Chill down zeg, de meter zet eigenlijk al vanaf 0 km de daling in, ligt allemaal aan de gevoeligeheid van de meter he.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:56 schreef Meike26 het volgende:
Dat weet ik, maar als je een auto koopt waarvan je weet dat er een 40 liter tank in zit, een verbruik van 1:18 en zuiniger, dan is dat toch verdomd *** als de benzine meter al bij 30km de daling inzet..
Nou in dit geval was de meter behoorlijk aan een vrije val begonnen. Mijn auto zuipt behoorlijk wat meer en ik vond het ook wel bizar veel gedaald op dat korte ritje. Maar goed bij de pomp kreeg ik er met moeite hooguit 6 liter erbij.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:43 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Chill down zeg, de meter zet eigenlijk al vanaf 0 km de daling in, ligt allemaal aan de gevoeligeheid van de meter he.
En niet iedere benzinepomp zal precies even snel afslaan, dus als je 5 liter tankt kun je ook nog niet zo nauwkeurig je verbruik weten.
Adem in, adem uit, rustig aan met die rechtervoet, en na een paar keer tanken heb je een beter beeld
Ik vul gewoon iedere tankbeurt in in een excelletje dat het verbruik van die tank en het verbruik sinds de aanschaf uitrekent.
Behalve als je dat ene bonnetje kwijt bent...kun je gaan gokken wat de km-stand was.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:10 schreef quinoahipster het volgende:
Die meter zegt toch niksLeve Excel
Daarom zijn er van die kekke aps, kun je het aan de pomp invullen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Behalve als je dat ene bonnetje kwijt bent...kun je gaan gokken wat de km-stand was.
Klopt, maar je schrikt wel. Het is hetzelfde effect als dat je net een muur hebt geschilderd. Nat ziet het er niet uit en de kleur is niet wat je had verwacht. Je baalt ontzettend van je harde werk en het geld dat er in is gaan zitten. Opgedroogd blijkt achteraf toch wel mooi te zijn geworden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:10 schreef quinoahipster het volgende:
Die meter zegt toch niksLeve Excel
Denk dat dit wel een hele mooie vergelijking isquote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Klopt, maar je schrikt wel. Het is hetzelfde effect als dat je net een muur hebt geschilderd. Nat ziet het er niet uit en de kleur is niet wat je had verwacht. Je baalt ontzettend van je harde werk en het geld dat er in is gaan zitten. Opgedroogd blijkt achteraf toch wel mooi te zijn geworden.
Toerental bij 100km is 2800, bij 120 is het volgens mij iets van 3100. Het gekke is, dat onze oude Daihatsu Materia, ook een 1.3, een veel hoogtoeriger karakter had en al de 3500 toeren aantikte, bij slechts 100km/u. Dat was echt een nadeel van die auto. Hier zit een rustig torretje in waar het bandengeluid het motorgeluid bijna overstemt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:16 schreef silenthill het volgende:
Ben benieuwd.
Ik gok op 1 op 16 a 1 op 17
Kun je kijken wat je toerental bij 100 km is en bij 120km?
Nou komt ie.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:24 schreef Meike26 het volgende:
Ben beni
[..]
Ben benieuwd naar de resultaten en naar je ervaring als (semi) Hypermiler.
-Hoe ging het?
-Hoe beviel het?
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ?
Ik herken het ergens wel, maar ook weer niet. Ik heb deze week 4 dagen gewerkt. Elke avond rond een uurtje of 8/9 over de a1 naar huis. 95 op de teller en lekker armpje laten leunen in portier en toeren. Ik trek mij er weinig van aan. Mensen hadden ruimte zat om mij in te halen, alleen als ik dus een vrachtwagen of touringcar in de spiegel zie opdoemen en dichterbij zie komen, dan geef ik wel gas bij. Voor hen is het nog het meest irritante. Als ik smorgens naar werk toe ga kom ik weinig aan hypermilen toe vanwege het vele verkeer op de a1 richting Amersfoort. Tussen Eemnes en Hoevelaken kom ik amper boven de 80/90 uit en constant remmen en weer optrekken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nou komt ie.
-Hoe ging het? Ik hield het niet vol
-Hoe beviel het? Niet ik werd ongeduldig en ergerde me aan mijn eigen rijgedrag
-Hoe groot acht je de kans dat je het vaker gaat doen ?Gering
Na een km of 20 was ik het echt zat en ging over op vloeiend meerijden met de rest van het verkeer.
Ik voelde me net een bejaarde fileveroorzaker.![]()
110 gereden waar je 130 mag 20 km/uur langzamer is gewoon erg irritant voor je medeweggebruikers die daardoor erg veel moeten inhalen dus van rijstrook wisselen wat een onrustig verkeersbeeld geeft.
Nederland is te druk om je eigen tempo te kunnen rijden zonder anderen te hinderen en/of gevaarlijke situaties te veroorzaken.
Mijn advies niet doen! maar meerijden met het tempo van de overige verkeersdelnemers.
Dat is meer anticiperen dan hypermilen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:37 schreef .Neovo. het volgende:
Als ik tijdens de spits via de A7 naar huis rij, dan blijf ik gewoon op de rechterbaan. Op de linkerbaan zijn veel meer auto's dan op de rechter. Ik blijf wel achter een vrachtwagen hangen, ik doe niet mee aan dat treintjesgedoe. Want er hoeft er maar één te remmen, en de hele stoet remt af, terwijl ik op de rechterbaan dan zelfs de mensen links weer onbedoeld inhaal..
En ze schieten er niks mee op, bij het stoplicht kom ik ze weer tegen.
Indd, heb het altijd al een sympathiek merk gevonden. Na al eerder een Materia gereden te hebben, ook een apart bakkie, nu dus dit kleine ding. Het had ook nog een Copen kunnen worden, maar het was mij die 2500 a 3000 euro extra niet waard.quote:Op zondag 29 juni 2014 04:13 schreef silenthill het volgende:
Het laatste model cuore is 1 van de meest zuinige benzine auto's 1 op 20 a 21 wanneer je nog niet eens aan het hypermiling bent.
Tevens nog rap ook. 11 seconden naar de 100.
Jammer dat het zo slecht is afgelopen met daihatsu in Nederland.
Beide. Ik hou een constante snelheid aan, rem nooit en geef ook geen gas bij.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is meer anticiperen dan hypermilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |