Er lopen drie kabels die vanuit de modem een internet opzetstuk hebben naar drie kamers in het huis. De upc monteur heeft dus de opzetstukken van telefoon naar internet veranderd in de meterkast.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:51 schreef FredvZ het volgende:
Een vervelend probleem, maar helaas geef je te weinig info.
Je provider is UPC?
Je hebt een modem in de meterkast staan?
Waar lopen die kabels naar toe?
Wat bedoel je met "kastjes in de muur"?
Ik denk dat in jouw geval je het snelst internet hebt als je iemand met verstand van zake ter plaatse hebt die de kabels in orde maakt.quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:22 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Er lopen drie kabels die vanuit de modem een internet opzetstuk hebben naar drie kamers in het huis. De upc monteur heeft dus de opzetstukken van telefoon naar internet veranderd in de meterkast.
De foto's die ik heb gepost zijn de foto's uit mijn kamer waar de kabel dus vanuit de modem in mijn kamer uit de muur komt. Als ik hier een internetkabel in plug dan krijg ik geen signaal. Ik vermoed dus dat het opzetstuk in alle kamers net als in de meterkast vervangen moet worden. Maar ik weet dus niet hoe. Met kastjes uit de muur bedoel ik eigenlijk de plastic plaatjes die de kabel bedekken zodat t er mooi uitziet.
Nou ben ik wel benieuwd wat 1 aansluitstukje mag kosten :p als ik dat laat aansluiten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk dat in jouw geval je het snelst internet hebt als je iemand met verstand van zake ter plaatse hebt die de kabels in orde maakt.
Dat heb ik al gedaan en alle poorten werken. Ik denk dat t ligt aan mijn muuroutlet. Is de muuroutlet die ik heb überhaupt wel geschikt voor internet?quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:58 schreef wootahH het volgende:
Pak een laptop. Sluit die aan op alle 4 gele poorten op de modem. Heeft de laptop op elke poort Internet dan moet er idd iemand komen die je kabels ff aandrukt in de wall outlet of er een nieuw rj45 aansluiting aan drukt in de meterkast.
Druk voor de zekerheid nog ff die witte kabels aan in de meterkast (plastic rj45 aansluiting vasthouden en witte kabel naar binnen drukken) er zitten 8 koper kabeltjes in die misschien net niet contact maken met de connector
Als een cat5/6 connector uit een muuroutlet komt en de andere kant via een utp kabel het modem ingaat is het toch goed?quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:03 schreef RainofDeath het volgende:
De dingen op de foto zijn onderdelen van elkaar:
[ afbeelding ]
Deze hebben volgens mij de naam "RJ45 jack"
Ditzelfde zul je dus ook aan de andere kant van de kabel moeten hebben om een verbinding te hebben.
Hoeveel draadjes zitten er in die kabels? Het lijkt erop alsof dit geen UTP kabel is.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:55 schreef Scaletta het volgende:
Nou ben ik niet helemaal een leek op dit gebied, ik denk dat de upc monteur de internet aansluitpunten goed heeft aangesloten. Het rare is overigens, nu ik alle kamers getest heb, blijken er 2 geen Internet te hebben en 1 wel. Wat ik heel opzienbarend vind.
Bij deze de foto's maar ik denk niet dat het probleem id meterkast zit.
http://imgur.com/323SJoZ
http://imgur.com/IeaebhD
http://imgur.com/UfuL8rk
http://imgur.com/6QljaqB
http://imgur.com/l4LGXGp
Dit zijn 8 pins utp connectors. Wil wel een foto maken maar is een beetje slecht te zien. Alle 8 kleuren zitten naast elkaar zoals het hoort.quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:58 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Hoeveel draadjes zitten er in die kabels? Het lijkt erop alsof dit geen UTP kabel is.
Kun je 1 van de kabels uit de modem halen en een duidelijke foto maken van de aders in de connector?
De kleuren horen dus niet naast elkaar, zoek maar in google zefl utp kabel maken !quote:Op vrijdag 6 juni 2014 00:25 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Dit zijn 8 pins utp connectors. Wil wel een foto maken maar is een beetje slecht te zien. Alle 8 kleuren zitten naast elkaar zoals het hoort.
Hij heeft niet gezegd in welke volgorde, alleen dat de kleuren naast elkaar zitten. Voor zover ik weet is elke ader gekleurd, dus wellicht een ietwat voorbarige conclusie?quote:Op zondag 8 juni 2014 00:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
De kleuren horen dus niet naast elkaar, zoek maar in google zefl utp kabel maken !
Van links naar rechts zou dit de kleur volgorde moeten zijn.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
De kleuren horen dus niet naast elkaar, zoek maar in google zefl utp kabel maken !
Bij dit soort onderwerpen kan je beter niet reageren als je niet weet waar je het over hebt, als iemand dit topic terugleest met hetzelfde probleem als ik en die leest dat de kleuren niet naast elkaar horen dan wordt het een lastig verhaalquote:Op zondag 8 juni 2014 00:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vind je dat ?quote:Op zondag 8 juni 2014 23:10 schreef Scaletta het volgende:
[..]
Bij dit soort onderwerpen kan je beter niet reageren als je niet weet waar je het over hebt, als iemand dit topic terugleest met hetzelfde probleem als ik en die leest dat de kleuren niet naast elkaar horen dan wordt het een lastig verhaal.
punchtool heb je al voor 5,95. Daarnaast werkt een pincet of een aardappelschilmesje (de botte kant) ook prima om de draadjes erin te krijgen, alleen moet je iets beter opletten.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:08 schreef Scaletta het volgende:
Nou het is gelukt, ik heb internet en het werkt super. Uiteindelijk bleek het erg lastig om aan zo'n rj45 jack te komen omdat die blijkbaar alleen maar industrieel gebruikt worden. Daarbij heb je daarvoor ook een punchdown tang nodig van maarliefst 60 euro.
Ik heb het uiteindelijk opgelost door dit te kopen. Wat je hier ziet op de foto is de achterkant alleen dan met twee strips en geen drie. Ik heb overigens beide kleurcodes geprobeerd, zowel a als b en alleen a werkt voor internet.
De voorkant ziet er zo uit.
Zoals ik al dacht zat het probleem in de telefoonconnector en niet in de meterkast. Voor de duidelijkheid: aan de ene kant van de kabel gaat de kabel via een standaard utp de modem in en aan de andere kant komt de kabel uit in een muuroutlet als deze. Daarna wordt de kabel met een standaard ethernetkabel naar een router gelinkt.
End of topicquote:Op zondag 8 juni 2014 23:08 schreef Scaletta het volgende:
Nou het is gelukt, ik heb internet en het werkt super.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |