ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oeps. Ik zat op mobiel en had het niet eens door. Omdat ik het nog niet eerder heb gedaan, is dat dan gewoon 'nieuw topic' klikken en dan opent hij zelf de standaard tekst voor de opening?
NS Hispeed verdwijnt weer, back to NS Internationaal. Grappig dat de reden waarom het weer terug naar Internationaal gaat volgens mij precies dezelfde waren om het Hispeed te noemen Behalve dat ICd nu naar NSR gaat.
NS Hispeed verdwijnt weer, back to NS Internationaal. Grappig dat de reden waarom het weer terug naar Internationaal gaat volgens mij precies dezelfde waren om het Hispeed te noemen Behalve dat ICd nu naar NSR gaat.
Godver. Benieuwd welke marketing kantoor hier een paar duizend euro voor opstrijkt.
Na zo'n 7 jaar is het Hispeed-feestje nu dus helemaal ten einde. Als de ICd over gaat naar NSR, betekent dit dan ook dat we NSH-/ICd-personeel op de sprinter naar Uitgeest kunnen gaan aantreffen?
Lijkt me niet, hsa is de formele uitbater en zij blijven bestaan, dus ook het personeel blijft voorlopig bij hsa
HSA B.V. heeft misschien 3 medewerkers (een directeur, een man van de boekhouding en een momenteel stakende schoonmaker), het rijdend personeel is allemaal NS.
Hahaha, zat ik net nog te kankeren dat ik mijn overstap in Amersfoort niet ging halen door de vertraagde pimpel voor on, zit ik in de laatste trein naar het westen die wel is doorgereden.
edit voor de woordjes
[ Bericht 13% gewijzigd door boriq op 26-05-2014 18:11:19 ]
De verdere verschraling van de toch al bijzonder magere Intercity Defect Direct lijkt te zijn begonnen, ik zit nu in een stam waar aan één kant de rijtuignummers die op de deuren zijn geplakt zijn weggehaald.
Op maandag 26 mei 2014 19:16 schreef James1988 het volgende: De verdere verschraling van de toch al bijzonder magere Intercity Defect Direct lijkt te zijn begonnen, ik zit nu in een stam waar aan één kant de rijtuignummers die op de deuren zijn geplakt zijn weggehaald.
die sprinter naar Breukelen blijft een prachtig gebeuren. je neemt de sprinter naar Breukelen en krijgt te horen dat dat het eindpunt van de trein is. vervolgens stapt iedereen uit en gaat de trein zonder passagiers verder. zoiets van, allemaal oprotten ik ga liever alleen verder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 26 mei 2014 19:16 schreef James1988 het volgende: De verdere verschraling van de toch al bijzonder magere Intercity Defect Direct lijkt te zijn begonnen, ik zit nu in een stam waar aan één kant de rijtuignummers die op de deuren zijn geplakt zijn weggehaald.
Als je vlak daarvoor de brussellaar van 18.44 pakt heb ik je al een paar keer gezien
Als je vlak daarvoor de brussellaar van 18.44 pakt heb ik je al een paar keer gezien
Die heb ik inderdaad gepakt.
Ik weet overigens ook waarom die machinist niet doorreed. Bij Rotterdam kwam de ICd naar Breda binnen met +3, toen moest de hele meute uit Amsterdam/Schiphol er nog uit voordat de lui voor Breda erin konden. Vertrek uit Rotterdam was uiteindelijk met +3 (normaal heeft dat ding 3 minuten stilstand).
De rijtijden voor Rotterdam - Breda laten het toe om die +3 eruit te rijden zonder als een bezetene te hoeven rijden. Binnenkomst te Breda was echter met +4. Op het perron zag ik een NSR-machinist richting koffiehokje lopen. Z'n cabine had hij onbeheerd achtergelaten (deur wijd open) en de rangeerders waren niet eens in de buurt.
Op het perron zag ik een NSR-machinist richting koffiehokje lopen. Z'n cabine had hij onbeheerd achtergelaten (deur wijd open) en de rangeerders waren niet eens in de buurt.
Op maandag 26 mei 2014 20:21 schreef James1988 het volgende: Op het perron zag ik een NSR-machinist richting koffiehokje lopen. Z'n cabine had hij onbeheerd achtergelaten (deur wijd open) en de rangeerders waren niet eens in de buurt.
Dat vind ik allemaal zo krom. Net als dat Weekend-OV.
De reizigers die wél betalen voor een WeekendVrij mogen zulke feestdagen gewoon dokken, maar de gratis reizende WeekendOV-studenten mogen gewoon gratis reizen Hoog tijd dat zoiets afgeschaft wordt voor WeekendOV of geïntroduceerd voor WeekendVrij ...
De reizigers die wél betalen voor een WeekendVrij mogen zulke feestdagen gewoon dokken, maar de gratis reizende WeekendOV-studenten mogen gewoon gratis reizen Hoog tijd dat zoiets afgeschaft wordt voor WeekendOV of geïntroduceerd voor WeekendVrij ...
Weekend Vrij is van de treinvervoerders, die bepalen de geldigheid van dat product. De geldigheid van het Studentenreisproduct wordt bepaald door DUO.
Ja en ik vind het ook idioot dat ik niet gewoon 365 x 24 x 7 gratis over de hele wereld met de trein mag reizen. En als ik maar hard genoeg schreeuw krijg ik misschien nog wel mijn zin ook
Een fucking ZONDAGSDIENSTREGELING zelfs. Niet eens een ZATERDAGSE. Dan vind ik helemaal dat gewoon vrij reizen moet zijn. Ik blijf mijn klachten wel doorsturen aan NSR, iedere keer weer ....
Op maandag 26 mei 2014 22:07 schreef greavy het volgende: Een fucking ZONDAGSDIENSTREGELING zelfs. Niet eens een ZATERDAGSE. Dan vind ik helemaal dat gewoon vrij reizen moet zijn. Ik blijf mijn klachten wel doorsturen aan NSR, iedere keer weer ....
Ach joh in de bewoonde wereld is er toch geen verschil tussen de zondagsdienstregeling en de doordeweekse dienstregeling
Op maandag 26 mei 2014 22:07 schreef greavy het volgende: Een fucking ZONDAGSDIENSTREGELING zelfs. Niet eens een ZATERDAGSE. Dan vind ik helemaal dat gewoon vrij reizen moet zijn. Ik blijf mijn klachten wel doorsturen aan NSR, iedere keer weer ....
Wat rijdt er dan precies niet? De boemel meppel-> Leeuwarden?
Op Hemelvaartsdag en op tweede pinksterdag reizen zowel houders van een weekabonnement als van een weekendabonnement gratis.
en dan klik je op de link die daar staat http://www.duo.nl/particu(...)-week-en-weekend.asp en daar zijn Hemelvaarts- en Tweede Pinksterdag gewoon feestdagen zonder verdere vermelding dat voor het Week-OV ook gratis reizen geldt.
Op maandag 26 mei 2014 22:57 schreef Salatrel het volgende: Wel weer typisch plannen af laten hangen van wel of niet gratis reizen maar ondertussen wel elke ochtend langs de starbucks en ah2go voor croissantjes
Nou inderdaad zeg. Hoeveel geld ik al niet weggespoeld heb aan enthousiast gekochte kaartjes voor ritten waar ik uiteindelijk toch geen zin in bleek te hebben
NS is gewoon niet meer serieus te nemen als alleenheerser op het hoofdrailnet. Ze falen te veel, te vaak, te hard en te lang. En die kutjes op het ministerie houden ze de hand boven het hoofd.
Op maandag 26 mei 2014 23:29 schreef Dr_Flash het volgende: NS is gewoon niet meer serieus te nemen als alleenheerser op het hoofdrailnet. Ze falen te veel, te vaak, te hard en te lang. En die kutjes op het ministerie houden ze de hand boven het hoofd.
Vooral dit in mijn ogen. De bovenste laag weghalen bij I&M en er nieuwe (iets meer competente) mensen neerzetten zal al wat kunnen helpen m.b.t. handhaving van allerlei dingen waaraan ze moeten voldoen, enz.
De nieuwe naam NS International lijkt erg op de naam die NS gebruikte voordat de naam Hispeed werd geïntroduceerd. Dat was namelijk NS Internationaal. Volgens NS blijkt uit klantenonderzoek dat reizigers die naam het meest duidelijk vinden.
Op dinsdag 27 mei 2014 00:38 schreef James1988 het volgende: Sowieso, noem het dan gewoon meteen "Internationaal" als je toch de ambitie hebt van een zak hooi. Dit "International"-gedoe slaat nergens op.
Noem het gewoon geen "NS" meer. Zowel in het Duits als het Engels als het Frans is het International.
Hou eens op met denken dat je als kikkerlandje wat voorstelt met je compleet falende railbedrijf dat droomt over luchtkastelen.
Wel weer typisch plannen af laten hangen van wel of niet gratis reizen maar ondertussen wel elke ochtend langs de starbucks en ah2go voor croissantjes
Moet ik me aangesproken voelen? Ik vertik het gewoon om geld te betalen voor een reis die met de auto minder dan de helft van de tijd in beslag neemt. Net als dat ik het vertik om geld te betalen voor een kop siroop koffie bij de Kiosk. Albert Heijn boycot ik ook
Maar dat is een punt, de Kiosk en de ToGo enzo zijn gewoon veel te duur In Duitsland heb je goede koffie op het station voor ¤0,80 of een eurootje ofzo.
Vooral dit in mijn ogen. De bovenste laag weghalen bij I&M en er nieuwe (iets meer competente) mensen neerzetten zal al wat kunnen helpen m.b.t. handhaving van allerlei dingen waaraan ze moeten voldoen, enz.
Volgens mij zitten er vooral beleidsmakers bij I&M terwijl het juist ook nodig is dat er ook wat mensen zitten die de spoormaterie goed snappen en dus kunnen zeggen, dit kan, dit kan niet om daar weer ambities op te baseren.
09:23 "Dames en heren, IC direct naar Schiphol en Amsterdam vertrekt van spoor 8." 09:25 trein komt voorrijden, deuren gaan open, iedereen stapt in. Ik had al op de borden gezien dat de trein niet zou rijden, maar goed... 09:28 "Dames en heren, de IC direct van 9:27 zal niet rijden vanwege een brandmelding bij Schiphol" 09:37 trein rijdt donker en leeg weg
Uiteindelijk is het treinpersoneel nog minstens 5 minuten bezig geweest om alle mensen er weer uit te krijgen, wat volstrekt onzin is.
1) Met een iets betere informatievoorziening richting personeel had de machinist in ieder geval de deuren niet hoeven ontgrendelen 2) Je had die mensen best kunnen vervoeren van Breda naar Rotterdam. Tegen de tijd dat die trein aan zou zijn gekomen had men dan dat ding opnieuw kunnen inleggen voor Rotterdam - Schiphol - Amsterdam, want er is geen probleem meer bij Schiphol.
Sowieso al die omroepen over spoor 8 de hele tijd, alle IC's richting het westen vertrekken daar al weken .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ook mooi op Amersfoort, om 10.23 nog steeds op de borden hebben staan dat 'De Intercity naar Amersfoort Schothorst van 9.55 niet rijdt i.v.m. op last van de brandweer'
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik ben nu in Den Haag HS, hier staat bij IC's richting Vlissingen "Stopt ook in Lage Zwaluwe" op de borden. Intercities van/naar Venlo lijken hetzelfde te doen, afgaande op de AV van dat station.
Lijkt me een goed alternatief voor omreizende mensen tussen Breda en Roosendaal
Op dinsdag 27 mei 2014 10:01 schreef JDude het volgende: Sowieso al die omroepen over spoor 8 de hele tijd, alle IC's richting het westen vertrekken daar al weken .
Hebben veel meer stations last van volgens mij toch? Dat een 'tijdelijke' spoorwijziging eigenlijk al maaaanden zo is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op dinsdag 27 mei 2014 10:34 schreef James1988 het volgende: Ik ben nu in Den Haag HS, hier staat bij IC's richting Vlissingen "Stopt ook in Lage Zwaluwe" op de borden. Intercities van/naar Venlo lijken hetzelfde te doen, afgaande op de AV van dat station.
Lijkt me een goed alternatief voor omreizende mensen tussen Breda en Roosendaal
sprinters rijden daar nu ook maar 1x/u. Dit is goedkoper dan de Sprinters door te trekken idd. En kost nauwelijks extra reistijd.
Op dinsdag 27 mei 2014 11:15 schreef Sandrvich het volgende: Is de ICDirect omroeptune op station Breda nog steeds de oude van SNCF? Afgelopen zaterdag om 09h50 was dat namelijk het geval.
Dat hangt af van de omroeper die achter de knoppen zit. Sommigen drukken gewoon op het "NS plingel"-knopje, anderen zoeken naar een leukere.
dinsdag 27 mei 2014, 14:58 (Update: 27-05-14, 15:11)
Na weken van protesten en actievoeren hebben werkgevers en vakbonden in de schoonmaak een akkoord bereikt over een nieuwe cao.
Eigenlijk lagen de eisen niet ver uit elkaar, verklaarden beide partijen. Maar toch duurde de staking van een deel van het schoonmaakpersoneel maar voort. De FNV wilde een betere cao. En afschaffing van de wachtdagen bij ziekte. De eerste twee ziektedagen kregen schoonmakers niet uitbetaald. Dit om het ziekteverzuim tegen te gaan, aldus de werkgevers.
De NS, de grootste opdrachtgever van de schoonmaakbrache probeerde te bemiddelen, maar dat had geen succes. Kantoorpersoneel van de spoorwegen werd ingezet om de vieze treinen van de ergste rommel te bevrijden.
Pogingen om afspraken te maken met verschillende schoonmaakbedrijven liepen op niets uit. Nu zijn de bonden en de werkgeversorganisatie er dus alsnog samen uit gekomen.
En nu met de hogedrukspuit door de treinen heen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Eerder vandaag trad een storing op in verschillende wissels bij Den Haag Centraal; deze moeten worden geinspecteerd en hersteld. Tijdens het onderzoek kunnen er geen treinen rijden tussen Den Haag Centraal en Den Haag Ypenburg. Dit heeft gevolgen voor Sprinters en Intercity's. Om treinhinder tijdens de spits zoveel mogelijk te voorkomen, vindt het onderzoek plaats na de avondspits.Het is nog niet duidelijk wanneer en hoe lang dit onderzoek zal duren.
Weer een nieuwe. Minder treinen omdat we moeten onderzoeken wat er mis is.
Wat is een goed alternatief voor een dag met de trein reizen (Hema Dagkaart) en een upgrade naar de 1e klas? Allemaal losse trajecten kopen is toch wel prijzig De vroegere overgang Dagkaart is er niet meer
Op dinsdag 27 mei 2014 19:55 schreef greavy het volgende: Wat is een goed alternatief voor een dag met de trein reizen (Hema Dagkaart) en een upgrade naar de 1e klas? Allemaal losse trajecten kopen is toch wel prijzig De vroegere overgang Dagkaart is er niet meer
Dat is toch een chipkaart? Probeer er een klassenwissel op te laden.
Maar volgensmij bestaan die oude overgangskaartjes nog gewoon hoor
Vanochtend om 9.10 uur een gevalletje van perron te kort in Groningen:
Trein uit Delfzijl kwam binnen op spoor 3a waar al 5 bakken GTW stonden. Het perron kan 6,5 bakken GTW hebben, dus iedereen moest via de voorste deur naar buiten
Trein uit Delfzijl kwam binnen op spoor 3a waar al 5 bakken GTW stonden. Het perron kan 6,5 bakken GTW hebben, dus iedereen moest via de voorste deur naar buiten
Op dinsdag 27 mei 2014 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wie de NS klantenservice vanuit het buitenland belt moet voortaan eerste zn nummerweergave aanzetten
Op dinsdag 27 mei 2014 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wie de NS klantenservice vanuit het buitenland belt moet voortaan eerste zn nummerweergave aanzetten
Godverdome t is toch niet waar? mn Nummerherkenning staat aan en NS gooit de haak erop met een bandje die zegt dat het niet zo is...
Op dinsdag 27 mei 2014 21:06 schreef Prins_Pils het volgende: Ik had hier wel foto's verwacht van jullie, maar blijkbaar ben ik de enige die de Kameel heeft geklikt vandaag.. [ afbeelding ]
ik ben wel in die hoek geweest vandaag, maar had ook daar vertraging ...
Voor wie de komende tijd in Parijs is, is er tot 12 Jullie een gratis expositie over het Design van Trambanen in Frankrijk "Exposition "tramway, une ecole française" o.a. in Samenwerking met Alstom
Op dinsdag 27 mei 2014 21:17 schreef Yreal het volgende: Waarom kunnen er geen intercity's over hilversum vanaf utrecht naar amersfoort rijden
het kan prima, maar je zit met de keringen op Hilversum. Die zijn er niet altijd even makkelijk tussendoor te fietsen zonder het een en ander op te heffen.
Je zou zeggen dat je wel iets moet kunnen doen met omleiden
vanwaar je vraag dan? voor de kortere reistijd is het iig niet.. ik heb het wel eens meegemaakt dat er vanwege werkzaamheden vanuit utrecht kopgemaakt werd in hilversum om daarna naar amersfoort te rijden maar je staat zomaar minimaal 5 minuten stil in hilversum wat al 1/3 van de normale ic rijtijd is voor utrecht - amersfoort onder normale omstandigheden.
of bedoel je waarom ligt er geen boog van sportpark richting baarn zodat hilversum geskipt kan worden...
vanwaar je vraag dan? voor de kortere reistijd is het iig niet.. ik heb het wel eens meegemaakt dat er vanwege werkzaamheden vanuit utrecht kopgemaakt werd in hilversum om daarna naar amersfoort te rijden maar je staat zomaar minimaal 5 minuten stil in hilversum wat al 1/3 van de normale ic rijtijd is voor utrecht - amersfoort onder normale omstandigheden.
of bedoel je waarom ligt er geen boog van sportpark richting baarn zodat hilversum geskipt kan worden...
Neeja, het leek mij logischer om treintjes te rijden nu je opzich een optie hebt, en niet voor bussen te gaan.
Sergé, het konijn dat je op RATP-gebied erop wijst dat je op moet passen bij sluitende deuren, heeft een make-over gehad. Van links (1977) naar rechts (2014):
Tegenwoordig rekenen ze er zo een kwartier voor ...
Dan doe je over dat eind 40-45 minuten en ben je met de bus veel sneller.
Op dinsdag 27 mei 2014 21:06 schreef Prins_Pils het volgende: Ik had hier wel foto's verwacht van jullie, maar blijkbaar ben ik de enige die de Kameel heeft geklikt vandaag.. [ afbeelding ]
Is Deventer al klaar?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 27 mei 2014 21:50 schreef James1988 het volgende: Sergé, het konijn dat je op RATP-gebied erop wijst dat je op moet passen bij sluitende deuren, heeft een make-over gehad. Van links (1977) naar rechts (2014):
Ik ben ooit eens nog een oudere/andere tegengekomen in een SNCF Barrel, met een deur als monster getekend, en een konijntje, maar die leek eerder op de Nesquikhaas...
Even ene hulpvraag. Weet iemand hoeveel reizigerstreinen er ongeveer per dag op het hoofdrailnet worden ingelegd? Ik meen iets van 5.000, maar ik kan er best ernstig naast zitten.
Tijdens het verlengde Hemelvaartweekend kent de NMBS een XL Weekend Deal toe. Met dit weekendtarief kan men voordelig met de trein reizen. Volgens de gebruiksvoorwaarden en de communicatie van de NMBS is dat goed voor 50% korting op het standaardtarief. CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh: “ Een vergelijking van de ticketprijzen leert dat deze beloofde afprijzing nooit volledig wordt doorgerekend.”
De korting geldt immers niet op een vast basistarief van 2 euro. De treinreiziger betaalt hierdoor systematisch 1 euro meer dan wat hij op basis van de NMBS-communicatie zou moeten. Vooral op korte trajecten weegt dit door. Op het traject Kalmthout-Antwerpen bijvoorbeeld kost een heen-en-terugreis in de week 6,8 euro en in het weekend 4,4 euro. Dit komt neer op een korting van 35% in plaats van de beloofde 50%. Maar ook op langere trajecten komt de NMBS de halve tarief-belofte niet na.
Voor CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh is deze foutieve communicatie niet aanvaardbaar en maakt de NMBS zich schuldig aan misleidende reclame. “Ook al gaat het om een klein bedrag, de NMBS heeft de plicht om die korting aan te rekenen die ze belooft”, aldus Van den Bergh. Hij baseert zich hiervoor op de wet op de marktpraktijken en consumentenbescherming. Van den Bergh roept de NMBS dan ook op ofwel haar communicatie ofwel haar prijzen aan te passen.
--
En dat klopt. ¤8,20 voor Antwerpen - Brussel in het weekend (Weekendretour, "50% korting") terwijl voltarief ¤14,60 is.
Tijdens het verlengde Hemelvaartweekend kent de NMBS een XL Weekend Deal toe. Met dit weekendtarief kan men voordelig met de trein reizen. Volgens de gebruiksvoorwaarden en de communicatie van de NMBS is dat goed voor 50% korting op het standaardtarief. CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh: “ Een vergelijking van de ticketprijzen leert dat deze beloofde afprijzing nooit volledig wordt doorgerekend.”
De korting geldt immers niet op een vast basistarief van 2 euro. De treinreiziger betaalt hierdoor systematisch 1 euro meer dan wat hij op basis van de NMBS-communicatie zou moeten. Vooral op korte trajecten weegt dit door. Op het traject Kalmthout-Antwerpen bijvoorbeeld kost een heen-en-terugreis in de week 6,8 euro en in het weekend 4,4 euro. Dit komt neer op een korting van 35% in plaats van de beloofde 50%. Maar ook op langere trajecten komt de NMBS de halve tarief-belofte niet na.
Voor CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh is deze foutieve communicatie niet aanvaardbaar en maakt de NMBS zich schuldig aan misleidende reclame. “Ook al gaat het om een klein bedrag, de NMBS heeft de plicht om die korting aan te rekenen die ze belooft”, aldus Van den Bergh. Hij baseert zich hiervoor op de wet op de marktpraktijken en consumentenbescherming. Van den Bergh roept de NMBS dan ook op ofwel haar communicatie ofwel haar prijzen aan te passen.
--
En dat klopt. ¤8,20 voor Antwerpen - Brussel in het weekend (Weekendretour, "50% korting") terwijl voltarief ¤14,60 is.
Nou en, wat een gejank. Daar kan driek nog wat van leren.
DUIC plaatst regelmatig de videoclips van de bouw van Station Vaartsche Rijn. Ook deze maand kon de video – gemaakt door Pyropix – natuurlijk niet achterblijven. Dit keer ondersteund door het nummer Open Ends van Novack.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar wel terecht gejank. Want NMBS zegt: Ja, je krijgt 50% korting. En dat krijg je heul niet
Dat krijg je deels: je krijgt 50% korting op de prijs van de rit, maar niet op de basisprijs. Een asterisk zou dus op z'n plek zijn
50% korting*! * Korting geldt alleen op ritprijs, basisprijs van ¤ 2 wordt altijd aangerekend en hierop wordt geen korting gegeven. Kortingen zijn niet cumulatief, overdraagbaar, reproduceerbaar, verdeelbaar, onderhandelbaar, enzovoorts. Alle rechten voorbehouden, NMBS is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan uw schoonmoeder.
Dat krijg je deels: je krijgt 50% korting op de prijs van de rit, maar niet op de basisprijs. Een asterisk zou dus op z'n plek zijn
50% korting*! * Korting geldt alleen op ritprijs, basisprijs van ¤ 2 wordt altijd aangerekend en hierop wordt geen korting gegeven. Kortingen zijn niet cumulatief, overdraagbaar, reproduceerbaar, verdeelbaar, onderhandelbaar, enzovoorts. Alle rechten voorbehouden, NMBS is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan uw schoonmoeder.
Ja, dat klopt. Maar dat kan je nergens of zeer moeilijk terugvinden. Opzich logisch dat de 'basisprijs' niet gehalveerd wordt in het weekend.
Op dinsdag 27 mei 2014 22:12 schreef DriekOplopers het volgende: Even ene hulpvraag. Weet iemand hoeveel reizigerstreinen er ongeveer per dag op het hoofdrailnet worden ingelegd? Ik meen iets van 5.000, maar ik kan er best ernstig naast zitten.
Op dinsdag 27 mei 2014 22:12 schreef DriekOplopers het volgende: Even ene hulpvraag. Weet iemand hoeveel reizigerstreinen er ongeveer per dag op het hoofdrailnet worden ingelegd? Ik meen iets van 5.000, maar ik kan er best ernstig naast zitten.
NS zegt zelf in een dia die op de schermen in de trein te zien is 5200.
Op dinsdag 27 mei 2014 22:16 schreef James1988 het volgende: Ik kan het zo niet terugvinden, maar ik meen me te herinneren dat NS zo'n 5200 ritten per dag uitvoert.
Dat getal kwam vandaag op de OBIS voorbij in zo'n propagandafilmpje inderdaad.
Dat is ook dezelfde kortzichtigheid als dat ze gaan adviseren om bij grote storingen "de auto te nemen" en dan niet in de gaten hebben dat de ANWB automobilisten adviseert om "wanneer mogelijk, de trein te nemen".
Dat zijn gewoon dingen die iedere boerenlul kan verzinnen. Maar kan een bloemenschuiver dat ook?
Op dinsdag 27 mei 2014 23:07 schreef Dr_Flash het volgende: Dat is ook dezelfde kortzichtigheid als dat ze gaan adviseren om bij grote storingen "de auto te nemen" en dan niet in de gaten hebben dat de ANWB automobilisten adviseert om "wanneer mogelijk, de trein te nemen".
Dat zijn gewoon dingen die iedere boerenlul kan verzinnen. Maar kan een bloemenschuiver dat ook?
Ik zie dat Timo Huges binnen NS behoorlijk aan het puinruimen is. Hij moet jarenlang wanbeleid en mensen op verkeerde plekken rechtbuigen. Dat gaat niet zonder slag of stoot.
Ik zie dat Timo Huges binnen NS behoorlijk aan het puinruimen is. Hij moet jarenlang wanbeleid en mensen op verkeerde plekken rechtbuigen. Dat gaat niet zonder slag of stoot.
Huges lijkt het vooralsnog inderdaad beter te doen dan zijn voorganger, maar Bert "de reizigersverenigingen piepen" Meerstadt heeft dan ook wel een gigantische bende achtergelaten.
Nu maar zien of Huges de beloftes ("De reiziger op 1, 2 en 3") ook echt kan omzetten in daden voordat zijn functie er weer op zit.
Op dinsdag 27 mei 2014 23:14 schreef James1988 het volgende: Nu maar zien of Huges de beloftes ("De reiziger op 1, 2 en 3") ook echt kan omzetten in daden voordat zijn functie er weer op zit.
Blijkt nog uit niks iig.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2014 23:13 schreef DriekOplopers het volgende: Ik zie dat Timo Huges binnen NS behoorlijk aan het puinruimen is. Hij moet jarenlang wanbeleid en mensen op verkeerde plekken rechtbuigen. Dat gaat niet zonder slag of stoot.
Als we nou maar niet weer jarenlang tegen dat gehuil van "ja maar het was zo'n puinhoop toen ik eraan begon " aan hoeven kijken. Dat hebben we nou wel gezien met onze infraknutselende onbenullen. Vanmiddag ineens weel midden in de spits halsoverkopse paniekspoedinspecties. Terwijl het al 15 jaar "Boe hoe failliete boedel ditdat" is.
Een olietanker als NS heb je niet in één dag omgekeerd, om zo'n cultuuromslag teweeg te brengen moet je tijd en geduld hebben. Zeker als je net binnen bent en het bedrijf nog niet kent is het heel lastig om iets te veranderen.
quote:
Als we nou maar niet weer jarenlang tegen dat gehuil van "ja maar het was zo'n puinhoop toen ik eraan begon " aan hoeven kijken. Dat hebben we nou wel gezien met onze infraknutselende onbenullen. Vanmiddag ineens weel midden in de spits halsoverkopse paniekspoedinspecties.
Weet ik niet... Die extra stop vanochtend op lage zwaluwe en de tegemoetkomende stoptrein die bleef wachten totdat wij ons fitnessprogramma af hadden de brug over waren, heeft wel mn hele dag goedgemaakt, en mn bek doen openvallen van verbazing; En gezorgd dat ik mn aansluiting op Brussel had; vroeger deed men nooit zoiets
Toevallig hoorde ik vanavond van wat collega's dat Randstad nog chauffeurs zoekt voor de treinstremming bij Amersfoort dit weekend... Bereid je maar weer op het ergste voor dus
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 28 mei 2014 00:04 schreef James1988 het volgende: Deze man is een gore baas. Het is hem gelukt om Domino's een paar pizza's te laten bezorgen in zijn trein tijdens een tussenstop.
Wij hadden in 2006 al ovenverse lasagne en lambrusco
Op woensdag 28 mei 2014 00:04 schreef James1988 het volgende: Deze man is een gore baas. Het is hem gelukt om Domino's een paar pizza's te laten bezorgen in zijn trein tijdens een tussenstop.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om dat tijdens een treinreisje te laten doen. Nooit uitgevoerd helaas
Ja, mooie tijd was dat wel Hoop geklooi en gedoe met de verslagen op de fok!weblog krijgen. We hadden 5 dagen lang 3-4 keer per dag op strategische punten in het land mensen geposteerd om ons te voorzien van eten en om een USB-stick met foto's en stukje tekst in ontvangst te nemen Was eigenlijk net voordat mobiel internet doodgewoon werd. Die lasagne is samen met de geboorte van de naam Pimpel-Express het enige hoogtepunt wat niet dit filmpje gehaald heeft.
Heeft nog indrukwekkend veel media coverage gehad zelfs. Ik tel behalve personeelsblaadje De Koppeling o.a. tweemaal het Algemeen Dagblad, de Leeuwarder Courant, Twente Vandaag, Noord-Hollands Dagblad, BNN radio en RTL4 had zelfs een item op TV
We hadden ook een gastenboek mee trouwens, staat vol met tientallen bijdrages van sympathisanten, shorecrew, concurrenten, personeel en random reizigers
Op woensdag 28 mei 2014 01:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee man, dat onderscheid het juist, ik vind het echt een van de mooiste treinen die de NS rijk is.
Ik lees net dat de machinist in de pukkel zit, tja praktische gaat voor het schone.
Op woensdag 28 mei 2014 00:55 schreef Dr_Flash het volgende: Heeft nog indrukwekkend veel media coverage gehad zelfs. Ik tel behalve personeelsblaadje De Koppeling o.a. tweemaal het Algemeen Dagblad, de Leeuwarder Courant, Twente Vandaag, Noord-Hollands Dagblad, BNN radio en RTL4 had zelfs een item op TV
En het NS-intranet .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 28 mei 2014 00:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, mooie tijd was dat wel Hoop geklooi en gedoe met de verslagen op de fok!weblog krijgen. We hadden 5 dagen lang 3-4 keer per dag op strategische punten in het land mensen geposteerd om ons te voorzien van eten en om een USB-stick met foto's en stukje tekst in ontvangst te nemen Was eigenlijk net voordat mobiel internet doodgewoon werd. Die lasagne is samen met de geboorte van de naam Pimpel-Express het enige hoogtepunt wat niet dit filmpje gehaald heeft.
Er is niet één Badslipper express. Het is een containerbegrip (pun intended).
Want waar komt de naam pimpel vandaan dan? En nu ik toch vraag,wat is de 'badslipper express'
Pimpel is de IC Berlijn, de naam is afkomstig van het lekker "pimpelen" in het restauratierijtuig van deze trein door bepaalde vaste forumbezoekers. (dacht ik hier ooit gelezen te hebben)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 08:06:29 ]
Achteraf gezien een uitermate teleurstellend filmpje. Bovendien had ik acht jaar geleden beter moeten weten wanneer je wel de camera erbij pakt en wanneer niet. 5 uur sochtends op Rotterdam centraal was NIET het moment bijvoorbeeld, en zo zijn er nog wel meer punten waarop ik het over had willen doen. Ik moet zeggen dat in de montage niet heel veel hoogtepunten gesneuveld zijn, die waren gewoonweg niet gefilmd. Je was OF aan het rennen, OF een mn bek stond zelf open van verbazing, dat ik vergat te filmen.
Een jaar later heb ik nog niet veel geleerd t filmpje '1 Jaar rondje' is vriendelijk verzocht offline te houden, daar ik weer dingen gemonteerd heb die precies niet de bedoeling waren
Maar ik heb nog steeds mn profijt van Rondje Nederland, ik heb nog steeds goede contacten. Hang hier op fok al 8 jaar Rond (weliswaar niet meer onder mn eigen naam), eigenlijk alleen dit topic, met veel plezier . En heb nu in 'bescheiden' spoorhobby er aan over gehouden die me hier in de stille uurtjes in Frankrijk zeker voor vermaak zorgt
Nee Rondje Nederland heeft een mooie Erfenis opgeleverd, waarvan dit filmpje eigenlijk t lelijkst is
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Heel veel stations in de Rotterdamse metro zijn bestickerd in R.NET huisstijl. In Amsterdam zie ik er niks van. Is hier informatie over? Wordt alleen de Rotterdamse metro in R.NET-stijl gedompeld?
Vind het wel jammer, die blauwe metrohuisstijl en de huisstijl van de voertuigen van de RET vond ik perfect. Nu wordt alles overgedompeld in die lelijke R.NET huisstijl. Wat is daar de meerwaarde van?
In het nieuwe deel van metrostation Amsterdam Centraal is de stations-huisstijl te zien die later i.i.g. alle ondergrondse stations van de Oostlijn krijgen. En dat is idd geen R-net.
De metro's zelf moeten uiteindelijk wel de R-net-huisstijl krijgen, dacht ik. Daar is ook een ontwerp voor gemaakt. Ik weet niet hoeveel prioriteit dat heeft, want het huidige ontwerp van lichtgrijs met rode deuren zou genoeg op R-net lijken dat in de eerste plaats een paar logo-stickers genoeg zouden moeten zijn.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 13:19:10 ]
Op woensdag 28 mei 2014 13:18 schreef Igen het volgende: In het nieuwe deel van metrostation Amsterdam Centraal is de stations-huisstijl te zien die later i.i.g. alle ondergrondse stations van de Oostlijn krijgen. En dat is idd geen R-net.
De metro's zelf moeten uiteindelijk wel de R-net-huisstijl krijgen, dacht ik. Daar is ook een ontwerp voor gemaakt. Ik weet niet hoeveel prioriteit dat heeft, want het huidige ontwerp van lichtgrijs met rode deuren zou genoeg op R-net lijken dat in de eerste plaats een paar logo-stickers genoeg zouden moeten zijn.
Als de Rotterdamse metrostations een R-nethuisstijl krijgen zullen die in Amsterdam het vast ook krijgen. Denk dat de Rotterdamse metrostellen straks ook aan de beurt zullen zijn. Ik lees net dat de GVB-, HTM en RET-trams en haltes ook de R-nethuisstijl krijgen. Wat de meerwaarde daarvan is weet ik niet, kost onnodig veel geld en dat elk vervoer zijn eigen huisstijl heeft vind ik wel leuk. Persoonlijk vind ik de huidige huisstijl van de GVB en RET ook veel mooier.
Vind het wel prettig dat iedere stad zijn eigen identiteit heeft. Maar kan ook overdreven worden. Hier in de stad (met 70.000 inwoners) rijden 14 verschillende regionale busmaatschappijen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Bulgarian State Railways is holding talks with the Romanian and the Hungarian railways to launch a direct train from Sofia to Budapest over Danube Bridge 2.
The train will probably be included in the new schedule as of December 2014, Deputy Transport Minister Anon Ginev told Focus news agency, adding that it will re-connect Bulgaria with Central Europe.
The railway line Vidin - Sofia runs along the axis Athens - Sofia - Budapest - Vienna - Prague – Nuremberg/Dresden, Pan-European Transport Corridor IV and Rail Freight Corridor Orient. - See more at: http://www.novinite.com/a(...)sthash.Py1RzWDx.dpuf
Goed nieuws voor mij. Gaat treintripjes naar noord en west Europa veel sneller maken Nu doe ik nog zo'n 24-36 uur over Sofia - Budapest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Goed nieuws voor mij. Gaat treintripjes naar noord en west Europa veel sneller maken Nu doe ik nog zo'n 24-36 uur over Sofia - Budapest.
Goed nieuws ja. Nu nog de Roemenen zo ver krijgen dat ze de spoorlijn tussen de grens en Craiova moderniseren. Als je ziet hoe lang de treinen over dat stuk doen, dan moet dat wel echt huilen met de pet op zijn.
De eerste Avenio-tram is op 22 mei overgedragen aan de HTM. Volgende maand arriveert het eerste stel in Den Haag, waarna tests op het Haagse spoor volgen http://www.railjournal.co(...)gue-handed-over.html
Goed nieuws ja. Nu nog de Roemenen zo ver krijgen dat ze de spoorlijn tussen de grens en Craiova moderniseren. Als je ziet hoe lang de treinen over dat stuk doen, dan moet dat wel echt huilen met de pet op zijn.
Erbarmelijk, de staat van spoorwegen aldaar. Servie zal nu helemaal een ramp zijn met die overstromingen.. In het noorden ging je voorheen al letterlijk met 30 km/h.. Supermoderne treinen maar de rest
Enorm voordeel is nu ook dat je Griekenland/Bulgarije kan bereiken zonder uitgebreide grenscontroles. Servie sta je aan beide zijdes letterlijk een uur stil.. 4 uur vertraging alleen al door grenscontroles om een landje door te komen.
Leve de EU
Erbarmelijk, de staat van spoorwegen aldaar. Servie zal nu helemaal een ramp zijn met die overstromingen.. In het noorden ging je voorheen al letterlijk met 30 km/h.. Supermoderne treinen maar de rest
Er wordt nu vooral veel geïnvesteerd in Boedapest-Szolnok-Arad-Brasov-Boekarest-Constanta. Dat hele traject wordt nu ingrijpend gemoderniseerd. Dubbelspoor, 160 km/u, afsnijden van bochten... En de Roemeense treinen zijn idd. prima. Couchettewagons waarbij je in elke coupé zelf het licht aan en uit kan doen, de airco kan regelen etc., prima voor elkaar.
Maar voor Bulgarije wordt nou natuurlijk de verbinding Vidin - Craiova - Timisoara - Arad ineens heel belangrijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 13:42:35 ]
Misschein zie ik iets over het hoofd, maar volgens mij reed ik in 2008 ook met een rechtstreekse nachttrein tussen Budapest en Sofia, in een uurtje of 12. Ik meen dat er toen ook russische rijtuigen inzaten.
Misschein zie ik iets over het hoofd, maar volgens mij reed ik in 2008 ook met een rechtstreekse nachttrein tussen Budapest en Sofia, in een uurtje of 12. Ik meen dat er toen ook russische rijtuigen inzaten.
Misschien dat het er ooit eens was maar momenteel in ieder geval niet meer
Nog even opgezocht, die trein was er inderdaad destijds:
Sofia Dep: 1940 Bucuresti Nord Gr. A Arr: 0544 Bucuresti Nord Gr. A Dep: 0625 (+1 day) Kiev Pass Arr: 0919 (+2 days) Kiev Pass Dep: 1342 Moskva Kievskaja Arr: 0452 (+3 days)
Sofia Dep: 1940 Bucuresti Nord Gr. A Arr: 0544 Bucuresti Nord Gr. A Dep: 0625 (+1 day) Kiev Pass Arr: 0919 (+2 days) Kiev Pass Dep: 1342 Moskva Kievskaja Arr: 0452 (+3 days)
Ik zie budapest er niet tussen?
De trein naar Moskou is er nog steeds.
Op woensdag 28 mei 2014 13:47 schreef Igen het volgende: Er was wel een directe wagon. Die werd dan in Boekarest of Belgrado aan een andere trein gehaakt.
Vandaag de dag is het 12 uur wachten.. Niet erg. Tripje maken door de stad is prima en dan een slaapwagonnetje. Maar toch Op den duur ben je dat wel zat.
Op woensdag 28 mei 2014 13:01 schreef Peterselieman het volgende: Die persoon ligt bij het Herewegviaduct in de stad, dus ook geen treinverkeer in de richting van Zuidbroek.
Het is niet duidelijk of hij gesprongen of gevallen is, maar diegene kan het helaas niet meer navertellen
Ik was het ook niet. Het zag er niet al te fraai uit. Ze liepen al vrij snel met een brancard en witte doek die kant op, maar het schijnt nog wel dat die persoon met infuuspomp werd weggereden langs het ballast.
Die trein stond net voor de brug stil en volgens mij heeft hij die persoon niet eens geraakt, geen bloed, en de trein werd na het weghalen van die persoon rustig naar 4b of 6b gereden. Met een uurtje was het allemaal al weer klaar.
Hier een overzichtje: Paars is de route via Belgrado. Rechtstreeks, maar buiten EU-gebied en de staat van de Servische spoorwegen is erbarmelijk. Groen is de route die de nieuwe trein als het goed is krijgt, over de nieuwe brug bij Vidin. Rood is de route via Boekarest. De brug bij Ruse is tot nu toe de enige mogelijkheid om per spoor via EU-gebied naar Bulgarije te komen.
Op woensdag 28 mei 2014 13:56 schreef Igen het volgende: Hier een overzichtje: [ afbeelding ] Paars is de route via Belgrado. Rechtstreeks, maar buiten EU-gebied en de staat van de Servische spoorwegen is erbarmelijk. Groen is de route die de nieuwe trein als het goed is krijgt, over de nieuwe brug bij Vidin. Rood is de route via Boekarest. De brug bij Ruse is tot nu toe de enige mogelijkheid om per spoor via EU-gebied naar Bulgarije te komen.
Mooi kaartje, thanks!
Toch nog bijzonder zonde dat hij dan nog een hele omweg doet eer hij bij Orsava komt. Scheelt zo weer twee uur
Toch nog bijzonder zonde dat hij dan nog een hele omweg doet eer hij bij Orsava komt. Scheelt zo weer twee uur
Er liggen daar niet eens bergen in de weg, de IJzeren Poort begint pas vlak bij Orsova.
(En dat de EU flink investeert in het groene traject lijkt me ook wel een teken dat men niet verwacht dat Servië gauw EU-lid zal worden. Maar dat is meer POL ipv. PTA )
Er liggen daar niet eens bergen in de weg, de IJzeren Poort begint pas vlak bij Orsova.
(En dat de EU flink investeert in het groene traject lijkt me ook wel een teken dat men niet verwacht dat Servië gauw EU-lid zal worden. Maar dat is meer POL ipv. PTA )
Misschien omdat het ook wel een stukje goedkoper is. Als je ziet wat er in Servie allemaal nog moet gebeuren Dat zal nu alleen maar erger zijn.
En het ligt natuurlijk al helemaal niet goed bij het volk als ze even een paar miljard in Servie steken wat nog niet eens EU is. Zeker in deze tijd. Maar dat is inderdaad POL
Totaal geen fan van die herrie, als ik hem al wat zou vragen was het waarschijnlijk of hij zo snel mogelijk wilde stoppen met die herrie en de IC naar Assen te pakken.
Totaal geen fan van die herrie, als ik hem al wat zou vragen was het waarschijnlijk of hij zo snel mogelijk wilde stoppen met die herrie en de IC naar Assen te pakken.
Of van het viaduct te springen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.