abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140638426
Hier verder.
pi_140638473
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:55 schreef YokiKater het volgende:

[..]

ASS = Kingstown zijn hol.. dit is deel 25.. goede grap ;) Vat je hem?
Dank voor de tip.

Had inderdaad " = " moeten zijn.
pi_140638484
TT is wel goed zo.
pi_140638510
De regels van Matthijs was erg mooi.
Dit ziet er op het eerste gezicht toch minder uit.

Maargoed, het duurt anderhalf uur.
pi_140638515
quote:
11s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:59 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dank voor de tip.

Had inderdaad " = " moeten zijn.
Respect dat je de TT in eer houdt :D bij deel 30 zitten we over 9000 posts in Kingstown zijn hol _O-

Ik snapte het grapje direct.. dit is nu deel 26 over Kingstown zijn "ASS" :D
pi_140638552
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:00 schreef Specularium het volgende:
De regels van Matthijs was erg mooi.
Dit ziet er op het eerste gezicht toch minder uit.

Maargoed, het duurt anderhalf uur.
Klopt, dit keer een klassieke versie itt Mathijs. Had liever een versie over HFA.
pi_140638593
Het verschijnsel blijft overigens fascinerend. Maar dat is de gehele psychologie, zeker de forensische variant. Ik zie altijd graag een van Marle of Corine de Ruijter. :)
pi_140638627
Yoki je broer doet dat zelf he

je kan je er beter niet mee bemoeien

als jij zijn vriendin gaat uitschelden ofzo heb je straks ruzie met hem
pi_140638629
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:00 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Respect dat je de TT in eer houdt :D bij deel 30 zitten we over 9000 posts in Kingstown zijn hol _O-

Leuk gevonden. Maar er moet intussen wel zo ongeveer een oerknal hebben plaatsgevonden, anders kunnen er echt geen 9000 posts in.
pi_140638673
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:01 schreef Webschip het volgende:

[..]

Klopt, dit keer een klassieke versie itt Mathijs. Had liever een versie over HFA.
Eens, en meteen inhakend op Speculaas zijn post... Klassiek Autisme is echt meteen het standaard type wat men bij een autist voor zich ziet, dus mij lijkt het wel interessant.
Het spectrum is vrij breed maar de meeste mensen blijven hangen bij dat klassieke beeld.
Ik heb zelf dus HFA, dat IS een vorm van klassiek autisme maar dan met een hoge intelligentie, en dat is ook wat meteen het verschil maakt tussen Asperger. Want je zou zeggen dat ik Asperger heb maar dat heb ik dus niet. Ik ben een klassieke autist met een bovengemiddeld IQ en daarmee val ik onder HFA.. en de verschillen tussen HFA en Asperger kloppen bij mij ook wel.

Maar omdat ze geen lijst hebben of willen van alle verschillende vormen val ik dus onder PDD-NOS.. wat raar is .. "niet anders omschreven" .. dat is het dus wél.. namelijk in de vorm van HFA.
pi_140638707
quote:
9s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:04 schreef Webschip het volgende:

[..]

Leuk gevonden. Maar er moet intussen wel zo ongeveer een oerknal hebben plaatsgevonden, anders kunnen er echt geen 9000 posts in.
:D Stephen Hawking in het huis! Het is een zwart gat...
pi_140638708
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:00 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Het is dat je er op wijst, ik pakte hem totaal anders, letterlijk.
pi_140638789
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:06 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Eens, en meteen inhakend op Speculaas zijn post... Klassiek Autisme is echt meteen het standaard type wat men bij een autist voor zich ziet, dus mij lijkt het wel interessant.
Het spectrum is vrij breed maar de meeste mensen blijven hangen bij dat klassieke beeld.
Ik heb zelf dus HFA, dat IS een vorm van klassiek autisme maar dan met een hoge intelligentie, en dat is ook wat meteen het verschil maakt tussen Asperger. Want je zou zeggen dat ik Asperger heb maar dat heb ik dus niet. Ik ben een klassieke autist met een bovengemiddeld IQ en daarmee val ik onder HFA.. en de verschillen tussen HFA en Asperger kloppen bij mij ook wel.

Maar omdat ze geen lijst hebben of willen van alle verschillende vormen val ik dus onder PDD-NOS.. wat raar is .. "niet anders omschreven" .. dat is het dus wél.. namelijk in de vorm van HFA.
En ik maar denken dat Asperger en HFA zo ongeveer 1 pot nat is...

Ik doelde in Speculaas post dan Asperger, en daarom vond ik die docu zo interessant ;)
pi_140638847
quote:
9s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:08 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het is dat je er op wijst, ik pakte hem totaal anders, letterlijk.
Ik vatte het in eerste instantie persoonlijk op.. maar ik post hier al langer dan 25 delen.. en toen kwam het getal 25 dus in beeld.. en ik wist dat we in deel 25 zaten ;)
pi_140638854
mijn nichtje zit op een zmlk school
ze was eerst getest op een iq van 70
en je hebt 75 nodig voor de speciale autistenschool
nu heeft ze zogenaamd een iq van 30 omdat ze door haar autisme niet aan de test wil meewerken
terwijl ik vind dat het juist goed gaat, ze praat wat meer de laatste tijd
pi_140638863
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:11 schreef Webschip het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Asperger en HFA zo ongeveer 1 pot nat is...

Ik doelde in Speculaas post dan Asperger, en daarom vond ik die docu zo interessant ;)
http://nl.wikipedia.org/wiki/HFA
Er zijn enkele duidelijke verschillen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 18:14:06 ]
pi_140638926
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:13 schreef arjan1112 het volgende:
mijn nichtje zit op een zmlk school
ze was eerst getest op een iq van 70
en je hebt 75 nodig voor de speciale autistenschool
nu heeft ze zogenaamd een iq van 30 omdat ze door haar autisme niet aan de test wil meewerken
terwijl ik vind dat het juist goed gaat, ze praat wat meer de laatste tijd
Mjah, op de WISC-R schommel ik rond de 140. De ene keer was 139, de andere keer was 142.
pi_140638950
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:13 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Zeer duidelijk. Dank voor de link. Herken het helemaal en dat het dus klopt ;)
pi_140638979
Ik scoor 450.
pi_140639011
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:17 schreef Specularium het volgende:
Ik scoor 450.
Waarmee?
pi_140639013
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:17 schreef Specularium het volgende:
Ik scoor 450.
Dat is fantastisch!
pi_140639031
dat is onmogelijk je kan hooguit 180 scoren dacht ik

het gemiddelde is 110 , normaal is 100
en ik heb 107
  maandag 2 juni 2014 @ 18:19:30 #23
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_140639041
Ik scoor nooit.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_140639067
Ik zou een docu over Adam Lanza wel erg interessant vinden. Ik ga zoeken.
  maandag 2 juni 2014 @ 18:23:27 #25
211040 Uccie
pi_140639155
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:13 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Wat bedoel je met klassiek autisme?
pi_140639819
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Wat bedoel je met klassiek autisme?
Ja, euh.. dat is dus lastig te omschrijven.. ik ben op sommige gebieden, vooral sociaal behoorlijk onhandig. Ik heb er wel mee leren om te gaan en ik heb gevoel voor humor en kan veel compenseren met mijn intelligentie/geheugen/verbanden leggen. En ik kan ook gevoelig zijn en heb ook gevoel maar ben meer in mijzelf gekeerd dan normale (NT=Neuro Typical) mensen.

Ik moet ook echt ritme en structuur hebben en kan niet zo goed tegen veranderingen.. dat zijn errors.. foute code's in "the matrix" die mij meteen opvallen en een alarm triggeren. Dat kan ook in mijn voordeel werken want ik ben dus een kei in analyse, dingen in de gaten houden.. als er iets afwijkt dan valt mij dat meteen op en kan ik tot in den treurigheid oproepen wat er precies ontbreekt aan het standaard verloop.

En verder is de lijst misschien wel te lang om op te noemen of ga ik mij daarin verliezen maar ik heb wel een aantal symptomen waarbij die klassieke vorm van austisme duidelijk naar boven komt. Dat filmpje waar mensen wel eens mee grappen "de treinenman" van Jiskefet... nou.. dat ben ik dus met helikopters. Zonder gein, een helikopter IRL is voor mij echt helemaal het einde en dan kan ik gaan juichen en huilen en springen en ... nouja, intens gelukkig. Ook kan ik uren naar een draaiende molen kijken. Dan denkt men wat een retard.. maar dat is gewoon een stukje van mij en een stukje van mijn uiterste innerlijk en ik wordt daar gelukkig van.

Mijn allermooiste helikopter moment was nog dit jaar.. toen het "Nighthawk" squadron, vergezeld met de PH-PHZ (police 26/ ZULU 50.26) langs mijn ouderlijk huis kwam vliegen voor een oefenvlucht ten tijde van de Nuclaire Top.. Ik hoorde ze al, althans.. eerst 1 en ik hoorde dat het een zware was en wist meteen dat het om een militair toestel ging.. Ik zei.. POKKE POKKE POKKE!!! Dit is een echte! en mijn vader, die houdt er ook van, die keek naar buiten en zei; "1?" 2, 3, 4, 5, 6... ik stormde naar buiten en zag dat hele squadron gewoon langs vliegen en toen had ik ook door dat het Nighthawk was op RECON en toen ging ik helemaal uit mijn dak... juichen, springen, alles..
Want dat maak je dus gewoon nooit mee heh.. dat ga ik ook echt niet meer meemaken denk ik..

En naast helikopters zijn er in mindere mate nog vliegtuigen/vliegverkeer, hulpdiensten, defensie, computers, gadgets, auto's, snelheid, en nog wel wat dingen die mij mateloos kunnen interesseren en waar ik mij helemaal in kan verliezen.

Verder heb ik wat aansturing nodig bij zelfstandig leven.. motivatie en soms ondersteuning. Ik kan goed poetsen, vind ik ook superleuk (ideale man :D ;) ) maar soms verslons ik omdat ik dan in een "fase" blijf hangen. Dan is mijn ritme en structuur onderbroken of blijf ik in een obsessie hangen.

En zo zijn er nog wel wat specifieke afwijkende dingetjes.. met de nadruk op dingetjes omdat ik met de juiste hulp, lees aansturing, gewoon normaal kan functioneren.
  maandag 2 juni 2014 @ 19:12:05 #27
211040 Uccie
pi_140640862
Ik herken daar inderdaad wel dingen in van mensen in mijn omgeving, maar juist omdat die altijd zo hameren op het feit dat er geen echt autisme is, het zijn allemaal dingen stoornissen in het autistisch spectrum maar geen één is hetzelfde etc etc. Snapte ik niet wat je bedoelde met de aanduiding klassiek autisme.
Maar dat sociaal onhandige is wel een heel herkenbaar iets, al moet ik zeggen dat als je dat van iemand weet het niet eens meer heel erg opvalt. Bij een collega van mij is het meer zoiets van, ohja hij heeft wat eigenaardigheden en dan gaan we weer verder.
pi_140641082
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:12 schreef Uccie het volgende:
Ik herken daar inderdaad wel dingen in van mensen in mijn omgeving, maar juist omdat die altijd zo hameren op het feit dat er geen echt autisme is, het zijn allemaal dingen stoornissen in het autistisch spectrum maar geen één is hetzelfde etc etc. Snapte ik niet wat je bedoelde met de aanduiding klassiek autisme.
Maar dat sociaal onhandige is wel een heel herkenbaar iets, al moet ik zeggen dat als je dat van iemand weet het niet eens meer heel erg opvalt. Bij een collega van mij is het meer zoiets van, ohja hij heeft wat eigenaardigheden en dan gaan we weer verder.
Eigenaardigheden ja, en die heeft iedereen. En dat is goed en mooi, godzijdank zijn we niet allemaal hetzelfde. Maar bij mij valt het nét iets meer op dan bij een normaal mens of zo. Op een meeting zou ik ook anders zijn dan hier in het topic, ik denk veel meer gesloten en verlegen.. Op feestjes trek ik mij ook altijd terug, maar dan is er op de 1 of andere manier altijd wel weer iemand die er doorheen kijkt en bij me komt zitten en dan volgt er gewoon een zeer goed en diepzinnig gesprek.
Meestal dames... daarom zijn mijn hulpverleners ook specifiek vrouwelijk, die luisteren beter en komen met betere oplossingen.

Ik heb op feestjes heel wat gasten meegemaakt die even kwamen kijken wat hun vriendin aan het uitspoken waren omdat ze wel heel lang wegbleven _O- Gewoon goede gesprekken.. want ik ben niet onmenselijk of zo.
pi_140641371
Uccie praat gewoon tegen bushokjes.

Ook zoiets.
pi_140641564
ik ben momenteel niet in staat om die hele verhalen te lezen hoor
want ik heb denk ik ongeveer 4 bier op
pi_140641666
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:27 schreef arjan1112 het volgende:
ik ben momenteel niet in staat om die hele verhalen te lezen hoor
want ik heb denk ik ongeveer 4 bier op
Ik 10 blikjes, wat is er?
pi_140641741
dat is best veel
als ik dat doe
dan ben ik niet in staat om te typen
  maandag 2 juni 2014 @ 19:31:24 #33
211040 Uccie
pi_140641749
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:23 schreef Specularium het volgende:
Uccie praat gewoon tegen bushokjes.

Ook zoiets.
En lantaarnpalen..eigenlijk tegen alles wat wil luisteren...of geen keuze heeft.
  maandag 2 juni 2014 @ 19:32:17 #34
211040 Uccie
pi_140641787
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:29 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Ik 10 blikjes, wat is er?
Dan kan ik überhaupt mijn hele pc niet meer vinden.
  maandag 2 juni 2014 @ 19:34:40 #35
211040 Uccie
pi_140641887
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:17 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Eigenaardigheden ja, en die heeft iedereen. En dat is goed en mooi, godzijdank zijn we niet allemaal hetzelfde. Maar bij mij valt het nét iets meer op dan bij een normaal mens of zo. Op een meeting zou ik ook anders zijn dan hier in het topic, ik denk veel meer gesloten en verlegen.. Op feestjes trek ik mij ook altijd terug, maar dan is er op de 1 of andere manier altijd wel weer iemand die er doorheen kijkt en bij me komt zitten en dan volgt er gewoon een zeer goed en diepzinnig gesprek.
Meestal dames... daarom zijn mijn hulpverleners ook specifiek vrouwelijk, die luisteren beter en komen met betere oplossingen.

Ik heb op feestjes heel wat gasten meegemaakt die even kwamen kijken wat hun vriendin aan het uitspoken waren omdat ze wel heel lang wegbleven _O- Gewoon goede gesprekken.. want ik ben niet onmenselijk of zo.
Ohja, ik ben ook zo iemand....die dan iemand alleen ziet zitten een gesprek begint en dan een uur later komen ze me zoeken.
pi_140641893
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:31 schreef arjan1112 het volgende:
dat is best veel
als ik dat doe
dan ben ik niet in staat om te typen
Ik ben een machine, trust me.. Nu zal ik ook een stuk zwaarder wegen dan jij weegt en ik ben ex-alcoholist (al gaat het de laatste tijd wel weer de verkeerde kant op) Maar voor mij werkt alcohol als Ritalin, dat is een chemisch proces in den kop.. ik word ook nooit echt dronken, donder op een gegeven moment gewoon in slaap. Heb een slopende dag achter de rug en vind dat ik het wel verdient heb. Maar ik heb niet genoeg besteld denk ik. Ik heb er nog maar 2.
pi_140641943
de shoarma boer hier bezorgd geen bier, alleen wijn
best jammer ik bestel soms een cola om de 10,- te halen
pi_140641951
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:34 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ohja, ik ben ook zo iemand....die dan iemand alleen ziet zitten een gesprek begint en dan een uur later komen ze me zoeken.
Ik heb een vermoeden dat wij ook goede gesprekken zouden kunnen hebben op een meet, en dat is niet de alcohol die spreekt :)
  maandag 2 juni 2014 @ 19:36:48 #39
211040 Uccie
pi_140641964
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:34 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Ik ben een machine, trust me.. Nu zal ik ook een stuk zwaarder wegen dan jij weegt en ik ben ex-alcoholist (al gaat het de laatste tijd wel weer de verkeerde kant op) Maar voor mij werkt alcohol als Ritalin, dat is een chemisch proces in den kop.. ik word ook nooit echt dronken, donder op een gegeven moment gewoon in slaap. Heb een slopende dag achter de rug en vind dat ik het wel verdient heb. Maar ik heb niet genoeg besteld denk ik. Ik heb er nog maar 2.
Niet meer bij bestellen, 12 is wel genoeg. Hoe kut je dag ook is, alcohol lost het toch niet op.
Chocoladetaart daarentegen....
pi_140642030
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:36 schreef Uccie het volgende:

[..]

Niet meer bij bestellen, 12 is wel genoeg. Hoe kut je dag ook is, alcohol lost het toch niet op.
Chocoladetaart daarentegen....
:D Ben & Jerry ijs! Brownies, alles _O-
  maandag 2 juni 2014 @ 19:38:34 #41
211040 Uccie
pi_140642039
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:36 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Ik heb een vermoeden dat wij ook goede gesprekken zouden kunnen hebben op een meet, en dat is niet de alcohol die spreekt :)
Jij hebt wel de lengte van een lantaarnpaal en de breedte van een bushokje, dat moet goed gaan :Y
  maandag 2 juni 2014 @ 19:39:24 #42
211040 Uccie
pi_140642075
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:38 schreef YokiKater het volgende:

[..]

:D Ben & Jerry ijs! Brownies, alles _O-
Ook....maar niet zo goed als chocoladetaart...dat zouden ze bij de VN moeten serveren, instant wereldvrede.
pi_140642094
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Jij hebt wel de lengte van een lantaarnpaal en de breedte van een bushokje, dat moet goed gaan :Y
Hele avond met zijn tweeën over vogeltjes praten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 2 juni 2014 @ 19:41:00 #44
211040 Uccie
pi_140642155
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:39 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hele avond met zijn tweeën over vogeltjes praten.
Vandaag weer een nieuw kuiken uit het ei O+
pi_140642198
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Vandaag weer een nieuw kuiken uit het ei O+
Alweer? Nieuwe leg? Of hoe werkt dat :+
Wel leuk!
  maandag 2 juni 2014 @ 19:43:01 #46
211040 Uccie
pi_140642234
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:42 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Alweer? Nieuwe leg? Of hoe werkt dat :+
Wel leuk!
Ja een tweede nestje, die eerste drie zijn nu groot en eten zelfstandig.
pi_140642319
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Morgen komt mijn nieuwe weegschaal binnen.. ik moet mijzelf wegen omdat ik een speedbike ga bestellen ( ga een privé sportschooltje voor mijzelf beginnen in mijn eigen huisje).. de laatste keer was 118 kilo bij 188cm.. en echt dik ben ik niet maar een buikje heb ik wel gekregen, daarom moet ik ook meer gaan sporten.
Superfit ben ik momenteel niet, gaan we aan werken, maar ik ben zwaarder dan Badr Hari en ik sla en schop deuren kapot :D ;)

Nee, ff serieus.. ik ga weer stoppen met drinken en kloten en heb gewoon een speedbike nodig (spinnen) en ga met mijn dumbbels aan de slag en wat schaduwboksen want ik wil gewoon weer fit, gezond en in een goed lichaam zitten... Goed lichaam is goede geest, helemaal Zen en zo..
Niet dat ik een papzak ben maar ik heb het wel laten verslonsen en daar schaam ik mij kapot voor.
pi_140642416
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:43 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja een tweede nestje, die eerste drie zijn nu groot en eten zelfstandig.
Dat is snel gegaan! En alle drie goed gegroeid enzo?
  maandag 2 juni 2014 @ 19:47:51 #49
211040 Uccie
pi_140642426
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:44 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Morgen komt mijn nieuwe weegschaal binnen.. ik moet mijzelf wegen omdat ik een speedbike ga bestellen ( ga een privé sportschooltje voor mijzelf beginnen in mijn eigen huisje).. de laatste keer was 118 kilo bij 188cm.. en echt dik ben ik niet maar een buikje heb ik wel gekregen, daarom moet ik ook meer gaan sporten.
Superfit ben ik momenteel niet, gaan we aan werken, maar ik ben zwaarder dan Badr Hari en ik sla en schop deuren kapot :D ;)

Nee, ff serieus.. ik ga weer stoppen met drinken en kloten en heb gewoon een speedbike nodig (spinnen) en ga met mijn dumbbels aan de slag en wat schaduwboksen want ik wil gewoon weer fit, gezond en in een goed lichaam zitten... Goed lichaam is goede geest, helemaal Zen en zo..
Niet dat ik een papzak ben maar ik heb het wel laten verslonsen en daar schaam ik mij kapot voor.
Als je je fit voelt, dan heb je automatisch meer energie en verslons je minder snel.
Nou ben ik niet echt het toonbeeld van fitheid, van nature wel slank, maar wel erg flubberig.
Maar ik haat sporten, ik kan gewoon niets vinden wat ik leuk vind om te doen.
pi_140642430
Zuipen is toch een stuk makkelijker dan al dat gesport.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')