Is dat zo simpel dan?quote:Op maandag 7 juli 2014 09:02 schreef mschol het volgende:
[..]
want een simpele PHP of javascript check of er voldoende gegevens zijn was te veel werk om in te bouwen?
Als iemand Plein 1813 invult, dan zal die ook naar dat adres gestuurd worden. In eerste instantie is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de klant om zijn of haar gegevens correct in te vullen. Ze gaan immers ook nog eens akkoord met de algemene voorwaarden waarin staat dat je de gegevens correct dient in te vullen en ik niet aansprakelijk ben voor verlies door onjuiste gegevens.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef n00b13 het volgende:
Maar ben ik nou dom of is checken of je adres eindigt op een nummer nou echt zo erg?
Ik bedoel als iemand Plein 1813 invult ga je dat toch nooit herkennen als straatnaam tenzij je een straten API gebruikt.
Waarom is het zo moeilijk dan? Welk systeem gebruik je?quote:Op maandag 7 juli 2014 17:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als iemand Plein 1813 invult, dan zal die ook naar dat adres gestuurd worden. In eerste instantie is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de klant om zijn of haar gegevens correct in te vullen. Ze gaan immers ook nog eens akkoord met de algemene voorwaarden waarin staat dat je de gegevens correct dient in te vullen en ik niet aansprakelijk ben voor verlies door onjuiste gegevens.
Mja. Ik heb natuurlijk liever dat klanten hun bestelling ontvangen en tevreden zijn dan boze klanten terwijl ik wel in mijn recht sta.
Ik heb trouwens gekeken of ik een extra veld kon toevoegen. Is makkelijker gezegd dan gedaan dus momenteel zijn straatnaam en huisnummer nog een veld. Het zou overigens fijner zijn als er middels PHP of JS gecontroleerd wordt of er een cijfer is ingevuld en er een foutmelding wordt weergeven indien dit niet zo is.
mwha, ligt er wel een beetje aan hoe precies je zelf de check wilt hebben, maar kijken of alle benodigde velden (adres, huisnummer, postcode, Woonplaats) ingevuld zijn is al stap 1.. (het voorkomt geen foute invoer, zoals b.v. nummer 13 i.p.v. 13a maar dan kan je in iedergeval afdwingen dat het huisnummer is ingevuld zonder regexen te gebruiken)quote:
Hij heeft geen veld voor huisnummer.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:14 schreef mschol het volgende:
[..]
mwha, ligt er wel een beetje aan hoe precies je zelf de check wilt hebben, maar kijken of alle benodigde velden (adres, huisnummer, postcode, Woonplaats) ingevuld zijn is al stap 1.. (het voorkomt geen foute invoer, zoals b.v. nummer 13 i.p.v. 13a maar dan kan je in iedergeval afdwingen dat het huisnummer is ingevuld zonder regexen te gebruiken)
uiteraard zou er ook nog naar zo'n postcode check service kunnen worden overgestapt: de klant moet dan alleen postcode + huisnummer op te geven en het systeem retouneert dan het volledige adres. Dit kost alleen wel geld...
Ik maak gebruik van osCommerce. Er is wel een oplossing vanuit osCommerce zelf die ik heb geprobeerd maar niet up to date is en niet goed werkt met mijn versie van osC. Moet ik dus het een en ander zelf uitzoeken.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:17 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk dan? Welk systeem gebruik je?
Voor een gemiddelde webshop gaat dat echt niet zo hoog oplopen dat je problemen krijgt met een gratis api hoor.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:14 schreef mschol het volgende:
[..]
uiteraard zou er ook nog naar zo'n postcode check service kunnen worden overgestapt: de klant moet dan alleen postcode + huisnummer op te geven en het systeem retouneert dan het volledige adres. Dit kost alleen wel geld...
ik wist niet dat er gratis api's zijnquote:Op maandag 7 juli 2014 18:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Voor een gemiddelde webshop gaat dat echt niet zo hoog oplopen dat je problemen krijgt met een gratis api hoor.
www.postcodeapi.nu
Volgens mij kan deze discussie beter verplaatst worden naar het PHP-topic overigens.
Met een postcode-api werken is natuurlijk een mooie oplossing maar vergt veel werk en vind ik persoonlijk niet nodig. Tevens heb ik ook te maken met Belgen en dan werken de meeste API's al niet meer.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
De enige manier om een behoorlijk foolproof formulier te maken is door alleen postcode + huisnummer te vragen, en de adresgegevens via een postcode-api in te laden ter controle. En dit is in mijn ogen ook nog eens veruit het gebruiksvriendelijkst.
Maar gezien het verhaal over de verkeerd ingevulde forms denk ik dat bij jou eerder (in sommige gevallen) iets mis gaat met de layout van het formulier waardoor mensen verkeerde informatie invullen. Dan kun je al een hele grote slag maken door dat eens uit te zoeken, hoeft er aan de backend nieteens iets te veranderen.
Je email dude!!!quote:Op maandag 7 juli 2014 18:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
Met een postcode-api werken is natuurlijk een mooie oplossing maar vergt veel werk en vind ik persoonlijk niet nodig. Tevens heb ik ook te maken met Belgen en dan werken de meeste API's al niet meer.
Het aanmaken van een account ziet er overigens zo uit:
[ afbeelding ]
Dit zou de beste oplossing zijn:
[ afbeelding ]
Maar dan natuurlijk mooi uitgewerkt. Dan moet men eerst het huisnummer invullen en daarna pas de naam van de straat. De kans dat ik dan Amsterdamstraat 1 1 krijg is ook kleiner dan wanneer ik eerst de straatnaam vraag en daarna pas het huisnummer.
Maar nu is de vraag; Hoe krijg ik het dan voor elkaar dat deze twee velden samengevoegd worden en dan in de database terecht komt met straatnaam eerst en daarna het huisnummer.
Uit het hoofdje.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:43 schreef Dimens het volgende:
Maar nu is de vraag; Hoe krijg ik het dan voor elkaar dat deze twee velden samengevoegd worden en dan in de database terecht komt met straatnaam eerst en daarna het huisnummer.
1 2 3 | <?php $address = $_REQUEST['nummer'] ." ".$_REQUEST['straat']; ?> |
1 | <form onsubmit="concatAddress()"> |
1 2 3 4 5 | function concatAddress() { addNoElem = document.getElementById('adresnummerelementid'); addressELem = document.getElementById('adresstraatelementid'); addressElem.value = addressElem.value + " " + addNoElem.value; } |
met alle respect, maar als dat vaak voorkomt, dan is het toch allemaal niet zo duidelijkquote:Op donderdag 17 juli 2014 13:27 schreef Dimens het volgende:
Ik blijf het toch frappant vinden hoe klanten hun eigen schuld op mij kunnen afschuiven:
"Dus jullie sturen iets zonder huisnummer en daar ben ik de dupe van?"
"Jullie zijn verantwoordelijk voor de levering dus ga het maar oplossen."
Bovenstaande klanten hebben overigens gewoon hun bestelling alsnog gekregen. Maar de onderstaande is toch wel heel apart.
"Ik heb gewoon het huisnummer doorgegeven. Jullie hebben het gewoon zonder huisnummer verstuurd."
In de bijlage van de e-mail met de bevestiging van de bestelling is tevens te zien dat er geen huisnummer zichtbaar is.
Later in de mail:
"Er is kennelijk iets niet goed gegaan bij jullie. Ik wens zo snel als mogelijk mijn bestelling te ontvangen en het geld terug en doen jullie dat niet dan zal ik naar de consumentenbond en radar toe gaan. Dit is echt belachelijk."
Eigenlijk gun ik hem helemaal niets meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |