Salmonella zit op de buitenkant van het ei dus niet met je vingers het eiwit/eigeel aanraken, bovendien is het alleen voor hele kwetbare mensen, zieken en bejaarden een risico als je gewoon gezond bent loop je helemaal geen risico.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik doe niet aan rauwe eieren vw salmonella.
door verhittingquote:Op zondag 25 mei 2014 15:38 schreef isax het volgende:
[..]
je kan ze ook salmonella dood maken maar weet even niet hoe dat moet
Plus je moet af en toe de nodige bacteriën binnen krijgen, voor een gezonde weerstand. Anders lig je bij het eerste de beste virusje op apegapen.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:38 schreef Miek37 het volgende:
[..]
Salmonella zit op de buitenkant van het ei dus niet met je vingers het eiwit/eigeel aanraken, bovendien is het alleen voor hele kwetbare mensen, zieken en bejaarden een risico als je gewoon gezond bent loop je helemaal geen risico.
Zo is het maar net, mensen met smetvrees die continu hun jatten lopen te wassen zijn veel gevoeliger voor bacterieeen.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Plus je moet af en toe de nodige bacteriën binnen krijgen, voor een gezonde weerstand. Anders lig je bij het eerste de beste virusje op apegapen.
Ik werk in de buitenlucht, dus de kans dat ik het eerste beste virusje op loop is behoorlijk te verwaarlozenquote:Op zondag 25 mei 2014 15:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Plus je moet af en toe de nodige bacteriën binnen krijgen, voor een gezonde weerstand. Anders lig je bij het eerste de beste virusje op apegapen.
Die Geuzennaam is min of meer ontstaan omdat De Meer in stadsdeel-Oost lag, waar veel Joden woonden er zijn in het verleden een aantal incidenten geweest waarbij Joden dus in verband werden gebracht met Ajax, wiens stadion in de "Jodenbuurt" lag.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik weet ook niet alles. Maar 'Joden' is al heel lang een geuzennaam van Ajax. Hoe dat precies komt weet ik niet, maar kun je je wel iets bij voorstellen. Dat mensen die tegen Ajax waren dat ook aangrepen om mee te beledigen heeft het over de jaren heen alleen maar versterkt. Dus kun je Ajax en hun 'Joden' los zien van de religie het Jodendom. Het is een koosnaampje, een geuzennaam, meer niet. Net zoals tegenwoordig kleine meisjes een profielfoto van bijv. een Lady Gaga hebben op hun Twitter, daarbij wordt ook iets externs gebruikt om de eigen identiteit mee aan te geven.
En spullen weggooien een seconde nadat ze over datum gaan is ook overdreven.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik werk in de buitenlucht, dus de kans dat ik het eerste beste virusje op loop is behoorlijk te verwaarlozen
quote:Op zondag 25 mei 2014 15:40 schreef Miek37 het volgende:
[..]
Zo is het maar net, mensen met smetvrees die continu hun jatten lopen te wassen zijn veel gevoeliger voor bacterieeen.
Dat ook ja. Maar er zijn denk ik meerdere redenen, waardoor ik me niet op één vast wilde pinnen.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:41 schreef Jian het volgende:
[..]
Die Geuzennaam is min of meer ontstaan omdat De Meer in stadsdeel-Oost lag, waar veel Joden woonden er zijn in het verleden een aantal incidenten geweest waarbij Joden dus in verband werden gebracht met Ajax, wiens stadion in de "Jodenbuurt" lag.
Mijn moeder sloeg altijd eiwitten stijf want geen geld voor slagroom, nooit ziek van geweest.quote:
misschien gepasteuriseerdquote:Op zondag 25 mei 2014 15:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Op een bepaalde manier, maar ze zijn nog wel rauw.
Ik maak altijd mayonaise van rauwe eidooier, nog nooit last van gehad.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:42 schreef Miek37 het volgende:
[..]
Mijn moeder sloeg altijd eiwitten stijf want geen geld voor slagroom, nooit ziek van geweest.
Oeh en haagse bluf natuurlijk!
Doe er nou maar niet aan meequote:Op zondag 25 mei 2014 15:42 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat ook ja. Maar er zijn denk ik meerdere redenen, waardoor ik me niet op één vast wilde pinnen.
Ow ja, hoe moet dat ook weer, met mosterd toch, ooit in een grijs verleden ook wel eens gedaan midden in de nacht want knetterstoned dus we wilden patat maar de mayonaise was op.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:44 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik maak altijd mayonaise van rauwe eidooier, nog nooit last van gehad.
Over het algemeen koop ik niet zoveel versproducten in zodat ze de kans niet krijgen om over die houdbaarheidsdatum heen kunnen gaan.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:41 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
En spullen weggooien een seconde nadat ze over datum gaan is ook overdreven.
2 eidooiers 1 eetlepel azijn, 1 eetlepel mosterd, 1 theelepel zout 3 deciliter olie en dan de staafmixer op los laten( dat gevogel met druppeltjes toevoegen is niet van toepassing). klaar in 5 minuten, en alle ingredienten de zelfde temperatuur.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:46 schreef Miek37 het volgende:
[..]
Ow ja, hoe moet dat ook weer, met mosterd toch, ooit in een grijs verleden ook wel eens gedaan midden in de nacht want knetterstoned dus we wilden patat maar de mayonaise was op.
Ik vroeg om een Ajax-shirt en had een poster van de wereldbeker op m'n kamer. Maar ik zal wel de rare zijn.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:47 schreef Joezi het volgende:
[..]
Vriend van mij heeft zich laten besnijden omdat ie voor Ajax is
Tis eik zo gebeurd he en wel zo lekker, ik hou erg van een beetje zurige mayo, die Zaanse, kan je dan gewoon een beetje citroen toevoegen of gaat het dan schiften?quote:Op zondag 25 mei 2014 15:47 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
2 eidooiers 1 eetlepel azijn, 1 etlepel mosterd, 1 theelepel zout 3 deciliter olie en dan de staafmixer op los laten( dat gevogel met druppeltjes toevoegen is niet van toepassing). klaar in 5 minuten, en alle ingredienten de zelfde temperatuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |