Dat ziet er al beter uit ja. Zie nu ook de reden dat Praxis 25% korting op gereedschap kan gooien, online prijzen zijn even hoog als die van de Praxis incl. kortingquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor ¤ 217,- heb ik al een 14V 18V makita met lion accu's gevonden
Kwalitatief een betere machine, met betere specificaties voor ¤ 2,- euro meer !
http://www.hd-gereedschap(...)-bhp458z-bhp458.html
Aandraaimoment zacht : 58 Nm
Aandraaimoment hard : 91 Nm
Accutype : Li-ion
Boorkop : 1,5 - 13 mm
Var. toerenregeling (schakelaar) : ja
Motorrem : ja
Aantal mechanische toeren : 2
Afm. lxbxh : 225x79x259 mm
Aantal instelbare aandraaimomenten : 21
Toerental onbelast L : 0 - 400 min-1
Toerental onbelast H : 0 - 2000 min-1
Aantal slagen H : 0 - 30000 min-1
Cap. boren in steen : 16 mm
Cap. boren in hout : 76 mm
Cap. boren in metaal : 13 mm
Aantal slagen L : 0 - 6000 min-1
Standaard meegeleverd:
BHP458 (boorschroefmachine)
BL1830 (accu) 1 stuk
Diepte aanslag
Draaghaak
Handgreep
Heeft maar 1 accu...quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor ¤ 217,- heb ik al een 14V 18V makita met lion accu's gevonden
Kwalitatief een betere machine, met betere specificaties voor ¤ 2,- euro meer !
http://www.hd-gereedschap(...)-bhp458z-bhp458.html
Aandraaimoment zacht : 58 Nm
Aandraaimoment hard : 91 Nm
Accutype : Li-ion
Boorkop : 1,5 - 13 mm
Var. toerenregeling (schakelaar) : ja
Motorrem : ja
Aantal mechanische toeren : 2
Afm. lxbxh : 225x79x259 mm
Aantal instelbare aandraaimomenten : 21
Toerental onbelast L : 0 - 400 min-1
Toerental onbelast H : 0 - 2000 min-1
Aantal slagen H : 0 - 30000 min-1
Cap. boren in steen : 16 mm
Cap. boren in hout : 76 mm
Cap. boren in metaal : 13 mm
Aantal slagen L : 0 - 6000 min-1
Standaard meegeleverd:
BHP458 (boorschroefmachine)
BL1830 (accu) 1 stuk
Diepte aanslag
Draaghaak
Handgreep
Wel van 3Ah, daar moet ik wel een dagje mee vooruit kunnenquote:
Klopt. Maar dat is maar net wat je belangrijk vindt. Met 2 accu's kun je gelijk weer door.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:52 schreef n8n het volgende:
[..]
Wel van 3Ah, daar moet ik wel een dagje mee vooruit kunnen
http://www.toolmax.nl/makita-accessoires-accu-bl1830.html
Dat is waar, ben ook wel een beetje verwend met de boren van de academie die alles zonder zuchtje doen, zelfs teak ging ik zonder hakkelen doorheen alsof het niks was. Ga er nog even over nadenken, die link naar de Makita ziet er goed uit (ook naast de capaciteit) maar m'n vriendin vind vakantie boeken nu even belangrijker dan een chique boor. De actie van de praxis heeft geen haast meer nu ik de online prijzen gezien heb dus dan kan ik er nog even rustig over nadenken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:58 schreef strontboer het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is maar net wat je belangrijk vindt. Met 2 accu's kun je gelijk weer door.
Scheelt wel dat een accu in een mum van tijd weer vol is door de meegeleverde snellader.
Je hebt 't ook nog over Bosch. Ik zou Bosch links laten liggen, tenzij je voor blauwe Bosch gaat.
Ik zie trouwens dat bij de link van Vonkenboer de lader er niet apart bij vermeld is, terwijl dit bij andere "Makita aanbiedingen" wel het geval is. Het lijkt me dat er wel een lader bij moet zitten, dus het kan een typefoutje zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:03 schreef n8n het volgende:
[..]
Dat is waar, ben ook wel een beetje verwend met de boren van de academie die alles zonder zuchtje doen, zelfs teak ging ik zonder hakkelen doorheen alsof het niks was. Ga er nog even over nadenken, die link naar de Makita ziet er goed uit (ook naast de capaciteit) maar m'n vriendin vind vakantie boeken nu even belangrijker dan een chique boor. De actie van de praxis heeft geen haast meer nu ik de online prijzen gezien heb dus dan kan ik er nog even rustig over nadenken.
Tweedehands nog een optie? Vind het een beetje eng maar begrijp ook dat Li-Ion vrij lang mee zou moeten gaan.
Tweedehands zou ik niet doen; de staat van de accu's kun je niet achterhalenquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:03 schreef n8n het volgende:
[..]
Dat is waar, ben ook wel een beetje verwend met de boren van de academie die alles zonder zuchtje doen, zelfs teak ging ik zonder hakkelen doorheen alsof het niks was. Ga er nog even over nadenken, die link naar de Makita ziet er goed uit (ook naast de capaciteit) maar m'n vriendin vind vakantie boeken nu even belangrijker dan een chique boor. De actie van de praxis heeft geen haast meer nu ik de online prijzen gezien heb dus dan kan ik er nog even rustig over nadenken.
Tweedehands nog een optie? Vind het een beetje eng maar begrijp ook dat Li-Ion vrij lang mee zou moeten gaan.
Een boor met snoer is sowieso geen optie, werk zo nu en dan ook zonder of vrijwel geen toegang tot netstroom. Ben dan ook 2 keer geld kwijt en omdat ik niet extreme klussen heb koop ik dan liever een prima all-rounder. Als ik echt moet kloppen heeft m'n pa nog wel wat liggen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:17 schreef hottentot het volgende:
Voor jouw gebruik, zou ikzelf denk ik gewoon een boormachine met snoer kopen TS.
Bijvoorbeeld een Bosch boorhamer Bosch GSB 21-2 RCT
Aangevuld met een Bosch PSB 570 RE of een goedkope accuboor (wat kan want voor het zwaardere werk heb je al een goede boor liggen)
Even uitzoeken dan. tweedehands laat ik dan in ieder geval maar varen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:10 schreef strontboer het volgende:
[..]
Ik zie trouwens dat bij de link van Vonkenboer de lader er niet apart bij vermeld is, terwijl dit bij andere "Makita aanbiedingen" wel het geval is. Het lijkt me dat er wel een lader bij moet zitten, dus het kan een typefoutje zijn.
Tweedehands zou ik persoonlijk niet doen. Je weet niet wat er met de machine gebeurd is. Kan best zijn dat de beste man of vrouw ze opgekocht heeft van een bouwbedrijf en dat die mensen er vervolgens mee gegooid hebben en dergelijke.
Ah thanks, staat hier dan weer voor 129, dat is wel erg goed te doen. Op dezelfde site staat dan ook weer een Metabo, vergelijkbaar voor 159, iets sterker en de lamp is ingebouwd, ook met 2 accu's. Lees daar ook niet echt slechte dingen over. Ga nu even kijken denk ik waar een leuke aanbieding te vinden is. (Tijds)druk is er een beetje af omdat Praxis gewoon echt te aso prijzen blijkt te hanteren.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tweedehands zou ik niet doen; de staat van de accu's kun je niet achterhalen
En je weet nooit hoe je met die machine omgegaan is in het verleden.
Hitachi is een goed budgetmerk; vaak kun je wel ergens een set vinden van 14,4V met 2 accu's en een zaklampwel maar 1,5 Ah accu's en je kunt er voornamelijk maar mee schroeven
met die Makita kun je ook nog in stenen boren e.d.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)00999200000011799595
Maar voor 159,- wel een stuk meer binnen je budget
Doe ik ook niet echt maar als er dan 1 bij zit liever er in. Wel een goede trouwens, heb echt alleen een boor, accu en lader nodig. In ieder geval zorgen dat ik niet te veel extra ga betalen voor zulke 'extra's'. Bitjes kom ik in om en een koffer mwah, whateverquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:36 schreef hottentot het volgende:
Een lamp zou ik niet zo druk om maken, ik heb in meerdere een lamp zitten en gebruik die nooit.
Zijn er überhaupt mensen die dit wel gebruiken?
Hoger toerental gaat ten koste van de maximale grote van de gaten die de machine aankan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:37 schreef n8n het volgende:
[..]
Doe ik ook niet echt maar als er dan 1 bij zit liever er in. Wel een goede trouwens, heb echt alleen een boor, accu en lader nodig. In ieder geval zorgen dat ik niet te veel extra ga betalen voor zulke 'extra's'. Bitjes kom ik in om en een koffer mwah, whatever
Hier een specs-vergelijk van de Hitachi en Metabo. Metabo is iets sneller qua toeren wat prettig is bij het boren van gaten(?).
True, zie nu dat de Hitachi 30mm Ø kan en de Metabo 20mm. Neig dan toch weer Naar de Hitachi omdat deze ook behoorlijk goedkoop is en een snellader heeft. Als ik ooit nog een huis koop en echt ga klussen kan ik altijd nog een mooie machine kopen en die ik nu neem als reserve houden. (ken mensen met een reserve en reserve-reserve-boorquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoger toerental gaat ten koste van de maximale grote van de gaten die de machine aankan.
Ik weet niet waar jouw prioriteit ligt.
Tevens zul je bij veel gaten (metaal, steen, vlinderboor) de boor toch niet volgas doen omdat dan of de boor of het materiaal verbrand.
Hier ook een heel arsenaalquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:50 schreef n8n het volgende:
[..]
True, zie nu dat de Hitachi 30mm Ø kan en de Metabo 20mm. Neig dan toch weer Naar de Hitachi omdat deze ook behoorlijk goedkoop is en een snellader heeft. Als ik ooit nog een huis koop en echt ga klussen kan ik altijd nog een mooie machine kopen en die ik nu neem als reserve houden. (ken mensen met een reserve en reserve-reserve-boor)
heb hier ook een reserve-reserve liggen van een klasgenoot maar daar zijn de accu's helemaal gaar van. Nu nog even uitzoeken of er geen plastic aandrijving in die Hitachi zit want dat is natuurlijk troep.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hier ook een heel arsenaal, ik denk rond de 10 machines.
(Vroeger eigen installatiebureau gehad)
Zoals ik al meldde: de cellen zijn te vervangen en dan is het pack weer als nieuw.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:00 schreef n8n het volgende:
heb hier ook een reserve-reserve liggen van een klasgenoot maar daar zijn de accu's helemaal gaar van. Nu nog even uitzoeken of er geen plastic aandrijving in die Hitachi zit want dat is natuurlijk troep.
Is dit wat? 2Ah.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:41 schreef Pap89 het volgende:
Mm, zelf ook een beetje aan het kijken voor een accuboormachine.
Wat zijn de beste opties met een budget tot zo'n 250-300?
18volt/2x li-ion accu en genoeg Nm?
Pardon, dacht dat je met NiCd bedoeldequote:Op donderdag 29 mei 2014 15:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoals ik al meldde: de cellen zijn te vervangen en dan is het pack weer als nieuw.
Ik heb er twee en ik gebruik ze toch echt regelmatigquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:36 schreef hottentot het volgende:
Een lamp zou ik niet zo druk om maken, ik heb in meerdere een lamp zitten en gebruik die nooit.
Zijn er überhaupt mensen die dit wel gebruiken?
Ik bedoel die inbouwdingetjesquote:Op donderdag 29 mei 2014 16:09 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb er twee en ik gebruik ze toch echt regelmatig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |