Mijn instructeur had zijn dagen meestal vol gepland. Ik ben er dan al 10 min maar garagebox kan pas open als die er is. Ik kleed me om en rij dan eerst naar de vorige leerling zijn huis (die reed mee met de instructeur in de auto). Na mij is er natuurlijk ook een leerling en moest op tijd terug naar de box. Mocht er niemand na mij zijn reden we wel wat langer.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gaat het omkleden serieus van de tijd af? Ik ben altijd 10 minuten van te voren aanwezig.
Dat wel, maar dat zijn de meeste motoren. En het liefste knijp ik gewoon de motor, zodat ik na 2 jaar geen nieuwe motor hoef te kopen. Er zijn maar vrij weinig motoren standaard 35kw. Mijn vriendin heeft een Suzuki gs500 die dat wel standaard is, maar ik koop liever iets nieuwers. (Ligt er een beetje aan wat het budget na de vakantie toelaat.)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:55 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Zijn die niet beide over 35 KW? Ga je ze knijpen?
Ik heb zelf een GS500. Ik denk dat ik er na 2 jaar wel genoeg van heb en eentje van boven de 35 kw koop.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:41 schreef zynex het volgende:
[..]
Dat wel, maar dat zijn de meeste motoren. En het liefste knijp ik gewoon de motor, zodat ik na 2 jaar geen nieuwe motor hoef te kopen. Er zijn maar vrij weinig motoren standaard 35kw. Mijn vriendin heeft een Suzuki gs500 die dat wel standaard is, maar ik koop liever iets nieuwers. (Ligt er een beetje aan wat het budget na de vakantie toelaat.)
Heb er laats op gereden, maar het is wel een leuke motor hoor. Denk niet dat ie heel snel verveeld. Mijn vriendin mag over 2 maanden zware motor rijden en heeft nog geen behoefte aan iets nieuws.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 01:04 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Ik heb zelf een GS500. Ik denk dat ik er na 2 jaar wel genoeg van heb en eentje van boven de 35 kw koop.
Er is natuurlijk meer dan topsnelheid. Zwaardere motoren hebben vaak ook meer koppel, dus direct power vanuit lage toeren.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:53 schreef zynex het volgende:
[..]
Heb er laats op gereden, maar het is wel een leuke motor hoor. Denk niet dat ie heel snel verveeld. Mijn vriendin mag over 2 maanden zware motor rijden en heeft nog geen behoefte aan iets nieuws.
Bij het stoplicht trekt ie snel genoeg op naar mijn mening en de top ligt ook ergens rond de 170/80? Het enige voordeel van een zwaardere motor zou dus de hogere topsnelheid zijn, maar zo vaak zal ik niet harder rijden. Het hardste wat ik überhaupt ooit heb gereden was rond de 230 in een Saab 9-3 en dat vond ook al hard genoeg hoor. Op een motor zou ik dat met mijn geringe ervaring niet eens durven.
Hij trekt zeker hard genoeg op. Enige voertuigen waar ik van "verlies" zijn andere motoren.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:53 schreef zynex het volgende:
[..]
Heb er laats op gereden, maar het is wel een leuke motor hoor. Denk niet dat ie heel snel verveeld. Mijn vriendin mag over 2 maanden zware motor rijden en heeft nog geen behoefte aan iets nieuws.
Bij het stoplicht trekt ie snel genoeg op naar mijn mening en de top ligt ook ergens rond de 170/80? Het enige voordeel van een zwaardere motor zou dus de hogere topsnelheid zijn, maar zo vaak zal ik niet harder rijden. Het hardste wat ik überhaupt ooit heb gereden was rond de 230 in een Saab 9-3 en dat vond ook al hard genoeg hoor. Op een motor zou ik dat met mijn geringe ervaring niet eens durven.
Ik merk wel dat ik bij bochten bij lage snelheden half koppeling moet gebruiken. Anders bokt die erg en heb het gevoel dat die af wil slaan. Met mijn lesmotor (4 cilinder) had ik dat niet/veel minder.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:11 schreef thenxero het volgende:
[..]
Er is natuurlijk meer dan topsnelheid. Zwaardere motoren hebben vaak ook meer koppel, dus direct power vanuit lage toeren.
Gefeliciteerdquote:
En gehaald twee foutjesquote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik moet morgen mijn theorie vernieuwen
Ik ook.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:54 schreef sanger het volgende:
En als voorschot op mijn AVD op 29-07-2014 heb ik zojuist geloof ik alvast een motor gekocht
Snel plannen joh!!! Nu is het weer nog goed, kun je er nog van genieten.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:38 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ook.
Alleen staat mijn AVD nog niet gepland.
Hehehe.. zeg dat nog maar een keer als je op een ekte hebt gereden. Er zit een wezenlijk verschil tussen 'een auto eruit trekken bij het verkeerslicht' en 'net aan je stuur kunnen vasthouden als je gas geeft'quote:Op zondag 6 juli 2014 16:53 schreef zynex het volgende:
[..]
Heb er laats op gereden, maar het is wel een leuke motor hoor. Denk niet dat ie heel snel verveeld. Mijn vriendin mag over 2 maanden zware motor rijden en heeft nog geen behoefte aan iets nieuws.
Bij het stoplicht trekt ie snel genoeg op naar mijn mening en de top ligt ook ergens rond de 170/80? Het enige voordeel van een zwaardere motor zou dus de hogere topsnelheid zijn, maar zo vaak zal ik niet harder rijden. Het hardste wat ik überhaupt ooit heb gereden was rond de 230 in een Saab 9-3 en dat vond ook al hard genoeg hoor. Op een motor zou ik dat met mijn geringe ervaring niet eens durven.
Nou vond die 5min met 245kmh net Lang zat durenquote:Op zondag 13 juli 2014 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe.. zeg dat nog maar een keer als je op een ekte hebt gereden. Er zit een wezenlijk verschil tussen 'een auto eruit trekken bij het verkeerslicht' en 'net aan je stuur kunnen vasthouden als je gas geeft'
En idd 200+ is redelijk hard op een motor, zonder kuip. Als je achter een scherm of kuip zit, rijd je daarentegen makkelijk een uur lang 200p/u, geen enkel probleem
Inderdaad. Heb net even stukje gereden op mijn eigen motor (stiekem, ik weet het), en die van een vriend, gewoon om te vergelijken. Een 454 CC, 50 PK/37 KW tegenover een 1000 CC, 61 PK/46 KW en dat verschil merkte al heel duidelijk. En dan trok ik het gas nog niet eens echt open....quote:Op zondag 13 juli 2014 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe.. zeg dat nog maar een keer als je op een ekte hebt gereden. Er zit een wezenlijk verschil tussen 'een auto eruit trekken bij het verkeerslicht' en 'net aan je stuur kunnen vasthouden als je gas geeft'
Kon je trouwens nog goed wegkomen vorige week?quote:Op zondag 13 juli 2014 13:30 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
Nou vond die 5min met 245kmh net Lang zat duren
Ik ga dus ook beginnen op die 37 KW, gewoon ervaring opdoen. Is toch meer om te toeren dan om mee te racenquote:Op zondag 13 juli 2014 14:37 schreef zynex het volgende:
Natuurlijk merk je het verschil wel, maar ik denk niet dat het meteen verveeld. Waarom moet iedereen meteen iets hebben dat 300km/h gaat? Je kan op iets langzamers ook echt wel lol hebben. Veel mensen (zonder motor rijbewijs) denken toch vaak dat een 35kw motor een of andere langzame motor is, terwijl het toch echt een motor is met voldoende potentieel en geen trage brommer ofzo.
(Het grappige is ook dat dit meestal wordt gezegd door de mensen die zelf in één of andere trage diesel leasebak rijden.)
was met de trein. Knippers waren kapot.quote:Op zondag 13 juli 2014 14:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kon je trouwens nog goed wegkomen vorige week?
5 minuten @ 245/u op de CB is alleen weggelegd voor ekte mannen, ik heb hem denk ik 3 keer plank gehad, dan loopt 'ie dat (in de begrenzer), maar dan vind ik het na een seconde of 20 - 30 toch wel weer welletjes want dan krijg je een serieus pak op je flikker van ome wind. Eigenlijk is geen hol aan om zo debiel hard te rijden, het optrekken/accelereren is de ékte kick, en met 100pk/115Nm wil dat best met de CB. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik bij bijgehouden of eruit getrokken ben door wat dan ook.quote:Op zondag 13 juli 2014 13:30 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
Nou vond die 5min met 245kmh net Lang zat duren
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |