quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:1 Boschker, Sander (NED) Keeper
22 Marsman, Nick (NED) Keeper
? Stevens, Sonny (NED) Keeper
2 Koppers, Dico (NED) Verdediger
3 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Martina, Cuco (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
11 Corona, Jesús Manuel (MEX) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
7 Mokhtar, Youness (NED) Aanvaller
9 Djordjevic, Luka (MON) Aanvaller huurling
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
12 Hölscher, Tim (DUI) Aanvaller
24 Promes, Quincy (NED) Aanvaller
26 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
het Twente topic zit inderdaad vol gerespecteerde kennersquote:Op zondag 1 juni 2014 16:26 schreef tcr het volgende:
[..]
Fixed, straks besluit er eentje van Swansea nog te Googlen op de reacties...
Je moet de doorsnee voetbalsupporter niet onderschatten.. als je wekelijks Castaignos ziet ballen dan kan je hem alleen maar enthousiast uitzwaaien als een club zo gek is om er 8 miljoen voor te geven.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:30 schreef Adames het volgende:
[..]
het Twente topic zit inderdaad vol gerespecteerde kenners
Dit dus. Elke club die 8 miljoen over heeft voor Castaignos is gek.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je moet de doorsnee voetbalsupporter niet onderschatten.. als je wekelijks Castaignos ziet ballen dan kan je hem alleen maar enthousiast uitzwaaien als een club zo gek is om er 8 miljoen voor te geven.
Slimme keuze. Hij heeft ook gezien wat een stormachtige ontwikkeling spelers als Promes maken. Welkom!quote:'Begeerde Ziyech hakt knoop door en kiest voor club in Nederland'
Hakim Ziyech lijkt een besluit over zijn toekomst te hebben genomen. TC Tubantia meldt maandag dat de middenvelder van sc Heerenveen heeft aangegeven dat hij naar FC Twente wil verkassen.
Ziyech is een gewild object op de transfermarkt, onder meer vanwege zijn contract dat in 2015 afloopt. Daardoor is Heerenveen min of meer gedwongen om hem deze zomer van de hand te doen, wat de vraagprijs drukt. Onder meer Feyenoord werd met het talent in verband gebracht, terwijl Italiaanse media zijn naam koppelden aan AS Roma.
Die clubs lijken de komst van Ziyech echter uit hun hoofd te kunnen zetten nu Tubantia weet dat de technisch begaafde voetballer zijn voorkeur voor FC Twente heeft uitgesproken. De Tukkers zullen echter eerst Luc Castaignos of Dusan Tadic moeten verkopen alvorens zij in staat zijn om transfersom voor Ziyech op tafel te leggen. De jeugdinternational moet naar verwachting zo'n drie à vier miljoen euro kosten.
http://www.voetbalprimeur(...)b-in-nederland-.html
Goeie speler maar het is nog niet zo ver (gelukkig)quote:Op maandag 2 juni 2014 14:04 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Slimme keuze. Hij heeft ook gezien wat een stormachtige ontwikkeling spelers als Promes maken. Welkom!
Quoted voor als hij niet komt.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:04 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Slimme keuze. Hij heeft ook gezien wat een stormachtige ontwikkeling spelers als Promes maken. Welkom!
D'r moet nog 3 miljoen aan transfergeld afgelost worden, dus je kunt echt niet alles weer investeren.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:48 schreef bambino het volgende:
Zou echt mooi zijn als Luc verkocht wordt voor 8 mil, dan ziyech komt voor 3-4 mil.
Heb je nog wat over om wat erbij te halen, geen idee wat die nieuwe uit Peru moet gaan kosten, maar dat zal wel om een paar ton gaan.
Voor 8 miljoen moet je m hoogstepersoonlijk brengen vind ik toch welquote:
Nou, en dan? Twente heeft vooral een tamelijk modaal elftalletje.quote:Op maandag 2 juni 2014 14:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Als Twente er dan nog een tweede (ervaren) spits bij haalt, boh.
Ah, daar gaan we weerquote:Op maandag 2 juni 2014 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou, en dan? Twente heeft vooral een tamelijk modaal elftalletje.
Keurig subtoppertje, meer niet.
Eindelijk een jongen die na denkt voor dat die een miljoenen contract tekent zonder grote ervaring.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:07 schreef ikbennikon het volgende:
Goed nieuws! Promes gaat niet weg bij Twente!
http://www.twenteinsite.n(...)-geen-drijfveer.html
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:07 schreef ikbennikon het volgende:
Goed nieuws! Promes gaat niet weg bij Twente!
http://www.twenteinsite.n(...)-geen-drijfveer.html
Doelstelling eerste 4quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk? Doelstelling eerste 6, das gewoon subtop.
Maar één wedstrijd op de vrijdag (thuis), gunstigquote:Op woensdag 4 juni 2014 12:50 schreef Ties02 het volgende:
http://bin617-03.website-(...)gramma%202014-15.pdf
Concept competitie programma van de KNVB
Eerste wedstrijd uit bij Cambuur
Voor dat bedrag kan je voor de helft van het geld, nog een betere speler aanschaffen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:21 schreef bambino het volgende:
Lees nu dat het bod van Swansea 8,5 miljoen is. Toch weer 5 ton meer
Zou mooi zijn als Luc het zelf ook wilt.
Wutt.. For real?quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:21 schreef bambino het volgende:
Lees nu dat het bod van Swansea 8,5 miljoen is. Toch weer 5 ton meer
Zou mooi zijn als Luc het zelf ook wilt.
Volgens de laatste berichten was het bod 8,5 miljoen. Hoeveel daar van waar is weet ik natuurlijk ook niet.quote:
Uh, ok.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Om vervolgens gratis de deur uit te lopen naar PSG aan het einde van het contract.
Die gaat wel ergens heen ga ik van uit. Hopen dat hij in een mooi counter elftal komt waar hij wekelijks z'n ding kan doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:53 schreef ReMcOrE het volgende:
hmmm, transfer van Luc toch niet meer zo zeker![]()
![]()
en voor een leuk bedragquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:09 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die gaat wel ergens heen ga ik van uit. Hopen dat hij in een mooi counter elftal komt waar hij wekelijks z'n ding kan doen.
Offcoursequote:
Kastanjes naar Benfica ja?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:12 schreef ReMcOrE het volgende:
Luc toch niet naar Wales, maar naar Portugal wellicht?
Wat een waardeloos figuur is dat toch.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:20 schreef blistah het volgende:
[ afbeelding ]
Onze maat Cabral is ook weer terug
quote:FC Twente gaat vijftien arbeidsplaatsen op kantoor schrappen en wil bovendien het aantal contractspelers flink terugschroeven. Dat staat in het plan dat de financieel noodlijdende club aan de KNVB heeft gepresenteerd, meldt TC/Tubantia.
Door de reorganisatie moet FC Twente financieel weer gezond worden. De club staat sinds vorige maand onder curatele bij de nationale voetbalbond na een nettoverlies van 8,5 miljoen euro in het seizoen 2012/2013. Naast het schrappen van banen zal ook de selectie verkleind moeten worden. De club wil twintig contractspelers minder op de loonlijst hebben staan dan in het seizoen 2011/2012.
Toen werden liefst 58 spelers uitbetaald en bedroeg de gemiddelde salarislast per speler meer dan driehonderdduizend euro. Als de reorganisatie goed uitpakt, bezuinigt FC Twente twaalf miljoen euro ten opzichte van twee seizoenen geleden. Volgens financieel adviseur Arjan Hoop van de raad van commissarissen moeten enkele grootverdieners uit de A-selectie dan wel verkocht worden.
Maar Joopquote:Op donderdag 19 juni 2014 19:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Huh. Maar Joop zei dat er niks aan de hand was.
Lijkt me dat de 3 ton gemiddeld dan wel wat lager zou liggen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:29 schreef tcr het volgende:
[..]
58 contractspelers is dan ook wel erg veel, of rekent men dan ook jong en de vrouwen mee???
quote:
ja dus? volgens mij speelt hij op dit moment als Costa Ricaan...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:39 schreef redbullll het volgende:
[..]
?
Staat nog onder contract bij PSV tot 1 Juli.
En staat onder contract bij PSV , dus een PSVer.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:41 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ja dus? volgens mij speelt hij op dit moment als Costa Ricaan...
Ik dacht dat 'ie tot vlak na de laatste wedstrijd van seizoen 2013-14 bij jullie onder contract stond?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:43 schreef redbullll het volgende:
[..]
En staat onder contract bij PSV , dus een PSVer.
Nee tot 1 juli ,, maar zal we vertrekken ( terug keren naar Fulham)quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik dacht dat 'ie tot vlak na de laatste wedstrijd van seizoen 2013-14 bij jullie onder contract stond?
Zal na zn optreden op het WK wel een mooie club in Spanje vinden. Beter voor hem.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:25 schreef redbullll het volgende:
[..]
Nee tot 1 juli ,, maar zal we vertrekken ( terug keren naar Fulham)
dan post ik het dinsdag nog wel een keerquote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:25 schreef redbullll het volgende:
[..]
Nee tot 1 juli ,, maar zal we vertrekken ( terug keren naar Fulham)
Faalfaalquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:32 schreef Shivo het volgende:
Als Michu weggaat is Swansea een aardige optie, naast Bony in de spits. Er zullen op de achtergrond wel meerdere clubs spelen, anders zou hij niet wachten. Onzin om te zeggen dat hij zich te goed voelt. Hij ging ook van Juve terug naar Twente.
hahaha wat een mannetje is het toch ook. Totaal het gevoel voor de realiteit kwijt op zijn minst.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:19 schreef Momo... het volgende:
Luc Castaignos kan naar Swansea City, maar de spits van FC Twente lijkt er nog niet helemaal uit te zijn. Hij hoopt eigenlijk op een grotere club. “Het klopt dat we met Castaignos bezig zijn, maar er is nog absoluut niets rond, ook niet met FC Twente. Luc wil kijken of er nog een grotere club voor hem is”, zegt een ‘welingelichte’ bron van de club uit de Premier League. (Twentefans)
![]()
![]()
Waarmee mijn ik dus direkt mijn gelijk haal - dit is de reden dat Castaignos niet onmiddelijk op de boot richting Wales is gestaptquote:wansea City heeft de strijd om Bafetimbi Gomis gewonnen. De 28-jarige Fransman heeft voor vier seizoenen getekend in Swansea, meldt de club uit de Premier League vrijdag. Gomis komt transfervrij over van Olympique Lyon, waar hij sinds 2009 tot 172 wedstrijden en 62 goals kwam.
Gomis moet bij Swansea in de punt van de aanval de concurrentie aangaan met Wilfried Bony, oud-topscorer van de Eredivisie. Bij de door Garry Monk getrainde club spelen ook de Nederlanders Michel Vorm, Jonathan de Guzman en Dwight Tiendalli.
Volgens Swansea kon Gomis uit verschillende clubs uit de Premier League en het buitenland kiezen. Hij speelde twaalf interlands voor Frankrijk, maar werd niet geselecteerd voor het WK in Brazilië.
De jeugd stroomt leeg, Casta en Tadic zullen wel vertrekken en Bengtsson mag vertrekken... voor die lui hebben we iig Borven en Lachman + Martina.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:23 schreef Dos37 het volgende:
Agh we houden volgens mij niets over als ik het zo lees her en der.
Leggen er zelfs geld op toe als je sommige mensen mag gelovenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:23 schreef Dos37 het volgende:
Agh we houden volgens mij niets over als ik het zo lees her en der.
Hoeveel krijgt Doyen hiervan ?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:30 schreef Shivo het volgende:
Tadic naar Southampton, minimaal twaalfeneenhalf miljoen. Wat was er ook al weer voor betaald aan Groningen?
Bron: http://www.vi.nl/nieuws/t(...)ch-in-wachtkamer.htm
Financieel gezien Feijenoord 2.0 dit jongen. Ik zweer het je.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Huh. Maar Joop zei dat er niks aan de hand was.
Bron?quote:
Cabral een grootverdiener ja?quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:52 schreef Solstice1 het volgende:
Dat was een stukje oud nieuws. Vorige zomer is er al voor 9 miljoen gesnoeid, o.a. door de selectie in te krimpen. Rest nog 3 miljoen. Spelers met oude vette contracten voor deze transferperiode waren Wisgerhof, Boschker, Brama, Tadic, Castaignos, Bengtsson, Cabral en Fernandes. Tadic en Castaignos vertrekken wss binnenkort, Bengtsson zal ook nog wel gaan, Wisgerhof en Boschker zijn weg, Brama's contract liep af heeft een nieuwe voorgelegd gekregen conform de nieuwe situatie. Alleen aan Cabral en Fernandes zouden we nog even vast kunnen zitten. Verder is er een hoop jeugd weg, maar die contracten hakken d'r niet zo in.
Het zou me niks verbazenquote:
Misschien willen jullie als goedmakertje Verhoek gratis terugkrijgen?quote:
Neuh, neuh...quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Misschien willen jullie als goedmakertje Verhoek gratis terugkrijgen?
Waar zie je dat?quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:18 schreef Solstice1 het volgende:
Als de percentages van het AD kloppen vangen ze tussen 2 en 2,5 miljoen.
Artikel van het AD waarin werd vermeld dat ie naar Southampton zou. Hoezo is dat best weinig?quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Waar zie je dat?
Dat zou eigenlijk best weinig zijn, dus daar twijfel ik dan ook weer aan.
Hoe dan ook, komt Groningen zo op pakweg 8,5 miljoen uit, dus veel zal Twente er niet aan overhouden.
Voor zover mij bekend was het initiële bedrag al 7,7, niet 7,0. Totaal is dan ongeveer 8,5.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:30 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Artikel van het AD waarin werd vermeld dat ie naar Southampton zou. Hoezo is dat best weinig?
Grunn komt dan op 7,75 miljoen uit. Ze hebben Tadic voor 7 miljoen verkocht, krijgen 15% van de meerwaarde, ze hadden recht op bonussen bij behalen CL/titels, maar dat hebben we niet gedaan. Twente houdt d'r zat aan over, wat jij wss bedoelt is dat ze weinig winst maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |