Groeizaam weerquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lekker lekker. Hoe staat het met de bieten?
Lol.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Groeizaam weer. Aardappels zijn al een tijdje opnieuw gefreesd dus daar hoeven we niet meer te komen. Bieten zijn gezaaid, goed gekiemd. Uien staat ook al boven. Zit alleen nog een beetje in met de peen en kool. Zeker nu er weer een plens water gevallen is. Echter is dat water icm dit weer voor de rest van de gewassen wel onwijs goed
.
Bintjes worden niet meer zo veel geteeld. Vroeger werden bintjes voornamelijk als consumptie aardappels geteeld. Tegenwoordig nog wat voor de zetmeel en de vlokken. De bint is een van de oudere rassen die in Nederland geteeld wordt. Omdat de aardappel erg vatbaar is voor phytophthora, zowel in het gewas als in de knol, wordt 'ie niet meer geteeld; het langere groeiseizoen van tegenwoordig (met oog op hogere opbrengsten) kan niet meer rendabel gemaakt worden omdat er teveel gespoten moet worden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef Modus het volgende:
[..]
Vertel nog eens wat interessants over het DNA van bintjes.
http://instantrimshot.com/classic/?sound=downerquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Bintjes worden niet meer zo veel geteeld. Vroeger werden bintjes voornamelijk als consumptie aardappels geteeld. Tegenwoordig nog wat voor de zetmeel en de vlokken. De bint is een van de oudere rassen die in Nederland geteeld wordt. Omdat de aardappel erg vatbaar is voor phytophthora, zowel in het gewas als in de knol, wordt 'ie niet meer geteeld; het langere groeiseizoen van tegenwoordig (met oog op hogere opbrengsten) kan niet meer rendabel gemaakt worden omdat er teveel gespoten moet worden.
Fun-fact: de naam komt weg bij de stageloper van de veredelaar van het ras: Bintje Jansma.
Kom jij ook uit Friesland?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Bintjes worden niet meer zo veel geteeld. Vroeger werden bintjes voornamelijk als consumptie aardappels geteeld. Tegenwoordig nog wat voor de zetmeel en de vlokken. De bint is een van de oudere rassen die in Nederland geteeld wordt. Omdat de aardappel erg vatbaar is voor phytophthora, zowel in het gewas als in de knol, wordt 'ie niet meer geteeld; het langere groeiseizoen van tegenwoordig (met oog op hogere opbrengsten) kan niet meer rendabel gemaakt worden omdat er teveel gespoten moet worden.
Fun-fact: de naam komt weg bij de stageloper van de veredelaar van het ras: Bintje Jansma.
Kkiquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:06 schreef Modus het volgende:
[..]
http://instantrimshot.com/classic/?sound=downer
Fijn dat je het leuk vind, ik kan iedere dag wel een stukje schrijven over aardappels als je dat leuk vind?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:06 schreef Modus het volgende:
[..]
http://instantrimshot.com/classic/?sound=downer
Awh kus op je boosquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Erg grappig inderdaad, haha, die modus is me d'r eentje.
Ik zou eerder zeggen kkmad.quote:
Ik vond schooltuinen vroeger echt DE SHIT gewoonquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Erg grappig inderdaad, haha, die modus is me d'r eentje.
Goh, wat zou jij daar nou geteeld hebben?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ik vond schooltuinen vroeger echt DE SHIT gewoon.
hahahaahaha inddquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen kkmad.
hahaha nee hoor grapje, ik moest gewoon altijd lachen om die originele grapjes die 'ie maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En altijd het laatste woord.![]()
Dit is verwarrend. Gaat verder alles goed?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen kkmad.
hahaha nee hoor grapje, ik moest gewoon altijd lachen om die originele grapjes die 'ie maakt.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Ik vind het nog steeds wel leuk om een beetje aan te prutsen in m'n tuin. Maar op grotere schaal vind ik het net even toffer.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016![]()
Awh, ben je boos?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:10 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dit is verwarrend. Gaat verder alles goed?
hihi, nee hoor, gaat prima, met jou ook?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Verwarrend? Mensen met dezelfde UI is pas verwarrend! Doe er eens wat aan!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:10 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dit is verwarrend. Gaat verder alles goed?![]()
Ass 'n titties, wanna have somequote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:10 schreef Chai het volgende:
[..]
Goh, wat zou jij daar nou geteeld hebben??
Nee, van wat ik nog weet sla, rode bieten, uien, zonnebloemen en verder weet ik het niet meer.
Hahaha ohja, alweer vergetenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:15 schreef Nober het volgende:
Verwarrend? Mensen met dezelfde UI is pas verwarrend! Doe er eens wat aan!.
![]()
Courgettes?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:15 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ass 'n titties, wanna have some?
Nee, van wat ik nog weet sla, rode bieten, uien, zonnebloemen en verder weet ik het niet meer.
![]()
Wordt buiten niet echt gedaan geloof ik. Wel in een kas oid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:16 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Fucking hell, volgens mij serieus wel_! Kan gewoon in NL toch?
Hier zou je mij een groot plezier mee doenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Fijn dat je het leuk vind, ik kan iedere dag wel een stukje schrijven over aardappels als je dat leuk vind?![]()
Gaan we dat gewoon doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier zou je mij een groot plezier mee doenTARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016![]()
Is het nou patat of friet?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wordt buiten niet echt gedaan geloof ik. Wel in een kas oid.![]()
Ja op industriële schaal.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wordt buiten niet echt gedaan geloof ik. Wel in een kas oid.
Thuis kan gewoon
http://huis-en-tuin.infon(...)ltaat-verzekerd.html![]()
courgette schooltuinenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wordt buiten niet echt gedaan geloof ik. Wel in een kas oid.
Ongeveer 6.390 resultaten (0,38 seconden)
Yep, courgette ook.
![]()
Oh tof, dat wist ik niet. Volgens jaar maar eens wat van die dingen zetten want ze hebben wel een mooi bloem vind ik.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:18 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja op industriële schaal.
Thuis kan gewoon
http://huis-en-tuin.infon(...)ltaat-verzekerd.htmlTARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016![]()
Fuck youquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:31 schreef Mortaxx het volgende:
Inb4 alle SC leden die opeens niet weten hoe courgette smaakt
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.![]()
Dit doet pijn Mortaxx, gruwelijk veel pijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:31 schreef Mortaxx het volgende:
Inb4 alle SC leden die opeens niet weten hoe courgette smaaktTARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016![]()
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:32 schreef Modus het volgende:
[..]
Volgens mij smaak jij onderhand wel naar courgette![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
Forum Opties Forumhop: Hop naar: