abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141617044
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:56 schreef Meike26 het volgende:
Dat weet ik, maar als je een auto koopt waarvan je weet dat er een 40 liter tank in zit, een verbruik van 1:18 en zuiniger, dan is dat toch verdomd *** als de benzine meter al bij 30km de daling inzet.. :D
Chill down zeg, de meter zet eigenlijk al vanaf 0 km de daling in, ligt allemaal aan de gevoeligeheid van de meter he. :')

En niet iedere benzinepomp zal precies even snel afslaan, dus als je 5 liter tankt kun je ook nog niet zo nauwkeurig je verbruik weten.

Adem in, adem uit, rustig aan met die rechtervoet, en na een paar keer tanken heb je een beter beeld :s)

Ik vul gewoon iedere tankbeurt in in een excelletje dat het verbruik van die tank en het verbruik sinds de aanschaf uitrekent.

[ Bericht 7% gewijzigd door quinoahipster op 27-06-2014 14:49:06 ]
pi_141617768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:43 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Chill down zeg, de meter zet eigenlijk al vanaf 0 km de daling in, ligt allemaal aan de gevoeligeheid van de meter he. :')

En niet iedere benzinepomp zal precies even snel afslaan, dus als je 5 liter tankt kun je ook nog niet zo nauwkeurig je verbruik weten.

Adem in, adem uit, rustig aan met die rechtervoet, en na een paar keer tanken heb je een beter beeld :s)

Ik vul gewoon iedere tankbeurt in in een excelletje dat het verbruik van die tank en het verbruik sinds de aanschaf uitrekent.
Nou in dit geval was de meter behoorlijk aan een vrije val begonnen. Mijn auto zuipt behoorlijk wat meer en ik vond het ook wel bizar veel gedaald op dat korte ritje. Maar goed bij de pomp kreeg ik er met moeite hooguit 6 liter erbij.
pi_141617807
Die meter zegt toch niks :')

*O* Leve Excel *O*
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 15:15:30 #204
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_141617964
Ik doe het dus to-taal niet. Geef lekker gas wanneer ik daar zin in heb, trek vlot op wanneer ik daar zin in heb, ook in hoge toeren soms doortrekken (maar moet soms ook wel want autootje van mij heeft niet veel power).

Dus nee, ik let echt nauwelijks op zuinig rijden. Voordeel is wel weer dat ik niet dagelijks rijd, dus over het algemeen niet vaak hoef te tanken. Ik zou ook echt niet weten wat mijn auto verbruikt. Fabrieksopgave zegt 1 op 13,5 gemiddeld.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:15:41 #205
39793 Moody
el moody
pi_141617974
Aan de ene kant snap ik zuinig rijden wel. De crisis enzo, geld overhouden. Zal best mensen helpen. Als "spelletje" snap ik het echter niet.

Ik doe er ook niet bewust aan mee, omdat moderne auto's met automaat je voor 90% al een heel eind op weg helpen :)

Aan de andere kant kost overdreven zuinig rijden je vrije tijd, iets dat me meer waard is dan die paar euro's bij de pomp.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_141618046
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:10 schreef quinoahipster het volgende:
Die meter zegt toch niks :')

*O* Leve Excel *O*
Behalve als je dat ene bonnetje kwijt bent...kun je gaan gokken wat de km-stand was. :|W
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:34:58 #207
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141620390
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:18 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Behalve als je dat ene bonnetje kwijt bent...kun je gaan gokken wat de km-stand was. :|W
Daarom zijn er van die kekke aps, kun je het aan de pomp invullen.
pi_141620708
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:10 schreef quinoahipster het volgende:
Die meter zegt toch niks :')

*O* Leve Excel *O*
Klopt, maar je schrikt wel. Het is hetzelfde effect als dat je net een muur hebt geschilderd. Nat ziet het er niet uit en de kleur is niet wat je had verwacht. Je baalt ontzettend van je harde werk en het geld dat er in is gaan zitten. Opgedroogd blijkt achteraf toch wel mooi te zijn geworden.
pi_141635457
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Klopt, maar je schrikt wel. Het is hetzelfde effect als dat je net een muur hebt geschilderd. Nat ziet het er niet uit en de kleur is niet wat je had verwacht. Je baalt ontzettend van je harde werk en het geld dat er in is gaan zitten. Opgedroogd blijkt achteraf toch wel mooi te zijn geworden.
Denk dat dit wel een hele mooie vergelijking is ^O^

Overigens over de auto zelf, ik begin het wagentje steeds meer te waarderen en leuk te vinden. 'Het nieuwe rijden' kon ik niet echt toepassen in de alto vanwege het hoogtoerige en zenuwachtige karakter tijdens het schakelen. De YRV is laagtoerig en heeft voldoende pit om uit 50km per uur in z'n 5 redelijk makkelijk te versnellen naar de 70 of 80 km/u. Hij rijdt een beetje als een diesel. Het Nieuwe Rijden zoals ze dat noemen is in de YRV dus wel goed mogelijk. Beetje meer uit laten rollen, niet meer zoveel afremmen op/met de koppeling. Dat soort dingen.

Morgen maar eens de Dai tussentijds volgooien en zien wat er mee gereden is. Nieuwsgierigheid wint het van mijn geduld :D
pi_141639193
Ben benieuwd.

Ik gok op 1 op 16 a 1 op 17

Kun je kijken wat je toerental bij 100 km is en bij 120km?
pi_141639509
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:16 schreef silenthill het volgende:
Ben benieuwd.

Ik gok op 1 op 16 a 1 op 17

Kun je kijken wat je toerental bij 100 km is en bij 120km?
Toerental bij 100km is 2800, bij 120 is het volgens mij iets van 3100. Het gekke is, dat onze oude Daihatsu Materia, ook een 1.3, een veel hoogtoeriger karakter had en al de 3500 toeren aantikte, bij slechts 100km/u. Dat was echt een nadeel van die auto. Hier zit een rustig torretje in waar het bandengeluid het motorgeluid bijna overstemt.
pi_141639516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:24 schreef Meike26 het volgende:
Ben beni

[..]

Ben benieuwd naar de resultaten en naar je ervaring als (semi) Hypermiler.
-Hoe ging het?
-Hoe beviel het?
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ? :)
Nou komt ie.

-Hoe ging het? Ik hield het niet vol
-Hoe beviel het? Niet ik werd ongeduldig en ergerde me aan mijn eigen rijgedrag
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ? :) Gering

Na een km of 20 was ik het echt zat en ging over op vloeiend meerijden met de rest van het verkeer.
Ik voelde me net een bejaarde fileveroorzaker. :7

110 gereden waar je 130 mag 20 km/uur langzamer is gewoon erg irritant voor je medeweggebruikers die daardoor erg veel moeten inhalen dus van rijstrook wisselen wat een onrustig verkeersbeeld geeft.

Nederland is te druk om je eigen tempo te kunnen rijden zonder anderen te hinderen en/of gevaarlijke situaties te veroorzaken.

Mijn advies niet doen! maar meerijden met het tempo van de overige verkeersdelnemers.

:)
pi_141639645
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nou komt ie.

-Hoe ging het? Ik hield het niet vol
-Hoe beviel het? Niet ik werd ongeduldig en ergerde me aan mijn eigen rijgedrag
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ? :) Gering

Na een km of 20 was ik het echt zat en ging over op vloeiend meerijden met de rest van het verkeer.
Ik voelde me net een bejaarde fileveroorzaker. :7

110 gereden waar je 130 mag 20 km/uur langzamer is gewoon erg irritant voor je medeweggebruikers die daardoor erg veel moeten inhalen dus van rijstrook wisselen wat een onrustig verkeersbeeld geeft.

Nederland is te druk om je eigen tempo te kunnen rijden zonder anderen te hinderen en/of gevaarlijke situaties te veroorzaken.

Mijn advies niet doen! maar meerijden met het tempo van de overige verkeersdelnemers.

:)
Ik herken het ergens wel, maar ook weer niet. Ik heb deze week 4 dagen gewerkt. Elke avond rond een uurtje of 8/9 over de a1 naar huis. 95 op de teller en lekker armpje laten leunen in portier en toeren. Ik trek mij er weinig van aan. Mensen hadden ruimte zat om mij in te halen, alleen als ik dus een vrachtwagen of touringcar in de spiegel zie opdoemen en dichterbij zie komen, dan geef ik wel gas bij. Voor hen is het nog het meest irritante. Als ik smorgens naar werk toe ga kom ik weinig aan hypermilen toe vanwege het vele verkeer op de a1 richting Amersfoort. Tussen Eemnes en Hoevelaken kom ik amper boven de 80/90 uit en constant remmen en weer optrekken.
Omdat de auto ook vrij smal is, rijd ik ook vooral aan de rechterkant van de rechter rijstrook (niet zo heel overdreven, maar wel uit het midden naar rechts), ook dat geeft een 'body-language' aan dat je langzaam bent en 'haal mij maar in' bij andere weggebruikers.

Ik heb tot nu toe eigenlijk nog geen rare situaties gehad, uitgelokt of iets dergelijks. Wanneer je goed vooruitkijkt en ook veel op je spiegels let, kan het naar mijn idee best. Maar misschien licht het ook wel erg aan waar je je in Nederland moet verplaatsen enz... Groot gedeelte van de randstad zou daarbij best een spelbreker kunnen zijn en dan word je denk ik inderdaad snel meegezogen met het andere verkeer.
pi_141641531
Inderdaad. Dat naar rechts aanhouden op de meest rechterbaan is al een goed signaal voor haal mij maar in.

Gelukkig zit ik zelden of nooit in spits of druk verkeer. Waardoor ik het verkeer niet hinder.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 20:37:26 #215
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141657883
Als ik tijdens de spits via de A7 naar huis rij, dan blijf ik gewoon op de rechterbaan. Op de linkerbaan zijn veel meer auto's dan op de rechter. Ik blijf wel achter een vrachtwagen hangen, ik doe niet mee aan dat treintjesgedoe. Want er hoeft er maar één te remmen, en de hele stoet remt af, terwijl ik op de rechterbaan dan zelfs de mensen links weer onbedoeld inhaal..

En ze schieten er niks mee op, bij het stoplicht kom ik ze weer tegen.
pi_141660538
Heb ik ook eens gedaan.

Met Renault Twingo.

Fabrieksopgave 1 op 16. Met hypermiling 3000 km lang 1 op 27, ook stadsritten. Niet slecht voor een benzineautootje, waar ik 600 euro voor betaald heb en onderhoud zelf doe.
En zelfs met lekke band 70 km gereden, voornamelijk snelweg met 120 km/h, kwam ik erachter. En bleek-ie nog zuiniger te zijn ook!

Voor wie het niet gelooft.

http://www.autoweek.nl/verbruik/10347/renault-twingo-1998
pi_141662274
Ik geloof je graag.

Heel vaak zijn de oudere auto's relatief of stukken zuiniger dan nieuwere auto's.

Vooral door het veel lichtere gewicht en de simpele techniek.

Ik heb bijvoorbeeld een Audi 80 1.6 diesel uit 1981 gereden voor 1 jaar. Gewicht 950 kilogram ongeveer.

Zat een lampje in dashboard wanneer je moest opschakelen en een lange ( overdrive 5 de versnelling.

Top 130 op teller. Bij top op snelweg in de zomer 1 op 23.

Bij 80km bijna 1 op 30.

Slechter dan 1 op 17 heb uk hem nooit gekregen. Dat was in de winter met 6 man in de auto en volle kofferbak.

Goed invoegen op snelweg was wel opletten. Had 55 pk of zoiets.
  zondag 29 juni 2014 @ 01:36:22 #218
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141670903
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 20:37 schreef .Neovo. het volgende:
Als ik tijdens de spits via de A7 naar huis rij, dan blijf ik gewoon op de rechterbaan. Op de linkerbaan zijn veel meer auto's dan op de rechter. Ik blijf wel achter een vrachtwagen hangen, ik doe niet mee aan dat treintjesgedoe. Want er hoeft er maar één te remmen, en de hele stoet remt af, terwijl ik op de rechterbaan dan zelfs de mensen links weer onbedoeld inhaal..

En ze schieten er niks mee op, bij het stoplicht kom ik ze weer tegen.
Dat is meer anticiperen dan hypermilen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 29 juni 2014 @ 02:12:02 #219
362506 Lorinser
Alles MHR.
pi_141671640
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, echter heb ik te weinig rechtervoet controle. Rij wel heel constant waar mogelijk, maar wel vlot accelereren.

Met de Cuore neemt men automatisch aan dat het een langzaam ding is wat maar in de weg rijdt. Erg vervelend soms. Heb al menig verrast gezicht gezien..

Cuore L7 rij ik 1 op 17 mee. Voornamelijk binnendoor weggetjes.
E430 varieert van 1 op 7 tot 12. Meestal 1 op 10. 1 op 12 haal ik overigens bij ritten naar Duitsland, met soms 200+ op de klok.

Erg netjes leek me.
pi_141673138
Het laatste model cuore is 1 van de meest zuinige benzine auto's 1 op 20 a 21 wanneer je nog niet eens aan het hypermiling bent.

Tevens nog rap ook. 11 seconden naar de 100.

Jammer dat het zo slecht is afgelopen met daihatsu in Nederland.
pi_141673893
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 04:13 schreef silenthill het volgende:
Het laatste model cuore is 1 van de meest zuinige benzine auto's 1 op 20 a 21 wanneer je nog niet eens aan het hypermiling bent.

Tevens nog rap ook. 11 seconden naar de 100.

Jammer dat het zo slecht is afgelopen met daihatsu in Nederland.
Indd, heb het altijd al een sympathiek merk gevonden. Na al eerder een Materia gereden te hebben, ook een apart bakkie, nu dus dit kleine ding. Het had ook nog een Copen kunnen worden, maar het was mij die 2500 a 3000 euro extra niet waard.
  zondag 29 juni 2014 @ 09:57:33 #222
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_141674173
Met mijn huidige rijstijl doe ik 1:18, als ik mijn best doe is dat 1:22 maar dan rij ik echt als een oude lul, achter vrachtwagens en max. 100 op de snelweg. Vind ik de moeite niet waard.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_141674175
De Copen ook aparte auto en volgens mij zeer zuinig.

Toch vind ik hypermiling ook vallen als je de meest rechterbaan pakt en Max 90 a 100 continue rijdt.

Juist door de constante snelheid verbruik je ook al een stuk mijnder.
  zondag 29 juni 2014 @ 10:43:26 #224
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141674779
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 01:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat is meer anticiperen dan hypermilen.
Beide. Ik hou een constante snelheid aan, rem nooit en geef ook geen gas bij.
  maandag 30 juni 2014 @ 05:18:59 #225
362506 Lorinser
Alles MHR.
pi_141713823
Ik vind mijn Cuore geweldig, vlot en wegligging van een kart(bredere banden). Erg goedkoop om te rijden en super betrouwbaar.

Olieverbruik hoor je wel eens als issue, echter zijn er voldoende uitzonderingen met hogere kilometerstanden.

Voor mensen met een krap budget ideaal, hypermilen is hij ook voor geschikt. Maar dan moet je wel je voet onder bedwang houden, vrij lastig want hij accelereert behoorlijk en brult erop los.


[ Bericht 1% gewijzigd door Lorinser op 30-06-2014 05:42:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')