abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 juni 2014 @ 08:31:16 #276
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140659437
Hier een review van de Nanjie, voor mensen die interesse hebben:

http://aarazors.blog.com/(...)cheap-one-from-ebay/




[ Bericht 48% gewijzigd door THEFXR op 03-06-2014 08:43:53 ]
  dinsdag 3 juni 2014 @ 08:33:15 #277
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140659465
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 07:27 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Eh, kuch! Behalve als je daar vantevoren op gewezen wordt en dat advies in de wind slaat :p
Dat lijkt op eigenwijsheid van iemand, het is de bedoeling dat je met paypal veiligheid je verliezen tot een minium beperkt worden en niet dat je er voorddeel van krijgt, zoals het produkt en geld geld terug.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 08:53:27 #278
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140659718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 08:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat lijkt op eigenwijsheid van iemand, het is de bedoeling dat je met paypal veiligheid je verliezen tot een minium beperkt worden en niet dat je er voorddeel van krijgt, zoals het produkt en geld geld terug.
Bij misbruik komt paypal daar wel achter... en dan word je account vanzelf bevroren.. en dat doen ze natuurlijk alleen als je net je saldo weer aangevuld hebt.. ;)

Ik heb er wel vaker gebruik van gemaakt.. een "professional heavy duty" rvs knoflookpers die na de eerste teen krom was.. dan voldoet ie dus niet aan de beschrijving, maar dan roep ik rustig dat ik het bestelde product niet gehad heb.. (en dat is ook zo, want ik had toch een "heavy duty professional" gekocht, en niet dat prul wat ze me hadden gestuurd..)

Maar over het algemeen heb ik nooit problemen gehad.. en bestel wel een hoop zooi van Ebay/China
Ebay verkopers hebben liever een 5 star rating dan een probleempje met een klant, dus sturen ze er zonder mokken nog eentje achteraan.. das goedkoper..
Bij minder dan 5 sterren worden ze namelijk behoorlijk gekort door ebay.. vandaar dat er vaak bijstaat dat je ze rechtstreeks moet aanspreken "if youre not satisfied" ipv een lage rating te geven..

Het word je (als verkoper) snel behoorlijk onmogelijk gemaakt, en daarom zie je ook dat er veel verloop in verkopers is.. (ik zou er zelf nooit aan beginnen)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_140660762
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 07:27 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Eh, kuch! Behalve als je daar vantevoren op gewezen wordt en dat advies in de wind slaat :p
Zoals ik al zei ik hoef niet bij het handje vast gehouden te worden, en neem het risico graag.

Ook wanneer bepaalde mensen aan hand van foto's al een oordeel klaar hebben zonder de scheerkwast in de handen gehad te hebben.

En daarnaast ben ik naast scheer enthousiast ook gewoon consument, en soms dien je een risico te nemen als consument en sommige eBay verkopers misleiden de boel gewoon bewust.

Die scheerkwast zou overigens wel prima voldoen hebben als beginners scheerkwast, eigenlijk zou je het kunnen vergelijken met die De Vergulde Hand Scheerkwasten, die zijn ja ook minder goed.

[ Bericht 11% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-06-2014 10:17:39 ]
pi_140661742
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 09:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ik hoef niet bij het handje vast gehouden te worden, en neem het risico graag.

Ook wanneer bepaalde mensen aan hand van foto's al een oordeel klaar hebben zonder de scheerkwast in de handen gehad te hebben.
Dat heeft niks met een oordeel te maken. Deze "bepaalde" persoon, ondergetekende dus, wist dat dat niet de gradatie haar was waaronder het verkocht was en dat heb je naderhand ook toegegeven. Ga hier niet stoer lopen doen terwijl je verduveld goed weet hoe de vork in de steel zit.
Maar goed, deze discussie heeft zijn oorsprong op een ander forum (GoT) voor wie daar toegang heeft is daar alles terug te lezen. Dit speelt begin dit jaar.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:46:40 #281
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140663366
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:41 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Dat heeft niks met een oordeel te maken. Deze "bepaalde" persoon, ondergetekende dus, wist dat dat niet de gradatie haar was waaronder het verkocht was en dat heb je naderhand ook toegegeven. Ga hier niet stoer lopen doen terwijl je verduveld goed weet hoe de vork in de steel zit.
Maar goed, deze discussie heeft zijn oorsprong op een ander forum (GoT) voor wie daar toegang heeft is daar alles terug te lezen. Dit speelt begin dit jaar.
ooh, dat verandert de zaak wel even, schijnbaar dacht iemand een gratis kwast te scoren, door het paypal systeem te misbruiken.
pi_140663436
Ja jij zegt zoiets te kunnen zien inderdaad, maar ik kan niet van zo'n foto zien of het een grijze dashaar is of silvertip.

Daarom wou ik het gewoon zelf ontdekken, en een risico nemen. Dat bedoel ik overigens met al oordeel geven terwijl je hem zelf nog niet in handen gehad hebt.

Want wat als het wel gewoon silvertip geweest was? Dan zie ik jou in iedere geval niet posten dat je het verkeerd had, en ik heb ja toen gewoon toegeven dat je gelijk had achteraf.

Lijkt me verder ook niet nuttig om hier verder over te discussiėren ;)

@THFXR ik dacht dat het echt silvertip kon zijn, dus dat veranderd eens helemaal niks en die verkoper heeft de boel gewoon belazerd.
pi_140663660
Als er iemand wel bereid is fouten toe te geven, dan is het Marcel wel.
Dat weet je zelf ook dondersgoed.

Je verwacht echt dat je voor 3,50 ofzo silvertip haar voorgeschoteld krijgt?

hmmmmm......
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:58:38 #284
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140663706
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja jij zegt zoiets te kunnen zien inderdaad, maar ik kan niet van zo'n foto zien of het een grijze dashaar is of silvertip.

Daarom wou ik het gewoon zelf ontdekken, en een risico nemen. Dat bedoel ik overigens met al oordeel geven terwijl je hem zelf nog niet in handen gehad hebt.

Want wat als het wel gewoon silvertip geweest was? Dan zie ik jou in iedere geval niet posten dat je het verkeerd had, en ik heb ja toen gewoon toegeven dat je gelijk had achteraf.

Lijkt me verder ook niet nuttig om hier verder over te discussiėren ;)

@THFXR ik dacht dat het echt silvertip kon zijn, dus dat veranderd eens helemaal niks en die verkoper heeft de boel gewoon belazerd.
nee, die verkoper heeft een fout gemaakt niet moedwillig belazert, want schijnbaar konden anderen van een foto zijn wat het werkelijk was en jij niet, verder heb je geen risico genomen, want je bent er beter van geworden, de kwast en het geld terug.

je zou zelfs gaan denken dat jij de boel hebt belazert, je was vantevoren ingelicht dat het een foutieve advertentie was, toch bestellen met de paypal claim al in het achterhoofd?

en er zijn inderdaad mensen die ebay afstruinen op foute advertenties en zo aan gratis spullen komen door die paypal veiligheid te misbruiken.
pi_140664739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:57 schreef Ubershave het volgende:
Als er iemand wel bereid is fouten toe te geven, dan is het Marcel wel.
Dat weet je zelf ook dondersgoed.

Je verwacht echt dat je voor 3,50 ofzo silvertip haar voorgeschoteld krijgt?

hmmmmm......
Nee Marcel laat dan gewoon niks van zich horen ;) Want bij de Virhiniasheng had ie zijn vooroordeel toen der tijd ook al klaar.

En ik heb hem nooit zien posten dat hij het verkeerd had, wel heb ik eens zien verwijzen naar mijn review, maar niet toegegeven dat zijn vooroordelen verkeerd waren.

Maja dat boeit ook niks, meeste mensen zijn ja zo, dus dat kan ik dan ook niet kwalijk nemen.

Uit China zal het je in iedere geval verbazen hoe veel je voor weinig geld krijgt, dus ja het had misschien best gekund dat het echt silvertip was.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:51:19 #286
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140665071
Mocht ik ooit een goedkope dashaar overwegen uit China, dan vroeg ik het toch op verschillende forums na en ook de verkoper mailen of hij 100% zeker van zijn advertentie is.

[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 03-06-2014 13:03:12 ]
pi_140665184
Dat moet je sowieso altijd wel doen :)

Of gewoon shoppen bij een wat bekendere verkoper waarvan je 100% zeker weet wat je krijgt voor je geld ;)
pi_140665209
Na vragen op verschillende forums heeft weinig zin, want de meeste hebben totaal geen interesse in goedkope scheerproducten uit China.

Dus je zal hoogstwaarschijnlijk overspoelt worden door vele vooroordelen, kortom je moet gewoon bereid zijn een risico te nemen als je een onbekend merk wil kopen.

Het is ja hetzelfde bij onbekende Chinese smartphones, daar zitten ook goede en slechte tussen, maar niemand weet het tot iemand hem echt in bezit heeft en er over schrijft.
pi_140665286
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:37 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee Marcel laat dan gewoon niks van zich horen ;) Want bij de Virhiniasheng had ie zijn vooroordeel toen der tijd ook al klaar.
Dat hoefde ook niet, want ik had daar geen (voor)oordeel over. Ik heb er alleen wat vragen over gesteld.
Hou je nou op je eigen werkelijkheid aan anderen op te dringen?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 13:14:02 #290
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140665638
Net ff de Baume geprobeerd.. Hij is niet slecht, qua dikte is het een beetje zalfachtig (wel mijn ding) qua geur vind ik het nou niet echt lekker.. beetje sinaasappel geurtje ofzo.. kweenie..
Ik vind het dus prima spul, maar dat is Arko ook.. en aangezien ik daar ongeveer een levensvoorraad van kan aanschaffen voor de prijs van 1 fles Baume, blijf ik dus bij Arko..
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Na vragen op verschillende forums heeft geen zin, want de meeste hebben totaal geen interesse in goedkope scheerproducten uit China.

Dus je zal hoogstwaarschijnlijk overspoelt worden door vele vooroordelen, kortom je moet gewoon bereid zijn een risico te nemen als je een onbekend merk wil kopen.

Het is ja hetzelfde bij onbekende Chinese smartphones, daar zitten ook goede en slechte tussen, maar niemand weet het tot iemand hem echt in bezit heeft en er over schrijft.
Een beetje pionieren is altijd leuk...
Ik was degene ook die bedacht dat een Chinese tel. best eens iets kon zijn.. en na 2 jaar doet mn Jiayu g2 het nog steeds prima..

Het is met auto's niet anders.. er zijn bijv maar 2 fabrikanten van ruitenwissersbladen.. die worden gemaakt naar de eisen van het automerk.. Die bepalen de kwaliteit die ze willen hebben.. de fabrikant maakt het zoals de klant wil.. dat kan met levenslange garantie, of dat ze na een maand versleten zijn..
China maakt letterlijk alles.
Het is alleen de kunst voor ons om erachter te komen welke kwaliteit iets heeft..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 3 juni 2014 @ 14:35:28 #291
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140668223
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:14 schreef Snowballed het volgende:
Net ff de Baume geprobeerd.. Hij is niet slecht, qua dikte is het een beetje zalfachtig (wel mijn ding) qua geur vind ik het nou niet echt lekker.. beetje sinaasappel geurtje ofzo.. kweenie..
Ik vind het dus prima spul, maar dat is Arko ook.. en aangezien ik daar ongeveer een levensvoorraad van kan aanschaffen voor de prijs van 1 fles Baume, blijf ik dus bij Arko..

[..]

Een beetje pionieren is altijd leuk...
Ik was degene ook die bedacht dat een Chinese tel. best eens iets kon zijn.. en na 2 jaar doet mn Jiayu g2 het nog steeds prima..

Het is met auto's niet anders.. er zijn bijv maar 2 fabrikanten van ruitenwissersbladen.. die worden gemaakt naar de eisen van het automerk.. Die bepalen de kwaliteit die ze willen hebben.. de fabrikant maakt het zoals de klant wil.. dat kan met levenslange garantie, of dat ze na een maand versleten zijn..
China maakt letterlijk alles.
Het is alleen de kunst voor ons om erachter te komen welke kwaliteit iets heeft..
zo doe ik het met oordopjes. Awei etc. Hdmi kabel superkwaliteit. ¤1.50. :)
En er ligt een rimei op mij te wachten.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:14:20 #292
148823 znarch
ondertitel
pi_140669435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:59 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Dat hoefde ook niet, want ik had daar geen (voor)oordeel over. Ik heb er alleen wat vragen over gesteld.
Hou je nou op je eigen werkelijkheid aan anderen op te dringen?
Ubershave zij dat jij er verstand van hebt :)

Bij mijn handvat is de diameter 23 btw. Moet ik dan een 22mm knot kopen of wat is het beste?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140672205
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:14 schreef Snowballed het volgende:
Een beetje pionieren is altijd leuk...
Ik was degene ook die bedacht dat een Chinese tel. best eens iets kon zijn.. en na 2 jaar doet mn Jiayu g2 het nog steeds prima..

Het is met auto's niet anders.. er zijn bijv maar 2 fabrikanten van ruitenwissersbladen.. die worden gemaakt naar de eisen van het automerk.. Die bepalen de kwaliteit die ze willen hebben.. de fabrikant maakt het zoals de klant wil.. dat kan met levenslange garantie, of dat ze na een maand versleten zijn..
China maakt letterlijk alles.
Het is alleen de kunst voor ons om erachter te komen welke kwaliteit iets heeft..
Precies zo is het inderdaad, en zo zie ik het ook eerlijk gezegd. Iemand moet namelijk de eerste zijn, dat is in principe gewoon met alles. En inderdaad zo'n beetje alles word tegenwoordig in China gemaakt, alleen mensen staan daar nooit bij stil en weten niet eens dat Huawei bijvoorbeeld een Chinees merk is.

Ik heb er in iedere geval veel plezier in om nieuwe producten te ontdekken die veel waar voor geld bieden, en vind het leuk om dat met andere te delen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:35 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

zo doe ik het met oordopjes. Awei etc. Hdmi kabel superkwaliteit. ¤1.50. :)
En er ligt een rimei op mij te wachten.
Daar is het bij mij juist mee begonnen, toen was ik helemaal nog niet into klassiek scheren en kocht toen producten voor een paar euro die net zo goed deden als die producten waar meerdere tientjes voor gevraagd worden.

Vandaar zoek ik ook af en toe de grens op bij scheerproducten uit China, je kunt er zelfs goedkope mesjes krijgen die on par zijn met Astra SP mesjes zeg maar. Na de Wilkinson Sword krabber ga ik in iedere geval de Rimei krabber reviewen, want die is weer de helft goedkoper dan zo'n Wilkinson Sword en voor iedereen makkelijk verkrijgbaar.
pi_140672424
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:14 schreef znarch het volgende:

[..]

Ubershave zij dat jij er verstand van hebt :)

Bij mijn handvat is de diameter 23 btw. Moet ik dan een 22mm knot kopen of wat is het beste?
Mijn ervaring is tot nu toe ook beperkt op dit gebied.
Het is belangrijk om te weten of de fabrikant de maat van de onderzijde van de plug geeft (dat is meestal het geval) of dat ze de maat van de gelijmde knot opgeven, daar wij hij het handvat zou verlaten.
Als je de knot niet te diep zet, heb je ongeveer 2mm minder nodig dan die diameter van het gat in het handvat. Of dat ook opgaat bij hele grote of kleine kwasten durf ik niet te zeggen.
pi_140672899
Wat heb je allemaal nodig om een straight razor scherp te houden? Ik wil niet meer met mesjes scheren vind ik te modern.
pi_140673010
Een fatsoenlijke strop, stenen om m op te slijpen en mogelijk wat pasta en de skill om m goed te slijpen. Als je het verkeerd doet ben je een mes armer.
pi_140673139
Met een straight razor scheren zal op de korte termijn in iedere geval niet goedkoop zijn, en een straight razor heeft ook onderhoud nodig en het uitbesteden van dat onderhoud is natuurlijk ook niet gratis.

Maar misschien kun jij dan eens testen of die goedkope slijpriemen uit China wat zijn als je echt over zou stappen :+ . En wat is te modern aan een krabber? Ik zal in iedere geval nooit aan dat avontuur beginnen.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:16:11 #298
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140673473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:58 schreef hafez1234 het volgende:
Wat heb je allemaal nodig om een straight razor scherp te houden? Ik wil niet meer met mesjes scheren vind ik te modern.
gewoon een straigh waat je halve DE mesjes in kan doen, zit je tenminste niet met oude voorraad opgescheept.
pi_140673517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gewoon een straigh waat je halve DE mesjes in kan doen, zit je tenminste niet met oude voorraad opgescheept.
Dat is een shavette en dat is heel anders dan een straight razor ;) Maar met beide durf ik toch niet te scheren, wat dat betref houd ik het liever bij ''safety''.
pi_140673529
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Met een straight razor scheren zal op de korte termijn in iedere geval niet goedkoop zijn, en een straight razor heeft ook onderhoud nodig en het uitbesteden van dat onderhoud is natuurlijk ook niet gratis.

Maar misschien kun jij dan eens testen of die goedkope slijpriemen uit China wat zijn als je echt over zou stappen :+ . En wat is te modern aan een krabber? Ik zal in iedere geval nooit aan dat avontuur beginnen.
Ik wil uiteindelijk met een straight razor scheren. Naar mijn mening is dat pas klassiek scheren. Ik heb al een shavette besteld om te oefenen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')