Zou wel kak zijn, is namelijk CTO model en heb het apparaatje wel nodig.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, kan natuurlijk gewoon een rotte accu zijn, ook dat gebeurt wel eens.
Huidige staat na nog geen 3 uurtjes, wat denken jullie?:quote:Op maandag 30 juni 2014 13:57 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg weinig. Download het programmaatje hierboven eens en kijk op welk percentage je capacity zit (dus niet je charge). Als het sterk afwijkt van de 100% dan zou ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.
Jawel. Google Chrome is een van de grootste energieverslinders, samen met Flash, die je op OS X kunt gebruiken.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jep! Maar dat zou t verschil niet moeten maken.
Ik snap het niet, is mijn batterij nou in orde of niet? Kun je dat uit het bovenstaande halen?quote:Op maandag 30 juni 2014 14:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jawel. Google Chrome is een van de grootste energieverslinders, samen met Flash, die je op OS X kunt gebruiken.
Chrome maakt ook geen gebruik van de energiebesparende mogelijkheden van OS X zoals App Nap. Dit resulteert in continue en veel energieverbruik en dat kan zorgen voor een snel leeglopende accu. Dat zie je ook staan onder "Programma's verbruiken veel stroom" in je printscreen.
Onder Battery usage in Coconut Battery zie je ook dat je 11.5 Watt verbruikt. Heel erg veel.
Toch vind ik het een groot verschil slechts 3 uurtjes omdat je eventueel Chrome hebt aanstaan tov een mogelijke accu duur van 13,5 uur. Dat is mij nogal een verschil...quote:Op maandag 30 juni 2014 14:18 schreef MrStalin het volgende:
Tja, moet kunnen. Overigens kan ik je ook aanraden om zo min mogelijk je accu leeg te laten lopen en opnieuw op te laden.
Dus zoveel mogelijk je laptop aan 't stroom. Maar dat is meer een tip voor de toekomst.
Hoelang heb je m?quote:Op maandag 30 juni 2014 11:34 schreef Apekoek het volgende:
De accu van mijn nieuwe macbook air gaat erg kort mee, hoe kan dit en wat er aan te doen?
Eerst heb ik de accu uit de doos opgebruikt en daarna volledig opgeladen. De accu moet een 13u mee kunnen, maar gaat maar 3 a 4 uur mee.
Iemand?
Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap het niet, is mijn batterij nou in orde of niet? Kun je dat uit het bovenstaande halen?
Ondanks dat chrome veel verbruikt zou mijn nieuwe macbook air toch wel veel langer moeten kunnen op een accu lading dan mijn oude. Dat is dus niet het geval.
Wow heel apart, dat is wel slecht zeg! Zou Google wat aan moeten doen, want Chrome behoort juist snel, efficient en zeker niet energieverslindend te zijn.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.
Energieverbruik van Chrome in Mavericks lijkt ook meer te zijn geworden. Veel users hebben hier last van. Oplossing is om Safari te gebruiken.
Energieverbruik van Crome was al slecht maar is sinds de laatste updates nog slechter geworden.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Batterij lijkt mij in orde, verbruik van Google Chrome niet. Zelfs als ik een 1920 x 1080 video in Flash afspeel op mijn MacBook Air in Safari kom ik nog niet uit op dit energieverbruik.
Energieverbruik van Chrome in Mavericks lijkt ook meer te zijn geworden. Veel users hebben hier last van. Oplossing is om Safari te gebruiken.
Op OS X heb ik het altijd al een matige browser gevonden. Safari werkt veel beter. Op Windows werkt het wel weer fijn.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wow heel apart, dat is wel slecht zeg! Zou Google wat aan moeten doen, want Chrome behoort juist snel, efficient en zeker niet energieverslindend te zijn.
Ik ga hierna weer mijn macbook volledig opladen en het uitproberen door safari te gebruiken, ben benieuwd.
Om JavaScript te debuggen vind ik Chrome nog steeds de beste.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:40 schreef Dimens het volgende:
[..]
Op OS X heb ik het altijd al een matige browser gevonden. Safari werkt veel beter. Op Windows werkt het wel weer fijn.
Voor de gemiddelde consument natuurlijk niet van toepassing.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Om JavaScript te debuggen vind ik Chrome nog steeds de beste.
Ja, dat begrijp ikquote:Op maandag 30 juni 2014 14:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde consument natuurlijk niet van toepassing.
Het kan, maar niet ideaal; je Macbook dient bijvoorbeeld aan te staan. Hoe? Door in iTunes de locatie van je bibliotheek aan te passen. Ik neem aan (weet het niet zeker) dat je TC ook als externe schijf tevoorschijn komt? Zo niet, daar zijn vast wel wat dingen voor te vinden. Vervolgens verander je locatie in iTunes naar je externe schijf. Maar, zoals gezegd; je Macbook dient dan aan te staan, met iTunes aan, als je bijvoorbeeld wat via je Apple TV wil streamen vanuit iTunes. Je TC kan namelijk niet dienen als 'iTunes bibliotheek' maar is daarvoor echt iTunes nodig (wat ik zelf nadelig vind, had zelf via een Airport Extreme een externe HD aan dat ding gehangen, maar door afstand Mac > Router (zolderkamer nerd dit dat vooroordeel blabla) en veel apparaten met WiFi in deze buurt ging het nogal haperen.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:09 schreef YuckFou het volgende:
Het vragenlijstje na twee maanden
Dan, kan ik die timecapsule ook gebruiken om mn muziekcollectie op te slaan en die dan via itunes als bibliotheek af laten spelen? Mac is 1Tb, TC is 2Tb mijn boerenverstand zegt dan dat ik daar wel 500Gb voor m'n muziek van kan gebruiken, maar hoe doe ik zoiets?
Je kan hier: https://modern.ie/en-us/virtualization-tools#downloads legaal images downloaden om IE te testen (meer voor webontwikkelaars). Maar je krijgt gewoon een volledige installatie van Windows. Ik gebruik het zelf op die manier, en ook met de instructies die daar vermeld worden.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:09 schreef YuckFou het volgende:
last but not least, ik wil toch windows erop gaan draaien, niet via bootcamp, maar in een virtual box (oid, moeilijk woord, nooit mee gewerkt....) hoe pak ik dit t handigste aan, ik moet af en toe bij klanten windows specifieke dingen doen en wil liever mn macbook meeslepen dan mn windowsbak van 5 kilo...
https://discussions.apple.com/message/24431063quote:Op maandag 30 juni 2014 16:09 schreef YuckFou het volgende:
Dan, kan ik die timecapsule ook gebruiken om mn muziekcollectie op te slaan en die dan via itunes als bibliotheek af laten spelen? Mac is 1Tb, TC is 2Tb mijn boerenverstand zegt dan dat ik daar wel 500Gb voor m'n muziek van kan gebruiken, maar hoe doe ik zoiets?
Wifi is hier vooral shit bij wakker worden (uit slaapstand dus). Duurt soms tot 30 seconden voordat ik verbinding heb. Nog geen oplossing voor gevonden. Verder werkt het prima. Op je TC weet ik niet waarom die verbinding zou verliezen.quote:En ligt het aan mij of is de wifi op Mac echt onwijs wiebelig, soms connect ie gelijk en heb ik 0 problemen, soms blijft ie zoeken, knippert er een amberkleurig ledje op mn TC terwijl mn UPC modem overal groene leds heeft...
Parallels installeren, integreren met OS X en naar wens in Coherence mode (Windows applicatie draaien alsof je het gewoon in OS X is) of echt in de Windows omgeving werken. Doe ik met Visio en bepaalde pakketten die niet voor OS X te vinden zijn.quote:last but not least, ik wil toch windows erop gaan draaien, niet via bootcamp, maar in een virtual box (oid, moeilijk woord, nooit mee gewerkt....) hoe pak ik dit t handigste aan, ik moet af en toe bij klanten windows specifieke dingen doen en wil liever mn macbook meeslepen dan mn windowsbak van 5 kilo...
Ik begrijp wat je schrijft, en waar Scrummie naar toe wijst qua VM ware, maar ik ben echt een n00b op dit gebied, ik ben geen ict'er...dus ik dank jullie voor de antwoorden mbt TC en iTunes, ik ben aan twijfelen of dat wel zo'n goed idee is, maar hoe ik virtual windows moet draaien is me nog steeds een raadselquote:Op maandag 30 juni 2014 20:55 schreef BigSmurf het volgende:
Parallels installeren, integreren met OS X en naar wens in Coherence mode (Windows applicatie draaien alsof je het gewoon in OS X is) of echt in de Windows omgeving werken. Doe ik met Visio en bepaalde pakketten die niet voor OS X te vinden zijn.
quote:Op maandag 30 juni 2014 21:03 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Mijn eerste reaktie was Smurf, de volgende: "Arena installeren, madmapper overslaan en je slices in de advanced output maken en rekening houden met het feit dat je slice op de center geroteerd wordt zodat je de helft van de pix erbij telt om goed uit te komen met je mapping" Weet je nu wat ik uit heb gelegd?![]()
Ik zou dit advies niet opvolgen, je accu slijt juist meer als die altijd aan de stroom zit. Beter is om de accu regelmatig helemaal leeg te laten lopen en dan weer helemaal op te laden.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:18 schreef MrStalin het volgende:
Tja, moet kunnen. Overigens kan ik je ook aanraden om zo min mogelijk je accu leeg te laten lopen en opnieuw op te laden.
Dus zoveel mogelijk je laptop aan 't stroom. Maar dat is meer een tip voor de toekomst.
Je moet een laptop niet maanden lang alleen aan de stroom gebruiken, maar altijd helemaal leegtrekken, opladen, en weer helemaal leegtrekken is ook niet goed. Gewoon de middenweg is het beste, aan de stroom wanneer het kan, maar ook regelmatig op de bank of onderweg lekker op de batterij werken.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik zou dit advies niet opvolgen, je accu slijt juist meer als die altijd aan de stroom zit. Beter is om de accu regelmatig helemaal leeg te laten lopen en dan weer helemaal op te laden.
"Apple raadt je af je notebook continu op het lichtnet aan te sluiten. Veel beter is het om je notebook bijvoorbeeld in de trein te gebruiken en hem vervolgens op kantoor op te laden. Hierdoor blijft de batterij actief. Als je daarentegen op je werk met een desktopcomputer werkt en je notebook alleen maar af en toe gebruikt, bijvoorbeeld tijdens een zakenreis, dan raden we je aan om de batterij minimaal één keer per maand volledig te ontladen en weer op te laden."
Bron: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
Dat klopt wel ja, maar ik doel meer op het aantal cycli dat je Macbook doorloopt door het vele laden. In de tijd dat ik mijn accu veelvuldig leeg liet lopen is m'n health binnen een jaar zo'n 13% naar beneden gegaan. Nu hangt 'ie bij mij al een halfjaar zoveel mogelijk aan het stroom hij zit nog op datzelfde niveau.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik zou dit advies niet opvolgen, je accu slijt juist meer als die altijd aan de stroom zit. Beter is om de accu regelmatig helemaal leeg te laten lopen en dan weer helemaal op te laden.
"Apple raadt je af je notebook continu op het lichtnet aan te sluiten. Veel beter is het om je notebook bijvoorbeeld in de trein te gebruiken en hem vervolgens op kantoor op te laden. Hierdoor blijft de batterij actief. Als je daarentegen op je werk met een desktopcomputer werkt en je notebook alleen maar af en toe gebruikt, bijvoorbeeld tijdens een zakenreis, dan raden we je aan om de batterij minimaal één keer per maand volledig te ontladen en weer op te laden."
Bron: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |