Als je weet dat er een digipack-versie is van een cd die je graag wilt, wat heb je dan liever de digipack of de gewone jewelcase en waarom? Zou je willen dat er meer digipacks uitkwamen?
Ik ga toch voor de digipack, vindt ze mooier en vaak zijn ze beter verzorgd, mogelijk als limited edition, bijvoorbeeld met de letters in relïef of zoiets dergelijks, of bijvoorbeeld het boekje dat er in is "gebonden."
Oh ja, en die ouderwetse lelijke dikke 2cd doosjes, die zijn ook vervelend.
Ik vind jewelcases dus gewoon duurzamer en daarom geef ik daar de voorkeur aan.
Ik ben helemaal *voor* leuke verpakkingen, maar als het kan wel een beetje in het conventionele jewel case formaat. Al die exotische vormen hoeven voor mij niet zo.
Boxed sets mogen van mij ook gewoon een rechthoekige doos zijn (Who, Springsteen, Aerosmith) en that's it.
quote:Die kartonnen hoesjes op kringlooppapier van Godspeed You Black Emperor! passen ook niet echt in mijn CD-rekje...
Op donderdag 17 oktober 2002 10:32 schreef Zander het volgende:
Boeit me echt totaal niet, vind het een niet mooier of beter dan het ander. Het enige waar ik echt een hekel aan heb is als het formaat van een digipack een klein beetje afwijkt van de standaardmaten, zodat 'ie niet in mijn cdrekje past. Zo heb ik een uitgave van DJ Shadow's Endtroducing die net een paar millimeter breder is dan normaal..
quote:Die ligt nu bij bosjes bij de mediamarkt voor een euro of 8... erg bijzonder
Op donderdag 17 oktober 2002 13:47 schreef Lamon het volgende:
Maar echt originele hoesjes zoals:
-de LE van Beautiful Garbage (Garbage)
quote:Dat heb je met al die "Limited editions"..limited betekent hier dat je ze over 80 jaar niet meer kan krijgen waarschijnlijk.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:55 schreef ranja het volgende:
Die ligt nu bij bosjes bij de mediamarkt voor een euro of 8... erg bijzonder
De LE van Placebo's Black Market Music is er nog zo 1 trouwens, alleen is deze wel wat kwetsbaar.
quote:Nou nee, das niet waar, het zegt meer over hoeveel cd's van die laatste Garbage verkocht zijn in Nederland
Op donderdag 17 oktober 2002 14:01 schreef Lamon het volgende:[..]
Dat heb je met al die "Limited editions"..limited betekent hier dat je ze over 80 jaar niet meer kan krijgen waarschijnlijk.
Zoals bijv. bij Star One - Space metal
Vind wel dat deze altijd veel sneller lelijk worden helaas..
maar dat kan ook gedeeltelijk aan mij liggen
Ik prefereer digipacks, ze zijn gewoon mooier met extra illustraties en het komt dichter bij het vinyl idee.
Wat ik wel jammer vind is het verschil in formaat, zodat als ik ze in mijn collectie op de planken zet, het dan niet zo netjes lijkt.
Het gaat uiteindelijk om het eindproduct, dat cd'tje. De rest van de fritsfrats kan mij eigenlijk weinig boeien, allemaal van ondergeschikt belang. Net als de tekst van ondergeschikt belang is bij 95% (ofzo) van alle metal waar ik het meest naar luister.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 18-10-2002 01:03]
Helaas had ik met DJ Shadow - Private Press net pech. Ik kreeg die op mn werk op mn verjaardag, en dezelfde week zag ik hem bij de FRS in digipack uitvoering liggen met live bonuscd (van maarliefst 12 minuten ) maar ik kon het toch niet maken het bonnetje voor die CD op mn werk te gaan vragen (ik had die CD immers gevraagd!).
Maar als keuze zou ik voor Digipack gaan!
Slightly offtopic: Ik zag laatst ook wel een originele boxset van Queen. Waren alle albums in één box, maar de hoesjes waren dus de originele platenhoezen, maar dan op cd formaat. Dus echt van die uitklaphoesjes. Was erg leuk gedaan .
quote:Als je van plan was een cd te kopen, alleen er is maar 1 versie in de winkel. De verpakkingsversie die je liever niet had, zou je dit DERMATE erg vinden dat je de andere versie besteld/verder kijkt? Of koop je hem gewoon.
Digipacks vind ik toch wat specialer. Als ik in de winkel sta en ik heb de keus tussen de jewelcase en de digipack zal ik wel voor die laatste gaan (meestal ook omdat op een digipack nog wat bonusmateriaal staat).
Waarom heet een digipack trouwens digipack, met zo'n kartonnen (ofzo) verpakking moet ik JUIST niet denken aan "digi"
quote:Nee dan niet. Dan had ik waarschijnlijk niet eens geweten dat er een digipack uitvoering van was
Op vrijdag 18 oktober 2002 01:10 schreef Yokozuna het volgende:
Als je van plan was een cd te kopen, alleen er is maar 1 versie in de winkel. De verpakkingsversie die je liever niet had, zou je dit DERMATE erg vinden dat je de andere versie besteld/verder kijkt? Of koop je hem gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |