abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141996861
Qualcomm Takes Down 100+ GitHub Repositories With DMCA Notice
DMCA is gewoon 1 grote dikke faal,maar wel winst voor MAFIAA/entertainmentindustrie sinds 1998. _O- :')
pi_141999047
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:02 schreef mschol het volgende:

[..]

want een simpele PHP of javascript check of er voldoende gegevens zijn was te veel werk om in te bouwen? :+
Is dat zo simpel dan?
  maandag 7 juli 2014 @ 16:52:04 #103
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142009576
Maar ben ik nou dom of is checken of je adres eindigt op een nummer nou echt zo erg?

Ik bedoel als iemand Plein 1813 invult ga je dat toch nooit herkennen als straatnaam tenzij je een straten API gebruikt.
pi_142010010
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef n00b13 het volgende:
Maar ben ik nou dom of is checken of je adres eindigt op een nummer nou echt zo erg?

Ik bedoel als iemand Plein 1813 invult ga je dat toch nooit herkennen als straatnaam tenzij je een straten API gebruikt.
Als iemand Plein 1813 invult, dan zal die ook naar dat adres gestuurd worden. In eerste instantie is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de klant om zijn of haar gegevens correct in te vullen. Ze gaan immers ook nog eens akkoord met de algemene voorwaarden waarin staat dat je de gegevens correct dient in te vullen en ik niet aansprakelijk ben voor verlies door onjuiste gegevens.

Mja. Ik heb natuurlijk liever dat klanten hun bestelling ontvangen en tevreden zijn dan boze klanten terwijl ik wel in mijn recht sta.

Ik heb trouwens gekeken of ik een extra veld kon toevoegen. Is makkelijker gezegd dan gedaan dus momenteel zijn straatnaam en huisnummer nog een veld. Het zou overigens fijner zijn als er middels PHP of JS gecontroleerd wordt of er een cijfer is ingevuld en er een foutmelding wordt weergeven indien dit niet zo is.
pi_142010568
Het punt is, als je regexen zou gaan gebruiken en iemand zou op Plein 1813 nr 1813 wonen, dan sloopt je regex het correct ingevulde huisnummer. Nu is Plein 1813 niet zo groot dat er ook 1813 huisnummers zijn, maar je begrijpt hopelijk het idee.

De enige manier om een behoorlijk foolproof formulier te maken is door alleen postcode + huisnummer te vragen, en de adresgegevens via een postcode-api in te laden ter controle. En dit is in mijn ogen ook nog eens veruit het gebruiksvriendelijkst.

Maar gezien het verhaal over de verkeerd ingevulde forms denk ik dat bij jou eerder (in sommige gevallen) iets mis gaat met de layout van het formulier waardoor mensen verkeerde informatie invullen. Dan kun je al een hele grote slag maken door dat eens uit te zoeken, hoeft er aan de backend nieteens iets te veranderen.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:17:51 #106
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142010670
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:03 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als iemand Plein 1813 invult, dan zal die ook naar dat adres gestuurd worden. In eerste instantie is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de klant om zijn of haar gegevens correct in te vullen. Ze gaan immers ook nog eens akkoord met de algemene voorwaarden waarin staat dat je de gegevens correct dient in te vullen en ik niet aansprakelijk ben voor verlies door onjuiste gegevens.

Mja. Ik heb natuurlijk liever dat klanten hun bestelling ontvangen en tevreden zijn dan boze klanten terwijl ik wel in mijn recht sta.

Ik heb trouwens gekeken of ik een extra veld kon toevoegen. Is makkelijker gezegd dan gedaan dus momenteel zijn straatnaam en huisnummer nog een veld. Het zou overigens fijner zijn als er middels PHP of JS gecontroleerd wordt of er een cijfer is ingevuld en er een foutmelding wordt weergeven indien dit niet zo is.
Waarom is het zo moeilijk dan? Welk systeem gebruik je?
pi_142012880
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:24 schreef Dimens het volgende:

[..]

Is dat zo simpel dan?
mwha, ligt er wel een beetje aan hoe precies je zelf de check wilt hebben, maar kijken of alle benodigde velden (adres, huisnummer, postcode, Woonplaats) ingevuld zijn is al stap 1.. (het voorkomt geen foute invoer, zoals b.v. nummer 13 i.p.v. 13a maar dan kan je in iedergeval afdwingen dat het huisnummer is ingevuld zonder regexen te gebruiken)

uiteraard zou er ook nog naar zo'n postcode check service kunnen worden overgestapt: de klant moet dan alleen postcode + huisnummer op te geven en het systeem retouneert dan het volledige adres. Dit kost alleen wel geld...
  maandag 7 juli 2014 @ 18:16:29 #108
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142012959
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:14 schreef mschol het volgende:

[..]

mwha, ligt er wel een beetje aan hoe precies je zelf de check wilt hebben, maar kijken of alle benodigde velden (adres, huisnummer, postcode, Woonplaats) ingevuld zijn is al stap 1.. (het voorkomt geen foute invoer, zoals b.v. nummer 13 i.p.v. 13a maar dan kan je in iedergeval afdwingen dat het huisnummer is ingevuld zonder regexen te gebruiken)

uiteraard zou er ook nog naar zo'n postcode check service kunnen worden overgestapt: de klant moet dan alleen postcode + huisnummer op te geven en het systeem retouneert dan het volledige adres. Dit kost alleen wel geld...
Hij heeft geen veld voor huisnummer.
pi_142013051
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:16 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Hij heeft geen veld voor huisnummer.
:o ik begreep uit het verhaal dat hij dit wel had.. :{ ;(
pi_142013148
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:17 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Waarom is het zo moeilijk dan? Welk systeem gebruik je?
Ik maak gebruik van osCommerce. Er is wel een oplossing vanuit osCommerce zelf die ik heb geprobeerd maar niet up to date is en niet goed werkt met mijn versie van osC. Moet ik dus het een en ander zelf uitzoeken.
pi_142013169
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:14 schreef mschol het volgende:

[..]

Voor een gemiddelde webshop gaat dat echt niet zo hoog oplopen dat je problemen krijgt met een gratis api hoor.
www.postcodeapi.nu

Volgens mij kan deze discussie beter verplaatst worden naar het PHP-topic overigens.
pi_142013315
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Voor een gemiddelde webshop gaat dat echt niet zo hoog oplopen dat je problemen krijgt met een gratis api hoor.
www.postcodeapi.nu

Volgens mij kan deze discussie beter verplaatst worden naar het PHP-topic overigens.
ik wist niet dat er gratis api's zijn ;) dacht dat ze allemaal betaald waren :)
pi_142013848
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
De enige manier om een behoorlijk foolproof formulier te maken is door alleen postcode + huisnummer te vragen, en de adresgegevens via een postcode-api in te laden ter controle. En dit is in mijn ogen ook nog eens veruit het gebruiksvriendelijkst.

Maar gezien het verhaal over de verkeerd ingevulde forms denk ik dat bij jou eerder (in sommige gevallen) iets mis gaat met de layout van het formulier waardoor mensen verkeerde informatie invullen. Dan kun je al een hele grote slag maken door dat eens uit te zoeken, hoeft er aan de backend nieteens iets te veranderen.
Met een postcode-api werken is natuurlijk een mooie oplossing maar vergt veel werk en vind ik persoonlijk niet nodig. Tevens heb ik ook te maken met Belgen en dan werken de meeste API's al niet meer.

Het aanmaken van een account ziet er overigens zo uit:

Dit zou de beste oplossing zijn:

Maar dan natuurlijk mooi uitgewerkt. Dan moet men eerst het huisnummer invullen en daarna pas de naam van de straat. De kans dat ik dan Amsterdamstraat 1 1 krijg is ook kleiner dan wanneer ik eerst de straatnaam vraag en daarna pas het huisnummer.

Maar nu is de vraag; Hoe krijg ik het dan voor elkaar dat deze twee velden samengevoegd worden en dan in de database terecht komt met straatnaam eerst en daarna het huisnummer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 19:40:53 ]
pi_142014927
Dat zou je volledig cliënt-side op kunnen lossen door een hidden input te gebruiken die je vult met de waardes van straatnaam + huisnummer.

Tevens je email adres staat in het onderste plaatje.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:27:55 #115
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142015706
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:43 schreef Dimens het volgende:

[..]

Met een postcode-api werken is natuurlijk een mooie oplossing maar vergt veel werk en vind ik persoonlijk niet nodig. Tevens heb ik ook te maken met Belgen en dan werken de meeste API's al niet meer.

Het aanmaken van een account ziet er overigens zo uit:

[ afbeelding ]

Dit zou de beste oplossing zijn:

[ afbeelding ]

Maar dan natuurlijk mooi uitgewerkt. Dan moet men eerst het huisnummer invullen en daarna pas de naam van de straat. De kans dat ik dan Amsterdamstraat 1 1 krijg is ook kleiner dan wanneer ik eerst de straatnaam vraag en daarna pas het huisnummer.

Maar nu is de vraag; Hoe krijg ik het dan voor elkaar dat deze twee velden samengevoegd worden en dan in de database terecht komt met straatnaam eerst en daarna het huisnummer.
Je email dude!!!
  maandag 7 juli 2014 @ 22:05:56 #116
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142025572
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:43 schreef Dimens het volgende:

Uit het hoofdje.

Met PHP:
1
2
3
<?php
$address 
$_REQUEST['nummer'] ." ".$_REQUEST['straat'];
?>

Maar daar zal je wel geen toegang toe hebben. Dus Javascript:
in de formdecleration:
1<form onsubmit="concatAddress()"> 
1
2
3
4
5
function concatAddress() {
addNoElem = document.getElementById('adresnummerelementid');
addressELem =  document.getElementById('adresstraatelementid');
addressElem.value = addressElem.value + " " + addNoElem.value;
}

Zoiets.
pi_142036663
Morgen lui.

Een vraag van een hele andere orde. Zijn e hier mensen die ervaring hebben met de technische dienst van de MyCom computer keten als ze iets hadden met hun computer(laptop/desktop e.d.) en ter reparatie afgaven?

Ik wilde omdat ik goede verhalen laatst opving proberen een probleem met 1 van mijn computers door hun te laten behandelen i.p.v. de standaard Applestore/Reseller.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 09:32:48 ]
pi_142277671
Nog zo'n mooie. Mensen die bij mijn concurrent iets kopen, niets geleverd krijgen en bij mij komen klagen dat ik het maar moet oplossen. :')

Nu al de derde keer. "Ja, jullie website is ook oranje."
pi_142288559

^O^
ik heb maar een mp3 spelertje besteld, de android muziek spelers zijn echt zeer matig..
  maandag 14 juli 2014 @ 20:23:22 #120
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142296829
Ik heb voor de fun net even een VPS'sje "gehuurd". 10 euro per jaar :D.

Servertje staat alleen wel in de USA, maar dat mag de pret niet drukken. Met die 128MB ram kan een linux servertje makkelijk draaien. Latency valt voor mij ook wel mee, zit zo rond de 100ms.

Maar even mee prutsen :P.
pi_142395152
Ik blijf het toch frappant vinden hoe klanten hun eigen schuld op mij kunnen afschuiven:

"Dus jullie sturen iets zonder huisnummer en daar ben ik de dupe van?"
"Jullie zijn verantwoordelijk voor de levering dus ga het maar oplossen."

Bovenstaande klanten hebben overigens gewoon hun bestelling alsnog gekregen. Maar de onderstaande is toch wel heel apart.

"Ik heb gewoon het huisnummer doorgegeven. Jullie hebben het gewoon zonder huisnummer verstuurd."

In de bijlage van de e-mail met de bevestiging van de bestelling is tevens te zien dat er geen huisnummer zichtbaar is. :')

Later in de mail:

"Er is kennelijk iets niet goed gegaan bij jullie. Ik wens zo snel als mogelijk mijn bestelling te ontvangen en het geld terug en doen jullie dat niet dan zal ik naar de consumentenbond en radar toe gaan. Dit is echt belachelijk."

:') Eigenlijk gun ik hem helemaal niets meer.
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:33:21 #122
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142395331
Zulke mensen horen helemaal niet op het internet thuis.
pi_142438289
Iets anders:

Kan iemand mij uitleggen waarom bij het downloaden sommige progjes ( denk aan Java update) altijd vragen of ze je systeem mogen veranderen alvorens je verder kan terwijl m.i.het ook zonder het veranderen van je systeem kan. Of ik heb het mis met dat laatste.

Iemand?
pi_142440770
Je hebt het over Windows neem ik aan? Die rare meldingen dat je even op OK moet klikken om te beloven dat je de administrator bent?

Ik denk omdat je die toestemming al eerder gegeven hebt, omdat je Java vertrouwde. Als er dan een update is die iets aan Java verandert, kan dat dus direct gevolgen hebben voor de veiligheid van je systeem. Stel dat het een malafide update is die een backdoor open zet in Java. Java had al toegang, dus het is praktisch een backdoor tot je hele systeem. Vandaar dat je ook moet confirmeren dat je de update vertrouwt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:52:52 #125
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142440969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 13:27 schreef Dimens het volgende:
Ik blijf het toch frappant vinden hoe klanten hun eigen schuld op mij kunnen afschuiven:

"Dus jullie sturen iets zonder huisnummer en daar ben ik de dupe van?"
"Jullie zijn verantwoordelijk voor de levering dus ga het maar oplossen."

Bovenstaande klanten hebben overigens gewoon hun bestelling alsnog gekregen. Maar de onderstaande is toch wel heel apart.

"Ik heb gewoon het huisnummer doorgegeven. Jullie hebben het gewoon zonder huisnummer verstuurd."

In de bijlage van de e-mail met de bevestiging van de bestelling is tevens te zien dat er geen huisnummer zichtbaar is. :')

Later in de mail:

"Er is kennelijk iets niet goed gegaan bij jullie. Ik wens zo snel als mogelijk mijn bestelling te ontvangen en het geld terug en doen jullie dat niet dan zal ik naar de consumentenbond en radar toe gaan. Dit is echt belachelijk."

:') Eigenlijk gun ik hem helemaal niets meer.
met alle respect, maar als dat vaak voorkomt, dan is het toch allemaal niet zo duidelijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')