ben wel erg benieuwd of we het noorderlicht kunnen zien, dat schijnt zo geweldig te zijn.
 ben wel erg benieuwd of we het noorderlicht kunnen zien, dat schijnt zo geweldig te zijn.

ik denk 500 en 1,5quote:Op maandag 15 februari 2016 20:05 schreef Tjacka het volgende:
Ik ga hier in de zomer heen denk ik. Hoeveel ben je ongeveer kwijt met een reis? Hoe lang moet het duren?

500 voor een reis door ijsland? Dat is vrij goedkoop.quote:

voor 1,5. Uur.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
500 voor een reis door ijsland? Dat is vrij goedkoop.

Midden van mei voor 10 dagen
 Midden van mei voor 10 dagen 
 Beamen jullie dat ook?
 Beamen jullie dat ook? 

Nadruk op wellicht. Over de planning is nog niet nagedachtquote:Op maandag 22 februari 2016 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Eiland rond in 8 dagen? Dat wordt doorrijden.

Ik vond een reguliere wagen prima voor een eerste keer. Kun je op zat plekken komen. Wel vooraf geboekt ja. We hebben 1x een 4x4 busritquote:Op maandag 22 februari 2016 11:37 schreef Norrage het volgende:
Wij gaan ookMidden van mei voor 10 dagen
Ik hoor van iedereen dat het aan te raden is meteen een auto, liefst 4x4, te boeken. Want duur en drukBeamen jullie dat ook?
Verder nog specifieke Mei-tips? Wij willen gaan rondreiden startend met een dagje of 2 in Reykjavik, en dan wellicht het eiland rond. Wat zijn de leukste/goedkoopste dorpjes om in het oosten/zuiden te overnachten?
 geboekt. Het is een beetje wat je zelf wil. Ik heb niet het idee veel gemist te hebben voor mijn eerste trip daar (rondweg langs aan de westkant van Ayekuri naar Reykjavik). Als ik nog een keer terug ga dan zou ik wle voor 4x4 gaan, omdat ik dan meer van de gebaande paden wil afwijken en stukken IJsland wil zien waar niet iedereen komt.
 geboekt. Het is een beetje wat je zelf wil. Ik heb niet het idee veel gemist te hebben voor mijn eerste trip daar (rondweg langs aan de westkant van Ayekuri naar Reykjavik). Als ik nog een keer terug ga dan zou ik wle voor 4x4 gaan, omdat ik dan meer van de gebaande paden wil afwijken en stukken IJsland wil zien waar niet iedereen komt. 

Als vervolg op mijn vorige post. Ik zie dat alle standaard "eiland"-rondreizen in 10 dagen worden gedaan. Met start en eind in Reykjavik en Airport hotel? Dat klinkt wel een beetje als gehaast, maar ook wel aantrekkelijk. Lijkt me een mooie eerste ontdekkingsreis van IJslandquote:Op maandag 22 februari 2016 11:37 schreef Norrage het volgende:
Wij gaan ookMidden van mei voor 10 dagen
Ik hoor van iedereen dat het aan te raden is meteen een auto, liefst 4x4, te boeken. Want duur en drukBeamen jullie dat ook?
Verder nog specifieke Mei-tips? Wij willen gaan rondreiden startend met een dagje of 2 in Reykjavik, en dan wellicht het eiland rond. Wat zijn de leukste/goedkoopste dorpjes om in het oosten/zuiden te overnachten?
 8 dagen is wat te kort lijkt me dan. 10 dagen lijkt me toch vrij realistisch. Het zou in totaal als je in 1x doorrijdt 16 uur rijden moeten zijn.
 8 dagen is wat te kort lijkt me dan. 10 dagen lijkt me toch vrij realistisch. Het zou in totaal als je in 1x doorrijdt 16 uur rijden moeten zijn.

)
)

Op heel veel plekken zijn amper huizen, dus een airbnb lijkt me redelijk lastig.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:39 schreef Norrage het volgende:
Niet superveel reacties hier, maar vraagje:
In hoeverre kan je een paar dagen van tevoren je airbnb/hotel overnachtingen regelen? We hebben niet heel veel zin de hele route al meteen vast te leggen. We hebben nu de eerste 3 nachten geboekt, maar daarna is het lastig inschatten of we ergens 1 of 2 dagen willen blijven. Hangt een beetje van weer af en waar we ter plekke zin in hebben! Raden jullie dit af of kan dit prima half mei?

Ik zie tientallen airbnbs op de route, dus dat is onzin. We hebben er al 3 geboekt. Maar wellicht is last-minute lastiger...quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op heel veel plekken zijn amper huizen, dus een airbnb lijkt me redelijk lastig.

prima.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zie tientallen airbnbs op de route, dus dat is onzin. We hebben er al 3 geboekt. Maar wellicht is last-minute lastiger...

Wat ben je toch altijd van de nuttige reacties. Iemand anders die mijn vragen kan beantwoorden? Ervaring met een vooraf niet geboekte roadtrip?quote:

Mja hij heeft een punt. Er zijn heel veel plekken in ijsland waar amper huizen staan. Er zijn 300 000 inwoners waarvan 200 000 in de hoofdstad wonen. De andere 100 000 zijn dus verdeeld over een land wat 4x nederland isquote:Op woensdag 11 mei 2016 09:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat ben je toch altijd van de nuttige reacties. Iemand anders die mijn vragen kan beantwoorden? Ervaring met een vooraf niet geboekte roadtrip?
 Dus zal minder makkelijk zijn om wat te vinden.
 Dus zal minder makkelijk zijn om wat te vinden.

Ik gaf je een nuttige reactie. Die geloof je niet. Wat wil je nu?quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat ben je toch altijd van de nuttige reacties. Iemand anders die mijn vragen kan beantwoorden? Ervaring met een vooraf niet geboekte roadtrip?

Ik geloof je graag, maar je reacties zijn nou niet altijd de meest vriendelijke dus ik heb geen idee of je het serieus bedoelt of gewoon zit te zeiken.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik gaf je een nuttige reactie. Die geloof je niet. Wat wil je nu?
Er zullen best airbnb's zijn, maar op sommige plekken staan misschien 5 huizen. Zit je beoogde airbnb dan vol, moet je misschien wel 200KM rijden om de volgende te vinden. Niet handig. Dus boek NU zou ik zeggen.

quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Bij myvatn zou ik een dag extra pakken en bij jokulsarlon. Eventueel in het oosten bij de fjorden, maar toen ik daar was was het dagenlang dichte mist en zie je dus net niets.
Verder is het overal adembenemend mooi en/of desolaat ruig.
Sowieso langs de Detifoss rijden.

)
 )

Van dat soort 'toeristische kampeeracties' zijn de IJslanders nou net niet gediend.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:44 schreef Gripper het volgende:
Gooi dan gewoon een tentje & matjes achterin de auto, als een B&B dan onverhoopt vol is zoek je de dichtstbijzijnde vlakke plek op en kampeer je een nachtje.

Toch mag het gewoon. En er zijn heel veel speciale plekken voor gemaakt.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:47 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Van dat soort 'toeristische kampeeracties' zijn de IJslanders nou net niet gediend.

Omdat al die toeristen met hun lompe lijf op super kwetsbaar mos gaan legge ruften natuurlijk. Snap ik ook best.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:47 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Van dat soort 'toeristische kampeeracties' zijn de IJslanders nou net niet gediend.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |