abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140601389
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:08 schreef Igen het volgende:
Geen vereiste. Maar als je geïntegreerd (of vooruit, "geassimileerd") bent dan zou het toeval zijn als je toevallig met iemand van je eigen etnische afkomst trouwt ipv. dat je er geforceerd naar op zoek gaat.
Je stelt anders net keihard dat iemand die binnen de eigen groep trouwt, meteen al niet geïntegreerd is. Afgezien daarvan is 'geforceerd' op zoek gaan sowieso onwenselijk. Desalniettemin is het eerder toeval dat je iemand trouwt met iemand van buiten je eigen etnische komaf. Soort zoekt soort is een vrij menselijke eigenschap. Mensen hebben bovendien behoefte aan begrip. Aan een etnische komaf zijn vaak ook andere zaken verbonden, waaronder religie.

quote:
Omdat het Nederlanderschap in beginsel is gedefinieerd als cultuur en het hele bestaan van ons land als land daarop is gebaseerd.

Een land als de VS daarentegen is eerder een willekeurig getrokken lijn op de kaart met een heleboel verschillende soorten mensen daarbinnen die er met z'n allen het beste van proberen te maken. Dat is een heel ander soort land, een heel ander soort samenleving.
Ik ben het daar niet mee eens. De definitie van het Nederlanderschap als cultuur is dermate vaag dat een buitenstaander er geen chocola van kan maken. Ons land is van oorsprong al heel divers en dat zal altijd zo blijven. Men behoort in mijn ogen ook niet te streven naar een eenheidsworst. Het lijkt erop dat jij daar wel op koerst. Eenieder met een afwijkende naam, religieuze achtergrond of whatsoever wordt kennelijk door jou niet als volwaardige participant van de samenleving gezien (immers niet geïntegreerd c.q. geassmilieerd). Ongeacht wat de persoon voor bijdrage levert aan de maatschappij.

Een dergelijke visie is wat mij betreft een stap terug en eentje die niet haalbaar is in de hedendaagse maatschappij.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')