Jij woont toch nog gewoon bij je paps en mams?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Volgend jaar wil ik twee commissies doen en wat bijles geven. Ik gok op 5 uur bijles per week, dus 220 euro per maand extra.
Ja, daarom. Ik vertrouw andere mensen niet om het netjes te houden, en ik kan totaal niet tegen rommel of viezigheid.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:12 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Snap ik wel. Hier in delft zijn alle studentenhuizen echt ranzig en veel hebben muizen (hier ook), zal in leiden ook wel zo zijn
Hoe bedoel je 'op jezelf'? Niet in een studenteneenheid?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:09 schreef Rezania het volgende:
[..]Ik wil wel sowieso op mezelf ja, dat wel. Geen zin om te delen.
Ja, klopt, maar ik wil op kamers in Leiden voor volgend jaar.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij woont toch nog gewoon bij je paps en mams?
Veel van de vaste lasten heb ik dus gewoon niet. Denk dat het neerkomt op huur inc., telefoon en internet bij mij, meer niet. Eten voor 150 euro per maand is echt prima te doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik krijg niks van ouders, heb een paar bladzijdes terug een lijstje gepost met mijn kosten. Komt neer op ongeveer 700 euro totaal aan 'vaste lasten', wel eten en in mijn geval collegegeld enzo, maar niks extra's als kleding.
Eten is niet heel duur als je er je best voor doet om fatsoenlijk te koken en eventjes de moeite neemt om 1x per week naar de markt te fietsen voor je groente.
Ik begon met met 150 euro per maand, zit nu op 120 en ben het aan het afbouwen naar 100 euro per maand, waarvan mijn vriend ongeveer 1/3 van de tijd bij mij eet. Dat gezegd hebbende: ik eet eigenlijk standaard vega en daarmee bespaar je ziek veel geld.
Studio voor jezelf.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:14 schreef defineaz het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'op jezelf'? Niet in een studenteneenheid?
Hier in California heeft bijna iedereen letterlijk 'roommates' (meestal 2 studenten per slaapkamer). Dus een gedeelde slaapkamer, badkamer, woonkamer (complete onzin natuurlijk, ik zou liever een eigen slaapkamer hebben en de rest delen. Ik betaal ook nog eens 800 dollar per maand voor die gedeelde kamer...). Je kan niet eens fatsoenlijk masturberen
Ja, verdient lekker, maar of je dan nog moet lenen of niet is de vraag. Ik wil ook niet skeer door mijn studententijd gaan.quote:
Dat is nog wel te overzien danquote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Studio voor jezelf.![]()
En in mijn geval inclusief huurtoeslag, dus ik betaal 320 inclusief voor mijn eigen mini-woning.
Een eigen slaapkamer, badkamer en keuken, minstens. Dat je gewoon lekker kan handkarren waar je maar wil.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:14 schreef defineaz het volgende:
[..]
Hier in California heeft bijna iedereen letterlijk 'roommates' (meestal 2 studenten per slaapkamer). Dus een gedeelde slaapkamer, badkamer, woonkamer (complete onzin natuurlijk, ik zou liever een eigen slaapkamer hebben en de rest delen. Ik betaal ook nog eens 800 dollar per maand voor die gedeelde kamer...). Je kan niet eens fatsoenlijk masturberen
Hoeveel vierkante meter?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Studio voor jezelf.![]()
En in mijn geval inclusief huurtoeslag, dus ik betaal 320 inclusief voor mijn eigen mini-woning.
Vooral dat naar de markt gaan om half 5 is heel slim.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar ik wil op kamers in Leiden voor volgend jaar.
[..]
Veel van de vaste lasten heb ik dus gewoon niet. Denk dat het neerkomt op huur inc., telefoon en internet bij mij, meer niet. Eten voor 150 euro per maand is echt prima te doen.Vooral dat vaak vega eten is slim.
Oh, is het je daar om te doenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een eigen slaapkamer, badkamer en keuken, minstens. Dat je gewoon lekker kan handkarren waar je maar wil.
Gewoon die vrijheid weet je, alles lekker voor jezelf, geen gezeik.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:17 schreef defineaz het volgende:
[..]
Oh, is het je daar om te doen
Wel lekker, als je het kan betalen
Damn. Dat kost in Leiden gewoon 550 euro.quote:
Gedeelde slaapkamer... Moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:14 schreef defineaz het volgende:
[..]
Sociale huur voor jongeren!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Damn. Dat kost in Leiden gewoon 550 euro.![]()
_!
Daar keek ik dus bij.quote:
Je moet dan wel naast je studie werken..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gewoon die vrijheid weet je, alles lekker voor jezelf, geen gezeik.
Heb je sowieso wel goedkoper.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Damn. Dat kost in Leiden gewoon 550 euro.![]()
_!
Nou nou, paar uurtjes bijles geven of gewoon lenen, meid toch. Ik heb meer verplichte uren practicum dan dat ik moet werken dan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet dan wel naast je studie werken..
Waar is de werkelijke "vrijheid" dan nog....
Neuh, gewoon woningnet. Ik was zo slim om me gelijk op m'n 18de in te schrijven voor de puntenopbouw. Ik 1000x tegen m'n vrienden op het VWO zeggen: moet je ook doen!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Daar keek ik dus bij.Duwo.nl toch of niet?
Was ook de enige waarvan de slaagkans zeer hoog was, zal er wel iets mee te maken hebben.quote:
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Neuh, gewoon woningnet. Ik was zo slim om me gelijk op m'n 18de in te schrijven voor de puntenopbouw. Ik 1000x tegen m'n vrienden op het VWO zeggen: moet je ook doen!
Maar natuurlijk niemand luisteren. Nu zit ik in een eigen studio voor minder geld dan zij in een lullige studentenkamer van 12m2 met 8 man en 1 wc.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |