Het liefste wel, maar als ze dan erop staat zal ik eerder de neiging hebben het haar te laten doen. Belangrijkste is uiteraard dat zij zich er goed bij voelt.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zodra zij evenveel verdient als jij, ga jij niet meer altijd het meeste betalen?
Reken je dan elke keer uit wie wat precies heeft gespendeerd en dan ieder z'n deel betalen? Of ieder betaalt z'n eigen bioscoopkaartje, ik vraag me altijd af hoe mensen dat doen die 50/50 zeggenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:24 schreef Kimberly1987 het volgende:
De eerste keer mag hij best wel betalen, als dat hem gelukkig maakt..![]()
Maar iedere keer daarna gewoon 50/50.
Meestal is en rekening bij het uit eten gaan 38,90, 41,50 etc. Dan geeft de ene een briefje van 20 aan de ander..quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:53 schreef ntm het volgende:
[..]
Reken je dan elke keer uit wie wat precies heeft gespendeerd en dan ieder z'n deel betalen? Of ieder betaalt z'n eigen bioscoopkaartje, ik vraag me altijd af hoe mensen dat doen die 50/50 zeggen
Dat heb ik als een vrouw bij de eerste date weigert voor haarzelf te betalen... dan is ze in mijn ogen echt geen volwassen vrouw.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:19 schreef ZarB het volgende:
De eerste paar dates moet de man betalen. Daarin ben ik best ouderwets. Als hij de rekening zou willen splitten of ik moet betalen dan vind ik hem echt geen man en was het ook direct de laatste keer.
Als er eenmaal een relatie is gaat het meestal gewoon vanzelf. De ene keer betaal ik en de andere keer betaalt hij. Geen gedoe met 50/50 tijdens etentjes ofzo hoor. In ons geval betaalt mijn vriend wel veel meer, omdat hij ook meer te besteden heeft, maar het is niet dat hij per definitie alles betaalt.
Ik vind het sowieso verkeerd dat jij van haar verwacht verlangt dat dat ze voor haar zelf betaalt.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:01 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat heb ik als een vrouw bij de eerste date weigert voor haarzelf te betalen... dan is ze in mijn ogen echt geen volwassen vrouw.
Want? Hebben vrouwen geen geld? Zijn vrouwen niet sterk en onafhankelijk tegenwoordig?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:44 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso verkeerd dat jij van haar verwacht verlangt dat dat ze voor haar zelf betaalt.Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.
En je wordt niet vaak vreemd aangekeken? Weet je date het van tevoren? Hoe breng je het? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Want? Hebben vrouwen geen geld? Zijn vrouwen niet sterk en onafhankelijk tegenwoordig?
Ik vind het sowieso dikke poep dat ik als man zou moeten betalen.
Als je wilt betalen voor seks of liefde dan lijkt me naar de hoeren gaan een betere deal.![]()
Dat is wel eens gebeurd maar dat maakt mij niet uit. Ik zou het aangeven voor de date en als ze begint te mekkeren dan gaat het maar niet door. Het zegt mij heel veel over de dame in kwestie.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:16 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
En je wordt niet vaak vreemd aangekeken? Weet je date het van tevoren? Hoe breng je het? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar
Duidelijk, dankjewel.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is wel eens gebeurd maar dat maakt mij niet uit. Ik zou het aangeven voor de date en als ze begint te mekkeren dan gaat het maar niet door. Het zegt mij heel veel over de dame in kwestie.
Iets geleerd?quote:
Mijn nieuwsgierigheid naar de modus operandus is bevredigdquote:
Dat dacht ik al. Thanks voor de bevestiging.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:28 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Mijn nieuwsgierigheid naar de modus operandus is bevredigd
Niet mijn stijl verder
Ik zou niet weigeren hoor. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is en betalen. Alleen daarna is het klaar. Geen gierigheid aan mijn adresquote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:01 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat heb ik als een vrouw bij de eerste date weigert voor haarzelf te betalen... dan is ze in mijn ogen echt geen volwassen vrouw.
Ik heb niet het idee dat gierigheid het motief is. Eerder een principe van gelijkwaardigheid dat ver is doorgevoerd en dat daarom tegen de sociale conventie ingaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik zou niet weigeren hoor. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is en betalen. Alleen daarna is het klaar. Geen gierigheid aan mijn adres
Daar zou ik dan vervolgens heel blij mee zijn. Geen behoefte aan om een (onbekende) vrouw te leren kennen die meent recht te hebben op mijn geld en zelf te gierig is om haar eigen aandeel te betalen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik zou niet weigeren hoor. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is en betalen. Alleen daarna is het klaar. Geen gierigheid aan mijn adres
Klopt. Mannen en vrouwen zijn toch ook gelijkwaardig dus dan lijkt me een gelijkwaardige behandeling ook op zijn plaats.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:01 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat gierigheid het motief is. Eerder een principe van gelijkwaardigheid dat ver is doorgevoerd en dat daarom tegen de sociale conventie ingaat.
Kom op zeg, een beetje kerel betaalt gewoon de eerste date. Heeft niks met ongelijkwaardigheid te maken.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Daar zou ik dan vervolgens heel blij mee zijn. Geen behoefte aan om een (onbekende) vrouw te leren kennen die meent recht te hebben op mijn geld en zelf te gierig is om haar eigen aandeel te betalen.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Kom op zeg, een beetje kerel betaalt gewoon de eerste date. Heeft niks met ongelijkwaardigheid te maken.
Waar heeft het dan mee te maken? Wat mij betreft is het een overblijfsel van een tijd dat vrouwen niet werkten en überhaupt geen geld hadden. Wat miss_sly en ik zeggen, een sociale conventie. Niet per se slecht, maar het is tot op zekere hoogte wel gek dat het door sommigen als vanzelfsprekend wordt gepresenteerd.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Kom op zeg, een beetje kerel betaalt gewoon de eerste date. Heeft niks met ongelijkwaardigheid te maken.
Denken dat ik wil betalen omdat ik seks of liefde wil...quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Want? Hebben vrouwen geen geld? Zijn vrouwen niet sterk en onafhankelijk tegenwoordig?
Ik vind het sowieso dikke poep dat ik als man zou moeten betalen.
Als je wilt betalen voor seks of liefde dan lijkt me naar de hoeren gaan een betere deal.![]()
Een volwassen vrouw betaalt gewoon haar eigen dingen. Ben je een armzalige zwerver of een kind van 3 dat je het nodig hebt dat mannen voor je betalen?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Jij betaalt voor een vrouw als je een date hebt en je date om liefde of seks te regelen. Ergo je betaalt voor liefde of seks.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Denken dat ik wil betalen omdat ik seks of liefde wil...
Liefde valt niet te regelen, correctie.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 00:49 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij betaalt voor een vrouw als je een date hebt en je date om liefde of seks te regelen. Ergo je betaalt voor liefde of seks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |