Omdat iedereen de gedachte dat het allemaal 'voor niets' is eng vindt. Volgens mij is dat ook de hele reden waarom we ooit aan een concept zoals religie begonnen zijn, om kunstmatig betekenis te geven aan ons bestaan. Mensen beseffen niet dat je niet afhankelijk moet zijn van externe bronnen voor een gevoel van betekenis. Je moet zelf betekenis geven aan wat je doet.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom is iedereen dan zo serieus?
En toch zie ik dit op een enkeling na niemand doen.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:47 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Omdat iedereen de gedachte dat het allemaal 'voor niets' is eng vindt. Volgens mij is dat ook de hele reden waarom we ooit aan een concept zoals religie begonnen zijn, om kunstmatig betekenis te geven aan ons bestaan. Mensen beseffen niet dat je niet afhankelijk moet zijn van externe bronnen voor een gevoel van betekenis. Je moet zelf betekenis geven aan wat je doet.
Omdat iedereen of niet bezig is met de vraag, of er vanuit gaat dat het allemaal al door iemand geregeld is, zijnde God, of een andere deïteit naar keuze.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En toch zie ik dit op een enkeling na niemand doen.
Je vergeet de factor eigenbelang en winst uit goedgelovigen.. dat zijn de ratten die vanaf dag één met succes een soort OpperLuL verzonnen die Almacht had, alwaar de onder sukkels "offers" naartoe moesten brengen..quote:Op zondag 1 juni 2014 00:43 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik ben er steevast van overtuigt dat er geen reden is, dat wij als mensen zoeken naar een reden om de confrontatie te vermijden dat ons bestaan uiteindelijk nutteloos en zonder betekenis is.
Dat klinkt pessimistischer dan het is, dat betekent dat het je vrij staat je betaan te schapen zoals jij het wilt, gewoon puur omdat je het leuk vindt? Waarom? Waarom een waarom? Omdat je iets wilt / leuk vind, daarom, en een uitleg is niet nodig, absurd zelfs.
Kloptquote:Op zondag 1 juni 2014 00:48 schreef Punkman het volgende:
[..]
Lol, dat moet ook niet misgaan met die snelheid.
Ik heb het idee dat we met z'n allen al voorbij dat punt zouden moeten zijn.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:50 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Je vergeet de factor eigenbelang en winst uit goedgelovigen.. dat zijn de ratten die vanaf dag één met succes een soort OpperLuL verzonnen die Almacht had, alwaar de onder sukkels "offers" naartoe moesten brengen..
Je snapt de Scam al hé?
Tuurlijk, dat is zeker wat het een tijd geweest is / nog zo is. Daar ga ik niet over oordelen.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:50 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Je vergeet de factor eigenbelang en winst uit goedgelovigen.. dat zijn de ratten die vanaf dag één met succes een soort OpperLuL verzonnen die Almacht had, alwaar de onder sukkels "offers" naartoe moesten brengen..
Je snapt de Scam al hé?
Zeg het gerust als ik stom aan het lullen ben.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:54 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
ik lees alles mee en laat jullie je gesprek voeren
meerdere denk ik wel
Lol, bij religie haak ik vaak af...quote:Op zondag 1 juni 2014 00:54 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
ik lees alles mee en laat jullie je gesprek voeren
meerdere denk ik wel
Nee hoor, vind het wel boeiend allemaalquote:Op zondag 1 juni 2014 00:55 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zeg het gerust als ik stom aan het lullen ben.
Die "OpperLullen" bestaan nog steeds.. ze heten Al Gore ( het is jou schuld dat de Aarde opwarmt) De Belastingdienst ( Offeren Kreng of anders..) De Banken ( nee U krijgt helaas geen rente meer, de crisis hé)quote:Op zondag 1 juni 2014 00:51 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is zeker wat het een tijd geweest is / nog zo is. Daar ga ik niet over oordelen.
Hoe het begonnen is is niet duidelijk te zeggen, je had natuurlijk duizenden jaren geleden zowel mensen die een uitleg voor hun bestaan probeerden te verzinnen, als mensen die het uit probeerden te buiten. Wie exact wat gezegd heeft, who knows, who cares.
Maar als niemand dat zou doen dan worden we weer 1000 jaar terug in de tijd geslingerd.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:53 schreef DeZwabber het volgende:
Als je overigens je identiteit ontleent aan het keihard tegengas geven aan gevestigde religie ben je nog steeds geketend door het fenomeen.
Ach, worstelen op tv, lees wel mee, maar meng me alleen er niet in.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:57 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dan nog lees ik het, heb toch niets beters te doen
Dat dus, ik heb een serie opstaan en lees meequote:Op zondag 1 juni 2014 00:57 schreef Punkman het volgende:
[..]
Ach, worstelen op tv, lees wel mee, maar meng me alleen er niet in.
oh ja, hoe is dat afgelopen, ik denk slecht want ik heb niets meer gehoord eroverquote:Op zondag 1 juni 2014 00:58 schreef 5thencounter het volgende:
Snel maar over voetballen dan...misschien is er nog iets te redden
Nee, hoor, ga gewoon verder, vind het wel leuk om te lezen.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:58 schreef 5thencounter het volgende:
Snel maar over voetballen dan...misschien is er nog iets te redden
1-0 gebleven.quote:Op zondag 1 juni 2014 00:59 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
oh ja, hoe is dat afgelopen, ik denk slecht want ik heb niets meer gehoord erover
En stervenskoud zodra de zon weg was. Had eigenlijk ook niet nagedacht over toilettripjes midden in de nacht, 5 graden, keiharde regen, geen plu. Dikke pret.quote:
quote:Op zondag 1 juni 2014 00:56 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Die "OpperLullen" bestaan nog steeds.. ze heten Al Gore ( het is jou schuld dat de Aarde opwarmt) De Belastingdienst ( Offeren Kreng of anders..) De Banken ( nee U krijgt helaas geen rente meer, de crisis hé)
En ga zo maar door
Dat is al een ouwetje geloof ikquote:Op zondag 1 juni 2014 01:03 schreef Punkman het volgende:
[..]
Heb het met een half oog gekeken op de pc.
Op de tv een filmpje gezien, "Man without a face"
Sommige ouwe zijn wel leuk jaquote:Op zondag 1 juni 2014 01:05 schreef Punkman het volgende:
[..]
Klopt, maar wel weer eens leuk om weer te zien.
Mooi hoorquote:Op zondag 1 juni 2014 01:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit is ook mooi om te volgen. 10 jaar geleden is de ruimtesonde Rosetta gelanceerd. Binnen enkele maanden zal hij zich manoeuvreren in een baan om een komeet. In november koppelt de Philae Lander zich los van deze sonde en maakt dan een landing op die komeet. Deze beelden van de komeet zijn tot 2 weken geleden gemaakt op minder dan 2 miljoen kilometer afstand.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 juni 2014 01:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit is ook mooi om te volgen. 10 jaar geleden is de ruimtesonde Rosetta gelanceerd. Binnen enkele maanden zal hij zich manoeuvreren in een baan om een komeet. In november koppelt de Philae Lander zich los van deze sonde en maakt dan een landing op die komeet. Deze beelden van de komeet zijn tot 2 weken geleden gemaakt op minder dan 2 miljoen kilometer afstand.
[ afbeelding ]
Nee hoor doe je niet. Het is goed te volgen. Echter te moe +drank in tte breken en ook nog wat zinnigs te zeggenquote:Op zondag 1 juni 2014 00:55 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zeg het gerust als ik stom aan het lullen ben.
quote:Op zondag 1 juni 2014 01:24 schreef Voxs het volgende:
[..]
Nee hoor doe je niet. Het is goed te volgen. Echter te moe +drank in tte breken en ook nog wat zinnigs te zeggenKomt op neer: in sommige dingen denk ik hetzelfde er over. Dus dom lullen, nah
quote:Op zondag 1 juni 2014 01:24 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik ben altijd te lui om 1 als "een" met streepjes te schrijven. Streepje naar rechts is dat he (he streepje naar links?). Hoe haal ik die streepjes tevoorschijn?
Naast de enter knop op ' drukken en dan de Equote:Op zondag 1 juni 2014 01:24 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik ben altijd te lui om 1 als "een" met streepjes te schrijven. Streepje naar rechts is dat he (he streepje naar links?). Hoe haal ik die streepjes tevoorschijn?
Als het goed is zit die voor rechts twee toetsen rechts van je 'L'. En die voor links naast je '1'. Eerst die en dan de letter.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:24 schreef Braindead2000 het volgende:
De accent aigu? Op een windows pc door op de 'komma' toets links van je enter toets te drukken, en daarna op de e. Als het goed is voegen ze dan samen.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:24 schreef Braindead2000 het volgende:
Mac's.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:26 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
De accent aigu? Op een windows pc door op de 'komma' toets links van je enter toets te drukken, en daarna op de e. Als het goed is voegen ze dan samen.
Op een Mac doe je het door je e lang in te drukken en dan op de 2 in het optiemenu dat verschijnt.
Dan ben ik op zich benieuwd naar de dingen waar je anders over denkt. Of heb je niet echt een uitgesproken mening over de andere dingen?quote:Op zondag 1 juni 2014 01:24 schreef Voxs het volgende:
[..]
Nee hoor doe je niet. Het is goed te volgen. Echter te moe +drank in tte breken en ook nog wat zinnigs te zeggenKomt op neer: in sommige dingen denk ik hetzelfde er over. Dus dom lullen, nah
quote:Op zondag 1 juni 2014 01:26 schreef Punkman het volgende:
[..]
Naast de enter knop op ' drukken en dan de E
Of boven de tab knop op `drukken en dan de E
Ik denk dat we van aliens afstammen.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:27 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Dan ben ik op zich benieuwd naar de dingen waar je anders over denkt. Of heb je niet echt een uitgesproken mening over de andere dingen?
Uitgesproken meningen zijn niet van belang in wetenschap.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:27 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Dan ben ik op zich benieuwd naar de dingen waar je anders over denkt. Of heb je niet echt een uitgesproken mening over de andere dingen?
Ik meen me te herinneren dat er een theorie was over dat bacterieel leven op aarde meegelift is op een asteroide oid, en de oorsprong dus ergens anders vandaan kwam. Eventueel zelfs Mars. OF het ook maar enigszins geworteld was in de realiteit weet ik niet meer. Vond het het wel een grappig idee.quote:
Zoiets ja. Van een komeet die op de aarde terecht is gekomen. Wat geloof jij dan?quote:Op zondag 1 juni 2014 01:32 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er een theorie was over dat bacterieel leven op aarde meegelift is op een asteroide oid, en de oorsprong dus ergens anders vandaan kwam. Eventueel zelfs Mars. OF het ook maar enigszins geworteld was in de realiteit weet ik niet meer. Vond het het wel een grappig idee.
quote:Op zondag 1 juni 2014 01:33 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Laat me![]()
Wilde eerst alleen zeggen, I am Borg en kwam toen deze tegen
Start Trek geintje
Inderdaad. Maar het ging mij meer over het "betekenis van het leven" verhaal.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Uitgesproken meningen zijn niet van belang in wetenschap.
en waar is mijn optie nu weerquote:Op zondag 1 juni 2014 01:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Poll: Wat drinken jullie vanavond en wat zijn je plannen?
• Ik drink vandaag geen alcohol
• Ik neem er 1 of 2 voor de gezelligheid
• Ik ga me vandaag het leplazerus drinken
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik geloof dat het geen zin heeft om te speculeren over vragen die een wetenschappelijk antwoord verdienen. Wat je gelooft doet er niet toe voor de wetenschap, het antwoord op die vraag is een kwestie van tijd, niet van fantasie.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:33 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zoiets ja. Van een komeet die op de aarde terecht is gekomen. Wat geloof jij dan?
Dan lijkt het net alsof je er zelf nooit over nadenkt.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:36 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik geloof dat het geen zin heeft om te speculeren over vragen die een wetenschappelijk antwoord verdienen. Wat je gelooft doet er niet toe voor de wetenschap, het antwoord op die vraag is een kwestie van tijd, niet van fantasie.
Verder verwijs ik voor mijn visie over het ontstaan van het leven door naar de op het moment relevante wetenschappelijke verklaring.
Het is leuk om er over te filosoferen, maar uiteindelijk schiet je er niets mee op. Het is geen vraag die door filosofie beantwoord kan worden. Je schiet er weinig mee op door een antwoord te verzinnen voor een vraag waar je geen antwoord op hebt, zo is religie ontstaan.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:37 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dan lijkt het net alsof je er zelf nooit over nadenkt.
Ik vraag je ook niet of je een sluitend antwoord hebt, ik vraag je naar je gedachtes.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:41 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het is leuk om er over te filosoferen, maar uiteindelijk schiet je er niets mee op. Het is geen vraag die door filosofie beantwoord kan worden. Je schiet er weinig mee op door een antwoord te verzinnen voor een vraag waar je geen antwoord op hebt, zo is religie ontstaan.
Misschien is dat een teleurstellend antwoord, en lijkt het alsof ik er niet over nadenk. Maar ik heb er over nagedacht, heel lang, en heel hard. Soms is accepteren dat er nog geen antwoord is het beste.
Ik heb altijd een zeer uitgesproken mening. Mijn hersenen werken nu echter wat eigenaardigquote:Op zondag 1 juni 2014 01:27 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |