Dat ben ik niet geheel met je eens al ben ik totaal geen fan. De sport zelf is op zich best mooi. Maar het alles daar omheen is mij totaal vreemd. Ook dat men zoveel verdient.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef Webschip het volgende:
[..]
Andere doelgroep, hè?
Nog maar niet te spreken over de ellende die voetbalsupporters aanrichten.
Ik vind voetbal een vervelende en agressieve sport om naar te kijken. Het is een sport voor macho's..
Over scheve beloningen en alles wat daar toe leidt, daar hebben DS4 en ik het vaak over gehad.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat ben ik niet geheel met je eens al ben ik totaal geen fan. De sport zelf is op zich best mooi. Maar het alles daar omheen is mij totaal vreemd. Ook dat men zoveel verdient.
Precies. En het zijn altijd bepaalde mensen die het maar verdedigen. Ik ken echt mensen die ik veel belangrijker vind die in een jaar nog niet verdienen wat een voetballer krijgt in een maand. Dan is er iets geks aan de hand.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:47 schreef Webschip het volgende:
[..]
Over scheve beloningen en alles wat daar toe leidt, daar hebben DS4 en ik het vaak over gehad.
Mij bevreemd dat verschijnsel ook, al zie je dat ook vooral in het bedrijfsleven waar groepen ook excessief worden " beloond" .
De kern van de discussie was steeds beloning irt presteren, en dat die relatie in mijn ogen vaak ver te zoeken was.
Ik kan ook niet begrijpen waarom een Robin van Persie en al die anderen met miljoenen moeten wegkomen.
Ik las ergens dat de de Nederlandse internationals zelf een bonus zouden krijgen voor iedere gewonnen wedstrijd?
Je zou het " kapitalisme in the overdrive" kunnen noemen. Wat mij mij betreft dus ook doorgeschoten ...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Precies. En het zijn altijd bepaalde mensen die het maar verdedigen. Ik ken echt mensen die ik veel belangrijker vind die in een jaar nog niet verdienen wat een voetballer krijgt in een maand. Dan is er iets geks aan de hand.
Welke ellende richten voetbalsupporters precies nog aan?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:41 schreef Webschip het volgende:
[..]
Andere doelgroep, hè?
Nog maar niet te spreken over de ellende die voetbalsupporters aanrichten.
Ik vind voetbal een vervelende en agressieve sport om naar te kijken. Het is een sport voor macho's en heeft een hoog tokkie-gehalte.
Rellen? De kosten die dat met zich meebrengt? Waarom zou ik moeten betalen voor enorm veel politie inzet als niet voetbal man? Als je mensen miljoenen kan betalen in sport betaal je de politie ook maar zelf.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:54 schreef bamibij het volgende:
[..]
Welke ellende richten voetbalsupporters precies nog aan?
Vraag het de winkeliers en het openbaar vervoer maar. En de politie niet te vergeten, zij moeten mankracht elders wegslepen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:54 schreef bamibij het volgende:
[..]
Welke ellende richten voetbalsupporters precies nog aan?
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:59 schreef Globali het volgende:
Het raarste is nog bij voetbal tuig dat het vaak gaat over wat oudere mensen. Vaak mensen die een vrouw en kinderen hebben.
Wat is er raar in het zeggen dat men de werkelijke kosten ook zelf maar moet dragen?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:00 schreef bamibij het volgende:
Om over inkomsten voor de middenstand nog maar te zwijgen. Om over de 60 fte banen die een voetbalclub gemiddeld voor kantoorpersoneel e.d. oplevert nog maar te zwijgen.
Ik ga de discussie niet eens aan trouwens, met jullie Opstelten-retoriek
Dat is werkelijkheid. Dat kwam voort uit het Picornie onderzoek.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:01 schreef bamibij het volgende:
[..]
Totaal wereldvreemd. Jij zegt ook nog 'ik kan niet eens met goed fatsoen mn kinderen meenemen' zeker?
Picornie, juist ja. En hoelang is dat geleden? Geldt die werkelijkheid nu nog steeds denk jij?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is werkelijkheid. Dat kwam voort uit het Picornie onderzoek.
Ik ga nooit naar voetbal.
Ja. Ik zie die mensen toch op TV of soms op straat.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Picornie, juist ja. En hoelang is dat geleden? Geldt die werkelijkheid nu nog steeds denk jij?
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Ik zie die mensen toch op TV of soms op straat.
Nee met die skybox zou je eigenlijk precies aan het plaatje van een elitaire voetbalhater die maar wat blaat voldoen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zou wel raar zijn als ik nu ga zeggen dat ik een skybox Ajax heb.
Ik heb het gewoon over de stad en openbaar vervoer. Heb je enig idee wat het de stad kost als Feyenoord komt spelen in Amsterdam?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:06 schreef bamibij het volgende:
[..]
Hoelang is het precies geleden dat er een noemenswaardige rel op de tribunes was in Nederland?
Ik ga nog verder als niet hater. Ik ga niet naar die skybox.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:07 schreef bamibij het volgende:
[..]
Nee met die skybox zou je eigenlijk precies aan het plaatje van een elitaire voetbalhater die maar wat blaat voldoen.
Er mogen geen Feyenoordsupporters meer naar uitwedstrijden in Amsterdam pipo.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon over de stad en openbaar vervoer. Heb je enig idee wat het de stad kost als Feyenoord komt spelen in Amsterdam?
Niet mijn schuld als niet supporter in elk geval. Dat is gewoon helemaal jullie probleem.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:11 schreef bamibij het volgende:
[..]
Er mogen geen Feyenoordsupporters meer naar uitwedstrijden in Amsterdam pipo.
En ja ik weet het heel goed want ik ben een vrij fanatieke Feyenoordfan. Maar eh, dat er zo buitensporig veel politie wordt ingezet, ook bij wedstrijden als RKC-NEC, wiens schuld is dat?
Ons probleem ja? Prima. Ik dacht dat het een maatschappelijk probleem was maar blijkbaar is het 'ons' probleem. Oki.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:13 schreef Globali het volgende:
[..]
Niet mijn schuld als niet supporter in elk geval. Dat is gewoon helemaal jullie probleem.
Dat eerste wist ik niet maar onderschrijft mijn stelling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |