neemt de lezer mee naar ‘de andere kant’ van de Grote Scheuring, naar de wereld Kelewan.
ook zeker aanraders.
ik weet niet of je bekend ben met meulenhoff?
zo niet, kijk ook eens op hun site www.meulenhoff.nl, genoeg keus!!
Het tweede boek van Raymond E. feist van De Krondor trilogie, is 18 oktober verschenen en heet "De moordenaars".
Inferno
Ringwereld (drie verschillende boeken)
De wereld van de Ptavvs
De integraalbomen
Meeste biblio's hebben het wel, boekhandels vaak niet, maar dat is meer een kwestie van: hoe zit het met boekhandels aldaar
de serie De Boeken van de zieners
of
de serie De boeken van de levende schepen.
Bernard Cornwell:
De kronieken van de krijgsheren.
(sage van Koning Arhur)
Later, Azaghal 8)
En van wie was day of the triffids ook al weer.
quote:dat is geschreven door John Wyndham.
En van wie was day of the triffids ook al weer.
er zijn ook 2 verfilmingen van, waaronder één met Donald Sutherland, errug goed.
quote:JA da was hem, en ik heb het boek pas een maaand uit
Op 22 oktober 2000 23:04 schreef Eliseth het volgende:
dat is geschreven door John Wyndham.er zijn ook 2 verfilmingen van, waaronder één met Donald Sutherland, errug goed.
Ik wist dat er een film van was daarvoor ben ik hem gaan lezen, wil de film nog wel een keer zien, hopelijk hebben ze hem bij de videotheek.
[Dit bericht is gewijzigd door Tweek op 23-10-2000 00:36]
Verder zou je wat van Terry Brooks kunnen lezen [ "Shannara"-reeks vond ik wel een beetje 'childish' t.o.v. andere series, maar lezen wel vlot weg].
En natuurlijk de "boeken van het Keizerrijk" van Feist&Wurts, of de serie "Vuurcyclus" van Wurts alleen.
Maggie Furey met de "kronieken van Aurian" is ook wel een beetje in die stijl.
Van Jack Vance kun je oa. de "Lyonesse" serie lezen.
Dan heb je natuurlijk het epos "Rad des Tijds" [wat maar niet af komt] van Robert Jordan, goed voor vele uren leesplezier [alweer 8 boeken van zo'n 600-700 blz.].
En de serie van Terry Goodkind "De wetten van de Magie", past daar goed naast.
Aardig tussen fantasy en SciFi zit de serie "Drakerijders" van Anne MacCaffrey, al kom je daar pas later in de serie achter.
Een zekere topper is ook "De Donkere Toren" van Stephen King, die steeds meer op een zeer boeiende fantasy-reeks gaat lijken.
Roger Zelazny's "Amber" serie is ook een bijzonder origineel geval van Fantasy.
Wat meer rechttoe rechtaan is weer de "Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard" -serie van Tad Williams. En van Williams zou ik ook zeker de nog niet voltooide reeks "Anderland" aanbevelen; geen Tolkien-Fantasy, maar zeeeeeer boeiend.
Zo, dat was mijn boekenlijstje wel weer...
[Dit bericht is gewijzigd door ro__ op 24-10-2000 18:41]
Lees:
• Stranger in a strange land
• Glory road
• The number of the beast
• Job, a comedy of justice
en
• Starship troopers
quote:Hier wil ik me even helemaal bij aansluiten. Absoluut een van de beste series die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Echt aan te raden! Als je hem in het Engels wilt lezen is het "Deathgate". De serie blinkt uit in het onthullen van steeds kleine stukjes van een enorme puzzel. Heel fascinerend om te lezen.
Op 24 oktober 2000 12:28 schreef ro__ het volgende:
Hee, niemand heeft nog de serie "De Poort des Doods" van Margareth Weis & Tracy Hickman genoemd. Een van de beste fantasy-reeksen [7 boeken] die ik ken.
Aanraders:
Conqueror's trilogy van Zahn
Night's Dawn trilogy van Hamilton
The legacy of Heorot van Niven
Robert Jordan.. Het rad des tijds (7 boeken, totaal 5400 pagina's lekker ontspannen tussen magie goed en kwaad)
Tolkien.. De Hobbit / In de ban van de ring
Bridget Wood.. een serie verhalen naar analogie van de Ierse sagen, erg mooi en pittig geschreven.
heb je hier wat aan..??
lees ze..
quote:Juist Kiegie, erg belangrijk.
Op 24 oktober 2000 13:59 schreef Kiegie het volgende:
En waarom mis ik The Godfather of Science Fiction? Ik noem u: Robert A. Heinlein!
Ik vond dat boek zo teleurstellend slecht geschreven. Ik heb gehoord dat er maar 1 boek van Heinlein goed is en dat is Jobe... of iets in die richting.
Duin
Duin Messias
kinderen van Duin
God Keizer van Duin
Ketters van Duin
Duin: Kapittel
allen van Frank Herbert, zijn zoon schrijft bagger. Deze boeken zijn DE ultieme combinatie tussen sci fi en fantasy. Erg diepgaand met meerdere lagen die iedereen aan zullen spreken.
Dit boek is zeer geliefd bij de intelectuele groep sci-fi lezers.
En dat is natuurlijk 'Stephen R. Donaldson' met zijn 'The Chronicals Of Thomas Covenant: The Unbeliever'. Als fan van fantasy mag je dit gewoon niet missen. Die Donaldson heeft alleen (helaas) wel heel weinig geschreven, maar dit maaktie ruimschoots goed met wat ie wel geschreven heeft.
Update: ik lees net dat ie bezig is met het derde deel van de Thomas Covenant series. Daar ga ik ff naar uitkijken .
quote:Ach, ik vind ze maar matig.
Op 31 oktober 2000 22:14 schreef PhalanX het volgende:
oh wacht even promotenDuin
Duin Messias
kinderen van Duin
God Keizer van Duin
Ketters van Duin
Duin: Kapittelallen van Frank Herbert, zijn zoon schrijft bagger. Deze boeken zijn DE ultieme combinatie tussen sci fi en fantasy. Erg diepgaand met meerdere lagen die iedereen aan zullen spreken.
Dit boek is zeer geliefd bij de intelectuele groep sci-fi lezers.
of de boeken van lois m.bujold
(zijn er twee van in het nl vertaald)
david zindell's "nimmermeer" is ook heel sterk
en natuurlijk terry pratchett's disc-world
waarvan deze week weer een nieuw deel van uit is
donaldson heeft ook "de spiegel van haar verbeelding" mordants nood geschreven en een SF serie genaamd "de bres" waarvan deel I bagger is en deel II & III ergens op lijken , maar niet kunnen tippen aan zijn andere boeken
'Mythagowoud' van Robert Holdstock.. heel bijzonder, zeker lezen.
Alles van Asimov natuurlijk, in het bijzonder 'Zonsondergang', 'Prelude op de Foundation' en 'De Foundation'.
Zekerste weten In de ban van de Ring, De Hobbit, en als je niks te doen hebt De Silmarillion.
NIET de Star Trek-boeken... die zijn de naam Star Trek niet waardig.
'De prinses van Amaranth' van Bridget Wood is een schitterend boek.
De boeken van Terry Brooks vind ik zelf 3x nix... ontzettend standaard.
Driekwart van de fantasy- en science fictionliteratuur is kitsch, afgejat, standaard en slecht geschreven. Ontzettend veel fantasy is ronduit gekloond van Tolkien. Science-fiction vind ik zelf leuker om naar te kijken dan over te lezen, en veel verhalen zitten in pocketboekjes die je voor een weinig bij de supermarkt kan halen. Maar er zitten goede verhalen bij.
Jammer dat het genre overspoeld is door waardeloze schrijvers.
Fantasy om te lachen
quote:Robert Jordan
Op 06 november 2000 16:32 schreef Diesel het volgende:
Wie is de schrijver van Wheel of Time?
quote:Maar ja, ik had ook zo'n lange lijst, dat ik me kan voorstellen dat je er overheen gelezen hebt...
Wat meer rechttoe rechtaan is weer de "Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard" -serie van Tad Williams. En van Williams zou ik ook zeker de nog niet voltooide reeks "Anderland" aanbevelen; geen Tolkien-Fantasy, maar zeeeeeer boeiend.
quote:
Op 31 oktober 2000 22:10 schreef PhalanX het volgende:
Ik heb gehoord dat er maar 1 boek van Heinlein goed is en dat is Jobe... of iets in die richting.
Peter hamilton's Night's dawn trilogie....3 zeer dikke pillen met absoluut briljante SF, imho...
Tad Williams' Otherland boeken...pure klasse
voor realistische SF: de boeken van Ben Bova...spelen in de directe toekomst en gaan over de exploratie van ons zonnestelsel
Neal Asher: heeft inmiddels 2 zeer goede SF-boeken op z'n naam staan
naja, is wel even genoeg lijkt me zo
- black trillium (in samenwerking met paar andere goede schrijvers)
en verder: Perdido street station (sci fi)
de Sword of truth serie van Terry Goodkind (fantasy)
Veel boeken van Jack Vance zijn ook erg goed (sci fi).
De 5 boeken van de Duivelsprinsen zijn een absolute MUST.
Allemaal erg leuke boeken om te lezen (in het engels)
Nou hier kan je een eindje mee verder ...
Perdido Street Station van China Miéville en het losstaande vervolg (zelfde wereld een tijdje later geplaatst) The Scar. Een andere planeet, veel verschillende intelligente rassen en een combinatie low-tech en magie.
quote:is fantasy, geen SF imho...alhoewel het qua sfeer idd af en toe wel wat van SF heeft
Op donderdag 24 juli 2003 09:44 schreef Trence het volgende:
Even ter aanvulling van de post hierboven (en omdat ik dat boek en die schrijver ook wilde aanraden)Perdido Street Station van China Miéville en het losstaande vervolg (zelfde wereld een tijdje later geplaatst) The Scar. Een andere planeet, veel verschillende intelligente rassen en een combinatie low-tech en magie.
quote:De Mars trilogy (Red Mars, Blue Mars, Green Mars) van Kim Stanley Robinson. Redelijk realistisch verhaal over de kolonisering van mars.
Op donderdag 24 juli 2003 00:39 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind juist de link tussen mens en ruimte zo interessant: niet alleen maar SF over marsmannetjes die geile dingen met elkaar doen; juist SF die best werkelijk zou kunnen gebeuren of die te maken heeft met nucleaire winters, kernoorlogen, de ondergang van de wereld/mensheid e.d. boeien me. Maar goed: welke SF-boeken raden jullie me dan aan? En welke schrijver is wat meer down to earth?
[edit] Robinson heeft ook een post-apocalypische reeks geschreven in Californie (na kernoorlog o.i.d.) deze heb ik zelf niet gelezen, maar misschien een aanrader.
[Dit bericht is gewijzigd door shift op 24-07-2003 13:01]
Eigenlijk geen sci-fi of fantasy maar alternatieve geschiedenis, van Kim Stanley Robinson: The Years of Rice and Salt, ik ben er nog in bezig, maar het gaat over een wereld waarin iedereen Europa in de middeleeuwen is overleden aan de pest, en de aziaten, arabiers en amerikanen de geschiedenis bepalen.
"Shutdown" - Eric L. Harry
"Cosm" - Gregory Benford
"Eater" - Gregory Benford
"Snowcrash" - Neil Stephenson
quote:Heel weinig geschreven? Zes boeken in de Thomas Covenant reeks, nog een serie met Mordant's Need, nog eens vijf boeken in 'The Gap' reeks.
Op donderdag 2 november 2000 17:28 schreef Eikelbijter het volgende:
Ik heb hier allemaal goede auteurs zien staan maar ik mis er echt een (1) die je gewoon niet mag missen!En dat is natuurlijk 'Stephen R. Donaldson' met zijn 'The Chronicals Of Thomas Covenant: The Unbeliever'. Als fan van fantasy mag je dit gewoon niet missen. Die Donaldson heeft alleen (helaas) wel heel weinig geschreven, maar dit maaktie ruimschoots goed met wat ie wel geschreven heeft.
Update: ik lees net dat ie bezig is met het derde deel van de Thomas Covenant series. Daar ga ik ff naar uitkijken
.
Bedoel je met het derde deel van de Covenant series een derde trilogie? Nog 3 boeken bij de al bestaande 6?
Deverry Saga gevolgd door
Westland Cyclys en
Drakenmagiër.
Alleen 4 boeken van 400 pag.
Laatste boek is nog in de maak.
quote:Klinkt interessant! Dank je wel voor de tip!
Op donderdag 24 juli 2003 12:56 schreef shift het volgende:[..]
De Mars trilogy (Red Mars, Blue Mars, Green Mars) van Kim Stanley Robinson. Redelijk realistisch verhaal over de kolonisering van mars.
quote:Ik heb ze vroeger eens allemaal gelezen en toen vond ik ze geweldig, een tijdje terug opnieuwe gelezen en ik kon er niet doorheen komen door de verschrikkelijke personages en dialogen, ook het plot was de tweede keer een stuk pijnlijker om door te ploegen.
Op donderdag 24 juli 2003 00:39 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb 'Eon' en 'Eeuwigheid' van Greg Bear gelezen, vond die boeken echt GEWELDIG en toen wilde ik aan -dacht ik- deel 3 beginnen: Erfgoed en dat bleek absolute bagger. Ook de rest van z'n werk vond ik minder interessant. Ik vind juist de link tussen mens en ruimte zo interessant: niet alleen maar SF over marsmannetjes die geile dingen met elkaar doen; juist SF die best werkelijk zou kunnen gebeuren of die te maken heeft met nucleaire winters, kernoorlogen, de ondergang van de wereld/mensheid e.d. boeien me. Maar goed: welke SF-boeken raden jullie me dan aan? En welke schrijver is wat meer down to earth?
Greg Bear is een beetje hit and miss bij mij. Het ene boek is leuk, makkelijk, luchtig en een aanrader om eens tussendoor te lezen, het ander is een hel om doorheen te komen, saai, onbegrijpelijk dom, al hangend aan dikke cliche's
quote:
Op zondag 22 oktober 2000 03:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
als je van Star Wars houdt kan ik de Thrawn-trilogie van Timothy Zahn aanraden
* DzjieDub heeft anderhalve strekkende meter Asimov in de boekenkast
De Star Wars-boeken van Zahn zijn inderdaad ook erg goed. Of de Dirk Pitt serie van Clive Cussler - da's geen echte hardcore SciFi, meer wat er 'morgen' mogelijk is.
Prachtige boeken!
Omdat Nederlanders over het algemeen geen science fiction schrijven, en als ze het schrijven voornamelijk slechte sci-fi schrijven.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:41 schreef Sterrenlicht het volgende:
Blijft de vraag: waarom alleen engels?
er zijn b.v ook nederlandse auteurs van scifi & fantasy
Iskander van wim gijsen bv., dat heeft wel iets weg van De Burcht van Heer Valentijn van Ron Silverberg.
Wim Gijssen's Deidre vond ik goed, net als De Spelers Van Magelhaen van Felix Thijssen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:41 schreef Sterrenlicht het volgende:
Blijft de vraag: waarom alleen engels?
er zijn b.v ook nederlandse auteurs van scifi & fantasy
Iskander van wim gijsen bv., dat heeft wel iets weg van De Burcht van Heer Valentijn van Ron Silverberg.
Op een ander forum waar ik soms kom (Amerikaans) zijn ze ook allemaal verzot op de discworld serie. Dat snap ik nu eens niet.quote:Op maandag 6 november 2000 16:09 schreef Rincewind het volgende:
Dat is het niet alleen. De boeken van Terry Pratchett zitten barstensvol met verwijzingen naar andere literaire werken, wetenschappelijke theorieën, en zijn zeer maatschappijkritisch (neem respectievelijk 'Maskerade', 'The thief of time' en 'Small Gods'. Die verwijzingen en de kritiek zijn juist wat de boeken zo sterk maakt, naast het feit dat hij natuurlijk geweldig humoristisch schrijft en het voor elkaar krijgt om zaken in woorden te vatten die nauwelijks in woorden te vatten zijn.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:05 schreef Keios het volgende:
[..]
Op een ander forum waar ik soms kom (Amerikaans) zijn ze ook allemaal verzot op de discworld serie. Dat snap ik nu eens niet.
Ok, er zitten soms wel grappige verdraaiingen in (het moordenaarsexamen en de leerling van de dood die Dunne Hein heet) maar voor de rest vind ik er niet veel aan.
Ik snap niet wat er zo fenomenaal aan is...
Edit: Of nee, wacht... dat is weer uit een ander verhaal.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:14 schreef majic het volgende:
Absolute must-read-aller-tijden :
Eric Frank Russel's De Kosmische Bondgenoot
Michiel Nijks De Heersers van Kant en Vrije Val vind ik heel goede sf werken zij het misschien niet echt origineel.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:50 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders over het algemeen geen science fiction schrijven, en als ze het schrijven voornamelijk slechte sci-fi schrijven.
Hetzelfde geld voor fantasy, al ben ik daar nooit zo'n grote fan van geweest.
De Bondgenoot is zo'n verhaal wat een absolute kassakraker zou zijn in Film-vorm ...*stiekem hoopt*quote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:38 schreef beeer het volgende:
[..]
Edit: Of nee, wacht... dat is weer uit een ander verhaal.
Overigens vind ik Wesp qua verhaal nog net iets beter dan de Bondgenoot. Qua humor de Bondgenoot.
Mijn aanraders zijn A.C. Clarke's Aardlicht en F. Herberts Godenmakers.
Helemaal mee eens. Samen met Steven Erikson (die ook vaak ontbreekt) is Martin in mijn ogen de enige schrijver die nog hoogwaardige Fantasy schrijft.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:29 schreef Radonir het volgende:
Alle vorige posts gelezen en ik mis nog steeds een ontzettend grote naam. Misschien is hij niet zo bekend in Nederland, maar ik heb het over...
George R.R. Martin
En dan met name natuurlijk de serie die hij op dit moment schrijft: A Song of Ice and Fire. De eerste drie delen zijn inmiddels uitgebracht en het totaal zal uiteindelijk op zes komen. (Nummer 4 is bijna af...)
A Game of Thrones
A Clash of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows
A Dance with Dragons
The Winds of Winter
Briljante fantasy in een zeer low-magic wereld. Bijna geen stereotypen (je zult nauwelijks maidens in distress en knights in shining armour vinden). De schrijver is niet bang om je heel intiem vertrouwd te maken met een karakter en die dan argeloos om zeep te helpen, zodat je zeker de eerste keren niets anders kunt denken dan: "Ja maar, ja maar..." Gelukkig heeft hij dan nog zo'n 20 andere karakters achter de hand om het verhaal voort te zetten. De zin "In the game of thrones you win or you die" typeert eigenlijk het lot van iedereen in zijn wereld die genoeg macht heeft om mee te spelen. Boeren worden uitgebuit, helden afgeslacht, meisjes van dertien uitgehuwelijkt aan enorme barbarenleiders en slechteriken winnen aan het eind van de dag, omdat ze realistischer in de wereld staan. Of zal de interne machtsstrijd ze toch fataal worden?
Fantasyminnend Nederland, doe jezelf niet tekort en lees deze boeken!![]()
Misschien is dat het.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:33 schreef Xessive het volgende:
[..]
En je moet ze in het engels lezen. Ik heb er ooit een in het Nederlands voorbij zien komen, maar die vertaler sprak volgens mij niet eens Engels, mijn god was was dat beroerd.
* Rahl rent naar de biebquote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:29 schreef Radonir het volgende:
Alle vorige posts gelezen en ik mis nog steeds een ontzettend grote naam. Misschien is hij niet zo bekend in Nederland, maar ik heb het over...
George R.R. Martin
En dan met name natuurlijk de serie die hij op dit moment schrijft: A Song of Ice and Fire. De eerste drie delen zijn inmiddels uitgebracht en het totaal zal uiteindelijk op zes komen. (Nummer 4 is bijna af...)
A Game of Thrones
A Clash of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows
A Dance with Dragons
The Winds of Winter
Briljante fantasy in een zeer low-magic wereld. Bijna geen stereotypen (je zult nauwelijks maidens in distress en knights in shining armour vinden). De schrijver is niet bang om je heel intiem vertrouwd te maken met een karakter en die dan argeloos om zeep te helpen, zodat je zeker de eerste keren niets anders kunt denken dan: "Ja maar, ja maar..." Gelukkig heeft hij dan nog zo'n 20 andere karakters achter de hand om het verhaal voort te zetten. De zin "In the game of thrones you win or you die" typeert eigenlijk het lot van iedereen in zijn wereld die genoeg macht heeft om mee te spelen. Boeren worden uitgebuit, helden afgeslacht, meisjes van dertien uitgehuwelijkt aan enorme barbarenleiders en slechteriken winnen aan het eind van de dag, omdat ze realistischer in de wereld staan. Of zal de interne machtsstrijd ze toch fataal worden?
Fantasyminnend Nederland, doe jezelf niet tekort en lees deze boeken!![]()
Goed plan, hoewel ik vermoed dat ze het niet hebben. Je moet al naar een redelijk goeie boekwinkel gaan, willen ze het op voorraad hebben. Mocht je de engelse taal goed meester zijn, dan zijn de pockets verkrijgbaar voor 12,95 euri per stuk. (4 stuks, want deel 3 is gesplitst in 3A en 3B die allebei al heel erg dik zijn) Het engels is niet bijzonder moeilijk, maar wel gewoon heel veel. Van de andere kant, hoe langer je over de boeken doet, hoe minder lang je moet wachten op deel 4!quote:Op maandag 21 juni 2004 15:59 schreef Rahl het volgende:
[..]
*Rahl rent naar de bieb
Absoluut, helemaal mee eens !!!quote:Op maandag 6 november 2000 16:09 schreef Rincewind het volgende:
Ze hadden em toch... wauw !!quote:Op maandag 21 juni 2004 17:41 schreef Radonir het volgende:
[..]
Goed plan, hoewel ik vermoed dat ze het niet hebben. Je moet al naar een redelijk goeie boekwinkel gaan, willen ze het op voorraad hebben. Mocht je de engelse taal goed meester zijn, dan zijn de pockets verkrijgbaar voor 12,95 euri per stuk. (4 stuks, want deel 3 is gesplitst in 3A en 3B die allebei al heel erg dik zijn) Het engels is niet bijzonder moeilijk, maar wel gewoon heel veel. Van de andere kant, hoe langer je over de boeken doet, hoe minder lang je moet wachten op deel 4!Ik zag laatst ook een nederlandse vertaling, paperback en met iets grotere letters
voor 22,95 per boek. (Ook 4 delen)
Meer informatie over de boeken en de vorderingen van deel 4, alsmede een (fonkelnieuwe!) preview van een hoofdstuk uit A Feast for Crows op http://www.georgerrmartin.com en op www.westeros.org
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bieb?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:36 schreef JimmyJames het volgende:
Jammer dat het een vereiste is om goed engels te kunnen, Fondation is nergens meer te krijgen in het nederlands net zoals de Hyperion/Endymon saga etc.
Mijn favoriete serie, een paar dagen geleden de nieuwste uitgelezen (deel 8 Naked Empire) en die is ook weer super.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:19 schreef Shandon_rules het volgende:
...
Terry Goodkind - De Wetten van de Magie (niet de originele vertaling)
...
Dan kan ik je ook Andrew Harman aanraden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 02:07 schreef MightyV het volgende:
Iemand die niet echt Fantasy is maar wel heel erg gaaf om te lezen en dus noem ik hem toch: Tim Powers. De man is compleet gestoord en mixed echte historie met oude legenden (bijv. de Arthuriaanse mythen) en nog een snufje van ze eigen morbide hersenpinsels. Vooral Anubis Gates, Declare! & The Drawing of the Dark zijn aanraders.
Mieville is idd een aanrader...een hele eigen stijl van fantasyquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 02:07 schreef MightyV het volgende:
...Mieville, maar ik nog niet gelezen.
PS - Nigh''s Dawn en Red/Green/Blue Mars trilogieen liggen op me boekenplank, die moet ik nog lezen maar verwacht er veel van. Ook Alastair Reynolds schijnt geweldig te zijn, maar de veel-bejubelde Iain M. Banks vond ik tegenvallen.
is deel acht alweer uit?!?!?! En ik WIST T NIET!!?!?!?!!! AAAAH!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mijn favoriete serie, een paar dagen geleden de nieuwste uitgelezen (deel 8 Naked Empire) en die is ook weer super.
Maar je moet sowieso niet de vertalingen lezen van die serie, in het engels is het zo veel beter. In het engels heet het trouwens de sword of truth serie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |