abonnement Unibet Coolblue
pi_145239105
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Net weer even een paar geprobeerd en leek aardig (snel ook) te lukken.
Maar dan probeer ik ze uit...werken ze niet.
Eentje ging tot maar 100Mbps, de rest deden het niet. Terwijl ze wel goed zaten.
dat is dus altijd mijn probleem: goed gestript, recht afgeknipt, helemaal (en op volgorde) de kabel erin, goed aangeknepen en.... Niks... :{
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:38:20 #277
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145244892
Soms gebeurd het nog wel eens dat een ader naast de verkeerde komt te liggen, dan kom je er tijdens het testen van die kabel ook achter :'). Maar de meeste keren gaat het goed.

Heb trouwens gewoon zo'n ding van de bouwmarkt, doet het prima. En heb ook nog zo'n metalen knijptang, doet het ook prima.

Heb trouwens een vraagje: ik ga morgenavond naar iemand toe die problemen heeft met zijn ADSL verbinding. Heb afgelopen zaterdag al gekeken en toen ik op zoek ging kwam ik er achter dat zijn complete isra punt kapot was. Het was een lasdop, maar daar was niks meer van over. Aangezien die man toch een nieuw modem krijgt, sluit ik alles maar opnieuw voor hem aan zodat ie tenminste niet weer storingen en klapperlijnen heeft.

Gaat de KPN ooit moeilijk doen als ik er een nieuwe Isra van maak met zo'n aansluit doosje? de kabels zijn verder nog redelijk intact...
pi_145245527
Is dat Isra punt niet sowieso de verantwoordelijkheid van KPN en komen ze dat ook fixen als je er om vraagt?
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:48:49 #279
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145248761
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:23 schreef KomtTijd... het volgende:
Is dat Isra punt niet sowieso de verantwoordelijkheid van KPN en komen ze dat ook fixen als je er om vraagt?
Volgens mij mag je er niet aan knutselen, want de kabel is sowieso van KPN.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:50:32 #280
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145248817
Wiki is het me eens:
quote:
De (telefoon)kabelexploitant, in Nederland KPN Telecom, is verantwoordelijk voor de bedrading en apparatuur die vóór het IS/RA-punt zitten (in het geval van ISDN loopt de verantwoordelijkheid van KPN door tot de NT1). Daarom is het ook voor klanten verboden om zelf werkzaamheden te verrichten aan het IS/RA-punt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145252676
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:38 schreef .Neovo. het volgende:
Soms gebeurd het nog wel eens dat een ader naast de verkeerde komt te liggen, dan kom je er tijdens het testen van die kabel ook achter :'). Maar de meeste keren gaat het goed.

Heb trouwens gewoon zo'n ding van de bouwmarkt, doet het prima. En heb ook nog zo'n metalen knijptang, doet het ook prima.
Volgorde van aders lukt nu wel. Maar toch kan ik geen verbinding opzetten.

Gebruik plugjes en tang van BuyInCoins waar anderen goede ervaringen mee hadden. Maar hier wil het (nog) niet...
quote:
Heb trouwens een vraagje: ik ga morgenavond naar iemand toe die problemen heeft met zijn ADSL verbinding. Heb afgelopen zaterdag al gekeken en toen ik op zoek ging kwam ik er achter dat zijn complete isra punt kapot was. Het was een lasdop, maar daar was niks meer van over. Aangezien die man toch een nieuw modem krijgt, sluit ik alles maar opnieuw voor hem aan zodat ie tenminste niet weer storingen en klapperlijnen heeft.

Gaat de KPN ooit moeilijk doen als ik er een nieuwe Isra van maak met zo'n aansluit doosje? de kabels zijn verder nog redelijk intact...
Ik denk als je het goed aanlegt met goed spul dat het niet zo'n probleem wordt.

Maar t/m ISRA is inderdaad de verantwoordelijkheid van KPN. Als er problemen zijn met je ISRA-punt (en alles daar voor) kun je normaal gesproken bij je provider terecht; zij zullen dan KPN inlichten die het dan repareren.

Maar als het ISRA-punt kapot is kunnen ze de kosten wel op jou verhalen; tenzij je bijvoorbeeld een nieuwe bewoner bent en de vernieling door de vorige bewoner is gedaan.

Zo vroeg ik hier een tijdje terug ook over een nieuw ISRA-punt; ze hebben toen een complete gleuf gegraven naar de (nieuwe) meterkast en daar een nieuw ISRA-punt gemaakt.
En voor zover ik weet helemaal gratis (gelukkig wel, want zoiets zou wel in de papieren lopen :X )
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:24:38 #282
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145257868
De provider in kwestie is KPN zelf.

En in de spoiler een foto van hoe het isra Punt er nu ongeveer uitziet. Maar bij ons hangt ie helemaal los. (foto van google)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

De aansluiting is namelijk jaren terug gemold door een aannemer/elektricien , die het vervolgens zeer "vakkundig" de draadjes aan elkaar heeft geknoopt en het in de meterkast weg heeft gestopt onder de vloer. De bewoner heeft het ISRA punt al 10 jaar niet meer gezien, omdat die dus deels onder de vloer zat.

Als de KPN het gratis komt fixen, dan mogen ze van mij wel langskomen. Maar wij hebben geen zin om te betalen voor een kapotte aansluiting die wij niet eens veroorzaakt hebben.

Ik zal eerst zien of de rest van de lasdop nog aanwezig is, dan repareer ik em zelf wel.
pi_145365068
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:24 schreef .Neovo. het volgende:
De provider in kwestie is KPN zelf.
En in de spoiler een foto van hoe het isra Punt er nu ongeveer uitziet. Maar bij ons hangt ie helemaal los. (foto van google)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
De aansluiting is namelijk jaren terug gemold door een aannemer/elektricien , die het vervolgens zeer "vakkundig" de draadjes aan elkaar heeft geknoopt en het in de meterkast weg heeft gestopt onder de vloer. De bewoner heeft het ISRA punt al 10 jaar niet meer gezien, omdat die dus deels onder de vloer zat.
Als de KPN het gratis komt fixen, dan mogen ze van mij wel langskomen. Maar wij hebben geen zin om te betalen voor een kapotte aansluiting die wij niet eens veroorzaakt hebben.
Ik zal eerst zien of de rest van de lasdop nog aanwezig is, dan repareer ik em zelf wel.
Je kunt altijd een telefoontje plegen met KPN. Maar als het simpel te repareren is gewoon zelf doen. Wel goed doen natuurlijk.

Nog eens bezig geweest met die kl*te-netwerkkabels. Van de 4 lijkt er nu een te doen.
Rest zijn exact zelfde pluggen, goede volgorde van aders etc.

Ze hebben alle 4 gewerkt en nu alleen dus nog maar eentje. Denk dat of de plugjes k*t zijn en om een of andere reden loslaten o.i.d, of dat de tang niet goed klemt. Heb de tang overigens ook wat los gedraait om strakker te klemmen, dit leek ook wat verbetering te brengen.

Kan wel weer nieuwe tang en plugjes bestellen maar dan ben ik ook weer ¤30 kwijt. |:(
(Versus nog geen ¤10 bij BIC)

Of me er voor nu gemakkelijk van af maken en losse patchkabels halen: 1 meter & 2 meter.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:12:42 #284
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145365203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Je kunt altijd een telefoontje plegen met KPN. Maar als het simpel te repareren is gewoon zelf doen. Wel goed doen natuurlijk.

Nog eens bezig geweest met die kl*te-netwerkkabels. Van de 4 lijkt er nu een te doen.
Rest zijn exact zelfde pluggen, goede volgorde van aders etc.

Ze hebben alle 4 gewerkt en nu alleen dus nog maar eentje. Denk dat of de plugjes k*t zijn en om een of andere reden loslaten o.i.d, of dat de tang niet goed klemt. Heb de tang overigens ook wat los gedraait om strakker te klemmen, dit leek ook wat verbetering te brengen.

Kan wel weer nieuwe tang en plugjes bestellen maar dan ben ik ook weer ¤30 kwijt. |:(
(Versus nog geen ¤10 bij BIC)

Of me er voor nu gemakkelijk van af maken en losse patchkabels halen: 1 meter & 2 meter.
Pluggen voor solid cable gebruikt op soepele kabel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145365251
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Pluggen voor solid cable gebruikt op soepele kabel?
Nee
pi_145365375
Watvoor tang heb je nu dan? En watvoor kabel? Als het zo vaak mis gaat doe je echt iets goed verkeerd of heb je héle brakke spullen.
pi_145365968
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Watvoor tang heb je nu dan? En watvoor kabel? Als het zo vaak mis gaat doe je echt iets goed verkeerd of heb je héle brakke spullen.
Ik heb plugjes, deze tang en 50 meter vandeze netwerkkabel.

De plugjes en tang zijn goed spul volgens meerderen op Fok en hebben daar prima kabels mee kunnen maken. De netwerkkabel zélf spreekt natuurlijk voor zich; dat schijnt momenteel dé kabel en webshop te zijn die je wil hebben.(vanwege koper/aluminium verhaal enzo)

Heb net eens zo'n gemaakte plug goed bekeken en alles klopt eraan:
- De kabels gaan tot einde van de plug en aan de voorkant kun je de individuele kleuren herkennen.
- De kabels zitten dus ook goed boven de koperen pinnen.
- De aders zitten in goede volgorde.
- De koperen pinnen prikken goed door de aders.

Oh, en die ene kabel werkt ineens niet meer. Nu geen van 4 meer dus :') ...
pi_145366634
Hmm die tang ziet er iig redelijk degelijk uit. Chinese plugjes heb ik ook nooit problemen mee gehad. Lijkt er op dat je alles goed doet ook, geen idee wat er dan nog aan de hand is.
pi_145367356
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:05 schreef KomtTijd... het volgende:
Hmm die tang ziet er iig redelijk degelijk uit. Chinese plugjes heb ik ook nooit problemen mee gehad. Lijkt er op dat je alles goed doet ook, geen idee wat er dan nog aan de hand is.
In een helder moment heb ik eens de kabels ergens anders geprobeerd.

Zat tot nu toe te proberen tussen een switch en m'n laptop. Waar een kant-en-klare patchkabel het daar prima doet werken 'mijn kabels' daar niet.

Doe ik 'mijn kabels' echter tussen de router en een andere PC dan werken ze allemaal prima. Een bleef op 100Mbps. steken, maar daar bleken toch niet alle aders ver genoeg in de plug te zitten.
Nieuwe plug erop gezet en nu alle vier kabels 1Gbit tussen router en vaste PC.

Maar waarom ze niet doen tussen de switch en m'n laptop (en die kant-en-klare kabel wel)...geen idee. :?

I.i.g. dus nu die kabels maar proberen bij de woning waarvoor ik ze gemaakt heb. Hopelijk daar wél succes :') ...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:33:46 #290
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145369371
Ik heb ook zo'n Chinese tang, ze werken uitstekend, die Chinese plugjes werken ook prima.
pi_145370406
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:33 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb ook zo'n Chinese tang, ze werken uitstekend, die Chinese plugjes werken ook prima.
Als ze maar een lineair aandrukmechanisme hebben. Niet zo'n schaarding dat altijd scheefgedrukt wordt.
pi_145455288
Na iets van 3 jaar een muis van Logitech te hebben gehad die het niet meer goed deed, een nieuwe van Logitech gekocht, de Anywhere Mouse MX. Dure muis van ¤ 69,- dus ik verwachte er veel van. Helaas ging deze na een half jaar kapot. Even mailen met Logitech en een nieuwe opgestuurd gekregen.

Helaas, na anderhalf jaar ook met deze muis kuren en helaas is de garantie verlopen. Jammer, ik vond Logitech altijd wel kwaliteit maken. Geldt niet voor dit type muis.
  zondag 12 oktober 2014 @ 17:23:57 #293
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_145460288
Hoi :@

Ik quote mezelf even uit het bazen TVSC topic, in de hoop dat jullie het weten.

quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:14 schreef n00b13 het volgende:
Hé. Hier zitten nog wel wat nerds.
Ik probeer windows 8 op een externe HD te installeren met WinToUSB, maar hij wil niet booten. ;(
Iemand een idee?
Ik krijg alleen een zwart scherm met een knipperende _
Ik probeerde het op een aparte partitie op de externe HD te zetten, zodat andere data behouden blijft.

[ Bericht 5% gewijzigd door n00b13 op 12-10-2014 17:29:07 ]
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:14:23 #295
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145557490
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:23 schreef n00b13 het volgende:
Hoi :@

Ik quote mezelf even uit het bazen TVSC topic, in de hoop dat jullie het weten.

[..]

Ik krijg alleen een zwart scherm met een knipperende _
Ik probeerde het op een aparte partitie op de externe HD te zetten, zodat andere data behouden blijft.
Beste is gewoon even een apart topic aanmaken hier in DIG :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 18:37:45 #296
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_145576278
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:14 schreef Bart het volgende:

[..]

Beste is gewoon even een apart topic aanmaken hier in DIG :).
Ik zat gewoon te kloten. Dat doe ik niet graag in eigen topics. :P
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:21:52 #297
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145669241
Ik heb hier een pc staan waar ik inmiddels helemaal hopeloos van wordt. Er draaide een Windows 7 installatie op, echter crashte deze elke dag wel een paar keer (BSOD). Heb een BSOD viewer gedownload, en elke keer weer is er een ander Blue Screen met andere fouten. Updates werden ook niet meer geïnstalleerd, dan crashte ie ook. Aangezien die pc toch vol met rommel stond, was de planning al dat ie opnieuw geïnstalleerd zou gaan worden.

Heb daarna maar het ram geheugen getest met memtest86, maar die zegt dat er geen fouten inzitten/gevonden zijn. Ik vervolgens Windows opnieuw geinstalleerd. Windows draait nog geen 10 minuten, of er was alweer een blue screen :(. Ik had nog niks geinstalleerd, ook geen drivers.

Daarna maar weer Windows opnieuw geïnstalleerd, en nu krijg ik tijdens de installatie al blue sceens :'). Ik kan de installatie dus niet eens afmaken..

Ik denk erover om dan toch maar het RAM eerst te vervangen. Maar zijn er nog andere dingen die ik kan checken?

De programma's/drivers die de fouten veroorzaken zijn teveel om op te noemen. Bij elke crash is dat namelijk weer anders.... ntkrnlpa.exe, netio.sys, etc.

Iemand nog een tip?

Betreft een compaq pc met een MSI H55M-P33 moederbordje, Intel i3 540 en 4GB DDR3 ram
pi_145670459
bolle elco's?
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:48:28 #299
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145671547
Ook niet.

Heb nu een andere test erop staan, zo te zien is het wel het ram dat problemen geeft.

[ Bericht 84% gewijzigd door .Neovo. op 18-10-2014 20:13:53 ]
pi_145856118
Zijn huismerk printcartridges aan te raden?

Ik zoek een adres voor cartridges voor een HP Officejet Pro 8600 Plus.
Je kunt een fysieke winkel binnen gaan maar ik zit ook op internet te kijken; 123inkt heeft originele voor redelijke prijs (i.v.m. andere shops) maar biedt ook huismerken aan die groter en/of goedkoper zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')