abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:13:44 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140754856
Jammer, lot!
De predictor is overigens minder betrouwbaar dan de KV 2v5 O-)
KuikenGuppy
pi_140755122
Oh boeh! -O-
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:51:50 #128
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140756189
Jammer Lot!
pi_140757222
Nou zeg, anticlimax -O- :* Jammer!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:22:53 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140759826
-O-
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:59:51 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140761511
Dit weekens opnieuw maar dan met de kruidvat 2 voor 5 hoor!! -O-

:*
pi_140763262
Lot :*
Home is where the O+ is...
pi_140765470
AH had ik heel spannend moment gemist!
Jammer l0t maar ik geef wel een +1 op burdie. Kv gaf 5 dagen eerder een streep bij mij dan predictor! :*
♥ J & S
pi_140803826
Bedankt voor alle reacties! Vanochtend nog een kv 2v5 gedaan maar geen streepje te bekennen dus jammer maar het komt (hopelijk) vanzelf wel weer een keer :).

Ontopic maar weer:

Gisteren lag J. te drinken en ik vroeg "is het lekker meisje?", knikt ze ja O+ O+

Vervolgens vraag ik na een tijdje "zullen we stoppen?", knikt ze weer ja en laat los met een enorme smile :o O+.

Wat is het toch gaaf om een groter kind aan de borst te hebben *;
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:48:02 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140804866
Dat lijkt me ook zo leuk, l0t!

Ultieme schattigheid: drinkhandjes O+. Kan ik uren naar kijken... O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_140804958
Ja heerlijk he. Dat gefriemel en getut.

Als I. is uitgedronken, kan ze ook ineens loslaten en dan enorm naar me liggen lachen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140876388
I. is nu 4,5 maand. Ik heb me een beetje ingelezen op bijvoeding en besloten dat ik daar mee wil beginnen met zes maanden. Maar als ik dat in mijn omgeving vertel, vinden veel mensen dat nogal laat.
Ook bij het cb geven ze nu geloof ik het advies vanaf 4 maanden (of tussen 4 en 6 maanden?). En ik ga deze week weer naar het cb.

Ze kijkt vol interesse toe als wij eten en dan wordt al snel gezegd "Kijk, ze wil ook wat!". Maar dat is volgens mij niet zo. Het is gewoon een levenslustig, nieuwsgierig maar tevreden meisje.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140877237
Hier ook al vroeg belangstelling als wij eten, maar dat is inderdaad nieuwsgierigheid, zin om de wereld te ontdekken. Het heeft niks te maken met honger of dat ze ook per sé wil - ze is gewoon nieuwsgierig naar alles om haar heen.

Hier zijn we met 5,5 maand begonnen, had toen het idee dat ze er echt aan toe was.
pi_140877419
Waar kon je dat toen uit afleiden, Cwen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
  maandag 9 juni 2014 @ 18:00:05 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140877473
Franny, volg je eigen gevoel en ideeën. Je hoeft niet iets te geven als je daar zelf (nog) niet achter staat.
Gaan jullie Rapley'en?
Ik zou wel in je achterhoofd houden dat er in de natuur geen rechte lijnen en harde grenzen zijn. Kijk naar wat je meisje aangeeft ipv dat je op haar 6e vermaanddag met eten begint. En laat de rest lekker kletsen, "wij doen het zo" is een prima argument :).
KuikenGuppy
pi_140877579
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:58 schreef Franny_G het volgende:
Waar kon je dat toen uit afleiden, Cwen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Uhmmmm... Ze kon zelf zitten en pakken, dingen al goed naar haar mond brengen. Dat vond ik zelf wel belangrijk, omdat wij grotendeels Rapleyen.
Verder was ze toen geruime tijd krampjesvrij en ook daar heb ik bewust op gewacht.
pi_140877687
Hier een beetje hetzelfde verhaal Franny, incl het 'kijk hij wil ook! Ahhh jongen toch, wil mama je geen eten geven?' :') Het is inderdaad interesse en nieuwsgierigheid. Wil niet direct zeggen dat hij er ook aan toe is. Sowieso wordt alles richting mond gebracht. Ik zie dat meer als voorbereiding op het eten maar wil niet zeggen dat het ook gewoon zo is.

Het cb hier adviseert trouwens 6 maanden dus ook dat verschilt blijkbaar. Wij zijn uiteindelijk 1 week voor de 6 maanden begonnen.
pi_140877914
Ohh en hier kan ik ook zo genieten van friemelhandjes en lachjes tijdens het voeden O+ Echt voeden is meestal zo fijn, gezellig en knus. Meestal, want soms vind ik het echt even irritant, komt het niet uit of wil ik een jurkje aan waarmee voeden onmogelijk is :@
Stukken minder zijn die 2 scherpe ondertandjes waar M me nu ineens mee bijt. Auw!

Maar echt... O+ O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140878050
We willen gaan Rapleyen ja, en dan is het goed kunnen zitten en pakken wel een goede leidraad inderdaad. Ze is wel een vlugge, dus ik kan me voorstellen dat het dan wel iets eerder wordt dan zes maanden.

Het is inderdaad belangrijk om je eigen plan te trekken en je niet door je omgeving te laten beïnvloeden.. Toch ben ik ook een beetje gevoelig voor het idee dat m'n kind misschien iets te kort komt. Veel vrouwen vertellen me ook, laatst nog een collegaatje, dat ze na een paar maanden borstvoeding ontdekten dat ze ineens niet meer 'genoeg' hadden. Maar dan denk ik: hoezo, dat kan toch helemaal niet zomaar? Dat durf ik alleen niet goed te vragen, want het ligt vaak zo gevoelig allemaal.
pi_140878110
Die onderste foto, Mabawa. Die oogjes, dat lachje. O+ .
pi_140878472
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2014 18:18 schreef Franny_G het volgende:
Toch ben ik ook een beetje gevoelig voor het idee dat m'n kind misschien iets te kort komt. Veel vrouwen vertellen me ook, laatst nog een collegaatje, dat ze na een paar maanden borstvoeding ontdekten dat ze ineens niet meer 'genoeg' hadden. Maar dan denk ik: hoezo, dat kan toch helemaal niet zomaar? Dat durf ik alleen niet goed te vragen, want het ligt vaak zo gevoelig allemaal.
Nee, dat kan idd niet zomaar - maar het ís vaak niet zomaar. Vaak voedden ze dan op de klok, waardoor je in het begin te weinig kliertjes kan aanmaken en dan zakt je productie idd na een paar maanden terug. Nou ja, hij blijft gelijk, maar je kindje wil meer. En als daar geen gehoor aan wordt gegeven door clusteren en vaker aanleggen, houdt het idd op. Daarbij zijn kindjes na een maand of 3 ook vaak bezig met de wereld. Slordig drinken, draaien of slecht drinken omdat er zoveel om je heen gebeurt komt dan veel voor. Er zijn genoeg moeders die dan denken dat er niet genoeg is, waardoor ze minder aanbieden en dan is er vanzelf idd niet meer genoeg.

Kijk, borstvoeding geven is niet bijzonder moeilijk, maar het helpt wel om een beetje van de hoed en de rand te weten. Overigens ben ik inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat uitleggen vaak geen zin heeft...

En dat je gevoelig blijft voor of ze niets tekort komt is heel herkenbaar en normaal :*. Heb ik ook soms, zeker omdat ze weinig bijvoeding wil. Maar se voelt zich verder heel goed en dat vind ik toch het belangrijkste. Dáár ga ik vanuit.
pi_140879694
Bij m'n oudste was het advies om vanaf zes maanden te starten. We hebben gerapleyd. In de tussentijd is er een onderzoek geweest wat zou aantonen dat tussen vier en zes mnd starten de kans op allergie en coeliakie zou verkleinen. Zonder goede beoordeling heeft cjg dat overgenomen. Ik geloof er niet in en daarbij heb je voor Rapley idd wat motorische skills nodig wat een baby met vier maanden nog niet heeft. Dan is er ook nog zoiets als darmrijping. Wij wachten in elk geval tot een maand of zes. Ben wel benieuwd wat ze as vrijdag met het viermaandenbezoek gaan zeggen erover :)
  maandag 9 juni 2014 @ 19:13:55 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140880522
Dat voeden op de klok he.. Ik vind dat toch wel iets lastigs.. Nu met werk kan ik ook live voeden op het kdv O+ En hoewel zij bellen als ze NU eten wil, bleek ik in de praktijk de echte megahonger deze week goed voor te zijn, want telkens als ik kwam was ze nog tevreden (7.10, 9.30, 12.00, 14.30, 17.30). Maar kans om te clusteren heeft ze dan niet echt overdag. Nou haalt ze dat gelukkig savonds wel in, maar ik moet nog even de berusting vinden om er op te vertrouwen dat m'n productie stabiel blijft en meegroeit met haar behoeften.

Oh en live voeden tijdens werk? Ik kan het je aanraden O+ Het is heftig, druk en vliegen, maaaar dan die lachjes en knuffels en oooohh O+ Dat breekt zo lekker de week, uhh, dag :P

En Mabawa en burd O+ knuffelbabies

Die laatste foto is heeel mooi mabawa! Gouden herinneringen in vereeuwigd in een plaatje
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140882937
Maar je voedt overdag om de 2-3 uur, KP? Dat moet wel goedkomen hoor! :Y
  maandag 9 juni 2014 @ 19:51:09 #150
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140883087
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:48 schreef Cwen het volgende:
Maar je voedt overdag om de 2-3 uur, KP? Dat moet wel goedkomen hoor! :Y
Klopt! Maar ik merk al het hele weekend dat ze inhaalt. En prima want stuwing genoeg, maar betrap mezelf er dan toch op dat ik denk 'noessss, ze heeft niet genoeg gehad van de week'. Maar dat slaat natuurlijk nergens op want dan zou ze dat heus wel laten merken haha.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')