Controleer de capaciteit met http://www.coconut-flavour.com/coconutbatteryquote:Op maandag 30 juni 2014 11:34 schreef Apekoek het volgende:
De accu van mijn nieuwe macbook air gaat erg kort mee, hoe kan dit en wat er aan te doen?
Eerst heb ik de accu uit de doos opgebruikt en daarna volledig opgeladen. De accu moet een 13u mee kunnen, maar gaat maar 3 a 4 uur mee.
Iemand?
Alleen internetten zelfs, macbook air is verder helemaal nieuw.quote:Op maandag 30 juni 2014 11:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Controleer de capaciteit met http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery
Wat voor software gebruik je?
Dat is inderdaad erg weinig. Download het programmaatje hierboven eens en kijk op welk percentage je capacity zit (dus niet je charge). Als het sterk afwijkt van de 100% dan zou ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.quote:
Gebruik je Google Chrome?quote:Op maandag 30 juni 2014 11:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Alleen internetten zelfs, macbook air is verder helemaal nieuw.
Idd, kan natuurlijk gewoon een rotte accu zijn, ook dat gebeurt wel eens.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:57 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg weinig. Download het programmaatje hierboven eens en kijk op welk percentage je capacity zit (dus niet je charge). Als het sterk afwijkt van de 100% dan zou ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.
Zou wel kak zijn, is namelijk CTO model en heb het apparaatje wel nodig.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, kan natuurlijk gewoon een rotte accu zijn, ook dat gebeurt wel eens.
Huidige staat na nog geen 3 uurtjes, wat denken jullie?:quote:Op maandag 30 juni 2014 13:57 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg weinig. Download het programmaatje hierboven eens en kijk op welk percentage je capacity zit (dus niet je charge). Als het sterk afwijkt van de 100% dan zou ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.
Jawel. Google Chrome is een van de grootste energieverslinders, samen met Flash, die je op OS X kunt gebruiken.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jep! Maar dat zou t verschil niet moeten maken.
Ik snap het niet, is mijn batterij nou in orde of niet? Kun je dat uit het bovenstaande halen?quote:Op maandag 30 juni 2014 14:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jawel. Google Chrome is een van de grootste energieverslinders, samen met Flash, die je op OS X kunt gebruiken.
Chrome maakt ook geen gebruik van de energiebesparende mogelijkheden van OS X zoals App Nap. Dit resulteert in continue en veel energieverbruik en dat kan zorgen voor een snel leeglopende accu. Dat zie je ook staan onder "Programma's verbruiken veel stroom" in je printscreen.
Onder Battery usage in Coconut Battery zie je ook dat je 11.5 Watt verbruikt. Heel erg veel.
Toch vind ik het een groot verschil slechts 3 uurtjes omdat je eventueel Chrome hebt aanstaan tov een mogelijke accu duur van 13,5 uur. Dat is mij nogal een verschil...quote:Op maandag 30 juni 2014 14:18 schreef MrStalin het volgende:
Tja, moet kunnen. Overigens kan ik je ook aanraden om zo min mogelijk je accu leeg te laten lopen en opnieuw op te laden.
Dus zoveel mogelijk je laptop aan 't stroom. Maar dat is meer een tip voor de toekomst.
Hoelang heb je m?quote:Op maandag 30 juni 2014 11:34 schreef Apekoek het volgende:
De accu van mijn nieuwe macbook air gaat erg kort mee, hoe kan dit en wat er aan te doen?
Eerst heb ik de accu uit de doos opgebruikt en daarna volledig opgeladen. De accu moet een 13u mee kunnen, maar gaat maar 3 a 4 uur mee.
Iemand?
Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap het niet, is mijn batterij nou in orde of niet? Kun je dat uit het bovenstaande halen?
Ondanks dat chrome veel verbruikt zou mijn nieuwe macbook air toch wel veel langer moeten kunnen op een accu lading dan mijn oude. Dat is dus niet het geval.
Wow heel apart, dat is wel slecht zeg! Zou Google wat aan moeten doen, want Chrome behoort juist snel, efficient en zeker niet energieverslindend te zijn.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.
Energieverbruik van Chrome in Mavericks lijkt ook meer te zijn geworden. Veel users hebben hier last van. Oplossing is om Safari te gebruiken.
Energieverbruik van Crome was al slecht maar is sinds de laatste updates nog slechter geworden.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.
Energieverbruik van Chrome in Mavericks lijkt ook meer te zijn geworden. Veel users hebben hier last van. Oplossing is om Safari te gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |