quote:Op woensdag 4 juni 2014 05:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Heb je al een aantal van deze bestemmingen bezocht?
Grens van Brazilië, Venezuela en Guyana bedoel je?quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:20 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik heb me altijd afgevraagd waar dat Liegebeest precies woonde.
[ afbeelding ]
Madagaskar dus:
[ afbeelding ]
Daar jaquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Grens van Brazilië, Venezuela en Guyana bedoel je?
De Chimborazo is de hoogste berg ter wereld.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:55 schreef Blik het volgende:
Wel heel erg Zuid-Amerika georiënteerd (niet dat dat erg is). Maar nummer 4 klopt natuurlijk niet, de hoogste berg van de wereld is en blijft de Mount Everest. Het is niet eens de hoogste vulkaan ter wereld
Verder wel een erg mooi lijstje, staan stuk voor stuk ook op mijn to-do lijst voor de komende tientallen jaren
vulkaan bedoel je?quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Chimborazo is de hoogste berg ter wereld.
Nee!quote:
Is ook een manier om aandacht te krijgen als berg zijnde, door het te meten vanaf de aardkern ipv de zeespiegel...quote:
Aandacht te krijgen? Die berg kan er toch nies aan doen dat de Aarde afgeplat is?quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Is ook een manier om aandacht te krijgen als berg zijnde, door het te meten vanaf de aardkern ipv de zeespiegel...
Je kunt je natuurlijk afvragen wie die onzin ooit bedacht heeft, door het te meten vanaf de aardkernquote:Op woensdag 4 juni 2014 15:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aandacht te krijgen? Die berg kan er toch nies aan doen dat de Aarde afgeplat is?
"onzin".quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk afvragen wie die onzin ooit bedacht heeft, door het te meten vanaf de aardkern
ok, laten we het zo zeggen. 99 van de 100 mensen zullen zeggen dat de Mount Everest de hoogste berg ter wereld is. Omdat de gangbare manier van meten vanaf de zeespiegel is. Dan is het toch een beetje gek om een redelijk onbekende berg hier opeens als hoogste berg van de wereld te bestempelen.quote:
Als ik ook maar iets zou geven om wat 99% van de mensen zegt of denkt, was er niet zo'n mooie lijst gekomen...quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:06 schreef Blik het volgende:
[..]
ok, laten we het zo zeggen. 99 van de 100 mensen zullen zeggen dat de Mount Everest de hoogste berg ter wereld is. Omdat de gangbare manier van meten vanaf de zeespiegel is. Dan is het toch een beetje gek om een redelijk onbekende berg hier opeens als hoogste berg van de wereld te bestempelen.
Dus ja, de bewering dat het de hoogste berg ter wereld is, bestempel ik als onzin
Cool, was het een zware beklimming?quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Hoogste punt vanaf de kern van de aarde: Check. De rest nog niet. Chimborazo en het gebied er om heen is verder niet van uitzonderlijke schoonheid of zo.
Ow sorry, dat was niet helemaal duidelijk in mijn post. We zijn niet naar de top gegaan. We zijn tot ongeveer 5.300 m hoogte gegaan en daarna omgekeerd. Tot die hoogte is relatief eenvoudig te doen op gewone bergschoenen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:
Cool, was het een zware beklimming?
De Cotopaxi vind ik ook mooier, dan samen graag.En Ecuador beviel goed.
Dat heb je in Europa ook, maar misschien is het daar standaard?quote:Op woensdag 4 juni 2014 05:03 schreef El_Matador het volgende:
2 – Fosforiserend plankton – Vaadhoo Island – Malediven
Europa met de Malediven vergelijken?quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:09 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat heb je in Europa ook, maar misschien is het daar standaard?
https://www.google.fr/sea(...)oAQ&biw=1509&bih=891
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |