Daarom tussen haakjes voorlopig. Ik vertrouw het voor geen meter.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:17 schreef Yiha het volgende:
[..]
Wees toch maar voorzichtig met al die chemische zooi.
Das wel behoorlijk dichtbij jaquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van waar bij Shell: ik gok op 1,5 à 2 km.
We wonen aan de rand van het dorp, aan de kant van het industrieterrein, dus weinig obstakels tussen ons en de brand. Waarschijnlijk is het daarom wat indrukwekkender: alles om je heen ineens in een oranje gloed en dan van dat onheilspellende zware gerommel en getril.
Maar het is nou niet dat er paniek was in de buurt
Zou voor mij al genoeg reden zijn om weg te gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:18 schreef Queller het volgende:
[..]
We wonen aan de rand van het dorp, aan de kant van het industrieterrein, dus weinig obstakels tussen ons en de brand. Waarschijnlijk is het daarom wat indrukwekkender: alles om je heen ineens in een oranje gloed en dan van dat onheilspellende zware gerommel en getril.
Maar het is nou niet dat er paniek was in de buurt
Maar het verbrand. Het gaat dus om wat er ontstaat als het verbrand, en niet de stof zelf direct.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Ethylbenzeen irriteert de ogen, de huid en de luchtwegen. Bij hoge mate van blootstelling kan er schade optreden aan organen zoals de lever en de nieren
Zegt Wikipedia overigens.
Ik denk dat ik er mss nog wel dichterbij woon. Zit net aan de andere kant van de A17 in Zevenbergen, maar door de bomen en snelweg was t minder goed zichtbaar!quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:18 schreef Queller het volgende:
[..]
We horen hier in de buurt wel vaker flinke knallen. Ik heb me laten vertellen dat dat implosies in silo's zijn. Geen idee of het waar is, maar met die knallen staan de kopjes ook te trillen op tafel.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:19 schreef roislecxe het volgende:
Das wel behoorlijk dichtbij ja
Hier niks gehoord, Breda. Niks wat anders klonk dan anders tenminste, er is dagelijks wel ergens een knal of een geluid.
Naja, na knal 1 en 2 zal er uren later geen 2e meer komen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Zou voor mij al genoeg reden zijn om weg te gaan.
Brrr..
Maar ik ben ook wel een schijterd wat dat betreft.
Als je aan de andere kant van de A17 zit, dan zit je verder weg, maar heb je vermoedelijk beter zichtquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:20 schreef Archie het volgende:
Ik denk dat ik er mss nog wel dichterbij woon. Zit net aan de andere kant van de A17 in Zevenbergen, maar door de bomen en snelweg was t minder goed zichtbaar!
Lekker is datquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:21 schreef Queller het volgende:
[..]
We horen hier in de buurt wel vaker flinke knallen. Ik heb me laten vertellen dat dat implosies in silo's zijn. Geen idee of het waar is, maar met die knallen staan de kopjes ook te trillen op tafel.
Het is toch nooit gevaarlijk voor de volksgezondheid. Nooit.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:21 schreef tralalala het volgende:
Niet meer gevaarlijk voor de volksgezondheid, het was dus wel gevaarlijk?
Gitzwarte rook is altijd gevaarlijk voor de volksgezondheid.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:21 schreef tralalala het volgende:
Niet meer gevaarlijk voor de volksgezondheid, het was dus wel gevaarlijk?
Heb ff snel via google maps gekeken, maar zal nie veel schelen denk ik!quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je aan de andere kant van de A17 zit, dan zit je verder weg, maar heb je vermoedelijk beter zicht
Inderdaad. Dergelijke zaken worden altijd 'gedownplayed' om geen onrust te veroorzaken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:23 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het is toch nooit gevaarlijk voor de volksgezondheid. Nooit.
Altijd metingen, nooit gevaar.
Als er nog meer explosies waren gekomen, dan hadden we waarschijnlijk wel pleitjassen geweestquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:20 schreef quirina het volgende:
Zou voor mij al genoeg reden zijn om weg te gaan.
Brrr..
Maar ik ben ook wel een schijterd wat dat betreft.
Pas als de gele wolken chloor door de straten trekken is het gevaarlijk voor de volksgezondheid.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:23 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het is toch nooit gevaarlijk voor de volksgezondheid. Nooit.
Altijd metingen, nooit gevaar.
Volgens mij zijn dat straaljagers die door de geluidsbarrière heen klappen. Schijnbaar mogen ze dat tussen Steenbergen en Tiel doen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:21 schreef Queller het volgende:
[..]
We horen hier in de buurt wel vaker flinke knallen. Ik heb me laten vertellen dat dat implosies in silo's zijn. Geen idee of het waar is, maar met die knallen staan de kopjes ook te trillen op tafel.
Daarom geloof ik dat ook niet. Bij Chemiepack zeiden ze zelfs dat het niet schadelijk was weet ik bijna zeker. Nou, als dat al niet gevaarlijk was, dan is geen 1 brand gevaarlijk hoorquote:Op woensdag 4 juni 2014 01:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Pas als de gele wolken chloor door de straten trekken is het gevaarlijk voor de volksgezondheid.Neem maar gerust aan dat die rook niet gezond is.
Als je ze niet al hebt ben je verloren.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oy, fikt NL af? Moet ik prepper-blikken met bonen erbij halen?
Nooit is iets gevaarlijk. Als met windkracht 4 een opslagplaats van 1 bij 1 km met asbest afbrandt, is er nog geen gevaar voor de volksgezondheidquote:
quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oy, fikt NL af? Moet ik prepper-blikken met bonen erbij halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |