Dit is absoluut wel rascistisch. Vind het echt kort door de bocht om zo te denken. Als je van iemand houd dan ga je daar voor en dan wil je alles met haar delen inclusief de genen. Als je dat niet wil dat hou je ook niet van haar, ga dan aub een melkfles scoren als het huidskleurtje zo belangrijk is.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:45 schreef Cart_A1993 het volgende:
Neehoor, ik snap jou gedachte wel.
Ben zeker niet racistisch, maar ik ben blank, en mijn kinderen wil ik ook graag blank hebben.
Hoezo is dit racistisch, vind zwarte kindjes hartstikke schattig hoor. Heb ook genoeg buitenlandse vrienden. Maar ik heb een idee over hoe mijn gezin er later uitziet, en dat is met een roomblanke huid.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit is absoluut wel rascistisch. Vind het echt kort door de bocht om zo te denken. Als je van iemand houd dan ga je daar voor en dan wil je alles met haar delen inclusief de genen. Als je dat niet wil dat hou je ook niet van haar, ga dan aub een melkfles scoren als het huidskleurtje zo belangrijk is.
Bah word helemaal naar van dit topic en dit soort mensen, zo vreselijk kortzichtig. Liever een donker mooi kind van een vrouw waar je van houd dan een melkfles kind van een vrouw waar je eigenlijk niet helemaal van houd maar wel blank is.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:45 schreef Cart_A1993 het volgende:
Ben zeker niet racistisch, maar ik ben blank, en mijn kinderen wil ik ook graag blank hebben.
Waar haal je die baarlijke onzin vandaan ? Niet opgelet bij biologie, of is de staat van het biologie-onderwijs tegenwoordig al net zo slecht als de rest van de vakken ?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:43 schreef Bozepiemel het volgende:
Dat als ik kinderen met mijn vriendin zou hebben, dat er niets van terug valt te zien van mijn blanke huid, blauwe ogen en blond haar.
:
Mijn blonde haren, blauwe ogen of blanke huid zal hij nooit hebben. Alles wordt overspoelt door die dominante eigenschappen van mijn vriendin.
Wel enigzins.quote:- ZIjn dit racistische gedachten?
Als TS racistisch was had ie toch geen zwarte vriendin?quote:
dat hij een zwarte vriendin heeft is gewoon een dekmantel voor zijn extreem rechtse racistische opvattingenquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Als TS racistisch was had ie toch geen zwarte vriendin?Hij wil gewoon graag zichzelf terugzien in zijn kinderen (wat ik wel begrijp) en de kans dat dat in dit geval gebeurt is nou eenmaal relatief klein.
Waarom is dat racistisch, leg me dat eens uit. Als ik blanke kinderen wil, ben ik racistisch?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dit is juist een schoolvoorbeeld van racisme...
Het zou geen zak uit moeten maken, het gaat erom dat je om iemand geeft en lief hebt, niet om de kleur!quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:49 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Hoezo is dit racistisch, vind zwarte kindjes hartstikke schattig hoor. Heb ook genoeg buitenlandse vrienden. Maar ik heb een idee over hoe mijn gezin er later uitziet, en dat is met een roomblanke huid.
Dus het zou jou ook totaal niet uitmaken of je een kind met een downie uiterlijk krijgt of een knap kind? Kom nou, iedereen heeft z'n voorkeuren en dat heeft niet per definitie wat met racisme te maken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het zou geen zak uit moeten maken, het gaat erom dat je om iemand geeft en lief hebt, niet om de kleur!
En je ze het allerbeste toewenst wat je kan bieden, en tja blanke kinderen hebben het (helaas waar) makkelijker in de wereld dan donkere..quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het zou geen zak uit moeten maken, het gaat erom dat je om iemand geeft en lief hebt, niet om de kleur!
Dat is ook ook zo. Maar volgensmij heb ik zelf de keuze met welke kleur ras ik me eigen voortplant toch? En dat is bij mij blank.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja, weet je wel wat racisme is?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:51 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Waarom is dat racistisch, leg me dat eens uit. Als ik blanke kinderen wil, ben ik racistisch?
Ik zeg niet dat ik het blanke ras mooier vind. Ik zeg alleen dat ik wil dat mijn kinderen mijn huidskleur hebben. Niks raars aan als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, weet je wel wat racisme is?Je zegt nog net niet: Ik vind het blanke ras mooier dan het zwarte ras...dat is toch niet racistisch?
TS, als ik jou was zou ik het uitmaken. Kindjes zijn geen speelgoed wat je helemaal naar je eigen smaak kunt bouwen. Kinderen krijg je omdat jij verliefd bent om je vriendin, en je vriendin op jou. En als uiting van die liefde krijg je samen kinderen die het beste van die twee wereld verenigt. Dit is nl. ook een behoorlijke diss naar je vriendin, want je vindt haar blijkbaar dus niet mooi.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ben zelf blank en heb een blanke vader. Wel heb ik halve ooms die surinaams zijn, broers van mijn vader. Ja ze zijn donker en ja zeker dat mijn donkere ooms heel erg op mijn blanke vader lijken. Behalve de kleur, dus waar gaat het nou eigenlijk over?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Als TS racistisch was had ie toch geen zwarte vriendin?Hij wil gewoon graag zichzelf terugzien in zijn kinderen (wat ik wel begrijp) en de kans dat dat in dit geval gebeurt is nou eenmaal relatief klein.
Dat zegt TS toch helemaal niet? Hij zegt alleen dat hij graag zijn eigen eigenschappen in een kind terug zou zien (blond haar, blauwe ogen). Volgens mij wil hij gewoon zichzelf terug zien in zijn kinderen (zoals waarschijnlijk elke ouder).quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dit is nl. ook een behoorlijke diss naar je vriendin, want je vindt haar blijkbaar dus niet mooi.
Precies, als TS een kindje wil van deze vrouw word het een mengelmoes van hem en die vrouw. Als hij dat niet wil moet hij geen kinderen nemen, en vraag ik me ook af of hij genoeg aangetrokken is tot die vrouw omdat ze kennelijk niet aan zijn idealen voldoet.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:53 schreef Apekoek het volgende:
quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, weet je wel wat racisme is?Je zegt nog net niet: Ik vind het blanke ras mooier dan het zwarte ras...dat is toch niet racistisch?
TS, als ik jou was zou ik het uitmaken. Kindjes zijn geen speelgoed wat je helemaal naar je eigen smaak kunt bouwen. Kinderen krijg je omdat jij verliefd bent om je vriendin, en je vriendin op jou. En als uiting van die liefde krijg je samen kinderen die het beste van die twee wereld verenigt. Dit is nl. ook een behoorlijke diss naar je vriendin, want je vindt haar blijkbaar dus niet mooi.
Dit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En waarom moeten ze jouw huidskleur hebben?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het blanke ras mooier vind. Ik zeg alleen dat ik wil dat mijn kinderen mijn huidskleur hebben. Niks raars aan als je het mij vraagt.
Omdat ik dat wil. Zoals TS zegt, zou ik graag wat dingen van me eigen terugzien in mijn kinderen. En het is toch tenslotte mijn keuze met wie ik mij voortplant?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waarom moeten ze jouw huidskleur hebben?
Kijk, dit is racisme.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het blanke ras mooier vind. Ik zeg alleen dat ik wil dat mijn kinderen mijn huidskleur hebben. Niks raars aan als je het mij vraagt.
Het kan dus nog steeds racistisch zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:57 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Omdat ik dat wil. Zoals TS zegt, zou ik graag wat dingen van me eigen terugzien in mijn kinderen. En het is toch tenslotte mijn keuze met wie ik mij voortplant?
Waarom zou hij geen eigenschappen van zichzelf terug kunnen zien? Misschien krijgt dat kind wel z'n ogen, of z'n haarkleur, of z'n intelligentie, of wat dan ook. Alsof 'de huid' zo ongelofelijk belangrijk is. Dat je de huidskleur het belangrijkst vindt is wel degelijk 'racistisch', want dat heeft dus puur met het ras te maken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat zegt TS toch helemaal niet? Hij zegt alleen dat hij graag zijn eigen eigenschappen in een kind terug zou zien (blond haar, blauwe ogen). Volgens mij wil hij gewoon zichzelf terug zien in zijn kinderen (zoals waarschijnlijk elke ouder).
Nee, want hij zegt nergens dat mensen met een zwarte huidskleur inferieur zijn, hij spreekt gewoon een uiterlijke voorkeur uit. Als je op blond valt in plaats van bruin ben je toch ook geen racist.quote:
Ja, jij wil kinderen van het blanke RAS en niet van het zwarte RAS. Je maakt dus onderscheid op basis van RAS. RAS SISME. Racisme. Ik zeg niet dat je een slecht mens bent en je nu met een witte puntmuts op je hoofd achter je computer zit....je standpunt is zelfs op een bepaalde manier te begrijpen. Maar het is gewoon racistisch.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:59 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Pardon? Dat vind ik niet. Het is toch mijn keuze dat ik blanke kinderen wil
quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:00 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, jij wil kinderen van het blanke RAS en niet van het zwarte RAS. Je maakt dus onderscheid op basis van RAS. RAS SISME. Racisme. Ik zeg niet dat je een slecht mens bent en je nu met een witte puntmuts op je hoofd achter je computer zit....je standpunt is zelfs op een bepaalde manier te begrijpen. Maar het is gewoon racistisch.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee, want hij zegt nergens dat mensen met een zwarte huidskleur inferieur zijn, hij spreekt gewoon een uiterlijke voorkeur uit. Als je op blond valt in plaats van bruin ben je toch ook geen racist.
"Het is toch mijn keuze dat ik negers niet vertrouw, het is toch mijn keuze dat ik niet wil dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt?"quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:59 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Pardon? Dat vind ik niet. Het is toch mijn keuze dat ik blanke kinderen wil
De kleur.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:56 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ben zelf blank en heb een blanke vader. Wel heb ik halve ooms die surinaams zijn, broers van mijn vader. Ja ze zijn donker en ja zeker dat mijn donkere ooms heel erg op mijn blanke vader lijken. Behalve de kleur, dus waar gaat het nou eigenlijk over?
Exact.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:00 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, jij wil kinderen van het blanke RAS en niet van het zwarte RAS. Je maakt dus onderscheid op basis van RAS. RAS SISME. Racisme. Ik zeg niet dat je een slecht mens bent en je nu met een witte puntmuts op je hoofd achter je computer zit....je standpunt is zelfs op een bepaalde manier te begrijpen. Maar het is gewoon racistisch.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:01 schreef Manke het volgende:
Dan heb je twee keuzes:
Uitmaken of geen kinderen nemen.
Of je 'probleem' met het idee van een niet-Arische baby laten varen?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:01 schreef Manke het volgende:
Dan heb je twee keuzes:
Uitmaken of geen kinderen nemen.
Ik wil gewoon dat mijn kinderen mijn huidskleur hebben. Niks mee mee lijkt mij.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
"Het is toch mijn keuze dat ik negers niet vertrouw, het is toch mijn keuze dat ik niet wil dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt?"
Ik wilde vroeger altijd trouwen met een neger, want dat zorgde voor mooie kindjesquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:02 schreef controlaltdelete het volgende:
In mijn familie heb ik ook iemand met een donkere vriendin en die kindjes zijn echt snoepies hoor, mooier dan die wittekoppen
Juist, en dat is de kern.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:02 schreef Apekoek het volgende:
Keuze behoor je op liefde te maken, zoals het leven loopt. Niet dat je specifiek op kleur zit te selecteren.
RACIST!quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:06 schreef BuffaloJill het volgende:
Wie zegt dat je dan helemaal niets van jezelf zou terugzien. Ik ben zelf een halfbloedje en ondanks m'n tintje lijk ik toch echt het meest op mijn moeder die blank is.
Maar goed, voorkeur hebben kan altijd natuurlijk, zo zou ik geen roodharige kinderen willen. Hoewel daar met wat verf wel weer wat aan te doen is
Ze is prachtig. Alleen dat ik erover denk dat ik zwarte kinderen jammer zou vinden omdat ik overeenkomsten met mijzelf wil zien baart mij zorgen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Silenus het volgende:
Je geeft helemaal geen argument voor waarom je dat wilt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:04 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat mijn kinderen mijn huidskleur hebben. Niks mee mee lijkt mij.
Maar betekent het dan dat als iemand alleen op blonde vrouwen valt en brunettes, en dus niet op negerinnen, deze ook racistisch is? Want hij heeft dus ook een voorkeur voor een RAS
Als het alleen de haarkleur is...quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:06 schreef BuffaloJill het volgende:
Wie zegt dat je dan helemaal niets van jezelf zou terugzien. Ik ben zelf een halfbloedje en ondanks m'n tintje lijk ik toch echt het meest op mijn moeder die blank is.
Maar goed, voorkeur hebben kan altijd natuurlijk, zo zou ik geen roodharige kinderen willen. Hoewel daar met wat verf wel weer wat aan te doen is
quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:07 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Ze is prachtig. Alleen dat ik erover denk dat ik zwarte kinderen jammer zou vinden omdat ik overeenkomsten met mijzelf wil zien baart mij zorgen.
Uitspraken als 'het plaatje klopt niet' schieten mij te boven. Je verwacht toch als vader dat als je naar je kind kijkt dat je met overtuiging kan zeggen 'dit is mijn kind'.
Dit topic heeft me wel al het een en ander geholpen. Misschien moet er gewoon wat tijd overheen gaan, het idee is een kleine week oud. Ik hou zondemeer van die dame, ze is prachtig en heeft een goede persoonlijkheid.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:02 schreef Chai het volgende:
Volgens mij is TS vooral bang dat hij zichzelf te weinig in eventuele kinderen zal herkennen en zich daardoor minder vader zal voelen.
Tipp-ex.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Als het alleen de haarkleur is...
Aan een vieze spikkelhuid kan je niks doen.
Maar waar haal je het idee vandaan dat een kind van een gekleurd stel alleen de eigenschappen van de donkere persoon erft? Waarom zou je niks terugzien? Misschien krijgt 'ie wel jouw gezicht...en haar kleurtje. Of jouw kleur en haar gezicht.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:07 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Ze is prachtig. Alleen dat ik erover denk dat ik zwarte kinderen jammer zou vinden omdat ik overeenkomsten met mijzelf wil zien baart mij zorgen.
Zarayda (die van spuiten en slikken) zwart. Een stuk zwarter dan Colombianen, dat zijn meer Spanjaardse melkchocolaatjes.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik weet niet hoe zwart jouw vriendin is. Maar ik ken een NL-Colombiaans stel en die kindjes van hun zijn beide gewoon blond met blauwe ogen.
Dus donker hoeft niet altijd de overhand te hebben.
Dit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:09 schreef Silenus het volgende:
[..]
Maar waar haal je het idee vandaan dat een kind van een gekleurd stel alleen de eigenschappen van de donkere persoon erft? Waarom zou je niks terugzien? Misschien krijgt 'ie wel jouw gezicht...en haar kleurtje. Of jouw kleur en haar gezicht.
Je overdrijft.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit is absoluut wel rascistisch. Vind het echt kort door de bocht om zo te denken. Als je van iemand houd dan ga je daar voor en dan wil je alles met haar delen inclusief de genen. Als je dat niet wil dat hou je ook niet van haar, ga dan aub een melkfles scoren als het huidskleurtje zo belangrijk is.
Bah word helemaal naar van dit topic en dit soort mensen, zo vreselijk kortzichtig. Liever een donker mooi kind van een vrouw waar je van houd dan een melkfles kind van een vrouw waar je eigenlijk niet helemaal van houd maar wel blank is.
Dat hebben we er helaas zelf naar gemaakt. je hoeft maar iets te zeggen en de racisme kaart word getrokkenquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:10 schreef CherryOnTop het volgende:
Je ziet hier overigens wel mooi terug hoe de samenleving tegenwoordig in elkaar steekt. Iemand geeft een mening over een persoonlijke uiterlijke voorkeur en gelijk wordt er racist geroepenMisschien handig als die mensen eerst de definitie van racisme even doorlezen.
Hij vraagt het zelf, hoor. En wat iemand zei, je kunt het best racistisch noemen, zonder er nou direct vanuit te gaan dat hij kwade bedoelingen heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:10 schreef CherryOnTop het volgende:
Je ziet hier overigens wel mooi terug hoe de samenleving tegenwoordig in elkaar steekt. Iemand geeft een mening over een persoonlijke uiterlijke voorkeur en gelijk wordt er racist geroepenMisschien handig als die mensen eerst de definitie van racisme even doorlezen.
Tjsa dat is een beetje het probleem. Je mag blond minder mooi vinden, of een voorkeur hebben voor een donkere huid, maar als je een afkeer hebt tegen het laatste ben je racistisch. Het is een discussie doder waarna uitleg of redenatie er niet meer toe doet en wordt te vaak gebruikt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:10 schreef CherryOnTop het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, het is geen afkeur bij mij, totaal niet!quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:13 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Tjsa dat is een beetje het probleem. Je mag blond minder mooi vinden, of een voorkeur hebben voor een donkere huid, maar als je een afkeer hebt tegen het laatste ben je racistisch. Het is een discussie doder waarna uitleg of redenatie er niet meer toe doet en wordt te vaak gebruikt.
Persoonlijke voorkeur kan van zo veel afhangen.
Het gaat uitsluitend om de kleur en dat is wel een klein beetje vreemd. De kans is namelijk prima aanwezig dat een eventueel blank kindje ook totaal niet op je zal lijken. Behalve dan dat het een blank kindje is.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Cart_A1993 het volgende:
Dat dit racistisch word ervaren vind ik persoonlijk erg vreemd, aangezien dat puur een keuze vanuit mij eigen is. Mocht het voorkomen dat ik later op een of andere manier toch een gekleurde baby krijg, zou ik deze met liefde opvoeden, daar gaat het niet over.
Maar ik heb de keuze, en ik kies blank.
Dus jij zegt dat het ook racistisch is als iemand blond haar mooier vindt dan bruin haar? Want dat komt op hetzelfde neer: een persoonlijke uiterlijke voorkeur.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij vraagt het zelf, hoor. En wat iemand zei, je kunt het best racistisch noemen, zonder er nou direct vanuit te gaan dat hij kwade bedoelingen heeft.
Racisme is er in vele gradaties.
Hij vindt zwart kennelijk wel prachtig, vraagt zich alleen af hoe hij het zou vinden om zwarte kindertjes te krijgen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:13 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Tjsa dat is een beetje het probleem. Je mag blond minder mooi vinden, of een voorkeur hebben voor een donkere huid, maar als je een afkeer hebt tegen het laatste ben je racistisch. Het is een discussie doder waarna uitleg of redenatie er niet meer toe doet en wordt te vaak gebruikt.
Persoonlijke voorkeur kan van zo veel afhangen.
Precies. Dat zie je bij die kindjes in mijn familie ook, hun huid is lichter en lijken kwa uiterlijk ook op hun vader die blank is. Mijn zusje heeft kinderen met een molukker en die kinderen hebben zelfs groenig/blauwe ogen maar met een getint huidjequote:Op donderdag 5 juni 2014 11:06 schreef BuffaloJill het volgende:
Jij wlt alleen maar blonde kindjes?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:14 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat het ook racistisch is als iemand blond haar mooier vindt dan bruin haar? Want dat komt op hetzelfde neer: een persoonlijke uiterlijke voorkeur.
In dat geval ben ik ook een racist.
Dat snap ik, maar in mijn beeld van mijn toekomstige gezin, is elk gezinslid blank. zo wil ik later mijn gezin hebben. Dat komt omdat ik dat een mooi plaatje vind. Ik vind bruine kinderen zeker niet lelijk of wat dan ook, maar dat is nou eenmaal mijn beeld van hoe ik het wil, en MIJN KEUZE.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Het gaat uitsluitend om de kleur en dat is wel een klein beetje vreemd. De kans is namelijk prima aanwezig dat een eventueel blank kindje ook totaal niet op je zal lijken. Behalve dan dat het een blank kindje is.
Nee, ik vind bruin haar mooier. Ik val dan ook niet op mannen met blond haar dus blonde kinderen zullen er niet komen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij wlt alleen maar blonde kindjes?
En toch vind ik het merkwaardig. Ik zou zeggen bespreek dit eens met je vriendin, ben wel benieuwd naar haar meningquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:17 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar in mijn beeld van mijn toekomstige gezin, is elk gezinslid blank. zo wil ik later mijn gezin hebben. Dat komt omdat ik dat een mooi plaatje vind. Ik vind bruine kinderen zeker niet lelijk of wat dan ook, maar dat is nou eenmaal mijn beeld van hoe ik het wil, en MIJN KEUZE.
Ik vind het daarom heel raar dat ik racistisch genoemd word, want als je mij in het echt zou kennen zou je merken dat ik dat absoluut niet ben.
Ik heb een voorkeur, en dat is mijn goed recht.
Niet specifiek nee, al is dat natuurlijk ook geen enkel probleem.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Exact.
Keuze behoor je op liefde te maken, zoals het leven loopt. Niet dat je specifiek op kleur zit te selecteren.
Ik betrok dit ook niet op jou maar in het algemeen. Je komt op mij niet over als een racist. Het is niet dat je een afkeur hebt tegen zwarte mensen, dan hadj e er nooit een relatie mee gehad. Je kijkt er niet op neer, je weet alleen niet of je het bij je zoon of dochter wilt zien.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:14 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, het is geen afkeur bij mij, totaal niet!
Ik heb een voorkeur, en aangezien ik zelf de keuze heb met wie ik mij voortplant, is die keuze blank. omdat ik dat zelf graag wil.
Net als dat ik de keuze heb om een Samsung galaxy S5 White, of Black neem. MIJN KEUZE.
Zoals ik al zei, ik betrok het niet op TS dan had ik dat er wel bij vermeld. Het was meer algemeen. En er zijn zoveel uiterlijke kenmerken die kunnen worden overgedragen, het kind kan ook een vrij lichte tint krijgen dat de moeder misschien wel denkt van deze lijkt minder op mij dan ik had verwacht. Maar dan is er ook nog ogen, oren neus etc.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij vindt zwart kennelijk wel prachtig, vraagt zich alleen af hoe hij het zou vinden om zwarte kindertjes te krijgen.
Niemand weet toch van tevoren hoe een kind eruit komt? Misschien vind je blauwe ogen wel prachtig en heeft je kind toch bruine.
Misschien zit zij wel met precies hetzelfde, wil ze liever geen kinderen met blauwe ogen o.i.d.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En toch vind ik het merkwaardig. Ik zou zeggen bespreek dit eens met je vriendin, ben wel benieuwd naar haar mening
Door de aanvallen op mij lijkt het mijn topic, dit is het nietquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:19 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik betrok dit ook niet op jou maar in het algemeen. Je komt op mij niet over als een racist. Het is niet dat je een afkeur hebt tegen zwarte mensen, dan hadj e er nooit een relatie mee gehad. Je kijkt er niet op neer, je weet alleen niet of je het bij je zoon of dochter wilt zien.
Wat ik me dan wel afvraag is, ga je door met deze relatie? Kan je je over deze vraag heenzetten?
[..]
Zoals ik al zei, ik betrok het niet op TS dan had ik dat er wel bij vermeld. Het was meer algemeen. En er zijn zoveel uiterlijke kenmerken die kunnen worden overgedragen, het kind kan ook een vrij lichte tint krijgen dat de moeder misschien wel denkt van deze lijkt minder op mij dan ik had verwacht. Maar dan is er ook nog ogen, oren neus etc.
Maar wat als je verliefd wordt op een getint vrouw?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:17 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar in mijn beeld van mijn toekomstige gezin, is elk gezinslid blank. zo wil ik later mijn gezin hebben. Dat komt omdat ik dat een mooi plaatje vind. Ik vind bruine kinderen zeker niet lelijk of wat dan ook, maar dat is nou eenmaal mijn beeld van hoe ik het wil, en MIJN KEUZE.
Ik vind het daarom heel raar dat ik racistisch genoemd word, want als je mij in het echt zou kennen zou je merken dat ik dat absoluut niet ben.
En nou ben je TS en ben je stapelverliefd op een donkere vrouw. De liefde van je leven.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:17 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Dan zou ik er geen relatie mee nemen, omdat dit niet in mijn plaatje past.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:20 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Maar wat als je verliefd wordt op een getint vrouw?
Dump je haar dan als het serieus wordt zodat je geen bruine kinderen krijgt?
Dan moet je ook niet denken aan kinderen met deze vrouw.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Dat is ook ook zo. Maar volgensmij heb ik zelf de keuze met welke kleur ras ik me eigen voortplant toch? En dat is bij mij blank.
Dat dit racistisch word ervaren vind ik persoonlijk erg vreemd, aangezien dat puur een keuze vanuit mij eigen is. Mocht het voorkomen dat ik later op een of andere manier toch een gekleurde baby krijg, zou ik deze met liefde opvoeden, daar gaat het niet over.
Maar ik heb de keuze, en ik kies blank.
mi scusi!quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:19 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Door de aanvallen op mij lijkt het mijn topic, dit is het niet
Ik vind van wel, maar goed, wie ben ik.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:21 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Dan zou ik er geen relatie mee nemen, omdat dit niet in mijn plaatje past.
Sowieso zal ik niet op een getinte vrouw verliefd worden, omdat ik me niet aangetrokken voel tot getinte vrouwen.
Niks mis mee toch?
Zoals ik al zei, dit topic is een beetje overgenomen door mij, omdat ik me genoodzaakt voelde mijn keuzes en beeld voor later toe te lichten omdat er tot mijn verbazing heel veel racistkaarten getrokken werdenquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:21 schreef Typfaut het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet denken aan kinderen met deze vrouw.
Oops sorry! Ik verwarde je met TS!quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:21 schreef Typfaut het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet denken aan kinderen met deze vrouw.
Dat zou ik niet durven momenteel. Het kan geheel de verkeerde kant op gaan. Overigens zal ik onze relatie absoluut niet beëindigen om mijn vreemde gedachtes.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zou zeggen bespreek dit eens met je vriendin, ben wel benieuwd naar haar mening
quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je racistisch bent. Als ik je vriendin zou zijn en zou weten hoe je erover dacht, zou je waarschijnlijk wel binnen de vijf minuten met je boeltje buiten staan....quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:17 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Ja, daarmee ook mijn verwarring. Als jij niet op getint valt, is dat dan jouw voorkeur. Heeft voor mij niets met racisme te maken...quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:23 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dit topic is een beetje overgenomen door mij, omdat ik me genoodzaakt voelde mijn keuzes en beeld voor later toe te lichten omdat er tot mijn verbazing heel veel racistkaarten getrokken werden
Waarom ben je dan überhaupt aan het reageren als het allemaal puur hypothetisch is bij jou? Dat is in een pizzatopic komen janken dat je geen pizza lust.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:21 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Dan zou ik er geen relatie mee nemen, omdat dit niet in mijn plaatje past.
Sowieso zal ik niet op een getinte vrouw verliefd worden, omdat ik me niet aangetrokken voel tot getinte vrouwen.
Niks mis mee toch?
Mijn vriendin is dan ook blank, want dat is mijn voorkeurquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je racistisch bent. Als ik je vriendin zou zijn en zou weten hoe je erover dacht, zou je waarschijnlijk wel binnen de vijf minuten met je boeltje buiten staan....
- ZIjn mijn gedachtes raar? Zouden jullie geen problemen hebben met zwarte kinderen als jullie zelf ook blank zijn?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom ben je dan überhaupt aan het reageren als het allemaal puur hypothetisch is bij jou? Dat is in een pizzatopic komen janken dat je geen pizza lust.
Mensen vragen hem wat en hij geeft antwoord.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom ben je dan überhaupt aan het reageren als het allemaal puur hypothetisch is bij jou? Dat is in een pizzatopic komen janken dat je geen pizza lust.
Ik vind het engig. Maar dat is dan weer mijn meningquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:24 schreef Cart_A1993 het volgende:
Mijn vriendin is dan ook blank, want dat is mijn voorkeur
engig?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het engig. Maar dat is dan weer mijn mening
Hoezo, HostiMeister? Het is toch een discussieforum? Dan mag hij toch reageren? Niks mis mee, toch?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dan nog blijft het worst. Maar goed, dat ben ik.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:26 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
- ZIjn mijn gedachtes raar? Zouden jullie geen problemen hebben met zwarte kinderen als jullie zelf ook blank zijn?
Daar reageerde ik op, toen kwamen de opmerkingen dat ik een racistische denkwijze heb, daar heb ik op gereageerd. Lees het topic even door voordat je post
Kwestie van smaak toch?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Zal het wel verkeerd gelezen hebben, heb ik soms. Excuus.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo, HostiMeister? Het is toch een discussieforum? Dan mag hij toch reageren? Niks mis mee, toch?
Waarom? Dat heeft toch ook gewoon met je eigen smaak te maken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je een witte auto mooi vind, koop je toch ook geen zwarte?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dan nog blijft het worst. Maar goed, dat ben ik.
Ik bedoelde het sarcastisch.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zal het wel verkeerd gelezen hebben, heb ik soms. Excuus.
Hij wil alleen maar blanke, ik vind het ook beetje apart.quote:
Ben ik van jou niet gewend.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoelde het sarcastisch.![]()
'Niks mis mee, toch?' Daar krijg ik echt een punthoofd van.
Dat durf ik te betwijfelen. Zo zag ik laatst nog een zwarte vrouw die een blank kind kreeg met een blanke manquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Inderdaad, kinderen van een blanke man en een donkere vrouw worden per definitie exact zoals de moeder. Zo werkt het namelijk.
Prima, als jij niet verder wil kijken dan een oppervlakkige eigenschap als uiterlijk snap ik dat je zo denkt. Ik persoonlijk vind dat een beetje kortzichtig, maar goed.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:29 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Als je een witte auto mooi vind, koop je toch ook geen zwarte?
Want je hebt de keuze daarin.
Dat heb ik ook. Ik vind blanke vrouwen mooier als getinte vrouwen.
Dit neemt niet weg, dat ik een getinte vrouw NIET mooi vind. Het is alleen niet mijn eerste keuze
'kortzichtig' is het juiste woord inderdaad hier, niet 'racistisch'.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:31 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Prima, als jij niet verder wil kijken dan een oppervlakkige eigenschap als uiterlijk snap ik dat je zo denkt. Ik persoonlijk vind dat een beetje kortzichtig, maar goed.
Het zal zeker kortzichtig zijn, dat geef ik toe.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:31 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Prima, als jij niet verder wil kijken dan een oppervlakkige eigenschap als uiterlijk snap ik dat je zo denkt. Ik persoonlijk vind dat een beetje kortzichtig, maar goed.
Twee eigenschappen die vaak hand in hand gaan.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
'kortzichtig' is het juiste woord inderdaad hier, niet 'racistisch'.
Misschien, maar dan is het al weer minder enigig. Ik vind het gewoon een beetje enigig als mensen zo'n sterkte voorkeur hebben voor zoiets als blank. En blanke kinderen willen. Voor het plaatje.quote:
Je miste de PI hèquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:30 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Dat durf ik te betwijfelen. Zo zag ik laatst nog een zwarte vrouw die een blank kind kreeg met een blanke man
Het ging wat offtopic dus ik maakte geen verband meer tussen jullie discussie en de OPquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Misschien, maar dan is het al weer minder enigig. Ik vind het gewoon een beetje enigig als mensen zo'n sterkte voorkeur hebben voor zoiets als blank. En blanke kinderen willen. Voor het plaatje.
Dat je je niet aangetrokken voelt tot een bepaald menstype (whatever), dat snap ik wel. En aangetrokken voelen is wel een soort vereiste voor een relatie (lijkt me). Maar zo'n uitgesproken 'blank kindertjes idee' vind ik weer een stap verder.
Ow ja, en ik snap heus wel dat als je als twee blanken een kindje maakt, dat het dan vanzelf (meestal) een blank kindje wordt. Maar dat is omgedraaid aan 'ik twijfel aan een relatie met iemand met een kleurtje, ómdat ik blanke kinderen wil'.
Het mag en ik ga er niet over, maar dat dus.
Je zou kunnen zeggen dat mensen die racistisch zijn per definitie ook kortzichtig zijn, maar mensen die kortzichtig zijn zijn niet per definitie racistisch.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:34 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Twee eigenschappen die vaak hand in hand gaan.
Man toch.. Omdat je houdt van je eigen kleur ben je dus een racist?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kortzichtigheid, is meestal een indicatie. Valt het een en ander aan af te leiden.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:32 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Het zal zeker kortzichtig zijn, dat geef ik toe.
Moet het altijd zo ruimdenkend dan?
Als ik zijn vriendin was en dit zou me te oren komen kon ie meteen zijn biezen pakken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Misschien, maar dan is het al weer minder enigig. Ik vind het gewoon een beetje enigig als mensen zo'n sterkte voorkeur hebben voor zoiets als blank. En blanke kinderen willen. Voor het plaatje.
Dat je je niet aangetrokken voelt tot een bepaald menstype (whatever), dat snap ik wel. En aangetrokken voelen is wel een soort vereiste voor een relatie (lijkt me). Maar zo'n uitgesproken 'blank kindertjes idee' vind ik weer een stap verder.
Ow ja, en ik snap heus wel dat als je als twee blanken een kindje maakt, dat het dan vanzelf (meestal) een blank kindje wordt. Maar dat is omgedraaid aan 'ik twijfel aan een relatie met iemand met een kleurtje, ómdat ik blanke kinderen wil'.
Het mag en ik ga er niet over, maar dat dus.
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie:quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:51 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Waarom is dat racistisch, leg me dat eens uit. Als ik blanke kinderen wil, ben ik racistisch?
Klopt. Zoals ik al zei, het is vaak een goede indicatie voor andere eigenschappen die ik niet zo waardeer in mensen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat mensen die racistisch zijn per definitie ook kortzichtig zijn, maar mensen die kortzichtig zijn zijn niet per definitie racistisch.
Ding, ding, ding!quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Man toch.. Omdat je houdt van je eigen kleur ben je dus een racist?
In jouw optiek ben je dus ook een racist als je nieuwe gordijnen gaat kiezen en wit mooier vindt dan zwart..
Ik krijg er chronische diarree van dat mensen met het woord racisme gooien zonder het minste idee te hebben wat het betekent. Hier in Europa moeten we de deuren open zetten voor alle mogelijke culturen ter wereld, en als iemand er commentaar op heeft ben je een "racist" WTF
Je eigen cultuur willen beschermen is helemaal niet racistisch. Over 30 jaar zijn blanken in Europa in de minderheid en kunnen we samen halal vlees eten in plaats van frieten die niet meer bestaan.
Jij ziet niet in dat cultuur en huidskleur werkelijk niets met elkaar te maken hebben?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef no_pain_no_gain het volgende:
Je eigen cultuur willen beschermen is helemaal niet racistisch. Over 30 jaar zijn blanken in Europa in de minderheid en kunnen we samen halal vlees eten in plaats van frieten die niet meer bestaan.
Tegenwoordig krijgt iedereen bij de geboorte een officiele Racist! kaart.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
In jouw optiek ben je dus ook een racist als je nieuwe gordijnen gaat kiezen en wit mooier vindt dan zwart..
Ik krijg er chronische diarree van dat mensen met het woord racisme gooien zonder het minste idee te hebben wat het betekent. Hier in Europa moeten we de deuren open zetten voor alle mogelijke culturen ter wereld, en als iemand er commentaar op heeft ben je een "racist" WTF
Je bent pas een racist als je discrimineert puur op basis van een huidskleur.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie:
"elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur,[...]"
Je hebt een voorkeur gebaseerd op huidskleur, dus derhalve racisme, dat is de definitie (van de VN).
Los daarvan lijkt TS bang te zijn dat hij zichzelf niet herkent in bruine kindertjes, echter als ts werkelijk niet verder kan kijken dan de kleur van de huid en niet inziet dat je jezelf in meerdere/andere manieren kan herkennen in je kinderen, vind ik ts redelijk kortzichtig.
Ik geef TS nog wel het voordeel van de twijfel dat hij er misschien nog anders over gaat denken als hij er langer over nadenkt. En als de relatie langer stand houdt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
"elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur,[...]"
Je hebt een voorkeur gebaseerd op huidskleur, dus derhalve racisme, dat is de definitie (van de VN).
Los daarvan lijkt TS bang te zijn dat hij zichzelf niet herkent in bruine kindertjes, echter als ts werkelijk niet verder kan kijken dan de kleur van de huid en niet inziet dat je jezelf in meerdere/andere manieren kan herkennen in je kinderen, vind ik ts redelijk kortzichtig.
Hallo Wildersquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Zie jij niet in dat ondanks dat je kinderen misschien een donkere huidskleur hebben, WEL heel veel op jou kunnen lijken?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:07 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Uitspraken als 'het plaatje klopt niet' schieten mij te boven. Je verwacht toch als vader dat als je naar je kind kijkt dat je met overtuiging kan zeggen 'dit is mijn kind'.
Dit topic heeft me wel al het een en ander geholpen. Misschien moet er gewoon wat tijd overheen gaan, het idee is een kleine week oud. Ik hou zondemeer van die dame, ze is prachtig en heeft een goede persoonlijkheid.
Hier sluit ik me helemaal bij aan dus volledig mee eens.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Sowieso is cultuur nooit racistisch, want een cultuur is geen ras. Wel een hele andere en moeilijke discussie.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Hoezo zeg je direct zoiets? Ik vind ook dat onze cultuur beschermd moet worden. We zijn wel multicultureel ondertussen vind je ook niet?quote:
Hahaha. Mooi man.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:40 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Je bent pas een racist als je discrimineert puur op basis van een huidskleur.
TS discrimineert helemaal niemand. Hij heeft zelfs een relatie met een zwarte maar is trots op zijn eigen huidskleur, waar niks mis mee is.
Alle beschuldigingen in dit topic zijn bijzonder dom en kortzichtig.
Je vindt vooral andere huidskleuren in andere culturen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Jij ziet niet in dat cultuur en huidskleur werkelijk niets met elkaar te maken hebben?
Je zegt multicultureel alsof het een slecht iets is?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:43 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Hoezo zeg je direct zoiets? Ik vind ook dat onze cultuur beschermd moet worden. We zijn wel multicultureel ondertussen vind je ook niet?
Ik voel me daardoor niet aangesproken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:42 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Sowieso is cultuur nooit racistisch, want een cultuur is geen ras. Wel een hele andere en moeilijke discussie.
Maar ik deel jouw mening er word zo vaak mee gegooid zonder dat mensen eigenlijk nadenken over wat ze nu echt zeggen.
Totaal niet. Ik vind multicultureel erg goed. Maar ik vind niet de onze cultuur teveel naar de achtergrond geschoven moet worden hierdoor.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je zegt multicultureel alsof het een slecht iets is?
Nee, dat staat er niet. Racisme is het onderscheid maken op basis van bepaale raciale kenmerken, waaronder huidskleur. Je kinderen selecteren op de kleur van hun huid, wat TS in wezen wil, is dus onderscheid maken, derhalve racisme.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:40 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Je bent pas een racist als je discrimineert puur op basis van een huidskleur.
TS discrimineert helemaal niemand. Hij heeft zelfs een relatie met een zwarte maar is trots op zijn eigen huidskleur, waar niks mis mee is.
Alle beschuldigingen in dit topic zijn bijzonder dom en kortzichtig.
Jouw blanke kindertjes mogen straks niet met donkere kindertjes spelen?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:43 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Hoezo zeg je direct zoiets? Ik vind ook dat onze cultuur beschermd moet worden. We zijn wel multicultureel ondertussen vind je ook niet?
Maar dat is net zoals iedereen wel in meerdere of mindere mate bevooroordeeld is. Het zit toch in een mens om een beetje twijffel te hebben bij alles wat anders is.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik voel me daardoor niet aangesproken.
Maar ik scheer ook niet alles wat racistisch is/ kan zijn over één kam. Iedereen is wel in meerdere of mindere mate racistisch.
Je moet eens een paar nachten Discovery kijken. Er zijn op dit moment veel programma's over WO II. Ik wil je nergens van betichten, maar dit soort gedachten zijn toen ook belangrijk geweest.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef no_pain_no_gain het volgende:
Wilders is helemaal geen racist. Wilders discrimineert op basis van de hogere criminaliteit die Marokkanen met zich meenemen. Als het bvb een Poolse blanke motorbende was die met duizenden naar NL kwam, dan zouden ze gewoon het land worden uitgezet en was iedereen het eens met Wilders.quote:
misschien wel als de donkere kindertjes klompen dragen in plaats van nike's?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jouw blanke kindertjes mogen straks niet met donkere kindertjes spelen?
Patriotisme.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Daarnaast, hoe kan je trots zijn op iets waar je niets aan kan doen? Trots omdat je blank bent? Blij kan ik me voorstellen, maar trots?
Westerse cultuur gaat niet verdwijnen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:43 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
TS is er volgens mij nog niet uit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Maar dat is net zoals iedereen wel in meerdere of mindere mate bevooroordeeld is. Het zit toch in een mens om een beetje twijffel te hebben bij alles wat anders is.
Ik vind het overigens wel raar dat TS met dit vraagstuk zit maar toch een relatie aangaat met deze vrouw. Ik zelf zou verwachten dat als je de keuze maakt voor de relatie dat je onbewust in iedergeval daar ook wel voor open staat.
Zeker wel, een van mn beste vrienden is geadopteerd uit Ethiopië.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jouw blanke kindertjes mogen straks niet met donkere kindertjes spelen?
Sterker nog, de wereld is best wel behoorlijk aan het verwesteren. Dat het hier wat minder westers mag is ook helemaal niet ergquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:48 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Westerse cultuur gaat niet verdwijnen.
We nemen allemaal cultuur eigenschappen van elkaar over, maar de normen&waarden zullen zelfde blijven.
Overigens ook zat buitenlanders die westerse cultuur overnemen.
Geen zorgen man
Zo denk je ook over Hitler zeker?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:47 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Wilders is helemaal geen racist. Wilders discrimineert op basis van de hogere criminaliteit die Marokkanen met zich meenemen. Als het bvb een Poolse blanke motorbende was die met duizenden naar NL kwam, dan zouden ze gewoon het land worden uitgezet en was iedereen het eens met Wilders.
Maar als het Marokkanen zijn, mogen ze naar hartelust verkrachten en stelen want de eerste persoon die er commentaar op heeft is "een racist" omdat Marokkanen een andere huidskleur hebben.
Racisme is dus het ideale excuus voor gelijk welke persoon die een andere huidskleur heeft.
Het is maar wat je belangrijk vindt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:48 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Zeker wel, een van mn beste vrienden is geadopteerd uit Ethiopië.
Ik probeer meer te zeggen, dat onze cultuur steeds meer vervaagd door de multiculturele samenleving van tegenwoordig.
Ik zou graag namelijk hebben dat mijn kinderen later pepernoten kunnen krijgen van zwarte piet, ipv dat ik later moet zeggen "vroeger he, had sinterklaas hulpjes!"
Oke, stel je voor dat ik een relatie heb met een negerin die in the ghetto woont in de VSquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:42 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hier sluit ik me helemaal bij aan dus volledig mee eens.maar ik weet nog steeds niet of zijn vriendin op de hoogte is dat ts liever blanke kindjes heeft...
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:50 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Oke, stel je voor dat ik een relatie heb met een negerin die in the ghetto woont in de VS
Ze houdt van mij als blanke, maar vreest voor problemen omdat ik een andere huidskleur heb en dus in de buurt problemen kan ondervinden. Ik ben immers niet "een van hen". Ik reis de wereld rond als blanke en in sommige regio's krijg je gewoon problemen omdat je anders bent
Omdat mijn vriendin dus voorkeur heeft voor zwarten om die reden, is mijn vriendin racistisch?
Maar dat kan wel een basis hebben in iets waar je wat aan doet. Trots zijn dat je Nederlander bent betekent (voor mij) dat je trots bent op wat je als groep (Nederlanders) bereikt. En als onderdeel van deze groep doe je daar ook aan mee, door te stemmen, mee te werken in de groep, etc. Dat houdt echter ook in dat je open staat voor kritiek en verbetering.quote:
Gast, kijk eens naar de oude beschavingen hoe dat ging. Cultuur is geen statisch iets, dat blijft voortdurend veranderen. Jouw cultuur en die van je grootouders is een andere.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:45 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik vind multicultureel erg goed. Maar ik vind niet de onze cultuur teveel naar de achtergrond geschoven moet worden hierdoor.
Wat denk je dat in heel Azië het meest verkochte product is?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hahaha. Mooi man.![]()
Trots zijn op iets waar je in eerste instantie totaal geen invloed op hebt. Kom op joh, en dat beschuldigt ons van kortzichtigheid. Toppertje dit.
Dit is totaal niet vergelijkbaar met dit onderwerp. Die stelling van jou is voorzorgsmaatregel en ook uit veiligheid dat is totaal iets anders.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:50 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Oke, stel je voor dat ik een relatie heb met een negerin die in the ghetto woont in de VS
Ze houdt van mij als blanke, maar vreest voor problemen omdat ik een andere huidskleur heb en dus in de buurt problemen kan ondervinden. Ik ben immers niet "een van hen". Ik reis de wereld rond als blanke en in sommige regio's krijg je gewoon problemen omdat je anders bent
Omdat mijn vriendin dus voorkeur heeft voor zwarten om die reden, is mijn vriendin racistisch?
Voor dit topic zag ik dat qua uiterlijke kenmerken niet in nee. Gedrag natuurlijk wel. Nu lees ik dat er ook kans is op uiterlijke kenmerken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zie jij niet in dat ondanks dat je kinderen misschien een donkere huidskleur hebben, WEL heel veel op jou kunnen lijken?
Ja dat zeg ik. Laten we de Islam als voorbeeld nemen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je zegt multicultureel alsof het een slecht iets is?
Was nogal PVV-geblaat. Wat is 'onze cultuur' eigenlijk? Vanaf wanneer werd onze cultuur 'onze cultuur'? Onze cultuur bestaat juist alleen uit invloeden van buitenaf. Wij stammen zelf toch ook af van Hugenoten, Joden, Romeinen, andere rare volkeren.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:43 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde onderwerp andere omstandigheden. Als het 'andersom' is, is het ineens goed te praten. Over kortzichtig gesproken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dit is totaal niet vergelijkbaar met dit onderwerp. Die stelling van jou is voorzorgsmaatregel en ook uit veiligheid dat is totaal iets anders.
TS weet dat er ook in Nederland racistische mensen zijn, en dat hij zijn kinderen daarmee in gevaar brengt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dit is totaal niet vergelijkbaar met dit onderwerp. Die stelling van jou is voorzorgsmaatregel en ook uit veiligheid dat is totaal iets anders.
Je hebt vast ook niet tegen homo's, als ze maar niet aan je kont zitten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:57 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Laten we de Islam als voorbeeld nemen.
Ik heb niets tegen moslims als mensen. Maar als we een grote groep mensen in NL binnen halen die de Koran als voorbeeld nemen, waarin staat dat homo zijn een ziekte is en dat men homo's moet stenigen, dan leidt dat tot hele grote problemen omdat het haaks staat op de grondwet die zegt dat je geen homo's mag discrimineren.
Wat?? Waar heb je het over? Omdat men in een bepaalde cultuur, aan de andere kant van de wereld er bepaalde beelden over op nahoudt (omdat het bijvoorbeeld positief kan werken bij aanzien en/of baankansen) is het dus ineens totaal geaccepteerd? Asjeblieft zeg.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:55 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Wat denk je dat in heel Azië het meest verkochte product is?
Je raadt het nooit..
BLEEKMIDDEL
Serieus, en ik heb het niet over een wasproduct maar wel over een middel om je huid te bleken.
Aziaten kijken op naar blanke mensen, en kijken neer op zwarten. Zo had ik een Chinese vriendin die opmerkingen kreeg van haar eigen familie omdat ze een donkerdere huidskleur had gekregen op reis.
In sommige culturen, waaronder Aziatische, associeert men zwart zijn met de arbeidersklasse die moet overleven van werken in de brandende zon.
Op andere plaatsen associeert men een donkerdere huidskleur met veel reizen, en dus welvaart.
Het is kortzichtig, maar het is realiteit.
En dat TS daar over nadenkt, maakt hem helemaal geen racist
Je ziet het verkeerd. Uit liefde ben ik met die dame een relatie aangegaan, zonder überhaupt over kinderen of toekomst na te denken. Naar aanleiding van een grap afgelopen weekend ben ik er pas over gaan nadenken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik vind het overigens wel raar dat TS met dit vraagstuk zit maar toch een relatie aangaat met deze vrouw. Ik zelf zou verwachten dat als je de keuze maakt voor de relatie dat je onbewust in iedergeval daar ook wel voor open staat.
Daarom is het een grondwet. Waar ook in staat dat kerk en staat gescheiden zijn. Klaar.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:57 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen moslims als mensen. Maar als we een grote groep mensen in NL binnen halen die de Koran als voorbeeld nemen, waarin staat dat homo zijn een ziekte is en dat men homo's moet stenigen, dan leidt dat tot hele grote problemen omdat het haaks staat op de grondwet die zegt dat je geen homo's mag discrimineren.
Ik heb niks tegen ze, maar...quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:57 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om trots voor iets waar je niet aan kan doen (aldus, in dat specifieke land geboren te zijn). Dat je vanuit deze trots actie onderneemt, is verder irrelevant.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar dat kan wel een basis hebben in iets waar je wat aan doet. Trots zijn dat je Nederlander bent betekent (voor mij) dat je trots bent op wat je als groep (Nederlanders) bereikt. En als onderdeel van deze groep doe je daar ook aan mee, door te stemmen, mee te werken in de groep, etc. Dat houdt echter ook in dat je open staat voor kritiek en verbetering.
Patriottisme zoals vaak in de vs blijft voor mij echter een onlogisch en overdreven vorm daarvan.
Als je haar geweldig vindt, is het niet belangrijker dat je haar gevonden hebt dan? Ik heb een tijd een relatie met een negerin gehad, en er zullen altijd mensen zijn die je als stel raar aankijkt, maar denk je bij kinderen niet dat als het je zoon of dochter is dat je jezelf er toch wel in herkent? ongeacht de huidskleur?quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:59 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Uit liefde ben ik met die dame een relatie aangegaan, zonder überhaupt over kinderen of toekomst na te denken. Naar aanleiding van een grap afgelopen weekend ben ik er pas over gaan nadenken.
We zullen eens zien hoe "klaar" dit is, als over 30 jaar meer dan 50 procent van Nederland een moslim is die kerkelijk recht belangrijker vindt dan burgerlijk recht.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:00 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Daarom is het een grondwet. Waar ook in staat dat kerk en staat gescheiden zijn. Klaar.
Ik heb niks tegen ze MAAR.. Inderdaadquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:00 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen ze, maar...
Oh ja trouwens, staat ook in het bijbel, en de meeste christenen zijn blank
Wat vervelend als je zo in angst leeft. Sterkte!quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:04 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
We zullen eens zien hoe "klaar" dit is, als over 30 jaar meer dan 50 procent van Nederland een moslim is die kerkelijk recht belangrijker vindt dan burgerlijk recht.
Dan krijgen homo's dikke problemen en krijg je verpleegkundigen in burka's, Nederlandse vrouwen die niet in bikini naar het strand mogen.
Je maakt theoretisch een onderscheid maar praktisch niet
Wacht, wat is mis met verpleegkundigen in burka's?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:04 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
We zullen eens zien hoe "klaar" dit is, als over 30 jaar meer dan 50 procent van Nederland een moslim is die kerkelijk recht belangrijker vindt dan burgerlijk recht.
Dan krijgen homo's dikke problemen en krijg je verpleegkundigen in burka's, Nederlandse vrouwen die niet in bikini naar het strand mogen.
Van mij mag je kritiek leveren en het zelf terecht vinden, ik vind van nietquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:05 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen ze MAAR.. Inderdaad
Je doet het lijken alsof die maar impliceert dat ik wel iets tegen ze heb.
Op die manier ontneem je me het recht om kritiek te leveren, ook als die kritiek heel terecht is.
Ik ben ook niet trots op het feit dat mijn wieg in Nederland heeft gestaan (wel enorm blij nu ik vaak op plekken kom waar je als baby al blij bent dat je uberhaupt een wieg hebt), ik ben trots op bepaalde eigenschappen van ons land, waar we in principe met z'n allen aan gewerkt hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:00 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om trots voor iets waar je niet aan kan doen (aldus, in dat specifieke land geboren te zijn). Dat je vanuit deze trots actie onderneemt, is verder irrelevant.
Ik leef over de hele wereld en ben geen moment in angst.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat vervelend als je zo in angst leeft. Sterkte!
Neemt nog stééds niet weg dat je trots kán zijn op iets waar je níks aan kan doen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ben ook niet trots op het feit dat mijn wieg in Nederland heeft gestaan (wel enorm blij nu ik vaak op plekken kom waar je als baby al blij bent dat je uberhaupt een wieg hebt), ik ben trots op bepaalde eigenschappen van ons land, waar we in principe met z'n allen aan gewerkt hebben.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:07 schreef no_pain_no_gain het volgende:
Daarom pleit ik ervoor dat die culturen bestaan in hun eigen gemeenschap en niet door elkaar, omdat het tot problemen leidt.
Alle buitenlanders terug naar hun eigen land?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:07 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Ik leef over de hele wereld en ben geen moment in angst.
Ik ben realistisch en ken de verschillen tussen culturen. Daarom pleit ik ervoor dat die culturen bestaan in hun eigen gemeenschap en niet door elkaar, omdat het tot problemen leidt.
Dat jij dat vertaalt als angst, is kortweg dom
Dat is onderscheid maken tussen rassen en dat is de fucking definitie van racismequote:Op donderdag 5 juni 2014 10:51 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Wat heeft die stelling te maken met het bewust geen kinderen willen van een donkere vriendin vanwege bang zijn jezelf niet in je kids terug te herkennen? .. leg mij dat eens uit svp..quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:58 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde onderwerp andere omstandigheden. Als het 'andersom' is, is het ineens goed te praten. Over kortzichtig gesproken.
En is blanke vrouwen boven zwarte vrouwen prefereren dan ook racisme?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is onderscheid maken in ras en dat is de fucking definitie van racisme
Je zegt het al zelf; het hebben van kinderen met een donkere vriend(in).quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat heeft die stelling te maken met het bewust geen kinderen willen van een donkere vriendin vanwege bang zijn jezelf niet in je kids terug te herkennen? .. leg mij dat eens uit svp..
Als je Aziatische culturen wilt leren kennen kun je er beter heen gaan net zoals ik, in plaats van in NL naar de MacDonalds gaan met 2 chinezen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:09 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Alle buitenlanders terug naar hun eigen land?
Lijkt mij in ieder geval super saai, vind verschillende culturen juist interessant, zo leer je nog eens wat
Je definitie loopt helemaal spaakquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is onderscheid maken tussen rassen en dat is de fucking definitie van racisme
Hahahahah tering ik ben zelf Chinees, heb daar gewoond, spreek vloeiend Chinees, familie is Chinees, heb Chinese vrienden, hoe Aziatisch wil je het hebbenquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:13 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Als je Aziatische culturen wilt leren kennen kun je er beter heen gaan net zoals ik, in plaats van in NL naar de MacDonalds gaan met 2 chinezen.
Dat heet seksueel racisme ja. Wordt echter, logisch, geaccepteerd.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:13 schreef Westerling het volgende:
[..]
En is blanke vrouwen boven zwarte vrouwen prefereren dan ook racisme?
Dachten ze 40 jaar geleden ook, lijkt nog steeds allemaal wel prima te gaan. Komt goed joh.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:04 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Het leidt ook tot heel mooie dingen. En nu?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:07 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Ik leef over de hele wereld en ben geen moment in angst.
Ik ben realistisch en ken de verschillen tussen culturen. Daarom pleit ik ervoor dat die culturen bestaan in hun eigen gemeenschap en niet door elkaar, omdat het tot problemen leidt.
Dat jij dat vertaalt als angst, is kortweg dom
Je moet wel minstens een ninja zijn om wat mij betreft ECHT als aziatisch beschouwd te worden...quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:15 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Hahahahah tering ik ben zelf Chinees, heb daar gewoond, spreek vloeiend Chinees, familie is Chinees, heb Chinese vrienden, hoe Aziatisch wil je het hebben
Prima te gaan ? Kijk eens opsporing verzochtquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dachten ze 40 jaar geleden ook, lijkt nog steeds allemaal wel prima te gaan. Komt goed joh.
Weet je dan ook dat zwarten in China nergens, maar dan ook NERGENS worden aangenomen om les te geven? Omdat Chinezen vinden dat zwarten geen aanzien hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:15 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Hahahahah tering ik ben zelf Chinees, heb daar gewoond, spreek vloeiend Chinees, familie is Chinees, heb Chinese vrienden, hoe Aziatisch wil je het hebben
Ik vind geen kinderen willen racistischer dan geen blanke vriend nemen omdat je in een slechte wijk woont en je zeker weet dat die blanke gozer klappen krijgt als ie zijn gezicht daar laat zien.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:13 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Je zegt het al zelf; het hebben van kinderen met een donkere vriend(in).
Oke, wel een hele toestand zeg. Ik doe ook nog eens aan tietisme en billisme.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat heet seksueel racisme ja. Wordt echter, logisch, geaccepteerd.
Rotte appels heb je altijd. Dat het dan vaak een onopgeleid persoon is dat geen fatsoenlijke sturing heeft gehad van zijn/haar ouders omdat er nog een kleine cultuur discrepantie is, wil nog niet zeggen dat het allemaal naar zijn grootje gaat.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:17 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Prima te gaan ? Kijk eens opsporing verzocht
Opgepast Cart, dadelijk krijgen we het argument dat opsporing verzocht alleen buitenlanders in beeld brengt omdat ze "racistisch" zijnquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:17 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Zoals het zwarte piet fenomeenquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:19 schreef Westerling het volgende:
[..]
Oke, wel een hele toestand zeg. Ik doe ook nog eens aan tietisme en billisme.
Ik snap prima dat dit onder de definitie van racisme valt, echter naar mijn idee krijg je op deze manier wel flink last van begripsinflatie. Er duiken immers allerlei vormen op van racisme waar niemand zich druk om maakt.
Gheghe ja dat is waar. Maar het valt wel een beetje op.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:19 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Opgepast Cart, dadelijk krijgen we het argument dat opsporing verzocht alleen buitenlanders in beeld brengt omdat ze "racistisch" zijn
Dan ben ik maar kortzichtig, je praat wel anders met een pistool op je kop. EDIT: bedoel ik mee als jij overvallen word oid hequote:Op donderdag 5 juni 2014 12:19 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Rotte appels heb je altijd. Dat het dan vaak een onopgeleid persoon is dat geen fatsoenlijke sturing heeft gehad van zijn/haar ouders omdat er nog een kleine cultuur discrepantie is, wil nog niet zeggen dat het allemaal naar zijn grootje gaat.Wederom, nogal kortzichtig.
Ik ontken het niet, het is zo.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:17 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Weet je dan ook dat zwarten in China nergens, maar dan ook NERGENS worden aangenomen om les te geven? Omdat Chinezen vinden dat zwarten geen aanzien hebben.
Ze hebben ook een sterke voorkeur voor mannen ipv vrouwen.
En als je dat ontkent, zal ik een paar vrienden van me uitnodigen in deze discussie. Ze hebben het zelf aan den lijve ondervonden
Klopt. Jij ook. En dat heeft waar precies mee te maken? Dat het geoorloofd is om racistisch te zijn?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:20 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Dan ben ik maar kortzichtig, je praat wel anders met een pistool op je kop
Zonder 'buitenlanders' hadden w ehier dus geen misdaad/criminaliteit?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:17 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Ik wil er mee zeggen dat jij de opmerking maakte: "Dacht dachten ze 40 jaar geleden ook, en het lijkt nog prima te gaan."quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:21 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Klopt. Jij ook. En dat heeft waar precies mee te maken? Dat het geoorloofd is om racistisch te zijn?
Zwarte piet is zwart om wille van de schoorsteen.quote:
leuke hans teeuwen onelinerquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:23 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Zwarte piet is zwart om wille van de schoorsteen.
Genoeg argument voor zwarten om weer het slachtoffer te spelen over racisme
Als Eminem rapt over nigger hier en nigger daar is het onaanvaardbaar en racistisch.
Maar Dr Dre die zelf zwart is mag wel roepen over niggers
Klagen over racisme is blijkbaar een voorrecht voor wie niet blank is.
Nee, jij snapt het wederom duidelijk niet. Het zijn niet de gasten die niet in Nederland geboren zijn, het zijn de gasten die wel in Nederland geboren zijn, gasten die ouders hebben die niet doorhebben dat het hier iets anders werkt dan in het land waar zij zijn opgegroeid. Dat duurt een generatie of wat en dan komt dat ook wel goed. Wederom, behoorlijk kortzichtig.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:23 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Ik wil er mee zeggen dat jij de opmerking maakte: "Dacht dachten ze 40 jaar geleden ook, en het lijkt nog prima te gaan."
Nee, het gaat niet prima, en dat zie je op opsporing verzocht. Elke groep mensen hebben rotte appels, maar bij een bepaalde groep die niet in Nederland geboren is zijn het er wel erg veel, en er komen er alleen maar meer bij.
Dit betekent niet dat ik racistisch ben, ik wil alleen aangeven dat wat jij zei gewoon niet klopt.
Heeft er alles mee te maken. Het toont namelijk aan dat hele bevolkingsgroepen een punt maken van je huidskleur, en dat TS dus terecht liever blanke kinderen heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:21 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de topic te maken?
Asjeblieft man.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:23 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Als Eminem rapt over nigger hier en nigger daar is het onaanvaardbaar en racistisch.
Jij zit anders al aardig in de slachtofferrol....quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:23 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Dat klopt niet. De criminaliteitscijfers worden gecorrigeerd voor gezinssamenstelling, welvaart, opleiding e.d. en daaruit vloeit wel degelijk het besef dat (niet westerse) allochtone (jonge) mannen inderdaad bovengemiddeld crimineel zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zonder 'buitenlanders' hadden w ehier dus geen misdaad/criminaliteit?
Volgens mij zijn de misdaadscijfers de laatste jaren alleen maar gedaald. Daarnaast hebben we een relatief lage criminaliteit vergeleken met andere landen. En dat allochtonen wat vaker voorkomen in de criminaliteitscijfers, is redelijk simpel terug te brengen naar de wijken waarin ze opgroeien (armere volksbuurten in grotere steden), en veel minder kansen op de arbeidsmarkt en in het onderwijs.
Oftewel, dat zie je overal in de wereld, mensen met een slechter toekomstperspectief, en/of uit armere buurten, etc etc, zijn meer geneigd om het slechte pad op te gaan.
Marokkanen hebben 6 keer vaker een crimineel strafblad dan autochtone Nederlanders.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zonder 'buitenlanders' hadden w ehier dus geen misdaad/criminaliteit?
eenschquote:
Ik vind het behoorlijk discriminerend dat de Chinezen die getint zijn minder snel worden aangenomen, volgens mij was je het met mij mee eens dat dat echt niet kan. Dus alleen naar de huidskleur kijken zegt niks.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:26 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Heeft er alles mee te maken. Het toont namelijk aan dat hele bevolkingsgroepen een punt maken van je huidskleur, en dat TS dus terecht liever blanke kinderen heeft.
Het maakt hem geen racist
Hoezo?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jij zit anders al aardig in de slachtofferrol....
Inderdaad. Als je lang genoeg doorzevert wordt dat ongetwijfeld racisme. En daar maakt terecht nauwelijks iemand zich druk om.quote:
Het gaat niet alleen over Aziaten. Elke bevolkingsgroep heeft zo zijn eigen visie.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:29 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk discriminerend dat de Chinezen die getint zijn minder snel worden aangenomen, volgens mij was je het met mij mee eens dat dat echt niet kan. Dus alleen naar de huidskleur kijken zegt niks.
Verder slaat jouw beredenering nergens op: ts wil blanke kinderen omdat Aziaten ook liever blank zijn?
Whut
.... waarom dalen de criminaliteitscijfers dan al jaren?quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:28 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Marokkanen hebben 6 keer vaker een crimineel strafblad dan autochtone Nederlanders.
Dat is heel erg duidelijk en wie dat ontkent is een leugenaar.
Ik word er boos van dat critici die cijfers compleet negeren en alleen praten over "geen" in plaats van meer of minder. Er is een duidelijke tendens die gewoon wordt genegeerd, en als je het er over hebt wordt je als racist uitgescholden
Racisten heb je overal, in iedere maatschappij, bij ieder 'volk', want DOMME kortzichtige idioten heb je overal, in iedere maatschappij, bij ieder 'volk'.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:33 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over Aziaten. Elke bevolkingsgroep heeft zo zijn eigen visie.
Ook Turken bijvoorbeeld, die op mijn casual job massaal de zwarten discrimineren.
Is mijn punt nu duidelijk of moet ik het nog eens uitleggen?
Nee jouw punt is heel onduidelijk.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:33 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over Aziaten. Elke bevolkingsgroep heeft zo zijn eigen visie.
Ook Turken bijvoorbeeld, die op mijn casual job massaal de zwarten discrimineren.
Is mijn punt nu duidelijk of moet ik het nog eens uitleggen?
Precies, net als pedofielen, criminelen en vrouwenmishandelaars.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Racisten heb je overal, in iedere maatschappij, bij ieder 'volk', want DOMME kortzichtige idioten heb je overal, in iedere maatschappij, bij ieder 'volk'.
Zo kun je het stellen. Je kunt er ook om lachen, maar het maakt het niet minder waar.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:36 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nee jouw punt is heel onduidelijk.
Je vindt het dus wel discriminatie, en je probeert te zeggen dat bruinen het minder goed hebben dan blanken en daarom is het goed dat ts blanke kinderen wil?
Het maakt natuurlijk nogal uit of die in hun thuisland wonen of als subgroep/subcultuur in een ander land. In t geval van Nederland om twee redenen:quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... waarom dalen de criminaliteitscijfers dan al jaren?
Ik neem trouwens aan dat die de komende jaren flink zullen stijgen, door crisis, door influx aan oost-blokkers, etc etc,
En Hong Kong heeft zo'n beetje de allerlaagste criminaliteit ter wereld. Mensen uit Hong kong zijn dus genetisch BETER dan mensen uit Nederland!? Je zegt namelijk dat het aan afkomst ligt.
Maar dat is helemaal niet waar TS over nadenkt! Hem gaat het erom of hij zichzelf terugziet in zijn kinderen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:46 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Zo kun je het stellen. Je kunt er ook om lachen, maar het maakt het niet minder waar.
"Minder goed hebben" zou ik niet zeggen, maar wel dat ze vaker problemen krijgen ivm hun ras.
Zo ken ik zelf veel Turken die zwarten discrimineren, maar ik ken er geen enkele die blanken discrimineert. Zelfde voor Aziaten, maar dat moet ik je niet vertellen.
Blanken hebben in veel culturen meer aanzien. Niet leuk, maar wel waar. En dat TS daar over nadenkt maakt hem geen racist. Voor mij zijn zwarten gelijk aan blanken en Aziaten, maar voor andere mensen niet
Dit kan ik heel goed begrijpen en is naar mijn mening totaal niet racistisch.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:43 schreef Bozepiemel het volgende:
Althans, ik zou het raar of jammer vinden als mijn kind in mijn armen ligt, dat ik er vervolgens naar kijk en totaal geen overeenkomst is met mijzelf. Mijn blonde haren, blauwe ogen of blanke huid zal hij nooit hebben. Alles wordt overspoelt door die dominante eigenschappen van mijn vriendin.
Mwoah, niet zo zeer als bij dieren maar er zijn wel degelijk verschillende rassen. Het verschil is dat de mensenrassen niet genetisch van elkaar verschillen, maar meer op cultureel/politiek niveau. Doordat deze groepen afgezonderd hebben geleefd zijn er ook verschillen in resistentie ontwikkeling e.d.quote:
Ow jij bepaald hier gewoon even dat 'ras' een andere definitie heeft? Ras gaat enkel en alleen over biologische (genetische) kenmerken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:54 schreef Trankilo het volgende:
Het verschil is dat de mensenrassen niet genetisch van elkaar verschillen, maar meer op cultureel/politiek niveau.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:45 schreef Cart_A1993 het volgende:
Ja maar dan heb jij de genen die sowieso al dominant zijnquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:52 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Nee hoor TS. Ik heb zelf bruin krullend haar en bruine ogen. Zou nooit een man willen met rood of blond haar want ik wil mijn genetische eigenschappen doorgeven aan mijn kinderen.
Nee dat bepaal ik niet, dat doet de wetenschap. Genetische verschillen zijn er niet. Niet zodanig dat je kan spreken over een ander ras.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ow jij bepaald hier gewoon even dat 'ras' een andere definitie heeft? Ras gaat enkel en alleen over biologische (genetische) kenmerken.
Geloof ik eigenlijk ook niet. Vooral bij die halfbloed-negers is de kans best heel groot dat het uiteindelijk (blonde) blanke kinderen worden.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Inderdaad, kinderen van een blanke man en een donkere vrouw worden per definitie exact zoals de moeder. Zo werkt het namelijk.
Hahaha.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:52 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Nee hoor TS. Ik heb zelf bruin krullend haar en bruine ogen. Zou nooit een man willen met rood of blond haar want ik wil mijn genetische eigenschappen doorgeven aan mijn kinderen.
Maakt mij echt geen gore donder uit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:43 schreef Bozepiemel het volgende:
- ZIjn mijn gedachtes raar? Zouden jullie geen problemen hebben met zwarte kinderen als jullie zelf ook blank zijn?
Mwah.....quote:- ZIjn dit racistische gedachten?
Huh, is ze zelf al een halfbloedje? Dan is de kans toch sowieso groot dat ze blank worden?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:43 schreef Bozepiemel het volgende:
ze is in Nederland geboren maar haar grootouders komen uit Sierra Leone
Nu ga je mijn uitspraken uit context halen. Het is niet wat ik vind wat de definitie is, maar wat ik gevonden heb. Als in gevonden in een woordenboek.quote:
quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:03 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Probeer het gewoon misschien heb je wel heel sterk zaad en zijn ze blank. If not kun je ze altijd op hun 12e nog een opgevoerde scooter (exclusief helm) kopen.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:03 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Probeer het gewoon misschien heb je wel heel sterk zaad en zijn ze blank. If not kun je ze altijd op hun 12e nog een opgevoerde scooter (exclusief helm) kopen.
Stel je niet zo aan simpele ziel.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:16 schreef Werkman het volgende:
Boekentip voor TS en gelijkgestemden.
[ afbeelding ]
Als je kinderen op de wereld zet heb je verdomme maar één enkele eis te hebben en dat is dat ze gezond zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:23 schreef karton2 het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan simpele ziel.
TS identificeert zich o.a. met zijn huidskleur, net zoals hij ook door anderen op zijn huiskleur wordt beoordeeld. Niet echt opzienbarend.
Sta jij ook met je vinger te zwaaien als iemand zijn voorkeur uitspreekt over het geslacht van een aanstaande baby? Nederland zit volgens jouw redenatie tot de nok toe vol met seksisten en rascisten.
Dat de gezondheid boven alles gaat lijkt me nogal logisch, net zoals dat het logisch is dat mensen een voorkeur hebben voor huidskleur en geslacht van de baby.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:26 schreef Werkman het volgende:
[..]
Als je kinderen op de wereld zet heb je verdomme maar één enkele eis te hebben en dat is dat ze gezond zijn.
Anders moet je niet in een zebrarelatie stappen of nog beter, jezelf laten castreren.
Ik hoef juist helemaal geen blanke kindertjes met blauwe ogen. Niet dat ik er rouwig om zou zijn, maar mijn voorkeur gaat uit naar 'vuilnisbakkenras'...quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:31 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat de gezondheid boven alles gaat lijkt me nogal logisch, net zoals dat het logisch is dat mensen een voorkeur hebben voor huidskleur en geslacht van de baby.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:35 schreef Werkman het volgende:
Geen interesse meer in dit Joseph Mengele topic.
Het ik toch onze eigen keuze om te kiezen met welk ras wij voortplanten. Niks racistisch aan, is gewoon een keuzequote:Op donderdag 5 juni 2014 14:49 schreef Fierce. het volgende:
Ik snap TS wel, hoor. Hard om te zeggen, maar ik wil ook geen Chinese kindjes of Somalische kindjes ofzo als ik erover nadenk.Ik val dr ook niet op trouwens.
Dat is exact mijn punt. Er is niks racistisch/discriminerend aan om een 'normale' voorkeur te hebben voor het uiterlijk/ras/geslacht van een baby/partner.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hoef juist helemaal geen blanke kindertjes met blauwe ogen. Niet dat ik er rouwig om zou zijn, maar mijn voorkeur gaat uit naar 'vuilnisbakkenras'...
'Pure' Chineze/aziatische babies zijn trouwens belachelijk schattig.
blijkbaar voor sommige welquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:57 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat is exact mijn punt. Er is niks racistisch/discriminerend aan om een 'normale' voorkeur te hebben voor het uiterlijk/ras/geslacht van een baby/partner.
Is zo, maar snap ook dat het beledigend kan zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:50 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Het ik toch onze eigen keuze om te kiezen met welk ras wij voortplanten. Niks racistisch aan, is gewoon een keuze
Hoezo, er zijn misschien ook wel getinte mensen die geen blanke kinderen willen hebben. Iedereen zijn eigen keuzequote:Op donderdag 5 juni 2014 15:04 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Is zo, maar snap ook dat het beledigend kan zijn.
Klopt, al zou het voor mij voor een eigen baby geen reet uitmaken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:57 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat is exact mijn punt. Er is niks racistisch/discriminerend aan om een 'normale' voorkeur te hebben voor het uiterlijk/ras/geslacht van een baby/partner.
Tja 'sterker op elkaar lijken', en dan gooi jij culturele aspecten er bij.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:11 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Nu ga je mijn uitspraken uit context halen. Het is niet wat ik vind wat de definitie is, maar wat ik gevonden heb. Als in gevonden in een woordenboek.
Ik schijn aanleg voor donkere krullenkopjes te hebben. Proberen??quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:16 schreef Greys het volgende:
Ik zou bijna wíllen dat ik wat meer op donkere mannen zou vallen.
Want ik wil ook eenHank
. Wat een enorm mooi kind. (En TS, zie, hij lijkt alsnog veel op de blanke moeder...)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk uit met wat je zegt...quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:14 schreef Yi-Long het volgende:
<knip>
Het is en blijft je eigen baby, ongeacht met welke kleur-tint die eruit komt rollen.
Oeeeeeee!!1quote:Dan maar een lelijke blanke baby... (!)
Kan gewoon een lief adoptiekindjes zijn natuurlijkquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:34 schreef karton2 het volgende:
[..]
Kijk uit met wat je zegt...
[ afbeelding ]
[..]
Oeeeeeee!!1
Jeetje, je houdt er wel een beetje een fout idee op na.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:07 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
En racisme kan geen keuze zijn omdat?quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:50 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Het ik toch onze eigen keuze om te kiezen met welk ras wij voortplanten. Niks racistisch aan, is gewoon een keuze
Recessief was het woordquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:41 schreef mitahuma het volgende:
Ik denk dat je gewoon dom bent en niets weet over hoe genen werken en dominante en niet dominante eigenschappen.
Geldt voor meerderen in dit topic. Zou bijna gaan twijfelen aan het biologieonderwijs.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:41 schreef mitahuma het volgende:
Ik denk dat je gewoon dom bent en niets weet over hoe genen werken en dominante en niet dominante eigenschappen.
En dan blanke meisjes gaat neuken/vernederen waardoor er nog minder blanken zullen zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:45 schreef Yi-Long het volgende:
TS is gewoon bang dat zijn zoontje straks op zijn 9de al een grotere penis dan 'papa' heeft...
Dat klopt, daarom ben ik blij dat ik dit topic gestart ben.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:41 schreef mitahuma het volgende:
Daar zijn sommige blanken heel bang voor, idd...quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En dan blanke meisjes gaat neuken/vernederen waardoor er nog minder blanken zullen zijn.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:51 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom ben ik blij dat ik dit topic gestart ben.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:40 schreef Moira. het volgende:
[..]
Jeetje, je houdt er wel een beetje een fout idee op na.
Hoezo zou er niks van jou terug te zien zijn in je kind omdat de moeder een andere huidskleur heeft dan jij?
Nog steeds zal het kind evenveel trekjes van jou vertonen dan dat van de moeder.
Het zal waarschijnlijk ook niet dezelfde huidskleur hebben als de moeder, maar er tussenin.
Misschien krijgt hij/zij jouw ogen, jouw neus, jouw mond, jouw oren, jouw kin, jouw haarkleur, jouw worstenvingers, who knows...
Je zal ALTIJD in het kind terugzien dat JIJ de vader bent.
Haar 'zwarte genen' hóéven niet dominant te zijn, jouw 'blanke genen' kunnen dat ook zijn.
En halfbloedjes zijn zo'n beetje de mooiste mensen op de wereld, en als je je vriendin ook zo prachtig vindt, wat is het probleem dan?
Je hebt echt niet opgelet bij de biologieles...
TS heeft een zwarte vriendin maar is in jouw optiek racistisch.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:54 schreef FreezePop het volgende:
Gevalletje: ''Ik ben niet racistisch, maar...''
Ipv een topic te starten kan je beter biologie lessen gaan volgen, of google dit. Dit is gewoon te triest om aan te zien, als iemand dit voor mijn gezicht had verteld had ik hem keihard uitgelachen en daarna verteld dat met zo'n kennis over de voorplanting je er beter niet eens aan kan beginnen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:51 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom ben ik blij dat ik dit topic gestart ben.
Er bestaan vegatariers die in een slagerij werkenquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:00 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
TS heeft een zwarte vriendin maar is in jouw optiek racistisch.
Veel vreemder wordt het niet
Inderdaad. Falikante drogreden aangevoerd door dombo's.quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:17 schreef mitahuma het volgende:
[..]
Er bestaan vegatariers die in een slagerij werken
TS is de eerste die over racisme begon en zijn voorkeur sluit blijkbaar een donkergekleurde vrouw niet uit, hè?quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:17 schreef Woods het volgende:
man man man, mensen die gelijk over racisme beginnen. Een mens heeft gewoon zijn voorkeuren en dat heeft niets met racisme te maken.
Nederlanders zijn zodanig blootgesteld aan laffe beschuldigingen over racisme, dat ze niet eens meer weten wat dat woord betekent.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:17 schreef Woods het volgende:
man man man, mensen die gelijk over racisme beginnen. Een mens heeft gewoon zijn voorkeuren en dat heeft niets met racisme te maken.
It takes one to know one, hmm?quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:21 schreef no_pain_no_gain het volgende:
[..]
Nederlanders zijn zodanig blootgesteld aan laffe beschuldigingen over racisme, dat ze niet eens meer weten wat dat woord betekent.
Het kan vanalles met elkaar te maken hebben. Racisme implicieert sowieso een bepaalde voorkeur en bovendien komen die voorkeuren ook niet uit het niets.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:17 schreef Woods het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |