Ook binnen het westen nog steeds vin dik. Niet one size fits all. Maar er zijn nog altijd groepen waar het nodig is.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:24 schreef 2Happy4U het volgende:
In het westen is het niet meer nodig omdat de doelen behaald zijn. In het Midden-Oosten en Afrika is het inderdaad nog wel nodig.
Noem eens wat voorbeelden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:27 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Ook binnen het westen nog steeds vin dik. Niet one size fits all. Maar er zijn nog altijd groepen waar het nodig is.
Religie is ook niet van nu. Dat leeft ook nog honderden jaren geleden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:31 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de Bible belt. Of moslimgemeenschappen.
Ik vind ook dat er een taak is om vrijheid en gelijke rechten voor iedereen te hebben. Ik vind het dus wel een goed idee om de strijd aan te gaan met ouderwetse denkbeelden die dat belemmeren. Uiteindelijk gun ik alle vrouwen dezelfde mogelijkheden en vrijheid die ik gehad heb.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:39 schreef SpecialK het volgende:
Wat verwacht je precies van het feminisme, TS? Dat het op wettelijk niveau dingen gelijk trekt? Of dat het op cultureel niveau haar idealen opdringt, ook aan mensen die er wellicht helemaal geen boodschap aan hebben.
Je lijkt namelijk een beetje op dat laatste aan te sturen en het komt een beetje 'eng' over als jij voor mensen denkt te weten wat wel of niet gezonde denkpatronen zijn nietwaar?
In Nederland is feminisme overbodig en zelfs schadelijk. Het is tijd voor mensenrechten. Niet snijden in kleine meisjes hun vagina en niet snijden in jongens hun piemel. Niet het onderwijs nog meer feminiseren in de hoop allemaal kleine rustige meisjes te creëren, maar ruimte te geven aan beide seksen. Niet vage quota's voor topposities opstellen en mensen gewoon als gelijken behandelen. Net zoals bouwvakkers ook niet lopen te zeiken dat hunnie het werk moeten doen terwijl vrouwen relaxtere baantjes hebben over het algemeen. Het overgrote deel van de mensen in de gevangenis zijn mannen met een klote jeugd.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:20 schreef MrsGreen het volgende:
Ik lees weel eens op dit forum gehaat om feminisme als iets van vroeger dat niet meer nodig is. Dat het overbodig zou zijn geworden.
Ik ben het daar niet mee eens en vind het kort door de bocht. Natuurlijk hebben vrouwen een veel betere positie dan 60 jaar geleden en heeft een grote groep weinig te klagen. Maar er zijn nog genoeg groepen waarin er nog niet gelijkwaardig met seksen wordt omgegaan. Bijvoorbeeld de Bible belt of islamitische groepen. Maar vooral in het buitenland.
Zijn jullie het met me eens dat feminisme geen overbodige beweging is?
Dat hebben we al. Sterker nog. Vrouwen hebben bovenop gelijke rechten in sommige gevallen zelfs ontheffing van bepaalde plichten en extra beschermingen. Zelfs buiten biologische factoren om. Iets wat niet helemaal eerlijk is maar wat door het feminisme categorisch wordt genegeerd.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:44 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Ik vind ook dat er een taak is om vrijheid en gelijke rechten voor iedereen te hebben.
Je wil de strijd aan gaan met denkbeelden, eh? Zoals GW Bush de strijd aanging met "het terrorisme". Jij wilt mensen dwingen om anders te denken? Als een soort gedachtenpolitie?quote:Ik vind het dus wel een goed idee om de strijd aan te gaan met ouderwetse denkbeelden die dat belemmeren.
Ze hebben dezelfde rechten en daarin mogelijkheden als een man. Jij hebt een hoop van je mogelijkheden gekregen door factoren die meer te maken hebben met geld en contacten wellicht. Iets wat niets met geslacht te maken heeft. Waarom zou iemand kansen moeten krijgen simpelweg OMDAT ze een vrouw is, daar waar mannen er bijvoorbeeld hard voor moeten werken/sparen/ploeteren?quote:Uiteindelijk gun ik alle vrouwen dezelfde mogelijkheden en vrijheid die ik gehad heb.
Het is te idioot voor woorden dat een mannelijke politieagent, soldaat enzovoorts voor hetzelfde baantje fitter moet zijn dan een vrouw. Ik heb dit wel eens tegen vrouwen gezegd, maar daar krijg je op zijn zachts gezegd geen seks van dus doen politici dit ook niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat hebben we al. Sterker nog. Vrouwen hebben bovenop gelijke rechten in sommige gevallen zelfs ontheffing van bepaalde plichten en extra beschermingen. Zelfs buiten biologische factoren om. Iets wat niet helemaal eerlijk is maar wat door het feminisme categorisch wordt genegeerd.
Hangt er een beetje vanaf wat ze gaan doen. Het lijkt mij dat de strijd gestreden is, in die zin dat er met deze strijd niets meer te winnen is, maar dat wil niet zeggen dat de emancipatie is afgerond. Die gaat in mijn optiek om zelfontplooiing, en is daarmee dan dus niet beperkt tot vrouwen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:20 schreef MrsGreen het volgende:
Zijn jullie het met me eens dat feminisme geen overbodige beweging is?
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:26 schreef Hexagon het volgende:
Op zich wel een gedurfd topic in het meest testosteronrijke subforum van FOK!
Ik denk dat dat wel een goeie manier is om homogene bastions van één groep te voorkomen en te doorbreken. Je hoeft niet naar volledige gelijkheid te streven, 50% vrouw lijkt mij ook wat overdreven, maar zo'n quota zorgt er in ieder geval voor dat er ook andere groepen in sijpelen. Dat kunnen dan mannen, vrouwen of allochtonen zijn, maar het idee is dat de beperkte visie van de dominante groep gebroken wordt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:26 schreef Hexagon het volgende:
Maar drammerige dingen als quota's daar voel ik niks voor. Werk m.i. vooral averechts.
Ik denk dat het krijgen van meer vrouwen op topfuncties meer een kwestie is die tijd nodig heeft. Je ziet het langzaa groeien. Ik denk dat als je het met quota gaat afdwingen je meer kwaad dan goed doet.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel een goeie manier is om homogene bastions van één groep te voorkomen en te doorbreken. Je hoeft niet naar volledige gelijkheid te streven, 50% vrouw lijkt mij ook wat overdreven, maar zo'n quota zorgt er in ieder geval voor dat er ook andere groepen in sijpelen. Dat kunnen dan mannen, vrouwen of allochtonen zijn, maar het idee is dat de beperkte visie van de dominante groep gebroken wordt.
Inderdaad, maar op FOK! wordt feminisme het liefst naar de mannenhatende kant getrokken en gaat het gelijk over vrouwenquota en dergelijke.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:23 schreef LelijKnap het volgende:
Ja, mannen zouden idd ook evenveel verlofdagen moeten krijgen, niet benadeeld worden vwb kindregeling na een scheiding, evenveel keuze in sekspartners moeten krijgen, etc
Feminisering van het onderwijs tegengaan is imo ook een onderdeel van feminisme.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:50 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In Nederland is feminisme overbodig en zelfs schadelijk. Het is tijd voor mensenrechten. Niet snijden in kleine meisjes hun vagina en niet snijden in jongens hun piemel. Niet het onderwijs nog meer feminiseren in de hoop allemaal kleine rustige meisjes te creëren, maar ruimte te geven aan beide seksen. Niet vage quota's voor topposities opstellen en mensen gewoon als gelijken behandelen. Net zoals bouwvakkers ook niet lopen te zeiken dat hunnie het werk moeten doen terwijl vrouwen relaxtere baantjes hebben over het algemeen. Het overgrote deel van de mensen in de gevangenis zijn mannen met een klote jeugd.
Als je graag een beweging belangrijk wil vinden start dan een beweging voor de emancipatie van kinderen. Als kinderen beter opgroeien in een liefdevolle omgeving dan zullen de meeste problemen die vrouwen ondervinden ook verdwijnen.
http://www.ouders.nl/artikelen/huilbaby-brengt-ouders-tot-wanhoop
1 op de 20 ouders geeft in Nederland nog steeds toe baby's te mishandelen. Vooral moeders doen het. Niemand zal het ooit letterlijk zeggen, maar als een van je eerste onbewuste imprintingen is van de belangrijkste vrouw in je leven die je mishandeld dan kan dat later terugkomen bij andere vrouwen. De corrigerende tik bij mensen die geen keuze hebben om bij je te zijn is in vele cirkels nog volledig normaal, maar doe je het bij iemand die bijna net zo groot als jou is en zo weg kan lopen dan ben je een bruut. Het is tijd voor mensenrechten en daarbij niet zoals gewoonlijk te vergeten dat kinderen ook mensen zijn.
Er is tegenwoordig in het westen weinig anders voor het feminisme te doen dan gedachtenpolitie uithangen en outcome equality afdwingen. Beide dingen die vroeger vooral geassocieerd waren met de radfems.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Inderdaad, maar op FOK! wordt feminisme het liefst naar de mannenhatende kant getrokken en gaat het gelijk over vrouwenquota en dergelijke.
Ik wil je best geloven maar ik ben het nog niet tegengekomen. Dit lijkt vooral een speerpunt te zijn van veel MRA's. Heb je een bron? Want ik heb nog geen enkele feminist hier over horen praten.quote:[..]
Feminisering van het onderwijs tegengaan is imo ook een onderdeel van feminisme.
Waarom zou de feminisering daar nog verder door moeten zetten? Die vrouwen daar hebben toch ook voldoende mogelijkheden om "gelijk" te zijn?, wellicht alleen niet binnen hun eigen gemeenschap.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:31 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de Bible belt. Of moslimgemeenschappen.
Er bestaat bij opleidingen voor leraar (vooral voor jongere leeftijdsgroepen) nogal wat negatieve discriminatie door de lesinstituten. Ik weet niet hoe dat in Nederland is maar in de UK lijkt de tendens te zijn: "man wil bij 4 tot 10 jarigen in de buurt zijn, hij zal wel een pedo zijn". Dan wordt het moeilijk om je punten te verdienen en je oefeningen te doen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:28 schreef RabbitHeart het volgende:
Maar wat houdt mannen dan tegen om het onderwijs in te gaan? Dat gaat de "feminisering", voor zover die bestaat, weer wat tegen.
Jij woont in de UK?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er bestaat bij opleidingen voor leraar (vooral voor jongere leeftijdsgroepen) nogal wat negatieve discriminatie door de lesinstituten. Ik weet niet hoe dat in Nederland is maar in de UK lijkt de tendens te zijn: "man wil bij 4 tot 10 jarigen in de buurt zijn, hij zal wel een pedo zijn". Dan wordt het moeilijk om je punten te verdienen en je oefeningen te doen.
Ik heb geen harde cijfers hiervoor dat geef ik toe maar het verklaart mijnsinziens in ieder geval een klein deel van de afzijdige mannen in vooral de jongere segmenten van het onderwijs. Naarmate de leeftijdscategorien omhoog gaan zie je meer mannelijke didacten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |