Dat gaat wat worden volgende week.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:06 schreef Cavaliers het volgende:
Zo, ik zie Nederland weer een wereldpot op de mat leggen. Hebben ze nog mazzel dat Wales niet gemotiveerd is.
quote:TOP 100
Chili con Carne van Jamie Oliver
MEXICAANS HOOFDGERECHT
30-60 MIN.
GEPLAATST OP 05-02-2002
INGREDIENTEN 4 PERSONEN
2 middelgrote uien
1 teentje knoflook
olijfolie
2 tl chilipoeder
1 vers rode peper, van zaadlijsten ontdaan en in stukjes gesneden
1 tl djintan
(zee)zout en vers gemalen zwarte peper
500 gr rundergehakt
200 gr zongedroogde tomaten in olie (potje)
2 blikken hele tomaten, in stukjes snijden (hele tomaten uit blik zijn naar mijn mening iets lekkerder dan tomatenblokjes)
0,5 stokje kaneel
2 blikken rode kidney bonen, uitgelekt
HULPMIDDELEN
braadpan met deksel
mixer
Sterrenelfje
Bekeken
217.359
Bewaard
2.582 +
Kookgroepen
5
Kookboeken
152 +
Luisterrecept - Kook mee met Pim!
00:00
00:00
Aangeboden door Harman Kardon MaestroKitchen
Van de BBC gehaald
Voorbereiding
- Hak de uien en de knoflook in een mixer fijn en fruit deze in een klein beetje olijfolie totdat ze zacht zijn.
- Voeg de rode peper, chilipoeder, djintan en zout en peper toe.
- Voeg het gehakt erbij en bak het rul, totdat alles bruin is.
- Hak de gedroogde tomaten in de mixer zodat deze een pasta vormt en voeg dit bij het gehakt.
- Voeg de tomaten, het kaneelstokje en 1 dl water bij het vlees. Proef even en voeg zonodig nog wat kruiden toe
Bereidingswijze
- Doe het deksel op de pan en laat dit een 1/2 uurtje sudderen.
- Voeg de uitgelekte kidneybonen erbij en laat alles even doorwarmen.
Serveertips
Dit gerecht komt beter tot zijn recht als het een dag van tevoren is klaargemaakt !
Met stokbrood en een groene salade en een grote klodder Bulgaarse yoghurt of guacamole.
Leuk recept? Deel het
Reacties (44)
Persoonlijke pagina van wilbakker1
wilbakker1 21-12-2013
Fantastisch lekker! Ik heb de chili gemaakt voor 16 personen en ze vonden 'm allemaal heerlijk! De gedroogde tomaatjes (met een beetje van de olie) maken 'm helemaal af!
Persoonlijke pagina van nick48
nick48 13-12-2013
hoe kan ik dit recept nu meenemen?? met deze nieuwe layout weet ik het niet!.?...
Persoonlijke pagina van marikag
marikag 02-12-2013
Wat een goed recept, ik zou er zelf niet op zijn gekomen om er zongedroogde tomaten door te doen, dat maakt het anders dan ik gewend ben. Een smakelijke variant, bedankt voor het delen.
Persoonlijke pagina van benderoos
benderoos 16-11-2013
Heeeerlijk! Mijn vrouw houdt niet van chili concarne uit een pakje. Maar dit vindt ze heerlijk! (Ik trouwens ook) Pepertje weg gelaten en daarna was het nog heet genoeg.
Persoonlijke pagina van 200126
200126 17-09-2013
Erg lekker, ik heb nog een paprika en paprikapoeder toegevoegd en wat mais. (en bruine bonen gebruikt, maar dat is een kwestie van smaak...)
Chilenen weten zich geen raad met de Noord Ieren. Half uur en 0-0. Chili is overrated, zelfs ik heb ze overschat. Ze hebben een tijdje geleden van Duitsland gewonnen en gelijk behoorden ze tot de beste ter wereld. Ze gaan ongetwijfeld wel winnen van Noord-Ierland, maar dat is omdat die geen goede spits hebben. Wel valt me op dat die Chilenen succesvol goede tackels uitvoeren. Ik zie onze Daley al huilend naar zijn vader gaan als hij geblesseerd raakt tijdens de wedstrijdquote:
Nederland is ook 3x niks dus vandaar 1-1quote:Op donderdag 5 juni 2014 02:36 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
Chilenen weten zich geen raad met de Noord Ieren. Half uur en 0-0. Chili is overrated, zelfs ik heb ze overschat. Ze hebben een tijdje geleden van Duitsland gewonnen en gelijk behoorden ze tot de beste ter wereld. Ze gaan ongetwijfeld wel winnen van Noord-Ierland, maar dat is omdat die geen goede spits hebben. Wel valt me op dat die Chilenen succesvol goede tackels uitvoeren. Ik zie onze Daley al huilend naar zijn vader gaan als hij geblesseerd raakt tijdens de wedstrijd
quote:'Knie is niet langer het probleem bij Vidal'
De rentree van Arturo Vidal was een van de hoogtepunten voor Chili-bondscoach Jorge Sampaoli. De schok over uitblinker Alexis Sánchez werd in de kiem gesmoord.
Slechts 27 dagen na de ingreep maakte Vidal woensdag tegen Noord-Ierland in de 77ste minuut zijn comeback bij Chili, dat het uitzwaaiduel met 2-0 won. De rentree was vooraf gepland in samenspraak met de medische staf, waarbij ook nadrukkelijk was geluisterd naar de Juventus-middenvelder zelf.
'Het was belangrijk dat hij weer minuten zou maken. We hadden gepland hem wat tijd te geven om te kunnen zien hoe hij ervoor staat', zei Sampaoli. 'Elk lichaam reageert anders, en bij Arturo blijkt het herstel kort te zijn. Hij wilde dit duel graag spelen en hoewel we onze twijfels hadden heeft hij het gered.'
'Donderdag moet hij weer in het ritme komen, zodat hij er kan staan bij de start van het WK', aldus de bondscoach van Oranje-opponent Chili, dat op 13 juni tegen Australië begint. 'De knie is niet langer het probleem, maar het gaat nu om het niveau van de tegenstander.'
Sampaoli gaf na het duel met Noord-Ierland hoog op van Alexis Sánchez, die net als tegen Egypte de assist voor alle Chileense doelpunten voor zijn rekening nam. 'Hoewel hij niet heeft gescoord is zijn bijdrage evident. Hij is in vorm en dat hebben we nodig. Hij geeft ons de aanvallende impuls die gekoppeld is aan zijn talent.'
Vanwege de belangrijke rol kwam het nieuws over een schouderblessure als een schok. Maar de aanvaller van Barcelona nam de zorgen direct na afloop weg. 'Het is een kleine irritatie maar het gaat goed.'
Als De Jong hem gewoon een trap geeft, dan raakt Vidal weer geblesseerd en kan hij terug naar Chili of Italië gaan.quote:
............quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:49 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
Als De Jong hem gewoon een trap geeft, dan raakt Vidal weer geblesseerd en kan hij terug naar Chili of Italië gaan.
maar het is wel zo. Onze verdediging en middenvelders kunnen de sterspelers echt niet bij houden. Dus dan maar proberen ze te blesseren. Omgekeerd kan de verdeding van Spanje RVP wel onzichtbaar maken...Robben schat ik hoger in, want die weet zich altijd wel vrij te maken.quote:
Stop met posten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:04 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
maar het is wel zo. Onze verdediging en middenvelders kunnen de sterspelers echt niet bij houden. Dus dan maar proberen ze te blesseren. Omgekeerd kan de verdeding van Spanje RVP wel onzichtbaar maken...Robben schat ik hoger in, want die weet zich altijd wel vrij te maken.
Jij bent Jeckhermes ofniet?quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:04 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
maar het is wel zo. Onze verdediging en middenvelders kunnen de sterspelers echt niet bij houden. Dus dan maar proberen ze te blesseren. Omgekeerd kan de verdeding van Spanje RVP wel onzichtbaar maken...Robben schat ik hoger in, want die weet zich altijd wel vrij te maken.
Nee, gewoon nee.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:04 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
VBL en WK loopt weer vol met mensen die denken dat ze het beter weten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden. Allemaal mensen die op basis van scorebordjournalistiek een oordeel gaan vellen over Chili. Voetballend veel verder dan Chili en veel meer techniek in de beentjes. Deze lamme verdediging van Nederland zal moeten oppassen dat ze niet scheel worden getikt met steekpasses, 1-2tjes, wereldcombinaties. Die zijn veel fitter en hebben het fysieke voordeel.
Wanneer heb jij ze zien spelen dan live? Serieuze vraag. Ben het verder wel eens.quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden. Allemaal mensen die op basis van scorebordjournalistiek een oordeel gaan vellen over Chili. Voetballend veel verder dan Chili en veel meer techniek in de beentjes. Deze lamme verdediging van Nederland zal moeten oppassen dat ze niet scheel worden getikt met steekpasses, 1-2tjes, wereldcombinaties. Die zijn veel fitter en hebben het fysieke voordeel.
Zo speelde Nederland ook tegen Wales geloof ik (ik heb Chili niet gezien), maar Nederland speelde wél met de beste 3 spelers en was ook baggerslecht tegen Wales.aquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:04 schreef Tim86 het volgende:
Heb vannacht die pot van Chili zitten kijken (). Tot halverwege de tweede helft was het echt baggerslecht. Kwetsbaar achterin tegen fucking Noord-Ierland en ook zelf amper kansen. Toen Sanchez en Vargas erin kwamen draaide het compleet om. Echt alles draaide om Sanchez die weer 2 assists had (verzorgde de assist van alle vijf de laatste goals van Chili). Daarna kwam ook Vidal er nog bij, maar die deed het rustig aan en speelde op safe na zijn blessure. Heel veel zegt dat eerste uur wellicht niet zonder de 3 beste spelers, maar het was niet best in ieder geval. Vraag is alleen wat je van NL zou kunnen verwachten als je zonder de 3 beste spelers gaat ballen.
Kwam door van Gaal's experiment met 442. Toen we 433 gingen spelen, domineerde we.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:35 schreef Durmada het volgende:
[..]
Zo speelde Nederland ook tegen Wales geloof ik (ik heb Chili niet gezien), maar Nederland speelde wél met de beste 3 spelers en was ook baggerslecht tegen Wales.a
Maar 1 CB in de selectie en die zit altijd op de bank las ikquote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Die verdediging van Chili is misschien nog wel slechter als die van Nederland dat zegt toch wel genoeg
Daar moeten Sneijdertje, Robben of zelfs Van Persie toch wel een paar goaltjes tegen moeten kunnen maken.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:27 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Maar 1 CB in de selectie en die zit altijd op de bank las ik
Een goede aanval is de beste verdediging..daar draait het zo'n beetje om bij Chili. Zetten met het hele team wel extreem veel druk op de bal en daarmee ontregelen ze hun tegenstanders. Lukte ook prima tegen Duitsland en Engeland. Gaven daardoor amper kansen weg. Denk dat NL wel kwetsbaar is tegen die speelstijl. Krijg je van Die Ajax - Red Bull praktijkenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Daar moeten Sneijdertje, Robben of zelfs Van Persie toch wel een paar goaltjes tegen moeten kunnen maken.
Spelers als De Jong en Sneijder moeten daar toch op het middenveld onderuit kunnen spelen. 9 van de 10 keer win je deze wedstrijdquote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:29 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Een goede aanval is de beste verdediging..daar draait het zo'n beetje om bij Chili. Zetten met het hele team wel extreem veel druk op de bal en daarmee ontregelen ze hun tegenstanders. Lukte ook prima tegen Duitsland en Engeland. Gaven daardoor amper kansen weg. Denk dat NL wel kwetsbaar is tegen die speelstijl. Krijg je van Die Ajax - Red Bull praktijken
9 vd 10 keer? Kom opquote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Spelers als De Jong en Sneijder moeten daar toch op het middenveld onderuit kunnen spelen. 9 van de 10 keer win je deze wedstrijd
Duitsland kon het al amper en dan kan het onwennige NL elftal het wel ?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Spelers als De Jong en Sneijder moeten daar toch op het middenveld onderuit kunnen spelen. 9 van de 10 keer win je deze wedstrijd
Dat druk zetten stamt nog uit de tijd van Bielsa, onder hem speelden zo nog aanvallender dan ze nu al doen. Die man was compleet gestoord en geobsedeerd. Schitterend om te zien.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:29 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Een goede aanval is de beste verdediging..daar draait het zo'n beetje om bij Chili. Zetten met het hele team wel extreem veel druk op de bal en daarmee ontregelen ze hun tegenstanders. Lukte ook prima tegen Duitsland en Engeland. Gaven daardoor amper kansen weg. Denk dat NL wel kwetsbaar is tegen die speelstijl. Krijg je van Die Ajax - Red Bull praktijken
Gewoon lange ballen. Sneijder kan ze wel geven en Robben en van Persie weten daar dan wel raad mee. Ajax kon geen lange ballen hanteren omdat Sigthorsson geen bal vast kan houden.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:29 schreef Tim86 het volgende:
[..]
jij snapt er niets vanquote:Op vrijdag 6 juni 2014 01:29 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Jeezus, Duitsland won ook al niet van Polen en Kameroen als je zo gaat denkenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 04:12 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Duitsland kon het al amper en dan kan het onwennige NL elftal het wel ?
ahhahahaha
Litmanen ik ben trots op je.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja 9 van de 10 keer.
[ afbeelding ]
Ze nemen 4 hele verdedigers mee waarvan Medel ook nog beter is op het middenveld dan achterin. Ze hebben een aantal aardige spelers Vidal, Vargas, Sanchez en Bravo maar dit win je 9 van de 10 keer
Medel is ook nog eens 1,72quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Litmanen ik ben trots op je.
Ik ben het met je eens.
De verdedeging van Chili is echt niveautje Cambuur. Ik denk zo maar dat Chili nog punten laat liggen tegen de Ausies.
Cambuur heeft een goede verdediging. Niet spotten met Cambuur.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Litmanen ik ben trots op je.
Ik ben het met je eens.
De verdedeging van Chili is echt niveautje Cambuur. Ik denk zo maar dat Chili nog punten laat liggen tegen de Ausies.
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 04:12 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Duitsland kon het al amper en dan kan het onwennige NL elftal het wel ?
ahhahahaha
Stil tegen ome Tjacka.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Cambuur heeft een goede verdediging. Niet spotten met Cambuur.
Ze nemen maar 4 verdedigers mee?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ze nemen 4 hele verdedigers mee waarvan Medel ook nog beter is op het middenveld dan achterin.
quote:
Misschien spelen ze wel met een links of rechtsmidden op de de back dat durf ik niet zeker te zeggenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:07 schreef kasper het volgende:
[..]![]()
Ben benieuwd wat ze gaan doen bij blessures en/of schorsingen.
Kan dus een voordeel zijn dat Nederland pas de 3e wedstrijd tegen Chili speelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |