abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2014 @ 07:49:16 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140696273
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 02:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik hoop echt dat er iets aan dat plastic afval gedaan kan worden en het liefst hergebruik of gewoon uitbannen van plastic mondiaal.
En dat type je op je plastic toetsenbordje?
Heb je enig idee wat er met onze voedselvoorziening zou gebeuren zonder plastic?
censuur :O
  woensdag 4 juni 2014 @ 07:50:14 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140696279
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de sterkteberekeningen... 300.000 vierkante meter dwars op een oceaanstroming zetten is gigantisch!
Ironisch genoeg verwacht ik dat z'n oranje schermpje gemaakt zal worden van ... wait for it ... plastic!
pi_140696353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 07:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de sterkteberekeningen... 300.000 vierkante meter dwars op een oceaanstroming zetten is gigantisch!
Ironisch genoeg verwacht ik dat z'n oranje schermpje gemaakt zal worden van ... wait for it ... plastic!
het betekent natuurlijk niet dat het gebruik van plastic uit den boze is
pi_140696482
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:
Mooi! ^O^

En een veel betere investering van milieugeld dan aan Enron en Goldman Sachs die achter die CO2-zwendel zitten. O+
Alsof co2 goed is. Illuminatie..
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_140696693
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Alsof co2 goed is.
Je drinkt wel eens frisdrank, bier of spa rood?
Je snoeit wel eens een heg?

Jij smerige CO2-vervuiler.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140696817
quote:
8s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je drinkt wel eens frisdrank, bier of spa rood?
Je snoeit wel eens een heg?

Jij smerige CO2-vervuiler.
Dat betekend niet dat we niet naar alternatieven moeten zoeken. Smerige lucht eist in sommige aziatische landen hun tol al.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_140696847
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat betekend niet dat we niet naar alternatieven moeten zoeken. Smerige lucht eist in sommige aziatische landen hun tol al.
Alternatieven hoef je niet te zoeken, die bestaan allang. En zijn rendabel.

Je moet de verbrandingsmotor helemaal uitbannen als je die (heilloze) weg op wilt.

Veel succes.

Maar dat was het laatste weer voor die zinloze CO2-"discussie", dit initiatief zet tenminste wel zoden aan de dijk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 4 juni 2014 @ 08:48:33 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140696919
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Smerige lucht kost hier ook levens. Het heeft alleen NIETS met CO2 te maken!

quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:41 schreef El_Matador het volgende:
dit initiatief zet tenminste wel zoden aan de dijk.
Loop je nu niet wat te hard van stapel?
a. er is nog niet eens een bouwtekening (!), laat staan een prototype
b. het is helemaal niet zeker dat het significant gaat helpen
c. zelfs als al het plastic in zee verdwenen is, merken wij daar vrijwel helemaal niets van. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met meer of minder CO2, dat merken we ook niet.
pi_140696955
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Smerige lucht kost hier ook levens. Het heeft alleen NIETS met CO2 te maken!

[..]

Loop je nu niet wat te hard van stapel?
a. er is nog niet eens een bouwtekening (!), laat staan een prototype
b. het is helemaal niet zeker dat het significant gaat helpen
c. zelfs als al het plastic in zee verdwenen is, merken wij daar vrijwel helemaal niets van. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met meer of minder CO2, dat merken we ook niet.
Er is een plan dat lijkt te werken, schaden zal het in elk geval niet.

Natuurlijk zal het dweilen met de kraan open blijven als de kuststeden met straatarme buurten hun afval gewoon in zee/rivieren kieperen, maar elke hulp het mariene leven te redden van al dat plastic juich ik toe.

En crowdfunding, dus hoe kan ik "te hard van stapel lopen"? Er wordt toch geen Ocean Plastic Tax geintroduceerd?

woensdag 4 juni 2014 @ 08:52:25 #35
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_140696969
Ik vind het altijd wel grappig hoe sommige simpele ideeën als revolutionair of geniaal worden gezien.

Een soort tampons maar dan met tien keer meer volumegroeicapaciteit... Voor wonden tijdens oorlog!
Een haakje waar je een krant in kan stoppen om t een kleerhanger te maken.
Een soort V-vormig opvangnet... In de zee! Voor al dat plastic!
:D

Hoop iig wel dat het m gaat lukken.
pi_140696974
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alternatieven hoef je niet te zoeken, die bestaan allang. En zijn rendabel.

Je moet de verbrandingsmotor helemaal uitbannen als je die (heilloze) weg op wilt.

Veel succes.

Maar dat was het laatste weer voor die zinloze CO2-"discussie", dit initiatief zet tenminste wel zoden aan de dijk.
Hoe meer hoe beter
pi_140696979
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is een plan dat lijkt te werken, schaden zal het in elk geval niet.

Natuurlijk zal het dweilen met de kraan open blijven als de kuststeden met straatarme buurten hun afval gewoon in zee/rivieren kieperen, maar elke hulp het mariene leven te redden van al dat plastic juich ik toe.

En crowdfunding, dus hoe kan ik "te hard van stapel lopen"? Er wordt toch geen Ocean Plastic Tax geintroduceerd?
Mee eens :)
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:56:48 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_140697050
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 07:49 schreef Freire het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zou eerder geld stoppen in de http://www.buildtheenterprise.org/ . Iets geeft mij het gevoel dat voor dat onze zon naar de klote gaat we eerder van deze planeet af moeten. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_140697152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:56 schreef Megumi het volgende:
Iets geeft mij het gevoel dat voor dat onze zon naar de klote gaat
Megumi, please...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

woensdag 4 juni 2014 @ 09:11:26 #40
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_140697291
Goed initiatief, maar of het echt helpt...?
Laten ze eerst maar de bron aanpakken en stoppen met onnodige plastic verpakkingen te maken...
Statiegeld op meer plastic producten iig...
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:15:15 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140697361
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:51 schreef El_Matador het volgende:
Je beweert nu al dat het zoden aan de dijk zet.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:11 schreef penny-wise het volgende:
Laten ze eerst maar de bron aanpakken en stoppen met onnodige plastic verpakkingen te maken...
Wie is "ze"?
Welke plastic verpakkingen zijn er precies overbodig? Heb je enig idee hoeveel voedsel we zouden weggooien als het zonder plastic verpakkingen in de winkel lag?

quote:
Statiegeld op meer plastic producten iig...
Hoe helpt dat tegen Afrikanen die hun huisvuil in de rivier dumpen? Enig idee wat voor hygieneproblemen je krijgt als je de plastic verpakking van bijvoorbeeld kipfilet terug moet brengen naar de winkel omdat er een euro statiegeld op zit?
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:18:54 #42
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_140697412
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wie is "ze"?
Welke plastic verpakkingen zijn er precies overbodig? Heb je enig idee hoeveel voedsel we zouden weggooien als het zonder plastic verpakkingen in de winkel lag?
De fabrikanten van onze gebruikte producten. Als je al ziet hoeveel plastic er wordt gebruikt om een artikel te verpakken, waanzin af en toe...

quote:
[..]

Hoe helpt dat tegen Afrikanen die hun huisvuil in de rivier dumpen?
Alle beetjes helpen, uiteindelijk daar ook wel...
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:27:10 #43
132605 kawotski
Il Dottore
pi_140697577
Klinkt op zich aardig maar even een muur opwerpen in een (belangrijke) stroming gaat dat geen consequenties hebben voor het klimaat, je breekt o.a. de golven over een behoorlijk gebied. Aan de andere kant, volgens mij haalt een beetje golf in zo'n gebied met gemak drie meter plus dus dan gaat het afval er nog overheen. sowieso met een beetje storm.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_140697589
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je beweert nu al dat het zoden aan de dijk zet.
10 ton afval uit de oceaan vissen is 10 ton afval minder in de oceaan, wat zie ik verkeerd?

woensdag 4 juni 2014 @ 09:29:13 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_140697620
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Megumi, please...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop van niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:32:59 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_140697677
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

10 ton afval uit de oceaan vissen is 10 ton afval minder in de oceaan, wat zie ik verkeerd?
Niks natuurlijk maar beter is om al te beginnen bij de bron geen plastic door het toilet spoelen. Of plastic in een sloot of gracht gooien. Enkele (decennia) jaren geleden ben ik met school eens naar een waterzuivering bedrijf geweest ongelofelijk wat mensen via het afvalwater lozen. Was echt een eye opener voor me.
pi_140697710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niks natuurlijk maar beter is om al te beginnen bij de bron geen plastic door het toilet spoelen.
Het een sluit het ander niet uit.

Die zeeschildpadden en dolfijnen hebben niks aan minder door het toilet spoelen, die leven nu tussen dat plastic.

quote:
Enkele jaren geleden ben ik met school eens naar een waterzuivering bedrijf geweest ongelofelijk wat mensen via het afvalwater lozen. Was echt een eye opener voor me.
Wel eens naar een arm land geweest? :D

woensdag 4 juni 2014 @ 09:36:15 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_140697727
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja maar het eerlijk verdelen van welvaart, technologie en middelen is denk ik in dit geval off topic. :D
pi_140697741
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ja maar het eerlijk verdelen van welvaart, technologie en middelen is denk ik in dit geval off topic. :D
Daar gaat het niet om. Zie boven.

woensdag 4 juni 2014 @ 09:39:48 #50
132605 kawotski
Il Dottore
pi_140697786
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit.

Die zeeschildpadden en dolfijnen hebben niks aan minder door het toilet spoelen, die leven nu tussen dat plastic.

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lol, inderdaad, als je dit ziet dan kan je denk ik goedkoper en sneller afval ruimen dan in de oceaan.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')