De klassieke reactoren zijn inderdaad niet houdbaar, maar tot fusie rendabel wordt kan er met nieuwe technieken behoorlijk risicovrij en met amper afval, dat ook nog eens amper radioactief is, goed kernenergie gebruikt worden. Een aantal landen is al met de ontwikkeling en zelfs de bouw van die centrales bezig. Interessante materiequote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
Tot die ontploft. Of die ontploft niet en je zit weer met afval waar je nergens mee naartoe kan.
Ruitenwissers er op monteren.quote:
Wat doen we nu dan ?quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:04 schreef miereneter47 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verre van positief. Het is gewoonweg irreëel om te klooien met ecosystemen
Dat is een heel andere insteek dan waar ik van uitgegaan was. Als dat echt zo geweldig is, ben ik er wel voorstander van.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De klassieke reactoren zijn inderdaad niet houdbaar, maar tot fusie rendabel wordt kan er met nieuwe technieken behoorlijk risicovrij en met amper afval, dat ook nog eens amper radioactief is, goed kernenergie gebruikt worden. Een aantal landen is al met de ontwikkeling en zelfs de bouw van die centrales bezig. Interessante materie
Er is nog geen draaiende centrale met die techniek (ik heb het dan over Liquid Fluor Thorium Reactors, google maar eens), dus het moet zich nog bewijzen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat is een heel andere insteek dan waar ik van uitgegaan was. Als dat echt zo geweldig is, ben ik er wel voorstander van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |