abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140535949
quote:
'Saudi-Arabië schort handel met Nederland op'

Saudi-Arabië schort de handelsbetrekkingen met Nederland op. Dit meldt althans de zakenkrant Al Iqtisadiya op gezag van een anonieme bron bij de Saudische Raad van Kamers van Koophandel

Dat meldt het Spaanse persbureau EFE.

De beslissing zou zijn genomen op basis van een rapport van de Saudische ambassadeur in Nederland. Die zou naar huis hebben geschreven dat PVV-leider Geert Wilders zich vijandig opstelt jegens de islam en Saudi-Arabië.

De anonieme bron meldt dat Nederlandse bedrijven niet meer mogen meedoen aan toekomstige projecten in Saudi-Arabië. Ook komen er beperkingen op de verstrekking van visa aan Nederlanders
NU.nl
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140535963
Fijne vent, die TC03.

Je mag geen kritiek uiten op de actie van Wilders, want vrijheid van meningsuiting.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:07:30 #3
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_140535972
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil de beste man toch niet het zwijgen opleggen?
Ik zeg toch ook niet dat jij dat wilt?
quote:
Waarom mag ik hier niet laten weten dat ik het een domme kutactie vind van Wilders? Mag ik dat niet van jou zeggen?
Dat mag je zeggen hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_140535976
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar ik vind dat de actie van Wilders daar weinig mee heeft van doen.

Als Wilders een protest had neergelegd bij de Saudi's ambassadeur en het land daarmee had opgeroepen zijn burgers normaal te behandelen en te stoppen met de doodstraf, dan had ik volledig achter de geblondeerde gek gestaan. Dan had ik zijn actie toegejuicht en ondersteund. Als de Saudi's ons dan hadden geboycot dan was ik in de bres gesprongen voor Wilders. Want misstanden aan de kaak stellen is onderdeel van de vrijheid van meningsuiting.

In plaats daarvan wordt die vrijheid gebruikt om een land en hun religie te schofferen. En met welk doen? Geertje moest weer op televisie met z'n smoel.
Het recht om te beledigen is onderdeel van het recht op vrijheid van meningsuiting. Iets wat voor mij heel normaal is kan voor jou tenslotte heel beledigend zijn en andersom. Als wij dan onze mond moeten houden is dat censuur. We kunnen d'r wel voor kiezen om de dingen die mekaar kwetsen niet te zeggen, maar die keuze is juist de vrijheid. Wat jij wil is dat ie standpunten kiest waar jij achter kunt staan, dat is niet hoe het werkt.
pi_140536004
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
Fijne vent, die TC03.

Je mag geen kritiek uiten op de actie van Wilders, want vrijheid van meningsuiting.
Volgens mij is het punt juist dat je die kritiek wel mag uiten. Maar dat het achterlijk is om een heel land aan te spreken op de actie van een individu.
pi_140536022
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:07 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het recht om te beledigen is onderdeel van het recht op vrijheid van meningsuiting. Iets wat voor mij heel normaal is kan voor jou tenslotte heel beledigend zijn en andersom. Als wij dan onze mond moeten houden is dat censuur. We kunnen d'r wel voor kiezen om de dingen die mekaar kwetsen niet te zeggen, maar die keuze is juist de vrijheid. Wat jij wil is dat ie standpunten kiest waar jij achter kunt staan, dat is niet hoe het werkt.
Kerel, ik wil toch helemaal niemand censureren? Ik geef alleen waarom ik niet pal achter Wilders sta in deze.

Ik vind het een domme kutactie van een zielige vent.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:09:55 #7
53267 TC03
pi_140536052
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik wil toch helemaal niemand censureren? Ik geef alleen waarom ik niet pal achter Wilders sta in deze.

Ik vind het een domme kutactie van een zielige vent.
Je praat nu krom wat recht is.
quote:
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar ik vind dat de actie van Wilders daar weinig mee heeft van doen.
Jij vindt dus niet dat Wilders' actie onder de vrijheid van meningsuiting valt. Dat betekent toch dat je hem de mond wil snoeren? Zo nee, wat betekent het wel? Wat is je punt nou eigenlijk?
pi_140536065
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:08 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt juist dat je die kritiek wel mag uiten. Maar dat het achterlijk is om een heel land aan te spreken op de actie van een individu.
Tsja, zo werkt de wereld nou eenmaal. Wilders heeft het recht om sneu te doen en S-A heeft weer het recht om kleinzielig te doen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:11:23 #9
53267 TC03
pi_140536101
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, zo werkt de wereld nou eenmaal. Wilders heeft het recht om sneu te doen en S-A heeft weer het recht om kleinzielig te doen.
Ja, leuk, iedereen heeft recht om van alles te doen. Deze open deur komt nu zo vaak voorbij, maar het zegt niks.

Het probleem: Nederlandse bedrijven hebben mogelijk miljarden schade.
De vraag: aan wie ligt dit?
Het antwoord: aan de Saudi's die niet sporen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:11:57 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140536122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij.

[..]

Nou nee, dat staat daar niet.
pi_140536135
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je praat nu krom wat recht is.
Hoezo?

Ik beargumenteer waarom ik het een domme kutactie vind van Wilders. Maar dat beschouw jij direct als een aanval op de vrijheid van meningsuiting.

Ik kan toch prima vinden dat Wilders het recht heeft te doen wat hij heeft gedaan, maar het tegelijkertijd een domme rotstreek vinden?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:12:31 #12
53267 TC03
pi_140536147
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nou nee, dat staat daar niet.
Dus je kan het verwachten, maar het is niet logisch? Hoe kan je iets verwachten wat niet logisch is?
pi_140536166
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, leuk, iedereen heeft recht om van alles te doen. Deze open deur komt nu zo vaak voorbij, maar het zegt niks.

Het antwoord: aan de Saudi's die niet sporen.
Het antwoord: aan die blonde grafdebiel die aandacht tekort kwam.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:13:09 #14
53267 TC03
pi_140536171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo?

Ik beargumenteer waarom ik het een domme kutactie vind van Wilders. Maar dat beschouw jij direct als een aanval op de vrijheid van meningsuiting.

Ik kan toch prima vinden dat Wilders het recht heeft te doen wat hij heeft gedaan, maar het tegelijkertijd een domme rotstreek vinden?
Ja, maar ageer ik dan ook niet tegen. Ik ageer tegen deze opvatting:
quote:
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:13:46 #15
53267 TC03
pi_140536192
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:13 schreef bamibij het volgende:

[..]

Het antwoord: aan die blonde grafdebiel die aandacht tekort kwam.
Nee.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:13:49 #16
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140536194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het antwoord: een boomerang die harder terug kwam
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:14:30 #17
53267 TC03
pi_140536217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jij snapt het echt niet hè?

Een boomerang komt terug naar de persoon die de boomerang gooit.

Wilders gooit de boomerang, SA stuurt hem door naar FrieslandCampina. FrieslandCampina heeft GEEN boomerang gegooid. De boomerang komt terecht bij een onschuldige partij door toedoen van SA. De schuld ligt dus voor 100,0% bij de SA.

Als SA had gezegd: door deze actie is Wilders persona non-grata. Dan had je volledig gelijk. Alsnog zou ik het triest vinden, maar dat had je inderdaad kunnen verwachten.
pi_140536253
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:17:48 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140536338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dus je kan het verwachten, maar het is niet logisch? Hoe kan je iets verwachten wat niet logisch is?
Omdat je niet alleen denkt vanuit je eigen referentiekader maar vanuit je medespeler/tegenstander?
Het is duidelijk dat jij de reactie van SA onlogisch vindt, overdreven ook, maar kom op, dit was echt wel te verwachten.
pi_140536341
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, maar ageer ik dan ook niet tegen. Ik ageer tegen deze opvatting:

[..]

Wat ik daarmee bedoelde is dat zijn actie niet een of nobel doel dient ter bevordering van de vrijheid van meningsuiting.

Een vrouw die wordt onderdrukt in een islamitisch land en zich, ondanks dat zij gevaar loopt, uitspreekt tegen de islam, daar heb ik bewondering voor en daar denk ik aan bij de vrijheid van meningsuiting.

Ingezeten van een dictator die zich uit durven spreken tegen de despoot die hen overheerst. Dat is opkomen voor de vrijheid van meningsuiting.

Wat Wilders doet is gewoon zielige schenenschopperij.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:19:13 #21
53267 TC03
pi_140536382
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

Omdat je niet alleen denkt vanuit je eigen referentiekader maar vanuit je medespeler/tegenstander?
Het is duidelijk dat jij de reactie van SA onlogisch vindt, overdreven ook, maar kom op, dit was echt wel te verwachten.
Waarom is het te verwachten? Waar baseer je dat op?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:19:48 #22
53267 TC03
pi_140536402
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik daarmee bedoelde is dat zijn actie niet een of nobel doel dient ter bevordering van de vrijheid van meningsuiting.

Een vrouw die wordt onderdrukt in een islamitisch land en zich, ondanks dat zij gevaar loopt, uitspreekt tegen de islam, daar heb ik bewondering voor en daar denk ik aan bij de vrijheid van meningsuiting.

Ingezeten van een dictator die zich uit durven spreken tegen de despoot die hen overheerst. Dat is opkomen voor de vrijheid van meningsuiting.

Je bedoelt dus iets heel anders dan je zegt. Ik ben het ermee eens dat het niet nobel is, maar daarom valt het wel onder vrijheid van meningsuiting.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:19:58 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140536407
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij snapt het echt niet hè?

Een boomerang komt terug naar de persoon die de boomerang gooit.

Wilders gooit de boomerang, SA stuurt hem door naar FrieslandCampina. FrieslandCampina heeft GEEN boomerang gegooid. De boomerang komt terecht bij een onschuldige partij door toedoen van SA. De schuld ligt dus voor 100,0% bij de SA.

Als SA had gezegd: door deze actie is Wilders persona non-grata. Dan had je volledig gelijk. Alsnog zou ik het triest vinden, maar dat had je inderdaad kunnen verwachten.
Nou, laten we het erop houden dat wij er anders over denken :)

Deze boomerang kwam wat harder terug schreef ik, raakte dus ook een wat breder gebied, schoot misschien wel de gooier voorbij.
pi_140536413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ok duidelijk, met je eens dan.
pi_140536414
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je bedoelt dus iets heel anders dan je zegt. Ik ben het ermee eens dat het niet nobel is, maar daarom is het wel vrijheid van meningsuiting.
Ik drukte me wat ongelukkig uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')