Ik heb inmiddels wat besteld. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Toen ze kittens waren heb ik ze RC kitten gevoerd en dat was eigenlijk een beetje uit onwetendheid. RC is populair en dus goed voer dacht ik. RC is op zich prima voer, alleen zit het vol met granen. Iets wat een kat niet tot nauwelijks nodig heeft. Om daar nu zoveel geld voor neer te leggen vind ik gewoon zonde.
Dus op zoek gegaan naar een ander merk en toen kwam ik op almo uit. Toen nog niet echt bekend (nu al wat meer) wat voor mij ook wel een plus is. RC is 1 grote marketingmachine van sponsoring e.d. dat je het overal tegenkomt. Almo heeft wel volgens mij ander voer in de dierenwinkel als bij Zooplus, in de winkel hebben ze volgens mij niet holistisch.
Katten vinden het lekker. Ze hebben 3 smaken, witvis, kip en kalkoen. Als ik bestel, rouleer ik met de smakenHun vacht glanst, hun ontlasting stinkt niet, ze zijn actief dus ik ben blij
![]()
Overigens ook eens taste of the wild geprobeerd, maar die vind ik qua prijs te gortig. Vonden ze ook heerlijk.
Kijk gewoon eens op internet en verdiep je in het voer. Je komt dan vanzelf tot het voer wat jou het beste lijkt
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik heb alleen first hand ervaring met het voer dat bij de dierenartsen te koop is en Beaphar kattenvoer![]()
Nierproblemen voorkomen? Dat is alleen zinvol bij oudere katten, dus een aangepaste senioren dieet met minder zout, minder magnesium, minder fosfor en minder (maar wel hoge kwaliteit) eiwit. Jonge kat heeft wel normale hoeveelheden van deze voedingsstoffen nodig, dus seniordieet is sowieso niet geschikt voor jonge/volwassen poezels.
Blaasgruis voorkomen? Drinken, drinken, drinken en nog maals drinken!!! Natuurlijk zijn ook speciale voeders, bijv. RC met SO index. Maar het drinken is het belangrijks. En de poezenkinderen houden niet van het drinken. Dus mijn voorkeur gaat over naar blikvoer (want 80% vocht) boven de brokjes. En/of een waterfonteintje.
Een andere optie is te gaan Barfen/KVVen. Vers voer bevat ong 60-70%, muizen bevatten ook ong 65% water. Dit voer is wel zeer eiwitrijk, dus om goede werking van de blaas en de nieren te garanderen moet het poezenkind ernaast ook blijven drinken. Eiwitten geven veel afvalstoffen, die moeten dus uitgespoeld worden.
Eiwitrijke droge voerders, zoals je noemt, zou ik niet gebruiken ter preventie van blaasproblemen of nierproblemen! Die zijn dus belastend voor nieren en blaas. Want de kat krijgt veel afvalstoffen van eiwit-stofwisseling, maar geen water om het uit te spoelen. Alleen dus geven als de kat super goed drinkt. Dit voer is niet te vergelijken met de muis, want muis is dus wel waterrijk![]()
Katten kunnen trouwens prima hoogwaardige plantaardige eiwitten en koolhydraten verteren, is wetenschappelijk bewezen.![]()
En voor de mensen die bang zijn voor E-nummer, hier is analyse van een banaan:Dank voor je uitgebreide informatie. Heb hier veel aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ga ik ipv alleen maar brokjes, meer natvoer geven.
En let nu op een betere samenstelling van voer.
De CatIt drinkfontein haal ik maar weer van zolder ;-).
De laatste was er bang van, dus moet even gaan zoeken.
Barf/KVV is me (nog) een stap te ver (maar daar begin ik me wel in te verdiepen).
Enne hahahaha je zou idd geen bananen meer eten als je obv E-nummers eten selecteert![]()
Toch heb je het grootste aandeel in het topic hier, maar elke keer blijf je zeggen dat het niet meer gaat en dan gaat het wel weer. Ik kan me goed vinden in wat Dude zegt hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:54 schreef knoblaucha6 het volgende:
Duderinnetje, ik snap helemaal wat je bedoeld maar ze is, afgezien van af en toe een terugslag verder zo echt HHH, al wil ze niet echt meer wandelen (en soms ook ineens weer wel). Net kwam man thuis, feest was het, rollebollen, kwispelen, heldere oogjes en blij. Ze eet als een dijk en bewaakt huis en tuin met verve...
En nee, wij zijn bepaald geen types die maar afwachten, zodra we echt merken dat zij het zat is is 1 belletje naar de da gemaakt. Maar ze lijkt echt geen pijn te hebben, al is ze stiller en nog meer dat ooit een mega hielenplakker, ze hijgt niet en ze is ook merendeels zo'n blij ei, slaapt rustig en maakt gehakt van haar botten. Maar het hele afgelopen jaar steeds weer met ditjes en datjes, soms wat grotere datjes naar de da maakt er ook niks beter op. En toch is ze gezien de omstandigheden vrolijk maar voor hoelang? Niet meer HHH kunnen zijn is echt genoeg reden om de keus te maken.
En wat DDA zei, misschien een neuroloog inschakelen maar bij de meeste onderzoeken (scans) moet ze weer onder narcose... En dan moet je heel dat gedoe door wat voor haar ook niet bepaald prettig is. Ze is 12 dus eigenlijk moeten we nog even kijken of het moppie het weer op kan pakken maar dan volledig anders is de knoop snel doorgehakt.
Ze zou haar nu moeten zien (en horen), zo gek als een deur, druktemaker.
En dat alles maakt het nou juist zo moeilijk te bepalen. Ik ken haar als geen ander en ik zie vooralsnog bepaald niet echt een HHH die er de brui aan wil geven en dat is het ook, het gaat om haar, niet om ons.
Ik zei het eerder al, houden van is juist ook los kunnen laten en geloof mij, als zij aangeeft dat ze het beu is laten we haar los...en ja, ik zou het meteen aan haar merken, net als bij ons vorige hondje, een blik van haar was voldoende, de dierenarts stond even later na ons telefoontje dan ook aan de deur...
Overigens staan wij en onze da op dezelfde lijn, niet rekken indien duidelijk lijden maar ook ze da ziet (nog) geen aanleiding het op te geven, daarvoor is ze nog veel te HHH en serieus, ik ben geen struisvogel dus ik let goed op haar gedrag en herken het met de seconde als zij het zat is. En dan is het ook meteen tijd om de da hier te laten komen (no way in de kliniek maar lekker thuis.)
We houden teveel van haar haar bij ons te houden tegen heug en meug en geen haar op ons hoofd om maar te blijven traineren maar zoals ze nu is heeft ze het zelf bepaald nog niet opgegeven en dat telt, voor nu.
Is het morgen compleet anders dan is ze er morgen niet meer, alles voor onze haarbal dus ook dat of liever: juist dat.
Kan het zijn dat hij last heeft van pollen? Buren hebben een soort van boxerpup (mix) en die niset ineens ook alles bij elkaar. Maar de Elzen in de buurt pluizen nu al de derde keer binnen een 1,5 maand en in de tussentijd dat de elzen niet even pluisden had de hond ook toevallig net geen last.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:44 schreef Qwea het volgende:
DDA, reversed sneezing bij pup. Tips? Hoe groot is de kans dat hij eroverheen groeit?
Ochquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:48 schreef trovey het volgende:
Hondje Conchita hier aan het begin van de middag opgenomen, vannacht (ook gebeld naar dienstdoende arts) en vanmiddag aanval van heftig hijgen, snelle ademhaling en hoge hartslag en het leek of ze vanmiddag een wat blauwe tong kreeg.....geen risico genomen gezien haar leeftijd (14), hartruisje en de voorgeschiedenis van haar moeder (hartfalen). Hoor vanmiddag de uitslag van de foto van het hart.![]()
Ze heeft het dus niet constant maar in aanvallen, vanmorgen bij het wakker worden, wandelen en eten niets aan de hand en daarna ineens weer een aanval.
Tja, de oorzaak kan zijn: het trekken aan de riem, opwinding, allergie/reactie op stof/mijten in de lucht/pollen, licht kennelkuchje/infectie luchtwegen. Wanneer hij weer beter wordt is dus afhankelijk van de oorzaak (in 99% van de gevallen kom je niet achter wat de oorzaak isquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:44 schreef Qwea het volgende:
DDA, reversed sneezing bij pup. Tips? Hoe groot is de kans dat hij eroverheen groeit?
Oh bah... Heel veel sterkte, Trovey! Eerst poezen ellende, nu dit... Ik hoop dat Conchita snel opknapt!quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:48 schreef trovey het volgende:
Hondje Conchita hier aan het begin van de middag opgenomen, vannacht (ook gebeld naar dienstdoende arts) en vanmiddag aanval van heftig hijgen, snelle ademhaling en hoge hartslag en het leek of ze vanmiddag een wat blauwe tong kreeg.....geen risico genomen gezien haar leeftijd (14), hartruisje en de voorgeschiedenis van haar moeder (hartfalen). Hoor vanmiddag de uitslag van de foto van het hart.![]()
Ze heeft het dus niet constant maar in aanvallen, vanmorgen bij het wakker worden, wandelen en eten niets aan de hand en daarna ineens weer een aanval.
Telefoontje gehad, iets vergroot hart op de foto (vooral rechterboezem)maar niet extreem (gelukkig maar), gelukkig ook geen vocht achter de longen. Blijkbaar in beginstadium dus ik ben er heel snel bij geweest. Ze krijgt Vetmedin (hartmedicijn) mee en nu even afwachten. Mocht ze niet goed reageren dan echo om het probleem beter te bekijken en eventueel plastabletten dan. Hopelijk hebben we het onder controle, haar moeder heeft het bijna 7 jaar volgehouden met dat medicijn dus ik heb goede hoop. Nu mijn meisje weer ophalen bij de dierenarts.quote:
Ik ga duimen dat het helemaal goed komtquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Telefoontje gehad, iets vergroot hart op de foto (vooral rechterboezem)maar niet extreem (gelukkig maar), gelukkig ook geen vocht achter de longen. Blijkbaar in beginstadium dus ik ben er heel snel bij geweest. Ze krijgt Vetmedin (hartmedicijn) mee en nu even afwachten. Mocht ze niet goed reageren dan echo om het probleem beter te bekijken en eventueel plastabletten dan. Hopelijk hebben we het onder controle, haar moeder heeft het bijna 7 jaar volgehouden met dat medicijn dus ik heb goede hoop.
Riem dacht ik ook! Sinds tuig gaat het beter! Ik ga je tips ter hand nemenquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Tja, de oorzaak kan zijn: het trekken aan de riem, opwinding, allergie/reactie op stof/mijten in de lucht/pollen, licht kennelkuchje/infectie luchtwegen. Wanneer hij weer beter wordt is dus afhankelijk van de oorzaak (in 99% van de gevallen kom je niet achter wat de oorzaak is).
Maar dus niet laten trekken aan de riem, een beetje rustig houden (lastig, want jonge lab...), niet te snel laten eten (nog lastiger). Huis stofvrij houden. Geen sterke parfums ed gebruiken. Geen stoffige wegen ed opzoeken.
Het komt vast en zeker goed met Link.
Als zo'n aanval komt, moet je hem even laten slikken, dan is het zo voorbij. Zo'n aanval gaat normaal gesproken sowieso vanzelf over binnen een paar minuten, dus je hoef niet per se laten slikken.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:04 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik laat het hier maar bij, ik blijf me niet verdedigen voor een hond die wel problemen heeft maar nog zo aan het leven hangt, nu nog.
Jullie horen het wel als HHH alias Lotje er niet meer is dus ik hoop nog lang niet meer iets hier te laten horen. Of dat nou over een jaar of over een week is.
I know en begrijp volkomen wat je zegt, echt maar ze is ook ons alles, dus draait dat plaatje in mijn hoofd overuren en ja, ik ben daar extreem gevoelig voor omdat ze juist HHH is en juist ook ons door een hoop jaren shit heeft geholpen, gewoon en alleen omdat ze er was.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]Iedereen leeft met je mee, twee mensen laten iets van een kritische noot horen in jouw oren en meteen draai je dit plaatje weer af, doe het toch gewoon es niet zeg.
@Trovey, hopelijk slaan de medicijnen goed aan!!
Laat je niet van de wijs brengen door de meningen van andere mensen. Je weet zelf het beste als het zo ver is. Voor zover ik het zo kan lezen, heeft Lotje het nog prima naar haar zin. Dat zij neurologische problemen heeft, betekent niet automatisch dat zij pijn heeft. Kijk, als zij helemaal panisch zou zijn van haar situatie of als zij niet meer zou kunnen lopen, dan is het een ander verhaal. Je weet Lot het beste en je weet zelf wel wanneer het niet meer gaat.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:12 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
I know en begrijp volkomen wat je zegt, echt maar ze is ook ons alles, dus draait dat plaatje in mijn hoofd overuren en ja, ik ben daar extreem gevoelig voor omdat ze juist HHH is en juist ook ons door een hoop jaren shit heeft geholpen, gewoon en alleen omdat ze er was.
Ik ben veel te gevoelig voor het hebben van een hond, ik zou zelf liever een hond zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |