abonnement Unibet Coolblue
pi_140572086
Hallo allemaal,

Via de sportschool waar ik bij zit kreeg ik een uitnodiging voor een informatie bijeenkomst over een 21 dagen stofwisselingskuur.
Nu wil ik er graag heen, maar ik vroeg me af of er hier misschien mensen waren die er al ervaring mee hadden, mede ook omdat ik in Duitsland woon, de bijeenkomst in het Duits is en ik wel goed, maar niet perfect versta :-)

De folder beloofd uiteraard wonderen, waar ik niet zo in geloof (Tot 12 kilo kwijt raken, celullitis en huidverbetering en vet dat alleen verdwijnt op moeilijke gebieden (bijv. dus niet bij je borsten, maar wel op buik/bovenbenen))

Kunnen jullie mij ideeen geven over het dieet zelf? Wat eet je allemaal wel en niet, hoe zit het met sporten (dat doe ik sowieso al veel) en hoe waren de effecten? Is het vol te houden en heb je daarna geen terugval gehad of iets dergelijks?

Ik ben benieuwd! Alvast bedankt :-)

Groetjes,

Maaike
  zaterdag 31 mei 2014 @ 16:50:49 #2
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_140572297
klinkt als magie, ik zeg doen!
pi_140572316
Zulke extreme kuren zijn überhaupt niet goed, je ontregelt je lichaam en metabolisme en als je weer normaal gaat eten zitten die kilo's er zo weer aan.

Waarom niet voor een meer geleidelijke methode kiezen die je jaren kunt volhouden maar direct 15 kilo in 3 weken??
blablablabla
pi_140572323
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:50 schreef Life2.0 het volgende:
klinkt als magie, ik zeg doen!
Haha, ik ben juist benieuwd naar realistische resultaten bij anderen...
pi_140572519
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:51 schreef Elan het volgende:
Zulke extreme kuren zijn überhaupt niet goed, je ontregelt je lichaam en metabolisme en als je weer normaal gaat eten zitten die kilo's er zo weer aan.

Waarom niet voor een meer geleidelijke methode kiezen die je jaren kunt volhouden maar direct 15 kilo in 3 weken??
Ik heb sowieso helemaal geen overgewicht, gewoon normaal gewicht. En daar was ik inderdaad bang voor, er wordt wel gesproken over stabilisering op het einde om het jo-jo effect te voorkomen, en het zegt toch wel wat als een gerenommeerde sportschool-keten in duitsland het doorlopend lopent te promoten. Maar ik wil horen of het bij anderen effect heeft gehad..Ik geloof wel dat je je stofwisseling een boost kunt geven, omdat het niet gewend is aan huidige eet-en leefgewoonten. Ik eet niet superslecht, maar af en toe denk ik dat een grote schoomaak van binnen niet zo erg is?
pi_140572907
http://www.vetvrij.com/mi(...)tabolisme-dieet.html

Dit lijkt een iets andere variant. Iemand ervaringen?
pi_140573011
Flauwekul.
pi_140573031
Was pas ergens een artikel over dat zoiets onzin is. Je lichaam kan dat prima zelf. En zo niet moet je naar een arts, niet een vage kuur doen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:16:28 #9
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_140573084
Vet is sowieso niet weg te branden op specifieke plekken volgens mij.
pi_140573833
Niemand ervaring dus?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 19:42:44 #11
244933 trovey
Nachtoele
pi_140576548
In 21 dagen 12 kilo lichaamsgewicht kwijtraken lijkt me bijzonder ongezond. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 1 juni 2014 @ 07:33:46 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_140590419
Plaatselijk vet verliezen is een fabeltje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 1 juni 2014 @ 07:34:25 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_140590422
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:16 schreef bioloogje het volgende:
Vet is sowieso niet weg te branden op specifieke plekken volgens mij.
Kan wel.


Met een snijbrander
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 1 juni 2014 @ 10:36:53 #14
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_140591730
"In deze fase eet je volledig vetvrij,"

Klinkt als een goed dieet, want van vet eten word je vet :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_140621611
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:42 schreef trovey het volgende:
In 21 dagen 12 kilo lichaamsgewicht kwijtraken lijkt me bijzonder ongezond. :')
En als het je al lukt zitten die kilo's er volgens mij net zo snel weer aan.

Lijkt op een soort van crashdieet...
  maandag 2 juni 2014 @ 12:14:13 #16
244933 trovey
Nachtoele
pi_140627368
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:05 schreef FANN het volgende:

[..]

En als het je al lukt zitten die kilo's er volgens mij net zo snel weer aan.

Lijkt op een soort van crashdieet...
Uiteraard, gewoon niet doen dus. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_144390289
Hi Maaike,

Benieuwd of je inmiddels naar bijeenkomst bent geweest en minder sceptisch bent. Ik zelf doe de kuur in Nederland. Voel me erg goed en fit en inmiddels 5 kilo in 3,5e week afgevallen. En ik heb mensen ontmoet die veel meer zijn afgevallen omdat ze veel meer kilo's kwijt moesten. En die nu, na een jaar nog steeds al die kilo's kwijt zijn. Je kunt Tot 15 kilo kwijt raken, maar dat is alleen voor mensen die echt heel dik zijn en veel te verliezen hebben, je lichaam raakt kwijt wat het kwijt moet raken.

Het is zeker geen crash dieet, maar kan me voorstellen dat als je niet precies weet wat de kuur inhoudt (en het is een kuur, geen dieet, daar zit wel een verschil in!) dat het wel zo klinkt. Als je nog meer wilt weten op dit moment, stuur me anders even een PM bericht (als dat al kan, want heb me net hier aangemeld).

[ Bericht 1% gewijzigd door Jazzygirl op 11-09-2014 17:46:37 ]
  woensdag 10 september 2014 @ 15:34:34 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144390357
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:32 schreef Jazzygirl het volgende:
Hi Maaike,

Benieuwd of je inmiddels naar bijeenkomst bent geweest en minder sceptisch bent. Ik zelf doe de kuur in Nederland. Voel me erg goed en fit en inmiddels 5 kilo in 3,5e week afgevallen. En ik heb mensen ontmoet die veel meer zijn afgevallen omdat ze veel meer kilo's kwijt moesten. En die nu, na een jaar nog steeds al die kilo's kwijt zijn. Je kunt Tot 15 kilo kwijt raken, maar dat is alleen voor mensen die echt heel dik zijn en veel te verliezen hebben, je lichaam raakt kwijt wat het kwijt moet raken.

Het is zeker geen crash dieet, maar kan me voorstellen dat als je niet precies weet wat de kuur inhoudt (en het is een kuur, geen dieet, daar zit wel een verschil in!) dat het wel zo klinkt. Als je nog meer wilt weten op dit moment, stuur me anders even een PM bericht (als dat al kan, want heb me net hier aangemeld).

Groetjes, Jessica
5 kilo in 3,5 week klinkt voornamelijk als vochtverlies en misschien een kilotje vet. Ga toch duurzaam afvallen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144390407
Haha, ja he, het klinkt zo ;-) Maar het is jammer dat mensen die helemaal niets erover hebben gehoord gelijk een mening klaar hebben op basis van wat dingen die ik of anderen hier vertellen. En natuurlijk mag je sceptisch zijn. Daar is niets mis mee. En veel mensen zijn ook sceptisch over alternatieve geneeswijzen omdat dit niet wetenschappelijk bewezen zou zijn. Dat mag. Maar dat betekent niet dat het geheel niet werkt. Maar goed, ik hoef m'n gelijk niet te halen ;-) Ik voel me goed en dat is het belangrijkste! :-)

[ Bericht 71% gewijzigd door Jazzygirl op 11-09-2014 17:44:52 ]
pi_144390499
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:36 schreef Jazzygirl het volgende:
Haha, ja he, het klinkt zo ;-) Maar als je niet precies weet wat het inhoudt, dan kun je er niet over oordelen, dus ik zou zeggen, informeer je beter en houdt anders gewoon lekker je mond ;-)
Wel leuk dat de enige positieve reactie gedaan wordt door iemand die net lid is....

Geloof er geen hol van...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  woensdag 10 september 2014 @ 15:52:10 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144390884
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:36 schreef Jazzygirl het volgende:
Haha, ja he, het klinkt zo ;-) Maar als je niet precies weet wat het inhoudt, dan kun je er niet over oordelen, dus ik zou zeggen, informeer je beter en houdt anders gewoon lekker je mond ;-)
om 1 kilo vet te verliezen moet je 7700~9000kcal onder onderhoud eten. Dat is een tekort van 38.500 kcal in 3,5 week in het gunstigste geval.

laten we zeggen 24 dagen delen door 38.500 is 1604 kcal per dag die je dus onder onderhoud moet eten om 5 kilo vet te verliezen. Is theoretisch gezien mogelijk. Hallo downregulatie van de schildklier.

Succes met afvallen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144391041
Tja, misschien komt dat, dat ik me net heb aangemeld hier, omdat ik 'Googlede' op Stofwisselingskuur. Dit ivm wat extra informatie voor een vriendin met bepaalde klachten die de kuur ook wil doen en ik graag even wilde achterhalen of het dan handig is, of dat ze beter iets anders kan doen. Toen stuitte ik op dit bericht en las ik alle sceptische berichten en kon ik niet nalaten even te reageren omdat ik zelf wel positief ben.

Er zit altijd een verhaal achter een reactie. De meeste mensen zijn sceptisch omdat ze of zelf al veel dieten hebben geprobeerd en dan over zoiets als dit horen en het over dezelfde boeg gooien. Of ze zijn sceptisch omdat het te mooi klinkt om waar te zijn. Of om andere ervaringen.

Ik heb me eerst goed geinformeerd. En heb toen besloten om de kuur te doen. Ik ben er open ingestapt en heb me laten verrassen. Die bevalt me heel goed, geen honger of slap gevoel, maar voel me juist fit en helder. Het is een kuur om je stofwisseling te herstellen als die door alle dieten die mensen vaak al gevolgd hebben en slechte eetpatronen verstoord is geraakt en geen dieet.
Daarom heet het ook de 21-dagen stofwisselingskuur. In Duitsland wordt het door veel sportscholen aangeboden. Ik zou zeggen, ga naar een bijeenkomst, laat je voorlichten, het is gratis en vrijblijvend. Wat kan het kwaad.
  woensdag 10 september 2014 @ 15:59:59 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144391086
Ik vraag me af wat ze je in die voorlichting op de mouw spelden over stofwisseling, dat je gelooft dat die 'hersteld' kan/moet worden met zo'n kuur.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:21:32 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144391807
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:58 schreef Jazzygirl het volgende:
Tja, misschien komt dat, dat ik me net heb aangemeld hier, omdat ik 'Googlede' op Stofwisselingskuur. Dit ivm wat extra informatie voor een vriendin met bepaalde klachten die de kuur ook wil doen en ik graag even wilde achterhalen of het dan handig is, of dat ze beter iets anders kan doen. Toen stuitte ik op dit bericht en las ik alle sceptische berichten en kon ik niet nalaten even te reageren omdat ik zelf wel positief ben.

Er zit altijd een verhaal achter een reactie. De meeste mensen zijn sceptisch omdat ze of zelf al veel dieten hebben geprobeerd en dan over zoiets als dit horen en het over dezelfde boeg gooien. Of ze zijn sceptisch omdat het te mooi klinkt om waar te zijn. Of om andere ervaringen.

Ik heb me eerst goed geinformeerd. En heb toen besloten om de kuur te doen. Ik ben er open ingestapt en heb me laten verrassen. Die bevalt me heel goed, geen honger of slap gevoel, maar voel me juist fit en helder. Het is een kuur om je stofwisseling te herstellen als die door alle dieten die mensen vaak al gevolgd hebben en slechte eetpatronen verstoord is geraakt en geen dieet.
Daarom heet het ook de 21-dagen stofwisselingskuur. In Duitsland wordt het door veel sportscholen aangeboden. Ik zou zeggen, ga naar een bijeenkomst, laat je voorlichten, het is gratis en vrijblijvend. Wat kan het kwaad.
Ik geloof niet in anekdotische bewijsvoering.

Ik heb nog geen fatsoenlijk onderzoek gezien dat laat zien dat ik op een duurzame manier 5 kilo in 3.5 week kwijt zou kunnen raken.

Kwakzalverij, dit heeft niks met wetenschap te maken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144394116
onzin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')