abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141724932
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 19:33 schreef .Neovo. het volgende:
Ander goedkoop internet via Telfort of Tele2 nemen en tv via schotel. Heb je beter beeld dan je kan krijgen via KPN.
Had ik ook genoemd maar ze zagen een schotel niet zitten.
quote:
Iets doet me zeggen dat ze in een buitengebied wonen als er ook geen kabel aanwezig is.
Nee, niet buitengebied maar wel ver van de centrale.

Als ik zo de verhalen lees zouden zij daar nauwelijks kunnen tv kijken en internetten tegelijk (laat staan 2 TV's en internetten) vanwege de afstand tot de centrale, maar directe buren schijnen geen problemen te hebben en daarom willen ze maar gewoon via de koperkabel i.p.v. schotel. Ah well.

Heb de boel eens vergeleken en ze de opties voor KPN Alles-in-1 Instap, Telfort Internet & Interactieve TV of Telfort Alles-in-1 basispakket gegeven.

Bieden alle drie min of meer hetzelfde (behalve de 2e dan; die heeft geen telefonie wat ze niet echt nodig vinden) maar zit wel aardig prijsverschil tussen:
KPN is ¤45 p/maand, maar 6 maanden ¤10 korting en geen aansluitkosten à ¤35, Telfort is voor Ai1 ¤37 p/maand en wel aansluitkosten à ¤30. 2e TV kost bij Telfort i.i.g. ¤4 p/maand extra, bij KPN geen idee, waarschijnlijk ook. Zal in beide gevallen voor een 2e TV wel via Digitenne moeten gaan vanwege de snelheid.
Eventueel opnemen is bij beide ook ¤5 p/maand.

Zie verder eigenlijk geen verschil tussen de Ai1 pakketten van beide. Telfort is dus wel wat goedkoper maar ergens neig ik naar KPN; omdat je dan ook direct bij KPN zit qua onderhoud en service e.d. (ook omdat er ook nog een nieuwe AOP geregeld moet worden).
pi_141763180
Godverdomme zeg, wat zijn sommige mensen toch verschrikkelijk dom. Bestellen ze iets via mijn webwinkel, staat er duidelijk dat ze het huisnummer niet moeten vergeten, worden er nog driemaal op gewezen dat ze de gegevens en met name het huisnummer moeten controleren en dan nog krijg ik bestellingen binnen zonder huisnummer. :')

En dan huilen als ze niets ontvangen en dat het mijn schuld is. :')

Maar weer aan de slag met programmeren. Is het niet gewoon mogelijk twee invoervelden (straat en huisnummer apart) te maken met PHP en die vervolgens samen te voegen alvorens deze in de database te plaatsen?
pi_141763511
Als je het er zo duidelijk bij moet zetten en het alsnog mis gaat, heb je gewoon een onhandig/onduidelijk formulier. Kun je de gebruiker haast niet meer kwalijk nemen dan.

Uiteraard moet het huisnummer in een aparte (required) input. Net als de postcode. Die je dan bij voorkeur nog checkt tegen een postcode api.
pi_141764078
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:08 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je het er zo duidelijk bij moet zetten en het alsnog mis gaat, heb je gewoon een onhandig/onduidelijk formulier. Kun je de gebruiker haast niet meer kwalijk nemen dan.
Volgens mij heeft het te maken met een update van een of andere browser waarbij de automatisch aanvullen functie is veranderd. Ik heb er sinds afgelopen week pas last van, voorheen eigenlijk nooit. Zo zie ik nu ineens ook heel vaak voorkomen dat bij bedrijfsnaam ineens het geboortejaar zie staan.

Dat mensen het bij het eerste invulveld vergeten kan ik nog wel begrijpen. Maar hier heb ik echt te maken met blinde mensen. Mensen controleren niet eens of de ingevoerde gegevens wel goed zijn.
quote:
Uiteraard moet het huisnummer in een aparte (required) input. Net als de postcode. Die je dan bij voorkeur nog checkt tegen een postcode api.
Dat blijkt inderdaad maar weer. Alhoewel dat ook niet altijd even goed gaat. Zo had mijn oude werkgever dit systeem en daar gebeurde het regelmatig dat men het huisnummer in het adresveld en in het huisnummerveld hadden geplaatst. Om vervolgens te huilen als hun bestelling op Amsterdamstraat 11 wordt afgeleverd en niet op Amsterdamstraat 1. :')
pi_141764369
Dan moet je misschien eens kijken of het form wel in alle browsers en alle resoluties (ook mobiel) goed weergegeven wordt. En er niet velden wegvallen of bij de verkeerde label komen te staan ofzo.
pi_141909729
waarom doet AD nou zo moeilijk met policy's
alles volgens het boekje ingericht, eerste user ging perfect..
2de en 3de user gaan (op dezelfde testpc overigens) faliekant onderuit met het volgen van de folder redirections :{w
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:51:57 #97
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_141916243
Hebben alle huizen altijd een nummer? Dan gewoon regexp gebruiken.
pi_141995765
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:58 schreef Dimens het volgende:
Godverdomme zeg, wat zijn sommige mensen toch verschrikkelijk dom. Bestellen ze iets via mijn webwinkel, staat er duidelijk dat ze het huisnummer niet moeten vergeten, worden er nog driemaal op gewezen dat ze de gegevens en met name het huisnummer moeten controleren en dan nog krijg ik bestellingen binnen zonder huisnummer. :')

Maar weer aan de slag met programmeren. Is het niet gewoon mogelijk twee invoervelden (straat en huisnummer apart) te maken met PHP en die vervolgens samen te voegen alvorens deze in de database te plaatsen?
Gewoon faal. :P
pi_141996408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:58 schreef Dimens het volgende:

want een simpele PHP of javascript check of er voldoende gegevens zijn was te veel werk om in te bouwen? :+
pi_141996788
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:51 schreef n00b13 het volgende:
Hebben alle huizen altijd een nummer? Dan gewoon regexp gebruiken.
Dat kan niet, straatnamen eindigen ook wel eens op een nummer.
pi_141996861
Qualcomm Takes Down 100+ GitHub Repositories With DMCA Notice
DMCA is gewoon 1 grote dikke faal,maar wel winst voor MAFIAA/entertainmentindustrie sinds 1998. _O- :')
pi_141999047
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:02 schreef mschol het volgende:

[..]

want een simpele PHP of javascript check of er voldoende gegevens zijn was te veel werk om in te bouwen? :+
Is dat zo simpel dan?
  maandag 7 juli 2014 @ 16:52:04 #103
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142009576
Maar ben ik nou dom of is checken of je adres eindigt op een nummer nou echt zo erg?

Ik bedoel als iemand Plein 1813 invult ga je dat toch nooit herkennen als straatnaam tenzij je een straten API gebruikt.
pi_142010010
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:52 schreef n00b13 het volgende:
Maar ben ik nou dom of is checken of je adres eindigt op een nummer nou echt zo erg?

Ik bedoel als iemand Plein 1813 invult ga je dat toch nooit herkennen als straatnaam tenzij je een straten API gebruikt.
Als iemand Plein 1813 invult, dan zal die ook naar dat adres gestuurd worden. In eerste instantie is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de klant om zijn of haar gegevens correct in te vullen. Ze gaan immers ook nog eens akkoord met de algemene voorwaarden waarin staat dat je de gegevens correct dient in te vullen en ik niet aansprakelijk ben voor verlies door onjuiste gegevens.

Mja. Ik heb natuurlijk liever dat klanten hun bestelling ontvangen en tevreden zijn dan boze klanten terwijl ik wel in mijn recht sta.

Ik heb trouwens gekeken of ik een extra veld kon toevoegen. Is makkelijker gezegd dan gedaan dus momenteel zijn straatnaam en huisnummer nog een veld. Het zou overigens fijner zijn als er middels PHP of JS gecontroleerd wordt of er een cijfer is ingevuld en er een foutmelding wordt weergeven indien dit niet zo is.
pi_142010568
Het punt is, als je regexen zou gaan gebruiken en iemand zou op Plein 1813 nr 1813 wonen, dan sloopt je regex het correct ingevulde huisnummer. Nu is Plein 1813 niet zo groot dat er ook 1813 huisnummers zijn, maar je begrijpt hopelijk het idee.

De enige manier om een behoorlijk foolproof formulier te maken is door alleen postcode + huisnummer te vragen, en de adresgegevens via een postcode-api in te laden ter controle. En dit is in mijn ogen ook nog eens veruit het gebruiksvriendelijkst.

Maar gezien het verhaal over de verkeerd ingevulde forms denk ik dat bij jou eerder (in sommige gevallen) iets mis gaat met de layout van het formulier waardoor mensen verkeerde informatie invullen. Dan kun je al een hele grote slag maken door dat eens uit te zoeken, hoeft er aan de backend nieteens iets te veranderen.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:17:51 #106
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142010670
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:03 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als iemand Plein 1813 invult, dan zal die ook naar dat adres gestuurd worden. In eerste instantie is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de klant om zijn of haar gegevens correct in te vullen. Ze gaan immers ook nog eens akkoord met de algemene voorwaarden waarin staat dat je de gegevens correct dient in te vullen en ik niet aansprakelijk ben voor verlies door onjuiste gegevens.

Mja. Ik heb natuurlijk liever dat klanten hun bestelling ontvangen en tevreden zijn dan boze klanten terwijl ik wel in mijn recht sta.

Ik heb trouwens gekeken of ik een extra veld kon toevoegen. Is makkelijker gezegd dan gedaan dus momenteel zijn straatnaam en huisnummer nog een veld. Het zou overigens fijner zijn als er middels PHP of JS gecontroleerd wordt of er een cijfer is ingevuld en er een foutmelding wordt weergeven indien dit niet zo is.
Waarom is het zo moeilijk dan? Welk systeem gebruik je?
pi_142012880
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:24 schreef Dimens het volgende:

[..]

Is dat zo simpel dan?
mwha, ligt er wel een beetje aan hoe precies je zelf de check wilt hebben, maar kijken of alle benodigde velden (adres, huisnummer, postcode, Woonplaats) ingevuld zijn is al stap 1.. (het voorkomt geen foute invoer, zoals b.v. nummer 13 i.p.v. 13a maar dan kan je in iedergeval afdwingen dat het huisnummer is ingevuld zonder regexen te gebruiken)

uiteraard zou er ook nog naar zo'n postcode check service kunnen worden overgestapt: de klant moet dan alleen postcode + huisnummer op te geven en het systeem retouneert dan het volledige adres. Dit kost alleen wel geld...
  maandag 7 juli 2014 @ 18:16:29 #108
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142012959
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:14 schreef mschol het volgende:

[..]

mwha, ligt er wel een beetje aan hoe precies je zelf de check wilt hebben, maar kijken of alle benodigde velden (adres, huisnummer, postcode, Woonplaats) ingevuld zijn is al stap 1.. (het voorkomt geen foute invoer, zoals b.v. nummer 13 i.p.v. 13a maar dan kan je in iedergeval afdwingen dat het huisnummer is ingevuld zonder regexen te gebruiken)

uiteraard zou er ook nog naar zo'n postcode check service kunnen worden overgestapt: de klant moet dan alleen postcode + huisnummer op te geven en het systeem retouneert dan het volledige adres. Dit kost alleen wel geld...
Hij heeft geen veld voor huisnummer.
pi_142013051
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:16 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Hij heeft geen veld voor huisnummer.
:o ik begreep uit het verhaal dat hij dit wel had.. :{ ;(
pi_142013148
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:17 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Waarom is het zo moeilijk dan? Welk systeem gebruik je?
Ik maak gebruik van osCommerce. Er is wel een oplossing vanuit osCommerce zelf die ik heb geprobeerd maar niet up to date is en niet goed werkt met mijn versie van osC. Moet ik dus het een en ander zelf uitzoeken.
pi_142013169
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:14 schreef mschol het volgende:

[..]

Voor een gemiddelde webshop gaat dat echt niet zo hoog oplopen dat je problemen krijgt met een gratis api hoor.
www.postcodeapi.nu

Volgens mij kan deze discussie beter verplaatst worden naar het PHP-topic overigens.
pi_142013315
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Voor een gemiddelde webshop gaat dat echt niet zo hoog oplopen dat je problemen krijgt met een gratis api hoor.
www.postcodeapi.nu

Volgens mij kan deze discussie beter verplaatst worden naar het PHP-topic overigens.
ik wist niet dat er gratis api's zijn ;) dacht dat ze allemaal betaald waren :)
pi_142013848
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
De enige manier om een behoorlijk foolproof formulier te maken is door alleen postcode + huisnummer te vragen, en de adresgegevens via een postcode-api in te laden ter controle. En dit is in mijn ogen ook nog eens veruit het gebruiksvriendelijkst.

Maar gezien het verhaal over de verkeerd ingevulde forms denk ik dat bij jou eerder (in sommige gevallen) iets mis gaat met de layout van het formulier waardoor mensen verkeerde informatie invullen. Dan kun je al een hele grote slag maken door dat eens uit te zoeken, hoeft er aan de backend nieteens iets te veranderen.
Met een postcode-api werken is natuurlijk een mooie oplossing maar vergt veel werk en vind ik persoonlijk niet nodig. Tevens heb ik ook te maken met Belgen en dan werken de meeste API's al niet meer.

Het aanmaken van een account ziet er overigens zo uit:

Dit zou de beste oplossing zijn:

Maar dan natuurlijk mooi uitgewerkt. Dan moet men eerst het huisnummer invullen en daarna pas de naam van de straat. De kans dat ik dan Amsterdamstraat 1 1 krijg is ook kleiner dan wanneer ik eerst de straatnaam vraag en daarna pas het huisnummer.

Maar nu is de vraag; Hoe krijg ik het dan voor elkaar dat deze twee velden samengevoegd worden en dan in de database terecht komt met straatnaam eerst en daarna het huisnummer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 19:40:53 ]
pi_142014927
Dat zou je volledig cliënt-side op kunnen lossen door een hidden input te gebruiken die je vult met de waardes van straatnaam + huisnummer.

Tevens je email adres staat in het onderste plaatje.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:27:55 #115
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142015706
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:43 schreef Dimens het volgende:

[..]

Met een postcode-api werken is natuurlijk een mooie oplossing maar vergt veel werk en vind ik persoonlijk niet nodig. Tevens heb ik ook te maken met Belgen en dan werken de meeste API's al niet meer.

Het aanmaken van een account ziet er overigens zo uit:

[ afbeelding ]

Dit zou de beste oplossing zijn:

[ afbeelding ]

Maar dan natuurlijk mooi uitgewerkt. Dan moet men eerst het huisnummer invullen en daarna pas de naam van de straat. De kans dat ik dan Amsterdamstraat 1 1 krijg is ook kleiner dan wanneer ik eerst de straatnaam vraag en daarna pas het huisnummer.

Maar nu is de vraag; Hoe krijg ik het dan voor elkaar dat deze twee velden samengevoegd worden en dan in de database terecht komt met straatnaam eerst en daarna het huisnummer.
Je email dude!!!
  maandag 7 juli 2014 @ 22:05:56 #116
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_142025572
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:43 schreef Dimens het volgende:

Uit het hoofdje.

Met PHP:
1
2
3
<?php
$address 
$_REQUEST['nummer'] ." ".$_REQUEST['straat'];
?>

Maar daar zal je wel geen toegang toe hebben. Dus Javascript:
in de formdecleration:
1<form onsubmit="concatAddress()"> 
1
2
3
4
5
function concatAddress() {
addNoElem = document.getElementById('adresnummerelementid');
addressELem =  document.getElementById('adresstraatelementid');
addressElem.value = addressElem.value + " " + addNoElem.value;
}

Zoiets.
pi_142036663
Morgen lui.

Een vraag van een hele andere orde. Zijn e hier mensen die ervaring hebben met de technische dienst van de MyCom computer keten als ze iets hadden met hun computer(laptop/desktop e.d.) en ter reparatie afgaven?

Ik wilde omdat ik goede verhalen laatst opving proberen een probleem met 1 van mijn computers door hun te laten behandelen i.p.v. de standaard Applestore/Reseller.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 09:32:48 ]
pi_142277671
Nog zo'n mooie. Mensen die bij mijn concurrent iets kopen, niets geleverd krijgen en bij mij komen klagen dat ik het maar moet oplossen. :')

Nu al de derde keer. "Ja, jullie website is ook oranje."
pi_142288559

^O^
ik heb maar een mp3 spelertje besteld, de android muziek spelers zijn echt zeer matig..
  maandag 14 juli 2014 @ 20:23:22 #120
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_142296829
Ik heb voor de fun net even een VPS'sje "gehuurd". 10 euro per jaar :D.

Servertje staat alleen wel in de USA, maar dat mag de pret niet drukken. Met die 128MB ram kan een linux servertje makkelijk draaien. Latency valt voor mij ook wel mee, zit zo rond de 100ms.

Maar even mee prutsen :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')